Ad

اعتراض مردم و واکنش کارگردان

پاسخ شاه حسینی درباره تجاوز پدر به دخترش در فیلم «خانه دختر»

«خانه دختر» اصلا فيلم اجتماعي نيست

تریبون هنر: در روزهای گذشته برخی از کاربران شبکه‌های اجتماعی با مراجعه به صفحه شخصی شهرام شاه حسینی کارگردان «خانه دختر»، از سانسور زیاد فیلم که باعث پایان بندی مبهم فیلم شده انتقاد کردند. شاه حسینی در واکنش به این انتقادات نوشته اگر کسی می‌خواهد تجاوز پدر به دخترش را در فیلم «خانه دختر» ببیند دست خالی از سالن سینما باز می‌گردد. او همچنین با بیان این‌که «خانه دختر» یک فیلم اجتماعی نیست، به تماشاگران این فیلم پیشنهاد می‌کند که به جای توجه به حواشی فیلم، وارد دنیای آن شوند.

فیلم «خانه دختر» پس از سه سال توقیف با اعمال برخی اصلاحیه‌ها از نوزدهم مهرماه در سینماهای کشور به نمایش درآمد. بسیاری از کاربران شبکه‌های اجتماعی، پس از تماشای این فیلم به پایان بندی این فیلم اعتراض کردند و سانسورهای اعمال شده بر این فیلم را عاملی برای بی نتیجه شدن داستان «خانه دختر» دانستند. این موضوع باعث شد که بسیاری از مخاطبان فیلم شهرام شاه حسینی پس از تماشای آن از یکدیگر سوال کنند که چرا «خانه دختر» نزدیک به سه سال توقیف شده بود؟

در روزهای اخیر، برخی از کاربران شبکه‌های اجتماعی با مراجعه به صفحه اینستاگرام شهرام شاه حسینی، اعتراض خود را نسبت به حذف برخی از سکانس‌های این فیلم اعلام کردند.

شهرام شاه حسینی در واکنش به این اعتراض‌ها در صفحه اینستاگرام خود نوشت: «لازم میدونم توضیحی را خدمت چندی از تماشاگرانی که با دیدن خانه دختر عصبانی شدن و با کامنتهایی که گاه با توهین همراه بود، بدهم. مخاطبی که در فیلم «خانه دختر» بدنبال تجاوز پدر به دخترش به سینما میرود ، دست خالی برمیگردد. زیرا موضوع و مسئله فوق هرگز در فیلمنامه خانه دختر مطرح نبود و من نیز کوچکترین اشاره ایی به آن نداشتم.»

او در پایان می‌نویسد: «آنچه شما را از ندیدن چنین چیزی عصبانی کرده اصلا هدف من از ساخت این فیلم نبوده. «خانه دختر» درباره ى ارزش و کرامت انسان است. «خانه دختر» اصلا فیلم اجتماعی نیست و می‌کوشد به یک فیلم انسانى و ارزشهایى که در زیر دست و پایمان در حال له شدن هستند ، نهیب بزند. پیشنهاد میکنم وارد دنیاى فیلم شوید و نه حاشیه ى آن.»

این در حالی‌ست که «خانه دختر» سه سال پیش در جشنواره فجر به نمایش درآمده و تماشاگران جشنواره نسخه قبلی فیلم را دیده‌اند و می‌دانند که گره‌گشایی فیلم درباره خودکشی شخصیت اصلی فیلم چگونه بوده است.

تاریخ انتشار :۲۸ مهر ۱۳۹۶

برچسب‌ها:, ,
مطالب مرتبط



شما هم یک دیدگاه ارسال کنید
 

نام




یادداشت آرشیو

  • با رکوردداران کنسرت موسیقی در سال ۱۴۰۲ آشنا شوید

    تریبون هنر: هنوز یک‌ماه از سال جدید نگذشته که قیمت بلیت‌های موسیقی ۱۰۰هزار تومان گران‌تر شده و بلیت کنسرت‌ها نزدیک به ۹۰۰هزار تومان به‌خصوص در کنسرت‌های پاپ دیده می‌شود. در دیگر شهرها هم قیمت بلیت‌ها تا سقف ۶۰۰هزار تومان به فروش می‌رسد که سقف قیمت در سال گذشته به ۵۰۰هزار […]

  • رضا داودنژاد، «مصائب شیرین»، کات!

    تریبون هنر: مخابره خبر درگذشت رضا داودنژاد در شامگاه ۱۳ فروردین ماه در حالی که چند سال قبل در چنین روزی خبر درگذشت جمشید مشایخی را مخابره کردیم، آنقدر سخت بود که برای انتشارش تامل کردیم، به چند نفر زنگ زدیم، فکر می‌کردیم دروغ ۱۳ فروردین ماه است اما گویا […]

  • ماجرای یک پرونده‌ رازآلود در «بی‌بدن»/ قصه دختری که جنازه ندارد

    تریبون هنر: فیلم «بی‌بدن» اولین تجربه سینمایی مرتضی علیزاده به نویسندگی کاظم دانشی است که به موضوع جنجالی قتل یک دختر و ماجراهای پس از آن در روایتی مشابه فیلم «علفزار» می‌پردازد. در قالب سلسله گزارش‌هایی با عنوان «پیشنهاد نوروزی خبرگزاری مهر» به مخاطبان سینما» به معرفی فیلم‌های اکران نوروزی […]

  • کدام فیلم ها در سینمای ۱۴۰۲ توقعات را برآورده نکرده؟

    تریبون هنر: ایرنا نوشت: سال ۱۴۰۲ سالی غیرقابل پیش‌بینی برای گیشه سینماها بود. سالی که اخبار فروش ۱۰۰۰میلیاردی تمام سینما را گرفته بود و در این بین فیلم‌هایی آمدند و رفتند که هیچ‌کس متوجه آن‌ها نشد. از دومین فیلم کارگردان فسیل گرفته تا کمدی ویلای ساحلی که توقع‌ها را نسبت […]

  • از مایکل جکسون تا پسر بروسلی: کشف چیزهای عجیب در جسد سلبریتی‌ها

    تریبون هنر: از مایکل جکسون و رابین ویلیامز و پسر بروسلی تا هیث لجر و دختر الویس پریسلی، سلبریتی های محتلفی بوده اند که سرنوشت تراژیکی داشته‌اند؛ اما بررسی‌های پس از مرگشان از نکات غافلگیر کننده‌ای در خصوص مرگ آن‌ها پرده برداشته است.   مرگ همیشه اتفاقی غم انگیز است، بخصوص […]

Ad
Ad
Ad
Ad
Ad