رسوایی اخلاقی پل هگیس

کارگردان برنده اسکار به تجاوز چهار زن متهم شد

او کارگردانی فیلم هایی مثل تصادف و شخصیت سوم را در کارنامه اش دارد

تریبون هنر: پل هگیس کارگردان برنده اسکار فیلم «تصادف» به تجاوز متهم شد.

پل هگیس کارگردان و فیلمنامه‌نویس برنده اسکار به آزار جنسی و تجاوز به چهار زن متهم شد. وکیل هگیس در پاسخ به این اتهامات گفت: «یکی از حقوق اساسی افراد در جامعه حق مقابله با اتهام‌زننده است که متاسفانه در فضای کنونی وقتی اتهام آزار جنسی علیه فردی در رسانه‌ها مطرح می‌شود، عملا حق دفاع از او سلب می‌شود.»

پل هگیس ضمن رد کردن تمام این ادعاها، آن‌ها را تلاشی برای اخاذی از خودش توصیف کرده است. سه تن از کسانی که هگیس را متهم کرده‌اند حاضر به فاش کردن هویت خود نشدند. یکی از آن‌ها دلیل این کار را ترس از «قدرت، خشم، توان مالی» کارگردان پرآوازه دانست و اعلام کرد که احساس می‌کند که توان مقابله با او را ندارد.

پس از مطرح شدن اتهامات جنسی علیه هاروی واینستین، پل هگیس در مصاحبه با گاردین هالیوود را شهر تبعیض جنسی خواند و گفت:‌ «در موضوع هاروی واینستین باید به همدستان او نیز توجه کرد. کسانی که از او محافظت کردند. برای من آن‌ها به همان اندازه گناهکار هستند و حتی در برخی موارد گناه آن‌ها بیشتر است.»

هگیس سال ۲۰۰۴ با فیلم «تصادف» به شهرت رسید. او پس از آن با نوشتن فیلمنامه‌های «محبوب میلیون دلاری»، «کازینو رویال» و «ذره‌ای آرامش» به یکی از چهره‌های تاثیرگذار هالیوود تبدیل شد.

او یکی از اعضای ارشد فرقه ساینتولوژی بود و ماجرای رهایی خود از این سازمان را در کتابی روایت کرده است. وکیل هگیس در ماجرای مطرح شدن اتهامات علیه این کارگردان انگشت اتهام را به سوی این گروه گرفته است.

 

پل هگیس

مطالب مرتبط




شما هم یک دیدگاه ارسال کنید
 

نام




یادداشت آرشیو

  • آن سوی ابرها
    فیلم تازه مجید مجیدی
    نگاهی به آن سوی ابرها
    محصول مشترک ایران و هنر

    تریبون هنر: فیلم تازه مجید مجیدی داستان خواهر و برادری است که مدتی از هم دور بوده‌اند اما ماجرایی تازه، دوباره سرنوشت آنها را به هم گره می‌زند. این فیلم در ستایش عشق و زندگی و تنوع روابط انسانی است. نکته‌ها: – مجید مجیدی دو سال بعد از پروژه‌ی عظیم […]

  • بدون تاریخ بدون امضا
    به بهانه اکران "بدون تاریخ،بدون امضاء"
    قصّه ای که دیدن و شنیدنش واجب است
    یادداشت سیدمحمد کاظمی

    تریبون هنر _ سیدمحمد کاظمی: در میان انبوهی از فیلم های بی قصّه یا بد قصّه که به عقیده ی بسیاری از کارشناسان، لطمه ی اصلی را به سینما وارد می کنند، فیلم وحیدجلیلوند را باید بارها تحسین کرد و به هر انسانی توصیه کرد که برای تماشای این اثر […]

  • عبدالجواد موسوی
    یادداشت سید عبدالجواد موسوی
    درهیچ کجای دنیا منتقدان فیلم را بی‌شرف و بی‌غیرت خطاب نمی کنند
    دست از سر هنر و سیاست و دین مردم‌ بردارید

    تریبون هنر _ سید عبدالجواد موسوی: فایده‌ای ندارد. هر چه قدر هم درباره دوقطبی‌سازی و مضراتش بگوییم فایده‌ای ندارد. عده‌ای نان و هویت‌شان را در این دوقطبی‌سازی‌های مضحک و چندش‌آور می‌بینند و اصلا هم برای‌شان مهم نیست از دل این دوقطبی‌سازی‌ها ممکن است چه فجایع هولناکی سر بر آورند. اختلاف […]

  • ابراهیم حاتمی کیا تریبون هنر
    یادداشت محمد قوچانی درباره ابراهیم حاتمی کیا
    بیش از عقل معاش، عقل معاد دارد
    سیاست را می‌فهمد اما سیاست را دوست ندارد

    تریبون هنر _ محمد قوچانی: ابراهیم حاتمی‌کیا مثل هر ایرانی دیگری این روزها با این پرسش روبه‌رو است که اصلاح‌طلب است یا اصولگرا؟ میانه‌رو است یا تندرو؟ با اپوزیسیون یا از حاکمیت؟ مدافع دولت است یا منتقد آن؟ این پرسش‌ها البته در میان عامه مردم خریداری ندارد. به جز نهایتا […]

  • ابراهیم حاتمی کیا
    یادداشت عبدالرضا منجزی درباره ابراهیم حاتمی کیا
    او منزلت طرفداران انقلاب را هم پایین آورده
    مرور حاتمی کیا؛ از همراهی آوینی تا ناسزا به کیارستمی و فرهادی

    تریبون هنر _ عبدالرضامنجزی: بعضی از ادم ها هر چه در سایه باشند ،مقبول ترند.محبوب ترند. گاهی دورماندگی ادم را دست نیافتنی و، پرراز و رمز می کند.مثل هوارد هیوز.مثل وارن بیتی.حتی مثل شمیم بهار منتقد خودمان که در دورافتادگی اش ،صاحب منزلت و اعتباری شده، حتی بت گروهی هم […]