پیام مدیر کل دفتر موسیقی برای جشنواره‌ی موسیقی فجر

فرزاد طالبی: «جشنواره موسیقی فجر» به سی و سومین منزل از منازل امید بخش خود رسیده است

متن پیام مدیرکل دفتر موسیقی را در تریبون هنر بخوانید

تریبون هنر: مدیرکل دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در آستانه برگزاری سی و سومین جشنواره موسیقی فجر پیامی را منتشر کرد.
در متن پیام فرزاد طالبی آمده است: « هنر، پرده دار راز آفرینش و تجلی گاه تلاش انسان برای گشودن فرصت‌هایی رو به جاودانگی است و موسیقی، طنین انداز این نیاز در گوش هستی. هنری که رسالت عمیق خود، برای ترسیم معنویت گرایی و زیبا شناسی انسان‌های منزه را در فراگیرترین و آشناترین ابزار، یعنی نغمه‌ها و آواها، نشان می‌دهد و گواه از حافظه تاریخ می‌گیرد که: ما همه اجزای آدم بوده‌ایم/ در بهشت این لحن ها بشنوده‌ایم. زیست اجتماعی ساکنان ایران اسلامی هم به گویاترین زبان، همین را گواهی می‌دهد و گوشزد می‌نماید که این هنر، بی‌نیاز به واسطه، رساترین پیام‌رسان و مؤثرترین زبان فرهنگیِ بی‌ترجمانی است که از همیشه تا امروز، آیینه هویت بلند، ذوق ظریف و مرام صلح گرایانه ایرانیان برای سایر ملل به شمار می‌رود.»
در ادامه‌ی این پیام آمده است: «از این رو، جشنواره بین المللی موسیقی فجر، به شایستگی پرچمداری میراث گرانقدر ناملموس و گنجینه شفاهی این سرزمین را به دوش گرفته و بر این پایه، انتظاری دور از دست نیست که این رخداد بزرگ، هر سال، شایسته و جامع‌تر از پیش به رشد و ارتقای خود بیندیشد. اندیشه‌ای برای تقویت مشترکات خود با موسیقی کشورهای حوزه «ایران فرهنگی» به ویژه مردمان همسایه و نیز نگاهی هوشمندانه برای بهره یابی از فرازها و تجربیات مفید موسیقی سایر کشورها و همچنین اعتبار یابی روز افزون جایزه و سنجه معتبر «باربد» و اینک «جشنواره موسیقی فجر» در تداوم مسیر تکوینی و ارتقایی خود به سی و سومین منزل از منازل امید بخش خود رسیده است تا از پیشکسوتان و هنرمندان راه آشنا بهره هایی تازه بردارد اما یقینا دفتر پیشنهادات این جشنواره، برای دریافت و به کاربندی نظریات مناسب و متناسب، همچنان گشوده می ماند.»

مطالب مرتبط




شما هم یک دیدگاه ارسال کنید
 

نام




یادداشت آرشیو

  • تنگه ابوقریب
    دریچه‌ای به مفهوم مقاومت
    یادداشت کمال تبریزی درباره «تنگه ابوقریب»
    فقط باید دید

    تریبون هنر _ کمال تبریزی: «تنگه ابوقریب» از آن دسته فیلم‌هایی است که غیر قابل توصیف هستند ! مثل موسیقی‌ای که غیر قابل تقلید باشد ! فقط می‌توان گفت که مانند دریچه شهرفرنگ به دنیایی متفاوت هدایت می‌شوید که این بار به شدت ملموس و واقعی است ! دریچه‌ای به […]

  • کیوان کثیریان
    نگاهی به ترکیب سینماها در هفته‌های اخیر
    قصه بی‌سروته، بازی‌های خیلی بد، بازیگرانی بسیار بدتر
    یادداشت کیوان کثیریان

    کیوان کثیریان:  نگاهی به ترکیب اکران سینماها در هفته‌های اخیر می‌تواند گویای حال و روز این روزهای سینمای ما باشد. نگاه معیوب مدیریت سینما که تشویق “سرمایه سالاری” نام گرفته نتیجه‌اش می‌شود همین. از ۱۳ فیلم روی پرده ۸ تایش از جنس فیلم‌هایی است که “کمدی” خوانده می‌شوند و در […]

  • ابراهیم گلستان و مسعود کیمیایی
    گلستان از انگلستان
    یادداشت «ابراهیم گلستان» برای سالروز تولد «مسعود کیمیایی»
    در تریبون هنر بخوانید

    تریبون هنر: «چیزی که مسعود در فیلم «قیصر» گفته بود مرا متوجه نوع دریافت و فکر او کرد، که تفاوت داشت با «ننه من غریبم» بازی‌های قصه‌هایی در تیره‌روزی دخترهای رعیت یا تیره‌کاری‌های پسرهای ارباب، و قس علی‌ذالک‌هایی که از اول سال های ۱۳۰۰ راه افتاده بود» این جملات بخش […]

  • عصبانی نیستم
    عصبانی نیستم؛ بُمبی که خنثی شد
    یادداشتی از سیدمحمد کاظمی

    تریبون هنر: این همه کش و قوس؟این همه شاخ و شانه کشیدن؟این همه دلخوری و قُلدری؟ارزشش را داشت؟ این همه ترس؟ این همه لج بازی؟این همه امضای بی اعتبار؟ارزشش را داشت؟ فیلم “عصبانی نیستم” از رضا درمیشیان بعد از چهار سال سر و صدا ، بالاخره بهار امسال به اکران […]

  • آن سوی ابرها
    فیلم تازه مجید مجیدی
    نگاهی به آن سوی ابرها
    محصول مشترک ایران و هنر

    تریبون هنر: فیلم تازه مجید مجیدی داستان خواهر و برادری است که مدتی از هم دور بوده‌اند اما ماجرایی تازه، دوباره سرنوشت آنها را به هم گره می‌زند. این فیلم در ستایش عشق و زندگی و تنوع روابط انسانی است. نکته‌ها: – مجید مجیدی دو سال بعد از پروژه‌ی عظیم […]

مغزهای کوچک زنگ زده

آخرین بار کی سحر را دیدی

چراغ های ناتمام

شعله ور