Ad


کنسرت شب فروغ برگزار شد

علیرضا قربانی: بگویید آقای روحانی تنها نیست

قربانی گفت: در میانه برنامه متوجه شدم آقای قاضی‌زاده هاشمی (وزیر بهداشت) و همسرش سرزده و تقریبا بدون هماهنگی به اینجا تشریف آوردند

تریبون هنر: شامگاه ۶ تیر ۱۳۹۶ کنسرت علیرضا قربانی در تالار وحدت برگزار شد
علیرضا قربانی در حالی آخرین شب «فروغ» را برگزار کرد که رو به مخاطبانش گفت: خوشحال هستم که در این آشفته بازار هنر، از هنر جدی حمایت می‌کنید زیرا پیمودن مسیر در هنر جدی کار دشواری است.

در ابتدای این کنسرت که با تاخیر نیم ساعته آغاز شد، پرده‌های تالار وحدت بالا رفت و در حالی که این خواننده و گروه نوازندگانش روی سن نشسته بودند، قطعه «خرقه رقصان» با شعری از مولانا به اجرا درآمد. به نظر می‌رسید علت این تاخیر اجرای تئاتر در سانس قبلی تالار وحدت بوده باشد. «مستانه می‌گریزی» اثر بعدی بود که نواخته و خوانده شد.

در ادامه، قربانی رو به مخاطبانش گفت: فرا رسیدن عید بسیار سعید فطر را به شما تبریک می‌گویم و آرزو و تمنای قبولی طاعات را برای شما دارم. ما پس از حادثه تروریستی اخیر در تهران و بنابر خواسته خودمان به احترام داغداران و شهدای این حادثه، تاریخ کنسرت «فروغ» را جا به جا کردیم. اغراق نیست اگر بگویم امشب که شب آخر اجرای این کنسرت است لحظه شماری می‌کنیم تا دوباره کنسرت برگزار کنیم. قرار است «فروغ»در شهرستان‌ها نیز روی صحنه برود.

او اضافه کرد: خوشحال هستم که در این آشفته بازار هنر، از هنر جدی حمایت می‌کنید زیرا پیمودن مسیر در هنر جدی کار دشواری است. امروز سلیقه‌ها متغیر شده است و هنر جدی سختی‌های خودش را دارد.

سپس «رنگارنگ» که قطعه‌ای بی‌کلام بود و «فروغ» اجرا شدند.

پس از استراحتی کوتاه، بخش دوم این کنسرت با قطعه «میخانه درافتاده» آغاز شد. برای اجرای این قطعه قربانی بر خلاف قطعات پیشین اجرا شده در حالی که پرده‌های سالن همچنان پایین بود و نوازندگان در پشت پرده می‌نواختند روی سن آمد، پشت میکروفن ایستاده‌ای که جلوی صحنه کاشته شده بود ایستاد و خواند.

سپس دوباره پرده‌ها بالا رفت و این خواننده بار دیگر کنار نوازندگانش نشست و قطعات «شهره شهر» و «سجده عقل» اجرا شد.

اثر بعدی «بی‌قرار» بود که هنگام اجرای آن، قربانی ساز سه‌تار هم نواخت و نوازندگان هم در کنار او همخوانی می‌کردند.

دو قطعه «بیداد» و «عاشقانه» پایانبخش این کنسرت بود.

هنگامی که عوامل این اجرا برای ادای احترام به مخاطبان روی سن جمع شده بودند، قربانی گفت: من در میانه برنامه متوجه شدم آقای قاضی‌زاده هاشمی (وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی) و همسرش سرزده و تقریبا بدون هماهنگی به اینجا تشریف آوردند.

در این زمان یکی از مخاطبان رو به وزیر بهداشت که در جایگاه بالکن دوم تالار وحدت حضور داشت، بلند فریاد زد: سلام ما را به آقای روحانی برسانید.

قربانی نیز گفت: بله حتما سلام ما را برسانید و بگویید آقای روحانی تنها نیست.

او در ادامه سخنان خود به رضا موسوی (کارگردان این کنسرت) اشاره و بیان کرد که کارگردانی این اجرا در دو، سه روز و کمترین زمان ممکن انجام شده است.

موسوی برای کارگردانی اثر از بازی نور استفاده کرده بود. گاهی نوازنده‌ها دیده نمی‌شدند، گاهی هنگامی که نواختنشان پررنگ‌تر می‌شد، نور به چهره‌هایشان می‌تابید، گاهی صحنه در تاریکی فرو می‌رفت و گاه کاملا روشن می‌شد.

قربانی سپس از وزارت ارشاد و بنیاد رودکی تشکر کرد و گفت: من بعد از دو سال حافظ و آواز، دوقلوهایم را به کنسرتم آوردم.

او سپس در میان تشویق مخاطبان که تالار وحدت را پر کرده بودند، دو فرزند خردسالش را به روی سن آورد.

کنسرت «فروغ» علیرضا قربانی که از سوم تیرماه در تالار وحدت تهران به روی صحنه رفت، میزبان وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز بود و از سوی او مورد تقدیر قرار گرفت. قربانی در اولین شب اجرای آثار تازه‌ترین آلبومش، اثری را به یاد سنتور نواز فقید، پرویز مشکاتیان نیز اجرا کرده بود.

پویا سرایی نوازنده سنتور، میلاد محمدی نوازنده تار و شورانگیز، نیلوفر محبی نوازنده ویولن،محسن عبادی نوازنده ویولن، پریسا پیرزاده نوازنده ویولا، ماکان خویی نژاد نوازنده ویولنسل، فرشید پاتینیان نوازنده کنترباس، زکریا یوسفی نوازنده سازهای کوبه ای، بهتاش ابوالقاسم نوازنده سازهای کوبه‌ای و سامان صمیمی اهنگساز و نوازنده کمانچه و سه تار در کنار قربانی هنرنمایی کردند.

مطالب مرتبط



شما هم یک دیدگاه ارسال کنید
 

نام


*

code



یادداشت آرشیو

  • فیلم کلمبوس
    یادداشت بابک صحرایی درباره فیلم کلمبوس
    یک کمدی سیاه با اندیشه ای قابل احترام

    تریبون هنر _ بابک صحرایی: دیشب فیلم «کلمبوس» به کارگردانی هاتف علیمردانی را در پردیس کورش دیدم. یک کمدی ابزورد زیبا که در قیل و قال کمدی های سطحی این روزها، دارای شاخص های صحیح یک کمدی سیاه با اندیشه ای قابل احترام است اسم هاتف علیمردانی را اولین بار […]

  • لس انجلس تهران
    به بهانه ی هجومِ کم سابقه به "لس آنجلس،تهران"
    به جای قلع و قمع، به خودمان رحم کنیم
    یادداشت سیدمحمد کاظمی

    تریبون هنر: تینا پاکروان کارگردان توانایی ست که اگر نبود فیلم های قابل قبولی چون “خانوم” و “نیمه شب اتفاق افتاد” را نمی ساخت.پس اگر فقط کمی انصاف داشته باشیم ، استعدادی همچون پاکروان را پرپر نمی‌کنیم.حدود دو سال پیش این کارگردان خوش فکر که اتفاقا کنار دست بسیاری از […]

  • فردین ملک مطیعی بهروز وثوقی
    انتقاد تند نیما حسنی نسب از ستاره های این روزها
    از سلبریتی های دیروز تا صله بگیرهای امروز
    در معاشرت و مشارکتِ تهوع‌آورشان با اربابان پول کثیف و معاونت در پولشویی

    تریبون هنر _ نیما حسنی نسب: به این عکس خوب دقت کنید؛ در هیاهوی هیچِ صله‌بریتی‌های امروزی، در هجومِ زشت و رعشه‌آور اخبار الکی و فهرست‌های جعلی و شعارهای سطحی که از بعضی بازیگرهای معروف این روزگار می‌شنویم، در معاشرت و مشارکتِ تهوع‌آورشان با اربابان پول کثیف و معاونت در پولشویی […]

  • تنگه ابوقریب
    دریچه‌ای به مفهوم مقاومت
    یادداشت کمال تبریزی درباره «تنگه ابوقریب»
    فقط باید دید

    تریبون هنر _ کمال تبریزی: «تنگه ابوقریب» از آن دسته فیلم‌هایی است که غیر قابل توصیف هستند ! مثل موسیقی‌ای که غیر قابل تقلید باشد ! فقط می‌توان گفت که مانند دریچه شهرفرنگ به دنیایی متفاوت هدایت می‌شوید که این بار به شدت ملموس و واقعی است ! دریچه‌ای به […]

  • کیوان کثیریان
    نگاهی به ترکیب سینماها در هفته‌های اخیر
    قصه بی‌سروته، بازی‌های خیلی بد، بازیگرانی بسیار بدتر
    یادداشت کیوان کثیریان

    کیوان کثیریان:  نگاهی به ترکیب اکران سینماها در هفته‌های اخیر می‌تواند گویای حال و روز این روزهای سینمای ما باشد. نگاه معیوب مدیریت سینما که تشویق “سرمایه سالاری” نام گرفته نتیجه‌اش می‌شود همین. از ۱۳ فیلم روی پرده ۸ تایش از جنس فیلم‌هایی است که “کمدی” خوانده می‌شوند و در […]

Ad
Ad
Ad
Ad