Ad

گزارش و عکس های نشست خبری پادری را در تریبون هنر ببینید

محمدحسین لطیفی: نمی‌خواستیم به هر قیمتی مخاطب را بخندانیم

نشست خبری سریال «پادری» با حضور سیدمحمود رضوی ، محمدحسین لطیفی، کورش نریمانی، بهنام تشکر و سحر عصرآزاد در فرهنگسرای رسانه برگزار شد

تریبون هنر: نشست خبری سریال «پادری» با حضور سیدمحمود رضوی ، محمدحسین لطیفی، کورش نریمانی، بهنام تشکر و سحر عصرآزاد در فرهنگسرای رسانه برگزار شد.

 

در ابتدای این مراسم سید محمود رضوی درباره شکل‌گیری این سریال گفت:‌ سریال «پادری» در ابتدا قرار بود به نام «فروشگاه بزرگ ساخته شود و آن زمان تصمیمی برای ساخت «دودکش ۲» نداشتیم که پیشنهاد «فروشگاه بزرگ» نیز در زمان مدیریت آقای محمودرضا تخشید به محمدحسین لطیفی پیشنهاد شد. در ادامه حامی مالی آن کار از ادامه همکاری انصراف داد و ما با مشورت‌هایی که با رحمان سیفی‌آزاد و لطیفی داشتیم قرار بر این شد که به دلیل کمبود زمان‌مان در عید نوروز از فضای «دودکش ۱» استفاده کرده و سری دوم آن را بسازیم. همچنین تا به حال تجربه همکاری با کوروش نریمانی را نداشته‌ام و براساس پیشنهادی که لطیفی مبنی بر حضور ایشان مطرح کردند، پیش رفتیم.

در ادامه گفت: برای شروع سریال «پادری» تعدادی کاراکتر اضافه شده و تعدادی نیز حذف شدند و ما بر طبق پیشنهادی که داشتیم سریالی نوروزی را شروع کردیم. در ادامه سازمان صداوسیما تصمیم بر این گرفت تا در مناسبت عید نوروز «پادری» را پخش نکند و ما نیز ۱۵ روز عید را تعطیل اعلام کردیم و بعد از آن شروع به کار کردیم. همان موقع هم از پخش دقیق سریال اطلاعی نداشتیم اما در لابه‌لای کار خرده‌داستان‌هایی را اضافه کردیم. در ادامه باید بگویم دوست نداشتیم تا به هر قیمتی مخاطب را بخنداندیم و می‌خواستیم در کنار بیان رزق روزی حلال و استواری کیان خانواده سریالی را به مخاطب عرضه کنیم.

محمدحسین لطیفی در همین زمینه بیان داشت: همان طور که آقای رضوی گفتند قرار بر این بود که سریال دیگری را به نام «فروشگاه بزرگ» را با همان بازیگران «دودکش» بسازیم. از طرفی ۴ سال از تقاضای تولید «دودکش ۲» توسط تلویزیون می‌گذشت. در ادامه حضور محمود رضوی و پیشنهاد ایشان مبنی بر ساخت «دودکش ۲» باعث شد تا همه ما به سمت تولید این سریال راغب شویم. وقتی مجموعه‌ای در کنار هم قرار میگیرند و مطمئن هستند که سریال خوبی را خواهند ساخت فارغ از نام سریال می‌توانند کار خود را به خوبی انجام دهند و برای من هم این اتفاق افتاد و در کنار روابط سالم چند خانواده نکات مهمی را به مخاطب عرضه کردیم و طبق صحبت آقای رضوی به هر دلیلی مخاطب را نخنداندیم.

کورش نریمانی در صحبت های خود گفت: همین موضوع کار را برای من سخت‌تر می‌کرد اما در کنار اینها دلگرمی‌ام این بود که تهیه‌کننده و کارگردان در کنارم هستند. از طرفی هم دوستان و بازیگران این سریال همگی از بهترین‌‌های تئاتر بودند که باعث شدند در همان ابتدا حس غربت نداشته باشند.

او با تاکید به نقاط ضعفی که در این کار وجود داشت نیز عنوان کرد: نقاط ضعفی هم در این کار دیده می‌شود و منکر این نمی‌شوم اما نقطه‌ای که از همه پررنگ‌تر بود این است که سری اول این سریال مثل یک شمشیر بالای سر من به عنوان نویسنده بود و مدام با موقعیت قبلی قیاس می‌شدم. دقیقاً مثل شرایطی که در «پایتخت ۲» تجربه کردم. اما در هر حال از این بابت خوشحالم که در سریال «پادری» خانواده‌محور بودیم و شخصیت‌های ما نیز سالم بودند یعنی اینکه کاملاً منفی دیده نشدند حتی بدترین شخصیت‌های‌مان اصلاح‌پذیر و آدم‌‌های خوبی بودند می‌خواهم بگویم نیاز امروز جامعه ما در بخش تولید آثار نمایشی این است که به سمت چنین شخصیت‌‌هایی برویم. قرار نبود ما آدم‌های شرور را نشان دهیم. ما آدم‌های‌مان را بسیار معصوم نشان ندادیم و کاملاً واقعی این موضوع را بیان کردیم که ممکن است همه ما در هر شرایطی مرتکب خطا شویم. همچنین پایان‌بندی سریال نیز به گونه‌ای بود که فضا را برای ساخت سری بعدی این سریال باز گذاشت.

بهنام تشکر بازیگر نقش «نصرت» در سریال «پادری» با اشاره به صحبت‌های کورش نریمانی گفت: معتقدم سریال «پادری» دو شاخصه مهم داشت، یکی از آنها ریسک بالای کورش نریمانی بابت پذیرفتن نگارش فیلم‌نامه این سریال بود و دیگری نیز تلاش لطیفی برای جمع کردن همه عوامل «دودکش ۱» در کنار هم. باز هم می‌گویم اگر قرار بود تهیه‌کننده «دودکش ۱» در این کار حضور داشته باشد هرگز اتفاقی به این خوبی نمی‌افتاد. اغلب کاراکترهای «پادری» دچار روزمرگی بودند اما همان روزمرگی نیز بسیار شیرین بود که به خوبی هم جواب گرفت و معتقدم نوشتن همین روزمرگی‌ها بسیار دشوارتر از نگارش قصه‌های پر پیچ و خم برای حتی کارگردان است.

این بازیگر در ادامه با اشاره به شخصیت «نصرت» در این سریال گفت: در پادری «نصرت» وارد داستانی شد که مفری برای جولان دادن او بود و این موضوع به قصه سریال هم کمک دو چندان می‌کرد. تقابل دو شخصیتی که «نصرت» در «دودکش» و «پادری» ایفا کرده بود آنقدر نتیجه خوبی داشت که همه عوامل و مخاطبان تعجب کرده بودند و برای‌شان سؤال بود که در چه زمانی و در چه سکانسی این دو شخصیت قرار است به هم برسند.

رضوی تهیه کننده «پادری» درباره محدودیت در ساخت آثار کمدی عنوان کرد: معتقدم چه در رسانه و چه در سینما اگر زاویه دیدمان درست باشد هیچ محدودیتی نداریم و جایی که احساسات قشر یا قومی را مورد شوخی قرار دهیم دچار محدودیت می‌شویم.

لطیفی در همین زمینه بیان داشت: من هم با صحبت‌های آقای رضوی موافقم و معتقدم محدودیت آنچنانی در طنز نداریم. ما در برهه‌ای از زمان با دیدن آثار غربی فکر می‌کردیم که آنها دست‌شان بازتر است اما در اصل این به فرهنگ هر کشور برمی‌گردد. در ارتش آمریکا تعداد خلبان مرد و زن یکسان نداریم. حتی کمدین زن در کشورهای خارجی بیشتر از مردها نیست و خانم‌ها در کارهای طنز به عنوان همراه آقایان هستند.

بهنام تشکر در ادامه صحبت‌‌های خود مبنی بر بازی‌های تکراری بازیگران در ژانر کمدی گفت: معتقدم که همه چیز به فیلم‌نامه برمی‌گردد و بازیگر هم برمبنای فیلم‌نامه جلو می‌رود. من نیز همیشه سعی می‌کنم تا به ورطه تکرار نیفتم و به عقیده خودم نیز هیچ‌گاه کاراکترهایی که بازی کردم شبیه یکدیگر نبودند.

لطیفی در پایان صحبت‌های خود با اشاره به برخی نقدها درباره فیلم‌سینمایی «روز سوم»‌ و کپی‌برداری آن از روی فیلم «چای تلخ» ناصر تقوایی گفت: قصه «روز سوم» تلفیقی از چهار قصه بود و اینکه برخی‌ها با بی‌انصافی من را متهم به کپی‌برداری از فیلم «چای تلخ» آقای تقوایی می‌کنند اصلاً پسندیده نیست. تنها شباهت این دو فیلم در عشق یک جوان عراقی به دختری ایرانی بود.

عکس های الناز نصیری از این نشست را در تریبون هنر ببینید

منبع: اختصاصی تریبون هنر

تاریخ انتشار :۳۰ تیر ۱۳۹۵

برچسب‌ها:, , , ,
مطالب مرتبط



شما هم یک دیدگاه ارسال کنید
 

نام




یادداشت آرشیو

  • از مایکل جکسون تا پسر بروسلی: کشف چیزهای عجیب در جسد سلبریتی‌ها

    تریبون هنر: از مایکل جکسون و رابین ویلیامز و پسر بروسلی تا هیث لجر و دختر الویس پریسلی، سلبریتی های محتلفی بوده اند که سرنوشت تراژیکی داشته‌اند؛ اما بررسی‌های پس از مرگشان از نکات غافلگیر کننده‌ای در خصوص مرگ آن‌ها پرده برداشته است.   مرگ همیشه اتفاقی غم انگیز است، بخصوص وقتی برای شخصی شناخته شده رخ می‌دهد. به گزارش تریبون هنر، گرچه بسیاری از سلبریتی‌ها سرنوشت تراژیکی داشته‌اند، اما بررسی‌های […]

  • فیلم آسمان غرب

    تریبون هنر: «آسمان غرب» پس از سال‌ها در سینمای ایران در قالب یک اکشن جنگی، هوایی، روایتی قهرمان‌محور از حماسه‌آفرینی شهید علی‌اکبر شیرودی، خلبان کبرای هوانیروز ارتش و گروه هم‌رزمانش را در روزهای نخست و غافلگیرانه شروع جنگ در غرب کشور برای حفظ وطن به تصویر می‌کشد. میلاد کی‌مرام، امیرحسین […]

  • فیلم پرویزخان

    تریبون هنر: بعد از مدت ها بار دیگر نوبت به یک فیلم سینمایی ورزشی رسیده ؛ فیلم «پرویز خان» ساخته علی ثقفی که برشی است از زندگی زنده یاد پرویز دهداری، مرد اخلاق فوتبال ایران. خوشبختانه این فیلم در چهل و دومین جشنواره فجر توانست جوایز یادی کسب کند. حافظه […]

  • ناصرالدین‌شاه؛ دستاویز جدید ساسی‌مانکن برای وایرال شدن

    تریبون هنر: هدیه عید امسال «ساسی‌مانکن» به طرفدارانش قطعه‌ای است به سیاق آهنگ‌های پنج سال گذشته‌اش، مملو از تکیه‌کلام‌های بی‌پروای جنسی که این روزها با توسل به گریم‌های مشابه دو شخصیت تاریخی و ساخت کلیپی بی‌ربط به آنچه می‌خواند، در حال دست به دست شدن در فضای مجازی است.   […]

  • نگاهی به فیلم «دروغ‌های زیبا» ساختۀ مرتضی آتش‌زمزم

    تریبون هنر: فیلم «دروغ‌های زیبا» در بازتاب همزیستی فرهنگی میان دو خانوادۀ مسلمان و بودایی، جاذبۀ خاص خودش را دارد و در روایت آن موفق بوده است. این همزیستی و دوستی و نزدیکی تا جایی است که شاید مدت‌ها متوجه نشویم، این دو خانواده از دو کیش و آیین متفاوت‌اند. […]

Ad
Ad
Ad
Ad