Ad

کنسرت شب فروغ برگزار شد

علیرضا قربانی: بگویید آقای روحانی تنها نیست

قربانی گفت: در میانه برنامه متوجه شدم آقای قاضی‌زاده هاشمی (وزیر بهداشت) و همسرش سرزده و تقریبا بدون هماهنگی به اینجا تشریف آوردند

تریبون هنر: شامگاه ۶ تیر ۱۳۹۶ کنسرت علیرضا قربانی در تالار وحدت برگزار شد
علیرضا قربانی در حالی آخرین شب «فروغ» را برگزار کرد که رو به مخاطبانش گفت: خوشحال هستم که در این آشفته بازار هنر، از هنر جدی حمایت می‌کنید زیرا پیمودن مسیر در هنر جدی کار دشواری است.

در ابتدای این کنسرت که با تاخیر نیم ساعته آغاز شد، پرده‌های تالار وحدت بالا رفت و در حالی که این خواننده و گروه نوازندگانش روی سن نشسته بودند، قطعه «خرقه رقصان» با شعری از مولانا به اجرا درآمد. به نظر می‌رسید علت این تاخیر اجرای تئاتر در سانس قبلی تالار وحدت بوده باشد. «مستانه می‌گریزی» اثر بعدی بود که نواخته و خوانده شد.

در ادامه، قربانی رو به مخاطبانش گفت: فرا رسیدن عید بسیار سعید فطر را به شما تبریک می‌گویم و آرزو و تمنای قبولی طاعات را برای شما دارم. ما پس از حادثه تروریستی اخیر در تهران و بنابر خواسته خودمان به احترام داغداران و شهدای این حادثه، تاریخ کنسرت «فروغ» را جا به جا کردیم. اغراق نیست اگر بگویم امشب که شب آخر اجرای این کنسرت است لحظه شماری می‌کنیم تا دوباره کنسرت برگزار کنیم. قرار است «فروغ»در شهرستان‌ها نیز روی صحنه برود.

او اضافه کرد: خوشحال هستم که در این آشفته بازار هنر، از هنر جدی حمایت می‌کنید زیرا پیمودن مسیر در هنر جدی کار دشواری است. امروز سلیقه‌ها متغیر شده است و هنر جدی سختی‌های خودش را دارد.

سپس «رنگارنگ» که قطعه‌ای بی‌کلام بود و «فروغ» اجرا شدند.

پس از استراحتی کوتاه، بخش دوم این کنسرت با قطعه «میخانه درافتاده» آغاز شد. برای اجرای این قطعه قربانی بر خلاف قطعات پیشین اجرا شده در حالی که پرده‌های سالن همچنان پایین بود و نوازندگان در پشت پرده می‌نواختند روی سن آمد، پشت میکروفن ایستاده‌ای که جلوی صحنه کاشته شده بود ایستاد و خواند.

سپس دوباره پرده‌ها بالا رفت و این خواننده بار دیگر کنار نوازندگانش نشست و قطعات «شهره شهر» و «سجده عقل» اجرا شد.

اثر بعدی «بی‌قرار» بود که هنگام اجرای آن، قربانی ساز سه‌تار هم نواخت و نوازندگان هم در کنار او همخوانی می‌کردند.

دو قطعه «بیداد» و «عاشقانه» پایانبخش این کنسرت بود.

هنگامی که عوامل این اجرا برای ادای احترام به مخاطبان روی سن جمع شده بودند، قربانی گفت: من در میانه برنامه متوجه شدم آقای قاضی‌زاده هاشمی (وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی) و همسرش سرزده و تقریبا بدون هماهنگی به اینجا تشریف آوردند.

در این زمان یکی از مخاطبان رو به وزیر بهداشت که در جایگاه بالکن دوم تالار وحدت حضور داشت، بلند فریاد زد: سلام ما را به آقای روحانی برسانید.

قربانی نیز گفت: بله حتما سلام ما را برسانید و بگویید آقای روحانی تنها نیست.

او در ادامه سخنان خود به رضا موسوی (کارگردان این کنسرت) اشاره و بیان کرد که کارگردانی این اجرا در دو، سه روز و کمترین زمان ممکن انجام شده است.

موسوی برای کارگردانی اثر از بازی نور استفاده کرده بود. گاهی نوازنده‌ها دیده نمی‌شدند، گاهی هنگامی که نواختنشان پررنگ‌تر می‌شد، نور به چهره‌هایشان می‌تابید، گاهی صحنه در تاریکی فرو می‌رفت و گاه کاملا روشن می‌شد.

قربانی سپس از وزارت ارشاد و بنیاد رودکی تشکر کرد و گفت: من بعد از دو سال حافظ و آواز، دوقلوهایم را به کنسرتم آوردم.

او سپس در میان تشویق مخاطبان که تالار وحدت را پر کرده بودند، دو فرزند خردسالش را به روی سن آورد.

کنسرت «فروغ» علیرضا قربانی که از سوم تیرماه در تالار وحدت تهران به روی صحنه رفت، میزبان وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز بود و از سوی او مورد تقدیر قرار گرفت. قربانی در اولین شب اجرای آثار تازه‌ترین آلبومش، اثری را به یاد سنتور نواز فقید، پرویز مشکاتیان نیز اجرا کرده بود.

پویا سرایی نوازنده سنتور، میلاد محمدی نوازنده تار و شورانگیز، نیلوفر محبی نوازنده ویولن،محسن عبادی نوازنده ویولن، پریسا پیرزاده نوازنده ویولا، ماکان خویی نژاد نوازنده ویولنسل، فرشید پاتینیان نوازنده کنترباس، زکریا یوسفی نوازنده سازهای کوبه ای، بهتاش ابوالقاسم نوازنده سازهای کوبه‌ای و سامان صمیمی اهنگساز و نوازنده کمانچه و سه تار در کنار قربانی هنرنمایی کردند.

تاریخ انتشار :۷ تیر ۱۳۹۶

برچسب‌ها:
مطالب مرتبط



شما هم یک دیدگاه ارسال کنید
 

نام




یادداشت آرشیو

  • از مایکل جکسون تا پسر بروسلی: کشف چیزهای عجیب در جسد سلبریتی‌ها

    تریبون هنر: از مایکل جکسون و رابین ویلیامز و پسر بروسلی تا هیث لجر و دختر الویس پریسلی، سلبریتی های محتلفی بوده اند که سرنوشت تراژیکی داشته‌اند؛ اما بررسی‌های پس از مرگشان از نکات غافلگیر کننده‌ای در خصوص مرگ آن‌ها پرده برداشته است.   مرگ همیشه اتفاقی غم انگیز است، بخصوص وقتی برای شخصی شناخته شده رخ می‌دهد. به گزارش تریبون هنر، گرچه بسیاری از سلبریتی‌ها سرنوشت تراژیکی داشته‌اند، اما بررسی‌های […]

  • فیلم آسمان غرب

    تریبون هنر: «آسمان غرب» پس از سال‌ها در سینمای ایران در قالب یک اکشن جنگی، هوایی، روایتی قهرمان‌محور از حماسه‌آفرینی شهید علی‌اکبر شیرودی، خلبان کبرای هوانیروز ارتش و گروه هم‌رزمانش را در روزهای نخست و غافلگیرانه شروع جنگ در غرب کشور برای حفظ وطن به تصویر می‌کشد. میلاد کی‌مرام، امیرحسین […]

  • فیلم پرویزخان

    تریبون هنر: بعد از مدت ها بار دیگر نوبت به یک فیلم سینمایی ورزشی رسیده ؛ فیلم «پرویز خان» ساخته علی ثقفی که برشی است از زندگی زنده یاد پرویز دهداری، مرد اخلاق فوتبال ایران. خوشبختانه این فیلم در چهل و دومین جشنواره فجر توانست جوایز یادی کسب کند. حافظه […]

  • ناصرالدین‌شاه؛ دستاویز جدید ساسی‌مانکن برای وایرال شدن

    تریبون هنر: هدیه عید امسال «ساسی‌مانکن» به طرفدارانش قطعه‌ای است به سیاق آهنگ‌های پنج سال گذشته‌اش، مملو از تکیه‌کلام‌های بی‌پروای جنسی که این روزها با توسل به گریم‌های مشابه دو شخصیت تاریخی و ساخت کلیپی بی‌ربط به آنچه می‌خواند، در حال دست به دست شدن در فضای مجازی است.   […]

  • نگاهی به فیلم «دروغ‌های زیبا» ساختۀ مرتضی آتش‌زمزم

    تریبون هنر: فیلم «دروغ‌های زیبا» در بازتاب همزیستی فرهنگی میان دو خانوادۀ مسلمان و بودایی، جاذبۀ خاص خودش را دارد و در روایت آن موفق بوده است. این همزیستی و دوستی و نزدیکی تا جایی است که شاید مدت‌ها متوجه نشویم، این دو خانواده از دو کیش و آیین متفاوت‌اند. […]

Ad
Ad
Ad
Ad