Ad

مراسم تشییع محمود جهان برگزار شد

محمود جهان بدون حضور هنرمندان و مسئولین به خاک سپرده شد

در این مراسم عده معدودی از موزیسین‌ها ازجمله محسن شریفیان، سیدمحمد میرزمانی، غلامرضا صنعتگر علمشاهی و همچنین برخی از اهالی سینما چون اصغر همت و صفر کشکولی حضور داشتند

تریبون هنر: مراسم تشییع پیکر محمود جهان صبح امروز (۱۱ مرداد ماه) با حضور دوستداران این هنرمند جنوبی در تالار وحدت برگزار شد.

پخش آخرین قطعه محمود جهان که «عزیزم بندریم» نام داشت، آغازگر مراسم بود و در ادامه با اجرای سنج و دمام که در سوگواری‌های مردم جنوب استفاده می‌شود، یاد این خواننده جنوبی گرامی داشته شد.

سیدمحمد میرزمانی (موزیسین و رئیس هیئت مدیره خانه موسیقی) در بخشی از این برنامه، پشت تریبون قرار گرفت و گفت: هر کس عاشق باشد و جانش را برای مردم و برای کارش بگذارد باید چنین تشییع جنازه‌ای نیز داشته باشد. خوشا به حال محمود جهان که چنین مردم او را بدرقه می‌کنند. محمود جهان حدود نیم قرن عاشقانه تلاش کرد و بیش از ۳۰ آلبوم از او منتشر شد.

وی در ادامه افزود: بعد انسانی هر شخصی بزرگ‌ترین ویژگی‌های او محسوب می‌شود. محمود جهان انسانی واقعی بود و به معنای واقعی کلمه سر به مهر و پیرو امیرالمومنین بود.

در بخش دیگری از مراسم، آکا صفوی (خواننده جنوبی) به شروه خوانی پرداخت.

در ادامه غلامرضا صنعتگر (خواننده جنوبی) پشت تریبون قرار گرفت و درباره محمود جهان گفت: در مدت اخیر آقای یزدانفر قطعه‌ای را برای محمود جهان ساخته بود که آن را خیلی دوست داشت و اسمش را هزن گذاشته بود و ما امروز نام این قطعه را خداحافظی می‌گذاریم.

سپس این قطعه برای حاضران پخش شد و به دنبال آن کشتکار (خواننده قطعه سرگشته) ضمن تسلیت به خانواده محمود جهان؛ قطعه سرگشته را برای حاضران اجرا کرد.

همچنین امید جهان در سخنان کوتاهی ضمن تشکر از علاقه‌مندان پدرش گفت: پدرم هیچ وقت نمی‌خواست شما را در چنین شرایطی ببینم و همیشه می‌خواست که خوشحال باشید. من تشکر می‌کنم از تمامی کسانی که در این مدت با من و خانواده‌ام همدردی کردند.

محسن شریفیان، آخرین سخنران این برنامه بود که گفت: محمود جهان یادآور بسیاری از خاطرات تلخ و شیرین برای همه ماست. با تمام سختی‌هایی که او برای برگزاری و اجرای موسیقی کشید، توانست موسیقی جنوب را حفظ کند. اگر امروز ما در تالار وحدت یا هر جای دیگری کنسرت برگزار می‌کنیم صرفاً به دلیل سختی‌هایی است که امسال محمود جهان برای برگزاری کنسرت تحمل کردند و با تهدید و توهین عقب نشستند و کارشان انجام دادند. اگر امروز ما در دنیا هیچ حرفی برای گفتن نداریم به دلیل همین اهانت‌ها و لغو کنسرت‌هایی است که اتفاق می‌افتد و امیدوارم دیگر شاهد چنین اتفاقاتی نباشیم.

در بخش پایانی این مراسم بر پیکر مرحوم محمود جهان نماز میت خوانده شد و پیکرش به سمت قطعه هنرمندان بهشت زهرا(س) انتقال داده شد تا در آنجا به خاک سپرده شود.

نکته جالب اینکه در این مراسم هیچ یک از مسئولان موسیقی کشور حضور نداشتند و تنها عده معدودی از موزیسین‌ها ازجمله محسن شریفیان، سیدمحمد میرزمانی، غلامرضا صنعتگر علمشاهی و همچنین برخی از اهالی سینما چون اصغر همت و صفر کشکولی حضور داشتند.

در این مراسم همچنین قطعه حزن که اخیرا توسط محمود جهان اجرا شده و قرار بود از صداوسیما پخش شود، برای حاضران پخش شد.

 

تاریخ انتشار :۱۱ مرداد ۱۳۹۶

برچسب‌ها:,
مطالب مرتبط



شما هم یک دیدگاه ارسال کنید
 

نام




یادداشت آرشیو

  • با رکوردداران کنسرت موسیقی در سال ۱۴۰۲ آشنا شوید

    تریبون هنر: هنوز یک‌ماه از سال جدید نگذشته که قیمت بلیت‌های موسیقی ۱۰۰هزار تومان گران‌تر شده و بلیت کنسرت‌ها نزدیک به ۹۰۰هزار تومان به‌خصوص در کنسرت‌های پاپ دیده می‌شود. در دیگر شهرها هم قیمت بلیت‌ها تا سقف ۶۰۰هزار تومان به فروش می‌رسد که سقف قیمت در سال گذشته به ۵۰۰هزار […]

  • رضا داودنژاد، «مصائب شیرین»، کات!

    تریبون هنر: مخابره خبر درگذشت رضا داودنژاد در شامگاه ۱۳ فروردین ماه در حالی که چند سال قبل در چنین روزی خبر درگذشت جمشید مشایخی را مخابره کردیم، آنقدر سخت بود که برای انتشارش تامل کردیم، به چند نفر زنگ زدیم، فکر می‌کردیم دروغ ۱۳ فروردین ماه است اما گویا […]

  • ماجرای یک پرونده‌ رازآلود در «بی‌بدن»/ قصه دختری که جنازه ندارد

    تریبون هنر: فیلم «بی‌بدن» اولین تجربه سینمایی مرتضی علیزاده به نویسندگی کاظم دانشی است که به موضوع جنجالی قتل یک دختر و ماجراهای پس از آن در روایتی مشابه فیلم «علفزار» می‌پردازد. در قالب سلسله گزارش‌هایی با عنوان «پیشنهاد نوروزی خبرگزاری مهر» به مخاطبان سینما» به معرفی فیلم‌های اکران نوروزی […]

  • کدام فیلم ها در سینمای ۱۴۰۲ توقعات را برآورده نکرده؟

    تریبون هنر: ایرنا نوشت: سال ۱۴۰۲ سالی غیرقابل پیش‌بینی برای گیشه سینماها بود. سالی که اخبار فروش ۱۰۰۰میلیاردی تمام سینما را گرفته بود و در این بین فیلم‌هایی آمدند و رفتند که هیچ‌کس متوجه آن‌ها نشد. از دومین فیلم کارگردان فسیل گرفته تا کمدی ویلای ساحلی که توقع‌ها را نسبت […]

  • از مایکل جکسون تا پسر بروسلی: کشف چیزهای عجیب در جسد سلبریتی‌ها

    تریبون هنر: از مایکل جکسون و رابین ویلیامز و پسر بروسلی تا هیث لجر و دختر الویس پریسلی، سلبریتی های محتلفی بوده اند که سرنوشت تراژیکی داشته‌اند؛ اما بررسی‌های پس از مرگشان از نکات غافلگیر کننده‌ای در خصوص مرگ آن‌ها پرده برداشته است.   مرگ همیشه اتفاقی غم انگیز است، بخصوص […]

Ad
Ad
Ad
Ad
Ad