مدیر روابط عمومی مترو: پرویز پرستویی در استخدام پسرش نقشی نداشته است




در پی ادعای یکی از اعضای شورای شهر درباره استخدام خارج از قواعد بهروز پرستویی

مدیر روابط عمومی مترو: پرویز پرستویی در استخدام پسرش نقشی نداشته است

با توجه به توضیحات ارائه شده بهروز پرستویی با رعایت مراحل استخدامی در مترو مشغول به کار شده است

 

تریبون هنر: یکی از اعضای شورای شهر هفته گذشته تلویحا عنوان کرد که بهروز پرستویی با استفاده از رانت پدرش پرویز پرستویی در مترو استخدام شده و ریاست یکی از بخش های مترو را بر عهده دارد

اما مدیر رابط‌عمومی مترو می‌گوید استخدام بهروز ربطی به پدرش نداشته. پسر پرویز پرستویی سی و یک ساله است، با مدرک فوق‌دیپلم در مترو استخدام شده و از سال نود و چهار رییس تبلیغات روابط‌عمومی مترو است

محسن سرخو، عضور شورای شهر از پسر یکی از هنرمندان گفته بود که بدون در نظر گرفتن طبقه‌بندی مشاغل حکم مدیریت گرفته است. به نظر می‌رسد منظور سرخو بهروز پرستویی است. او رئیس یا جانشین رئیس اداره تبلیغات مترو است. سخنگوی مترو می‌گوید سال نودو یک ، یعنی در یست و شش سالگی در مترو استخدام شده و قبل از آن هفت سال هم در سایپا اشتغال داشته یعنی از نوزده سالگی. در مترو هم از سال نود و چهار رییس شده در حالی که سه سال است لیسانس گرفته. روندی که تنها یک نخبه می‌تواند طی کند.

 

با توجه به این مسایل روزنامه تماشگران با احسان مقدم مدیر روابط‌عمومی مترو درباره بهروز پرستویی مصاحبه ای انجام داده که می توانید در ادامه بخوانید
– می‌خواستیم درباره پسر آقای پرستویی که معاون شماست صحبت کنیم. آقای سرخو گفته بودند ایشان مدارج را طی نکرده‌اند.
ایشان لیسانس مرتبط با کارشان را دارند و اصلاً هم ما در چارتمان معاون روابط بین‌الملل نداریم. من به عنوان مدیر واحد روابط عمومی، چهار مسئول اداره دارم که یکی از این ادارات یعنی اداره تبلیغاتش را بهروز پرستویی در اختیار دارد.

– آقای بهروز پرستویی قبل از مترو، سابقه مرتبط هم داشته‌اند؟
– بله، ایشان هفت سال در شرکت سایپا کارمند بخش‌های مختلف روابط عمومی بودند.
– آقای پرویز پرستویی که در استخدام پسرشان نقشی نداشته‌اند؟
– من به زبان روزنامه‌نگاری پاسخ می‌دهم. بحث‌هایی درباره مداحان مطرح شده است اما مترو سکوت کرد. ما ۶ هزار نیرو جذب کردیم که اصلاً به فرض ۱۵۰ نفرشان هم از اقوام مداحان باشند. دیگر ۶۰ تا ۷۰ تا مداح داریم که مثلاً هر کدام دو نفر هم سفارش کرده باشند، می‌شود ۱۵۰ نفر دیگر! بقیه این جماعت تا ۶ هزار نفر از کجا جذب شدند؟ خب باقی‌شان از همین مردم عادی بودند دیگر.
– و درباره پسر آقای پرستویی؟
– من وکیل‌وصی بهروز نیستم اما می‌خواهم حق را گفته باشم. الان شما هم بخواهی جایی بروی سر کار، حتماً باید یکی آشنا باشد و دنبال کار را بگیرد و شناختی وجود داشته باشد، یک رابطه‌ای باید وجود داشته باشد. ولی این را بدانید زمانی که بهروز جذب مترو شد با سفارش پدرش نبود. بهروز را من آوردم؛ به خاطر شناختی که از کارش داشتم.
– یعنی بدون واسطه پدرش، براساس توانمندی‌‌اش؟
– بله. ایشان کارمند روابط عمومی سایپا بود. در مؤسسه ورزشی‌شان کار کرده بود، شش سال سابقه داشت. با در مرحله جذب ایشان و گرفتن نامه جذبش، پدر او هیچ نقشی نداشته و این نامردی و تهمت است که کسی بگوید او به واسطه پدرش استخدام شد. او حتی وقتی جذب مترو شد تا زمانی که مدرکش را نگرفته بود، در جایگاه ریاست قرار نداشت. ایشان رئیس است نه معاون. در چارتی که داریم، من چهار رئیس زیر دستم دارم که ایشان یکی از آن چهار نفر است. او سال ۹۱ جذب شد و در آن زمان فوق‌دیپلم داشت.
– خیلی توانمند است که با لیسانس توانسته رئیس اداره باشد!
– مگر همه‌چیز مدرک است؟ من در سیستم خودم آدمی دارم که دیپلم است ولی قدر دو فوق‌لیسانس کار می‌کند.
– ایشان الان چند سالش است؟
– سی و یک ساله است.
– پس لیسانسشان را هم اخیراً گرفته‌اند؟
– نخیر، سه سال است که لیسانس گرفته‌اند.
– یعنی سه سال است که رئیس هستند؟
– ایشان از سال ۹۴ رئیس شدند، تازه تا جایی که من می‌دانم ایشان اصلاً رئیس هم نیستند، جانشین رئیس اداره هستند! بله! الان یکدفعه یادم افتاد. ایشان جانشین رئیس اداره تبلیغات هستند.
– ایشان براساس ضوابط استخدام شدند؟
– بله. از زمانی که مصوبه استخدام آمد، این شرایط استخدامی، خیلی قانونی طی شده است.
– شما ایشان را با آزمون استخدام کردید؟
– ما سال‌های ۹۰ تا ۹۲، زمان مدیرعامل وقت، ۴ هزار نفری را جذب کردیم. با درخواست‌هایی که می‌آمد، دستور جذب داده می‌شد. برای هیچ‌کس آزمونی نبود و هر کسی که جذب شد، به همین صورت بود. البته کمیته‌ای بود که نظارت داشت و طبقه‌بندی شغلی را مشخص می‌کرد.

مطالب مرتبط




شما هم یک دیدگاه ارسال کنید
 

نام




یادداشت آرشیو

  • ابراهیم گلستان و مسعود کیمیایی
    گلستان از انگلستان
    یادداشت «ابراهیم گلستان» برای سالروز تولد «مسعود کیمیایی»
    در تریبون هنر بخوانید

    تریبون هنر: «چیزی که مسعود در فیلم «قیصر» گفته بود مرا متوجه نوع دریافت و فکر او کرد، که تفاوت داشت با «ننه من غریبم» بازی‌های قصه‌هایی در تیره‌روزی دخترهای رعیت یا تیره‌کاری‌های پسرهای ارباب، و قس علی‌ذالک‌هایی که از اول سال های ۱۳۰۰ راه افتاده بود» این جملات بخش […]

  • عصبانی نیستم
    عصبانی نیستم؛ بُمبی که خنثی شد
    یادداشتی از سیدمحمد کاظمی

    تریبون هنر: این همه کش و قوس؟این همه شاخ و شانه کشیدن؟این همه دلخوری و قُلدری؟ارزشش را داشت؟ این همه ترس؟ این همه لج بازی؟این همه امضای بی اعتبار؟ارزشش را داشت؟ فیلم “عصبانی نیستم” از رضا درمیشیان بعد از چهار سال سر و صدا ، بالاخره بهار امسال به اکران […]

  • آن سوی ابرها
    فیلم تازه مجید مجیدی
    نگاهی به آن سوی ابرها
    محصول مشترک ایران و هنر

    تریبون هنر: فیلم تازه مجید مجیدی داستان خواهر و برادری است که مدتی از هم دور بوده‌اند اما ماجرایی تازه، دوباره سرنوشت آنها را به هم گره می‌زند. این فیلم در ستایش عشق و زندگی و تنوع روابط انسانی است. نکته‌ها: – مجید مجیدی دو سال بعد از پروژه‌ی عظیم […]

  • بدون تاریخ بدون امضا
    به بهانه اکران "بدون تاریخ،بدون امضاء"
    قصّه ای که دیدن و شنیدنش واجب است
    یادداشت سیدمحمد کاظمی

    تریبون هنر _ سیدمحمد کاظمی: در میان انبوهی از فیلم های بی قصّه یا بد قصّه که به عقیده ی بسیاری از کارشناسان، لطمه ی اصلی را به سینما وارد می کنند، فیلم وحیدجلیلوند را باید بارها تحسین کرد و به هر انسانی توصیه کرد که برای تماشای این اثر […]

  • عبدالجواد موسوی
    یادداشت سید عبدالجواد موسوی
    درهیچ کجای دنیا منتقدان فیلم را بی‌شرف و بی‌غیرت خطاب نمی کنند
    دست از سر هنر و سیاست و دین مردم‌ بردارید

    تریبون هنر _ سید عبدالجواد موسوی: فایده‌ای ندارد. هر چه قدر هم درباره دوقطبی‌سازی و مضراتش بگوییم فایده‌ای ندارد. عده‌ای نان و هویت‌شان را در این دوقطبی‌سازی‌های مضحک و چندش‌آور می‌بینند و اصلا هم برای‌شان مهم نیست از دل این دوقطبی‌سازی‌ها ممکن است چه فجایع هولناکی سر بر آورند. اختلاف […]

بهنام بانی هنوز دوست دارم

راه رفتن روی سیم

سامان جلیلی قلب تو

شعله ور

مازیار فلاحی

همه چی عادیه

رضا یزدانی نگفتمت