Ad


اعتراض سازندگان «آشوب» به پایان اکران این فیلم

مرگ ناگهانی آشوب را به آگاهی مردم با فرهنگ ایران زمین می‌رسانیم

گویی مقدر چنین بود که مراسم ختم «آشوب» هم افق با آغاز دولت دوازدهم رقم بخورد

تریبون هنر: پایان اکران قبل از موعد و زودهنگام برخی فیلم ها از جمله آشوب و ویلایی ها اعتراض هایی را در پی داشته است. بعد از اعتراض تهیه کننده ویلایی ها و اعلام اینکه فیلمش را زودتر از موعد مقرر از پرده ها پایین می کشد، گروه سازندگان فیلم «آشوب» به کارگردانی کاظم راست گفتار نیز به پایان اکران این اثر سینمایی اعتراض کردند.
گروه سازندگان فیلم سینمایی «آشوب» به کارگردانی کاظم راست گفتار با انتشار بیانیه ای به پایان اکران این فیلم در سینماهای کشور اعتراض کردند.

در متن این بیانیه آمده است:

«انالله و انا الیه راجعون

با نهایت اندوه و بدایت تأسف مرگ ناگهانی و بی‌هنگام (فیلم سینمایی آشوب) آخرین آفریده‌ احساس و پروریده‌ عاطفه‌ مجروح خود را به آگاهی زمره‌ اهالی هنر هفتم نازنین و عموم مردم با فرهنگ ایران زمین می‌رسانیم.

«آشوب» عزیز و جوانمرگ ما در تقویم تحمیلی شورای محترم صنفی نمایش تقدیری فجیع یافت و به مرگی ناگزیر تن داد تا نادیده و ناشکفته دور از بهشت تماشای مخاطب زنده ‌به گور شود و به فهرست فراموشان بپیوندد.

شوربختانه شورای محترم مذکور نه تنها خواست و خواهش ما سازندگان داغدار «آشوب» را نادیده انگاشت بلکه بر نظر خیرخواهانه‌ بزرگان سینما که بنابر حمیت هنری و دغدغه‌های فرهنگی خواستار تمدید مجال دیده شدن «آشوب» به سبب بدزمانی اکران فیلم بودند نیز وقعی ننهاد و همچنان بر حکم غیابی خویش ابرام نمود.

نیک است که همگان بدانند در تقویم شورای محترم صنفی، اکران فیلم «آشوب» همزمان بود با هفته‌ پایانی کارزار رقابت‌های انتخابات ریاست جمهوری که زمین و زمان در سیطره‌ هیجان و التهاب پیکار سرنوشت‌ساز سلائق گوناگون سیاسی است و مجالی برای توجه و تماشا در ذهن و ضمیر مردمان وجود ندارد.

در این وضعیت ویژه فیلم سینمایی «آشوب» که با توان نحیف و امکان محدود بخش خصوصی پدید آمده است با فیلم سینمایی ارزشمند «ویلایی ها» که متکی و معطوف به امکان و توان بیکران بخش دولتی است، در اکران تقدیری مشترک یافت. اما شوربختانه بر کامه‌ نظر، کوشش و کنش انسانی امدادگران فرهنگی کشور، شورای صنفی نمایش به بهانه‌ عدم دستیابی به کف فروش در روز ماقبل سالگرد ارتحال و متصل به دو روز تعطیلی چنین تشخیص داد که از دو اثر هم ‌سرنوشت فقط فیلم «ویلایی‌ها» را برای اعطای تمدید زمان اکران مرجح شمارد و «آشوب» را از فرصت تماشا تبعید نماید و چنین است که در تصمیمی عجیب و غریب و خلق‌الساعه و ناصواب، هست ‌و نیست جمعی مشتاق و پریشان هنر هفتم را به ناگهان بر باد داد. گویی مقدر چنین بود که مراسم ختم «آشوب» هم افق با آغاز دولت دوازدهم رقم بخورد!

واگویه‌ این بث‌الشکوی فوران اندوه ما از فریاد در گلو شکسته‌ سه سال آزگار دویدن بی‌مکث و به داو نهادن تمام موجودی مالی و معنوی ما هیچکسان همیشه آرزومند بود و مخاطب اصلی آن شخص وزیر محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی است تا شاید به فرمان فتوت پا در میان نهد و این قاعده‌ ناصواب را بر هم زند و اندکی از هست و نیست برباد رفته‌ ما را نجات بخشد.

النهایه مشکلی که اینک فراروی ما است و گرهی که در سرنوشت یک اثر هنری افتاده است ناشی از شورای تخصصی و صنفی سینما است که در معیارهای ارزیابی‌اش کمیّت اعداد، کیفیت افکار و وضعیت آثار را در می‌نوردد و سیل ‌واره همه‌ بودن هنرمند را به ناگاه در کام می‌کشد، بی‌آنکه قصد و نیتی برای کامیاب ساختن کسی و یا ناکامی دیگری در میان باشد. در خانه اگر کس است، همین بس است …

والسلام»

مطالب مرتبط



شما هم یک دیدگاه ارسال کنید
 

نام




یادداشت آرشیو

  • لس انجلس تهران
    به بهانه ی هجومِ کم سابقه به "لس آنجلس،تهران"
    به جای قلع و قمع، به خودمان رحم کنیم
    یادداشت سیدمحمد کاظمی

    تریبون هنر: تینا پاکروان کارگردان توانایی ست که اگر نبود فیلم های قابل قبولی چون “خانوم” و “نیمه شب اتفاق افتاد” را نمی ساخت.پس اگر فقط کمی انصاف داشته باشیم ، استعدادی همچون پاکروان را پرپر نمی‌کنیم.حدود دو سال پیش این کارگردان خوش فکر که اتفاقا کنار دست بسیاری از […]

  • فردین ملک مطیعی بهروز وثوقی
    انتقاد تند نیما حسنی نسب از ستاره های این روزها
    از سلبریتی های دیروز تا صله بگیرهای امروز
    در معاشرت و مشارکتِ تهوع‌آورشان با اربابان پول کثیف و معاونت در پولشویی

    تریبون هنر _ نیما حسنی نسب: به این عکس خوب دقت کنید؛ در هیاهوی هیچِ صله‌بریتی‌های امروزی، در هجومِ زشت و رعشه‌آور اخبار الکی و فهرست‌های جعلی و شعارهای سطحی که از بعضی بازیگرهای معروف این روزگار می‌شنویم، در معاشرت و مشارکتِ تهوع‌آورشان با اربابان پول کثیف و معاونت در پولشویی […]

  • تنگه ابوقریب
    دریچه‌ای به مفهوم مقاومت
    یادداشت کمال تبریزی درباره «تنگه ابوقریب»
    فقط باید دید

    تریبون هنر _ کمال تبریزی: «تنگه ابوقریب» از آن دسته فیلم‌هایی است که غیر قابل توصیف هستند ! مثل موسیقی‌ای که غیر قابل تقلید باشد ! فقط می‌توان گفت که مانند دریچه شهرفرنگ به دنیایی متفاوت هدایت می‌شوید که این بار به شدت ملموس و واقعی است ! دریچه‌ای به […]

  • کیوان کثیریان
    نگاهی به ترکیب سینماها در هفته‌های اخیر
    قصه بی‌سروته، بازی‌های خیلی بد، بازیگرانی بسیار بدتر
    یادداشت کیوان کثیریان

    کیوان کثیریان:  نگاهی به ترکیب اکران سینماها در هفته‌های اخیر می‌تواند گویای حال و روز این روزهای سینمای ما باشد. نگاه معیوب مدیریت سینما که تشویق “سرمایه سالاری” نام گرفته نتیجه‌اش می‌شود همین. از ۱۳ فیلم روی پرده ۸ تایش از جنس فیلم‌هایی است که “کمدی” خوانده می‌شوند و در […]

  • ابراهیم گلستان و مسعود کیمیایی
    گلستان از انگلستان
    یادداشت «ابراهیم گلستان» برای سالروز تولد «مسعود کیمیایی»
    در تریبون هنر بخوانید

    تریبون هنر: «چیزی که مسعود در فیلم «قیصر» گفته بود مرا متوجه نوع دریافت و فکر او کرد، که تفاوت داشت با «ننه من غریبم» بازی‌های قصه‌هایی در تیره‌روزی دخترهای رعیت یا تیره‌کاری‌های پسرهای ارباب، و قس علی‌ذالک‌هایی که از اول سال های ۱۳۰۰ راه افتاده بود» این جملات بخش […]

Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad