Ad

نشست خبری نمایش اعتراف با انتقاد شهاب حسینی از خبرنگاران برگزار شد

شهاب حسینی: با اینکه در اوج دوران کاری ام هستم برای اقناع روحم وارد تئاتر شدم

شهاب حسینی گفت قصد دارد یک شرکت ویژه تئاتر یا کمپانی تئاتری طراحی کند و شاید حتی در برنامه‌هایش احداث پردیس هم بگنجاند

تریبون هنر: ظهر یکشنبه ۲۸ خرداد نشست خبری نمایش اعتراف سالن کنفرانس مجموعه تئاترشهر  برگزار شد. شهاب حسینی کارگردان این نمایش با حضور در این نشست به سئوالات خبرنگاران پاسخ داد و اگر چه به خاطر تاخیر یک ساعته اش اعتراض هایی از سوی برخی حاضران مطرح شد اما جلسه به خوبی برگزار شد

شهاب حسینی درباره کارگردانی این اثر نمایشی گفت: من در اوج کار خود در سینما به دلیل یک اتفاق مهم که در سینما کمتر رخ می‌دهد، خواستم به حوزه تئاتر وارد شده و این نمایش را کارگردانی کنم آن هم اقناع روحی است که در سینما کمتر اتفاق می‌افتد.

او با اشاره به اینکه بسیاری از کارها در سینما او را راضی نمی‌کند و با تأکید بر اینکه وقتی با یک کار هنری به شکل کارمندی برخورد شود ناقوس مرگ آن شنیده خواهد شد، افزود: همواره دغدغه من در کار اقتباس بوده و از آنجا که ادبیات نمایشی همیشه امتحان خود را پس داده است دوست داشتم در تئاتر این تجربه را دنبال کنم.

حسینی با انتقاد از برخی شرایطی که در سینما بوجود آمده است اظهار کرد: الان یک تبی در سینما شکل گرفته و آن هم این است که تعداد نویسنده-کارگردان‌ها زیاد شده است که این باعث تعجب من می‌شود چون مگر نویسنده می‌تواند کارگردان هم باشد. قلم چیزی است که خدا در قرآن به آن قسم خورده و نوشتن کار هر کسی نیست. وقتی نویسنده و کارگردان یکی می‌شوند پس سهم نویسندگانی که آثار بزرگی را نوشته‌اند چه می‌شود؟ چه کسی قرار است این آثار بزرگ را به تصویر بکشد و به نسل بعدی تحویل دهد.

وی با اشاره به دیگر تجربه‌های تئاتری خود و بیان اینکه کاری که اکنون با نمایش «اعتراف» انجام می‌دهد یک سوزن به خودش است و بعد یک جوالدوز به جامعه درباره اینکه چطور شد پس از تجربه ساخت اولین فیلم سینمایی‌اش سراغ کارگردانی تئاتر آمد؟ گفت: دوست دارم فیلم دومم را بسازم در حالی که فیلم «ساکن طبقه وسط» حدود ۱۰ سال طول کشید تا ساخته شود و شاید ساخت فیلم بعدی‌ هم ۱۰ سال زمان ببرد اما ساختن فیلم سینمایی داستان غریبی است.

او در این باره اضافه کرد: اساسا سرمایه‌گذار به کسی گفته می‌شد که تهیه‌کننده کار هم بود اما الان تهیه‌کننده دنبال جذب سرمایه است و جذب سرمایه هم شرایط سختی دارد چون تضمین بازگشت آن شدنی نیست. وقتی فیلمی ساخته می‌شود معلوم نیست مجوز اکران بگیرد یا خیر و این شرایط کار را سخت می‌کند. در حالی که راضی کردن سرمایه‌گذار برای آمدن به تئاتر راحت‌تر است چون شرایط آن مشخص‌تر است.

شهاب حسینی گفت: در سینما رقم‌های بالایی حتی برای تبلیغات پیشنهاد می‌شود که با آن می‌توان حداقل چهار سالن بلک باکس ساخت اما به نظرم در حال حاضر شرایط کار کردن در تئاتر راحت‌تر است.

بازیگر و کارگردان نمایش «اعتراف» با اشاره به اینکه نمایش خود را در حد یک تولید سینمایی آماده اجرا می‌کند، در این نشست همچنین توضیح داد که به همراه جمعی از دوستان و همکاران خود قصد دارد یک شرکت ویژه تئاتر یا کمپانی تئاتری طراحی کند و شاید حتی در برنامه‌هایش احداث پردیس هم بگنجاند.

همچنین عنوان شد نمایش «اعتراف» به صورت کاملا حرفه‌ای فیلمبرداری خواهد شد تا تقریبا به طور همزمان با اجرا در تئاترشهر در چند سینمای خارج از کشور برای ایرانیان مقیم خارج نمایش داده شوند و برنامه‌ریزی برای اجرای آن در شهرهای دیگر کشور هم صورت خواهد گرفت.

در این نشست احمد ساعتچیان به عنوان مجری طرح و دستیار کارگردان به همراه جمعی از بازیگران و عوامل پشت صحنه‌ی نمایش حضور داشتند.

حاشیه های این نشست و انتقاد شهاب حسینی از خبرنگاران

شهاب حسینی در ادامه در پاسخ به اعتراض چند نفر از خبرنگاران که به تاخیر یک ساعته‌اش اشاره کردند، گفت: «والله که من به این نشست‌های رسانه‌ای ذره‌ای نیازمند نیستم و به هیچ عنوان برایم جنبه تبلیغاتی ندارد. چنان چه شما برایتان جالب است که چیزی بپرسید و نکته‌ای بشنوید، بمانید.»

برنده جایزه بهترین بازیگری از جشنواره کن افزود: «شما باید قدر کسانی را که از سینما به تئاتر می‌آیند بدانید و اگر بتوانید سینمایی‌ها را راضی کنید که به تئاتر بیایند، هنر کرده‌اید. چون آن‌ها می‌توانند قشر بیشتری را با هنر تئاتر آشنا کنند.»

او در ادامه با اشاره به گلایه‌هایش از خبرنگاران گفت: «من از اصحاب رسانه کم گلایه ندارم. خیلی از مواقع خیلی از همکاران شما، نیروهای انسانی دنیای تصویر را نابود کرده‌اند. من می‌دانم چه مافیا‌بازی و چه رد و بدل کردن پولی بین خبرنگاران و کسانی که می‌خواهند عکس‌شان روی جلد برود درمی‌گیرد. بارها یک چیز گفته‌ام و یک چیز دیگر چاپ شده، بارها با غلط‌های املایی فاحش در متن مصاحبه‌ام مواجه شده‌ام. فراموش نکنید که نماند ناز شیرین بی‌خریدار/ اگر خسرو نباشد، کوهکن هست.»

تاریخ انتشار :۲۸ خرداد ۱۳۹۶

برچسب‌ها:
مطالب مرتبط



شما هم یک دیدگاه ارسال کنید
 

نام




یادداشت آرشیو

  • با رکوردداران کنسرت موسیقی در سال ۱۴۰۲ آشنا شوید

    تریبون هنر: هنوز یک‌ماه از سال جدید نگذشته که قیمت بلیت‌های موسیقی ۱۰۰هزار تومان گران‌تر شده و بلیت کنسرت‌ها نزدیک به ۹۰۰هزار تومان به‌خصوص در کنسرت‌های پاپ دیده می‌شود. در دیگر شهرها هم قیمت بلیت‌ها تا سقف ۶۰۰هزار تومان به فروش می‌رسد که سقف قیمت در سال گذشته به ۵۰۰هزار […]

  • رضا داودنژاد، «مصائب شیرین»، کات!

    تریبون هنر: مخابره خبر درگذشت رضا داودنژاد در شامگاه ۱۳ فروردین ماه در حالی که چند سال قبل در چنین روزی خبر درگذشت جمشید مشایخی را مخابره کردیم، آنقدر سخت بود که برای انتشارش تامل کردیم، به چند نفر زنگ زدیم، فکر می‌کردیم دروغ ۱۳ فروردین ماه است اما گویا […]

  • ماجرای یک پرونده‌ رازآلود در «بی‌بدن»/ قصه دختری که جنازه ندارد

    تریبون هنر: فیلم «بی‌بدن» اولین تجربه سینمایی مرتضی علیزاده به نویسندگی کاظم دانشی است که به موضوع جنجالی قتل یک دختر و ماجراهای پس از آن در روایتی مشابه فیلم «علفزار» می‌پردازد. در قالب سلسله گزارش‌هایی با عنوان «پیشنهاد نوروزی خبرگزاری مهر» به مخاطبان سینما» به معرفی فیلم‌های اکران نوروزی […]

  • کدام فیلم ها در سینمای ۱۴۰۲ توقعات را برآورده نکرده؟

    تریبون هنر: ایرنا نوشت: سال ۱۴۰۲ سالی غیرقابل پیش‌بینی برای گیشه سینماها بود. سالی که اخبار فروش ۱۰۰۰میلیاردی تمام سینما را گرفته بود و در این بین فیلم‌هایی آمدند و رفتند که هیچ‌کس متوجه آن‌ها نشد. از دومین فیلم کارگردان فسیل گرفته تا کمدی ویلای ساحلی که توقع‌ها را نسبت […]

  • از مایکل جکسون تا پسر بروسلی: کشف چیزهای عجیب در جسد سلبریتی‌ها

    تریبون هنر: از مایکل جکسون و رابین ویلیامز و پسر بروسلی تا هیث لجر و دختر الویس پریسلی، سلبریتی های محتلفی بوده اند که سرنوشت تراژیکی داشته‌اند؛ اما بررسی‌های پس از مرگشان از نکات غافلگیر کننده‌ای در خصوص مرگ آن‌ها پرده برداشته است.   مرگ همیشه اتفاقی غم انگیز است، بخصوص […]

Ad
Ad
Ad
Ad
Ad