Ad

عیوضی: دیگر وقفه ای در کارهایم نخواهد بود

نشست خبری کنسرت محمدرضا عیوضی با حضور بابک صحرایی، علیرضا شمس اسکندری و سعید امیراصلانی برگزار شد

گزارش کامل و عکس های این نشست را در تریبون هنر ببینید

تریبون هنر: نشست خبری کنسرت محمدرضا عیوضی، سه شنبه ۷ شهریور در برج آزادی برگزار شد

در این نشست با حضور محمدرضا عیوضی (خواننده)، بابک صحرایی، علیرضا شمس‌اسکندری (رهبر ارکستر) و سعید امیراصلانی حضور داشتند

در ابتدای نشست، سعید امیراصلانی گفت: «محمدرضا عیوضی از سال ۷۶ و با تیتراژ سریال روزگار جوانی به شکل رسمی به عرصه موسیقی معرفی و شناخته شد و در ده سال نخست فعالیت‌هایش، شش آلبوم را روانه بازار موسیقی کشور کرد که برآیند خوبی ست و این کنسرت پس از ۱۵ سال روی صحنه خواهد رفت و در این کنسرت شاهد یک موسیقی جدی، آنپلاگد و پیشرفته خواهیم بود که با معیارها و استانداردهای بین المللی اجرا خواهد شد.»

سعید امیراصلانی در ادامه اشاره کرد که یاشار درفشه تهیه کنندگی کنسرت محمدرضا عیوضی را بر عهده دارد و از این تهیه کننده به عنوان یکی از چهره های برجسته موسیقی یاد کرد

در ادامه علیرضا شمس‌اسکندری که تنظیم کنندگی و رهبری ارکستر کنسرت محمدرضا عیوضی را بر عهده دارد درباره گروه نوازندگان و نحوه اجرا در این برنامه  گفت: « گروه ارکستر متشکل از سازهای پیانو، گیتارباس، درامز، پرکاشن، گیتار نایلون، گیتار آکوستیک، کوارتت زهی و ترومپت، گروه کر و بک‌وکال است. در مجموع قرار است ۱۱ قطعه اجرا شود که از این میان ۲ قطعه با نوازندگی پیانو و آواز بوده و دیگر قطعات با همراهی ارکستر اجرا خواهند شد.»

او با انتقاد از رشد بی‌سابقه تعداد خوانندگان موسیقی گفت: «افراد زیادی با عنوان خواننده فعالیت می‌کنند اما تعداد آنهایی که واقعاً از صدا و تکنیک‌های خوبی برخوردار باشند و بتوان خواننده خوب دانست بسیار کم است. افرادی مانند آقای عیوضی در قبال موسیقی کشور مسئول هستند و مخاطبین خود را خواهند داشت. امیدوارم از این به بعد غیبت نکنند، چرا که در نبود ایشان و سایر پرچمداران موسیقی کشور، به مرور زمان شاهد نابودی موسیقی خواهیم بود.»

شمس در مورد انتخاب برج آزادی به عنوان سالن برگزاری کنسرت گفت: «این سالن از استانداردهای مورد نظر ما برخوردار است. سن وسیعی دارد و برگشت صدا در آن اتفاق نمی‌افتد. البته ما قرار است این اجرا را به صورت حرفه‌ای برای پخش در بازار ضبط کنیم که ارتفاع مناسب و فضای وسیع سالن این امکان را به ما می‌دهد.»

محمدرضا عیوضی در تکمیل صحبت‌های اسکندری گفت: قطعات را از چندین آلبوم انتخاب کردیم و قطعه «رنگین‌کمان» به‌رسم اجراهای پیشین در رپرتوار این کنسرت قرار دارد. جا دارد یادی از شاهرخ پورمیامین کنیم که آلبوم «یک روز برفی» حاصل تلاش ایشان بود و قطعاتی از این آلبوم را نیز در کنار آلبوم آخرم «حس خوب» روی صحنه خواهیم برد. درواقع قطعات را در فضاهای گوناگون انتخاب کردیم.

بابک صحرایی که دیرتر از سایر حاضران به این نشست رسید در آغاز سخنانش  گفت: «خواننده‌ای که بتواند ترانه‌ای را اجرا کند که پس از گذشت یک دهه همچنان مورد علاقه مردم باشد، یعنی خواننده موفقی بوده و می تواند حضور مداومی در عرصه موسیقی داشته باشد. محمدرضا عیوضی چنین خواننده ای است.»

او همچنین به سال‌هایی که این خواننده از عرصه موسیقی دور بوده اشاره کرد و گفت: «معمولاً پیش نمی‌آید که یک خواننده برای ۱۵-۲۰ سال متمادی پرکار و فعال باشد. ما در همین چند سال گذشته خواننده‌ای داشتیم که توانست در یک سال ۳۳ بار کنسرت برگزار کرده و رکوردها را بشکند اما امسال تنها ۲ یا ۳ بار روی صحنه رفته است و این اوج و فرودها در کار هنری طبیعی است. محمدرضا عیوضی نیز در طول این سال‌ها فعالیت موسیقی خود را ادامه داده و تنها از اجرای روی صحنه دور بوده است.»

بابک صحرایی همچنین در خصوص خواننده‌هایی که در دهه‌های بعد از عیوضی فعالیت کرده و امروز به شهرت رسیده‌اند و نیز رقابتی که بعضاً در میان آنها اتفاق می‌افتد گفت: «ما نباید بین خواننده‌های دهه‌های مختلف دیوار بکشیم و آن‌ها را از هم جدا بدانیم. چرا که در بین آنها علاقه و احترام متقابل وجود دارد و در واقع هر نسل ادامه نسل قبلی است و این مسیر موسیقی است که در حال طی شدن است. اگر ما امروز گروه‌های جدیدی داریم که به سرعت بلیت‌هایشان به فروش می‌رسد باید خوشحال باشیم، چرا که این امر به رشد و توسعه اقتصاد موسیقی و اقتصاد هنر کمک‌های شایانی می‌کند.»

در ادامه محمدرضا عیوضی در پاسخ به سوال خبرنگاران در مورد علت دوری ۱۵ ساله‌اش از صحنه گفت: «من قبل از این که خواننده باشم، کارشناس اقتصاد بازرگانی هستم و شغل اصلی من این است. در طی این سال‌ها نیز فوق لیسانس روابط بین‌الملل را از دانشگاه گرفته‌ام و به دنبال تحصیل در رشته علوم سیاسی در مقطع دکترا هستم؛ چرا که به فعالیت در عرصه سیاست علاقه فراوانی دارم و به همین دلیل در دوره‌های گذشته در انتخابات شورای شهر شرکت کردم. در واقع بیشتر این سال‌ها به دنبال حرفه اصلی‌ام بودم. اما این امر بر فعالیت من در موسیقی تأثیر نداشته و آثاری را نیز تولید کرده‌ام. بعد از تولید آلبوم حس خوب که ۱۹ اردیبهشت امسال منتشر شد، تصمیم به اجرای یک کنسرت خصوصی داشتم که با پیشنهاد آقای درفشه قرار شد به صورت عمومی و در سالن برج آزادی روی صحنه برویم. از طرفی نیز حساسیت‌های زیادی برای تولید هر اثر دارم که همین امر موجب شد تولید آلبوم «حس خوب» حدود ۵ سال طول بکشد.»

او در ادامه سخنان خود گفت: «زمانی که ما موسیقی پاپ را شروع کردیم، در واقع این سبک موسیقی در کشور حضور رسمی نداشت و خیلی تلاش کردیم تا موسیقی پاپ دوباره در کشور شکل بگیرد. آن زمان موسیقی پاپ ما از کشورهای غربی تغذیه می‌شد در حالی که پتانسیل‌های بسیار خوبی در کشور خودمان وجود داشت که شنیده نشده بود. امروز هم وضعیت موسیقی پاپ بد نیست اما من احساس کردم دوباره می‌توانیم پا به عرصه فعالیت بگذاریم و به رشد و تعالی آن مطابق با سلیقه ایرانی کمک کنیم.»

خواننده تیتراژ سریال «روزگار جوانی» در خصوص نبود قانون کپی‌رایت در کشور گفت: «به دلیل نبود این قانون تولید آلبوم موسیقی به صرفه نیست، چرا که آثار به سرعت به صورت رایگان روی سایت‌ها و شبکه‌های مجازی در دسترس قرار می‌گیرند و به همین دلیل فضای موسیقی به سمت تولید تک قطعه می‌رود. اما من تمام تلاشم را می‌کنم که همچنان آلبوم‌های موسیقی‌ام را روی CD نیز به بازار عرضه کنم.»

بابک صحرایی در ادامه این بحث گفت: دوران انتشار به صورت Cd گذشته است. رشد تکنولوژی امکانات تازه ای را در اختیار اهالی موسیقی قرار داده و سلیقه مخاطب را نیز تغییر داده است. مردم دیگر حوصله ندارند که صدای یک خواننده را در چندین قطعه پشت هم بشنوند. به همین خاطر انتشار تک قطعه بسیار موثرتر از آلبوم است کمااینکه در آلبوم هایی که در یک سال اخیر منتشر شده نیز شاهد بوده ایم که بعضی از قطعات خوب این مجموعه ها به خوبی شنیده نشدند. در صورتی که اگر همین قطعه ها خارج از آلبوم و به صورت تک قطعه منتشر می شدند می توانستند به موفقیت های بسیار خوبی برسند

بابک صحرایی در ادامه گفت: به شخصه در نظر دارم برخی از آلبوم هایی که تهیه کنندگی شان را بر عهده دارم را روی فلش منتشر کنم. باید به مخاطب سوبسید بدهیم. با برنامه ریزی هایی می توانیم فلش را به قیمت سی دی آلبوم به مخاطب عرضه کنیم تا درصد شنیده شدن آلبوم ها را بالا بریم. مردم و حتی خود ما هم به عنوان مثال در ماشین سی دی نمی گذاریم و موسیقی را با فلش یا سیم AUX که به موبایل وصل می کنیم گوش می دهیم. ما باید هم گام با تکنولوژی قدم برداریم و یادمان باشد که این تکنولوژی کمک های بسیاری به موسیقی کرده

بابک صحرایی درباره ادامه فعالیت های محمدرضا عیوضی نیز گفت: از این به بعد محمدرضا عیوضی نیز با انتشار تک قطعه، حضور  مداومی در بازار موسیقی خواهد داشت

محمدرضا عیوضی نیز درباره فعالیت‌هایش توضیح داد: دیگر وقفه‌ای در کارهایم نخواهد بود و در حال ساخت قطعاتی هستیم که بهترینشان را ارائه کنیم همچنین برنامه‌ریزی برای اجرا در شهرستان‌ها نیز در حال انجام است.

 

علیرضا اسکندری در اواخر این نشست درباره دلیل انتخاب برج آزادی برای اجرای کنسرت گفت: برای انتخاب سالن تعداد صندلی ملاک نیست. این سالن از امکانات خوب صدابرداری برخوردار است و می توانیم خاجرای خوب و متفاوتی در برج آزادی داشته باشیم

در پایان نشست نیز به دعوت مدیریت برج آزادی، شرکت کنندگان در نشست از بخش مختلف برج آزادی دیدن کردند

کنسرت محمدرضا عیوضی ۱۰ شهریور ماه سال جاری در سالن برج آزادی برگزار می‌شود و علاقه‌مندان جهت تهیه بلیت می‌توانند به سامانه ایرانکنسرت مراجعه نمایند.

در پایان می توانید عکس هایی از این نشست را در تریبون هنر ببینید

 

تاریخ انتشار :۹ شهریور ۱۳۹۶

برچسب‌ها:, , ,
مطالب مرتبط



شما هم یک دیدگاه ارسال کنید
 

نام


*

code



یادداشت آرشیو

  • یادداشت بابک صحرایی درباره انیو موریکونه
    از بد اقبالی ماست که جوانی مان، مقارن با کهنسالی اسطوره هاست

    تریبون هنر: بابک صحرایی درباره انیو موریکونه نوشت: امروز انیو موریکونه در ۹۱ سالگی درگذشت. خوب عمر کرد اما هنوز مرگ برایش زود بود. انسان هایی همانند او حتی در کهنسالی هم که بمیرند دل آدم می گیرد نام انیو موریکونه یکی از نمادهای موسیقی فیلم است. او با جادوی […]

  • بابک صحرایی پرویز پرستویی سیروس الوند
    یادداشت بابک صحرایی برای تولد پرویز پرستویی
    ناصر ملک مطیعی می گفت فکر نمی کردم یه روزی حاج کاظم زیر بغل فرمون رو بگیره

    تریبون هنر: بابک صحرایی برای تولد پرویز پرستویی نوشت: تولد پرویز پرستویی بهونه خوبی برای مرور هنرمندیه که توی جریان هنر و فرهنگ جامعه در حدود سی سال گذشته تاثیرهای مهمی داشته پرویز پرستویی در دهه هفتاد با فیلم هایی مثل آژانس شیشه ای، لیلی با من است، آدم برفی، […]

  • یادداشت جواد طوسی برای فرمان آرا و حکایت دریا
    زمانه آقا، زمانه!

    تریبون هنر _ جواد طوسی: پس از یک وقفه طولانی در فعالیت فیلمسازی بهمن فرمان‌آرا، حدیث نفس او در شروع کارش در یک دوران گذارِحساس در «بوی کافور عطر یاس» (۱۳۷۹ )، جملاتی از این دست بود: «هراس من از مرگ نیست، هراس من از بیهوده زیستنه/ وقتی فیلمساز فیلم […]

  • حکایت دریا

    تریبون هنر: سعید عقیقی در نوشتاری تحت عنوان «دست ِ تاریک ، دستِ تاریک» نقطه نظرش را درباره جدیدترین ساخته‌ی بهمن فرمان آرا «حکایت دریا» که اکران آنلاین شده است، نوشت. یادداشت سعید عقیقی را در تریبون هنر بخوانید: « اصالت نومیدی شاید کلید درک واپسین ساخته فرمان آرا باشد؛ […]

  • تریبون هنر: حمید جبلی خیلی اهل گفتگو نیست و بویژه دستش چندان به نوشتن یادداشت‌های یادبود برای همکارانش نمی‌رود ولی این بار وقتی برای نگارش مطلبی یا خاطره‌ای از محمد علی کشاورز با او طرح موضوع کردیم، دست به قلم شد و در پاسخ به درخواست ما یادداشتی برای این […]

Ad
Ad
Ad