Ad

از حضور در سریال های مهران مدیری تا همکاری با مسعود کیمیایی

سیامک انصاری: تصمیم گرفتم در سینما پرکارتر باشم

او می‌گوید اگر همین الان به او پیشنهاد شود در سریالی که پیمان قاسم خانی نوشته و مهران مدیری کارگردانی می‌کند حضور داشته باشد این پیشنهاد را قبول می کند و حتی چنین پیشنهادی را از پیشنهاد یک فیلم هالیوودی هم جذاب تر می‌داند.

سیامک انصاری از ابتدای سال بسیار پرکار بوده است. این روزها فیلم «دراکولا» را روی پرده و هر هفته در قالب برنامه «دورهمی» روی آنتن تلویزیون می رود.در فیلم «پنجاه کیلو آلبالو» که اوایل سال اکران شد حضور کوتاهی داشت و به تازگی هم بازی در فیلم «خرگیوش»  را به پایان رسانده،

سیامگ انصاری درباره احساسش به بازی هایش در فیلم ها و سریال ها می گوید: «وقتی بازی‌ام در یک فیلم تمام می‌شود، فیلم هم برایم تمام می‌شود. همان تجربه سر صحنه برایم کافی است. من احساس می‌کنم آن چیزی که توی ذهن خودم درست کرده ام با آن چیزی که می بینم ممکن است متفاوت باشد. یعنی نیاز به تصحیح داشته باشد و معادلاتم را به هم می‌ریزد. من چیزی را در ذهنم می سازم، یک شخصیت را طراحی می‌کنم و طبق آن جلو می‌روم. کم و زیاد، حس و حال و حرکات را کارگردان می‌گوید و کنترلم می‌کند اما معمولا آن چیزی که خودم می‌سازم درست از آب درآمده. اما تصویرم ممکن است متفاوت باشد با آن چیزی که ساخته ام. در زمینه سریال ها هم همین رویه را پیش گرفته ولی به تازگی پس از چند سال دیدن «شب‌های برره» را آغاز کرده ام

سیامک انصاری درباره فعالیتش در حوزه سینما می گوید: خیلی دوست داشتم فعالیت بیشتری در این حوزه داشته باشم اما کارهای تلویزیونی‌ام آنقدر طولانی و فشرده بوده که عملا فرصتی برای حضور در سینما پیدا نکرده ام.

او به عنوان نمونه درباره همکاری اش با رسول ملاقلی پور در نسل سوخته به عنوان بازیگر و دستیار می گوید: «من یک نقش خیلی کوتاه در فیلم «سفر به چزابه» بازی کرده بودم که آن هم به پیشنهاد و توصیه بابک برزویه بود. او من را صدا زد و برای آن فیلم انتخاب شدم. بعد به من گفتند که بیا نقش طولانی‌تر را در سریال «سفر به چزابه» بازی کن. من و چند نفر دیگر همان جا، سر صحنه، انتخاب شدیم.»

سیامگ انصاری درباره حضورش در سریال های تلویزیونی می گوید: «الان خیلی خسته شده ام، همه مان شده ایم، همه آن‌هایی که در این ۱۵ سال با هم کار کرده ایم. ما حدود ۱۳۰ قسمت «پاورچین»، ۱۴۵ قسمت «نقطه‌چین»،‌ ۹۱ قسمت «شب‌های برره»، ۱۵ قسمت «جایزه بزرگ»، ۴۵ قسمت «باغ مظفر» و ۱۴ قسمت «گنج مظفر» را کارکردیم. دو سال بعد «مرد هزار چهره» و «مرد دو هزار چهره» را کار کردیم و بعدش هم سه سال و نیم «قهوه تلخ» را ساختیم. این وسط هم کلی کار متفرقه کردیم که منتشر نشد و دپو شد.»

او درباره همکاری اش با مهران مدیری و تعصبش به او می گوید: «زمان شروع «قهوه تلخ» یکی از نقش‌های خوب سریال «وضعیت سفید» به من پیشنهاد شد و من آن را از دست دادم. نقشی هم بود که دوستش داشتم، اگر در شرایط طبیعی این دو نقش را به یک بازیگر پیشنهاد بدهند او سریال نعمت الله را انتخاب می‌کند. اما ما برای «قهوه تلخ» زحمت کشیده بودیم و من خودم یک جورایی مجری طرح هم بودم. سریال را با یک امیدی شروع کرده بودیم و نمی‌شد رهایش کنم. چی کار باید می‌کردم؟ برای فیلم های سینمایی هم همین طور، مثلا قرار بود در «آرایش غلیظ» بازی کنم، نشد. وقتی شما دور باشید خود به خود پیشنهادها هم کم می‌شوند.»

او ترجیح می دهد چندان درباره حواشی «قهوه تلخ» صحبت نکند با این حال می گوید:« در «قهوه تلخ» یک سری خطاها پیش آمد که نمی‌شود گردن کسی انداخت، مثلا پخش سریال کار تازه ای بود. تا آن زمان هیچ سریالی با تیراژ دو میلیون نسخه در کشور پخش نشده بود. همین الان هم سریال‌های محبوب تیراژشان حدود ششصد هزارتاست. اما آن زمان «قهوه تلخ» حدود دو میلیون نسخه پخش و خریده می‌شد. اشتباهات محاسباتی پیش آمد برنامه ریزی ما را به هم زد. الان نمی‌خواهم خیلی آن را باز کنم اما بدانید اگر آن سریال درست تمام می‌شد ما دیگر از شبکه نمایش خانگی بیرون نمی‌آمدیم. تجربه تلخ ما به محصولات بعدی هم ضربه زد.»

انصاری در بخش دیگری از این گفت و گو که با ماهنامه ۲۴ انجام داده حضور مسعود کیمیایی را علت اصلی قبول کردن بازی در یک سکانس فیلم «جرم» می داند و از منتقدان سال های اخیر کیمیایی هم گلایه می‌کند و می‌گوید: «مگر چند نفر مثل آقای کیمیایی داریم که اینقدر راحت می‌گوییم این فیلمش فلان بود یا آن فیلمش آن‌طوری بود. همه کارگردان ها یک سری فیلم عالی دارند، یک سری فیلم متوسط و یک سری فیلم ضعیف. عادی هم هست. اما ما راحت از روی همه چیز رد می شویم. عادت کرده ایم.»

انصاری می‌گوید دیگر تصمیم گرفته در سینما پرکارتر باشد. او معتقد است همه آن‌هایی که در این سال ها با گروه مهران مدیری بوده اند نیاز دارند از آن جنس کار فاصله بگیرند درست مثل دوران بازپروی! البته او می‌گوید اگر همین الان به او پیشنهاد  شود در سریالی که پیمان قاسم خانی نوشته و مهران مدیری کارگردانی می‌کند حضور داشته باشد این پیشنهاد را قبول می کند و حتی چنین پیشنهادی را از پیشنهاد یک فیلم هالیوودی هم جذاب تر می‌داند.

تاریخ انتشار :۲ مرداد ۱۳۹۵

برچسب‌ها:, , , , ,
مطالب مرتبط



شما هم یک دیدگاه ارسال کنید
 

نام




یادداشت آرشیو

  • با رکوردداران کنسرت موسیقی در سال ۱۴۰۲ آشنا شوید

    تریبون هنر: هنوز یک‌ماه از سال جدید نگذشته که قیمت بلیت‌های موسیقی ۱۰۰هزار تومان گران‌تر شده و بلیت کنسرت‌ها نزدیک به ۹۰۰هزار تومان به‌خصوص در کنسرت‌های پاپ دیده می‌شود. در دیگر شهرها هم قیمت بلیت‌ها تا سقف ۶۰۰هزار تومان به فروش می‌رسد که سقف قیمت در سال گذشته به ۵۰۰هزار […]

  • رضا داودنژاد، «مصائب شیرین»، کات!

    تریبون هنر: مخابره خبر درگذشت رضا داودنژاد در شامگاه ۱۳ فروردین ماه در حالی که چند سال قبل در چنین روزی خبر درگذشت جمشید مشایخی را مخابره کردیم، آنقدر سخت بود که برای انتشارش تامل کردیم، به چند نفر زنگ زدیم، فکر می‌کردیم دروغ ۱۳ فروردین ماه است اما گویا […]

  • ماجرای یک پرونده‌ رازآلود در «بی‌بدن»/ قصه دختری که جنازه ندارد

    تریبون هنر: فیلم «بی‌بدن» اولین تجربه سینمایی مرتضی علیزاده به نویسندگی کاظم دانشی است که به موضوع جنجالی قتل یک دختر و ماجراهای پس از آن در روایتی مشابه فیلم «علفزار» می‌پردازد. در قالب سلسله گزارش‌هایی با عنوان «پیشنهاد نوروزی خبرگزاری مهر» به مخاطبان سینما» به معرفی فیلم‌های اکران نوروزی […]

  • کدام فیلم ها در سینمای ۱۴۰۲ توقعات را برآورده نکرده؟

    تریبون هنر: ایرنا نوشت: سال ۱۴۰۲ سالی غیرقابل پیش‌بینی برای گیشه سینماها بود. سالی که اخبار فروش ۱۰۰۰میلیاردی تمام سینما را گرفته بود و در این بین فیلم‌هایی آمدند و رفتند که هیچ‌کس متوجه آن‌ها نشد. از دومین فیلم کارگردان فسیل گرفته تا کمدی ویلای ساحلی که توقع‌ها را نسبت […]

  • از مایکل جکسون تا پسر بروسلی: کشف چیزهای عجیب در جسد سلبریتی‌ها

    تریبون هنر: از مایکل جکسون و رابین ویلیامز و پسر بروسلی تا هیث لجر و دختر الویس پریسلی، سلبریتی های محتلفی بوده اند که سرنوشت تراژیکی داشته‌اند؛ اما بررسی‌های پس از مرگشان از نکات غافلگیر کننده‌ای در خصوص مرگ آن‌ها پرده برداشته است.   مرگ همیشه اتفاقی غم انگیز است، بخصوص […]

Ad
Ad
Ad
Ad
Ad