سخنرانی تاثیرگذار مجری معروف

اپرا در «گلدن گلوب» از آزار جنسی زنان در هالیوود گفت

200 زن بازیگر در اعتراض به آزار جنسی با لباس سیاه به گلدن گلوب آمدند

تریبون هنر: اپرا وینفری، مجری سرشناس تلویزیون آمریکا که امسال به عنوان برنده جایزه سیسیل ب دومیل در مراسم گلدن گلوب تجلیل شد، در این مراسم سخنرانی تاثیرگذاری ارایه کرد.

به گزارش تریبون هنر به نقل از آسوشیتدپرس، اپرا وینفری با سخنرانی تاثیرگذاری که در مراسم گلدن گلوب ادا کرد، با تاکید بر به پایان رسیدن دوره آزار جنسی در سراسر جهان، جمعیت حاضر در مراسم یکشنبه شب را تهییج کرد.

وینفری با تاکید بر آزادی مطبوعات گفت: امروز بیش از هر زمان دیگری آزادی بیان در مطبوعات اهمیت دارد، درست همان اندازه که ما داریم سعی می‌کنیم این دوره پیچیده را بررسی کنیم. و باید بگویم آنچه به آن اطمینان دارم این است که صحبت کردن درباره حقیقت قدرتمندترین ابزاری است که در دست داریم. من به ویژه به همه این زنانی که احساس کردند به اندازه کافی قوی هستند و آنقدر قدرت دارند که بخواهند موضوع‌های شخصی خودشان را بیان کنند، افتخار می‌کنم و از رفتار آنها تحت تاثیر قرار گرفتم.

در مراسم دیشب چهره‌های زن و مرد همبستگی چشمگیری در مقابله با آزار و اذیت جنسی در هالیوود و جهان نشان دادند و به حمایت از بیانیه «وقت تمام است» پرداختند که توسط ۳۰۰ تن از چهره‌های زن به راه افتاده و در عین حال با پوشیدن لباس مشکی این همبستگی را نشان دادند.

وینفری گفت: امسال ما خود موضوع هستیم اما این تنها موضوعی نیست که صنعت سرگرمی را تحت تاثیر قرار داده باشد. این چیزی است که هر فرهنگ را در هر محل کاری دربرمی‌گیرد.

وی در عین حال بر این مساله تاکید کرد که سوء استفاده جنسی زنان و مردان صنایعی جز هالیوود را نیز آزار می‌دهد.

وینفری در سخنرانی خود به موضوع ریسی تیلور اشاره کرد که سال ۱۹۴۴ در آلاباما به او توسط گروهی از مردان سفیدپوست تجاوز شد. وی گفت: ریسی ۱۰ روز پیش درگذشت. او سال‌های زیادی در فرهنگی زندگی کرد که توسط مردانی خشن به خشونت کشیده شده بود.

وی افزود: زنان باور نمی‌کردند که دوران چنین مردانی به سر برسد.

اپرا وینفری به عنوان نماد تاک شوهای(برنامه‌های گفت وگو) روزانه که در طی ۲۵ فصل از سپتامبر ۱۹۸۶ تا ۲۰۱۱ روی آنتن می‌رفت، شناخته شده است. او در عین حال در نقش منتقد فیلم نیز ظاهر می‌شد و تهیه کننده بسیاری از آثار سینمایی بوده است.وینفری رییس و مدیرعامل شبکه کابلی OWN است و مجله «O» را راه انداخته است.

فعالیت‌های خیریه اپرا وینفری نیز شامل راه‌اندازی آکادمی رهبری اپرا وینفری برای دختران در آفریقای جنوبی است که امکان تحصیل برای دخترانی با زمینه‌های نامناسب را فراهم می‌کند.

گرچه وینفری نخستین زن سیاهپوستی است که جایزه سیسیل ب دومیل گلدن گلوب را کسب می‌کند اما او پانزدهمین زن و چهارمین چهره سیاهپوست در میان ۶۴ برنده پیشین این جایزه است.

مطالب مرتبط




شما هم یک دیدگاه ارسال کنید
 

نام




یادداشت آرشیو

  • آن سوی ابرها
    فیلم تازه مجید مجیدی
    نگاهی به آن سوی ابرها
    محصول مشترک ایران و هنر

    تریبون هنر: فیلم تازه مجید مجیدی داستان خواهر و برادری است که مدتی از هم دور بوده‌اند اما ماجرایی تازه، دوباره سرنوشت آنها را به هم گره می‌زند. این فیلم در ستایش عشق و زندگی و تنوع روابط انسانی است. نکته‌ها: – مجید مجیدی دو سال بعد از پروژه‌ی عظیم […]

  • بدون تاریخ بدون امضا
    به بهانه اکران "بدون تاریخ،بدون امضاء"
    قصّه ای که دیدن و شنیدنش واجب است
    یادداشت سیدمحمد کاظمی

    تریبون هنر _ سیدمحمد کاظمی: در میان انبوهی از فیلم های بی قصّه یا بد قصّه که به عقیده ی بسیاری از کارشناسان، لطمه ی اصلی را به سینما وارد می کنند، فیلم وحیدجلیلوند را باید بارها تحسین کرد و به هر انسانی توصیه کرد که برای تماشای این اثر […]

  • عبدالجواد موسوی
    یادداشت سید عبدالجواد موسوی
    درهیچ کجای دنیا منتقدان فیلم را بی‌شرف و بی‌غیرت خطاب نمی کنند
    دست از سر هنر و سیاست و دین مردم‌ بردارید

    تریبون هنر _ سید عبدالجواد موسوی: فایده‌ای ندارد. هر چه قدر هم درباره دوقطبی‌سازی و مضراتش بگوییم فایده‌ای ندارد. عده‌ای نان و هویت‌شان را در این دوقطبی‌سازی‌های مضحک و چندش‌آور می‌بینند و اصلا هم برای‌شان مهم نیست از دل این دوقطبی‌سازی‌ها ممکن است چه فجایع هولناکی سر بر آورند. اختلاف […]

  • ابراهیم حاتمی کیا تریبون هنر
    یادداشت محمد قوچانی درباره ابراهیم حاتمی کیا
    بیش از عقل معاش، عقل معاد دارد
    سیاست را می‌فهمد اما سیاست را دوست ندارد

    تریبون هنر _ محمد قوچانی: ابراهیم حاتمی‌کیا مثل هر ایرانی دیگری این روزها با این پرسش روبه‌رو است که اصلاح‌طلب است یا اصولگرا؟ میانه‌رو است یا تندرو؟ با اپوزیسیون یا از حاکمیت؟ مدافع دولت است یا منتقد آن؟ این پرسش‌ها البته در میان عامه مردم خریداری ندارد. به جز نهایتا […]

  • ابراهیم حاتمی کیا
    یادداشت عبدالرضا منجزی درباره ابراهیم حاتمی کیا
    او منزلت طرفداران انقلاب را هم پایین آورده
    مرور حاتمی کیا؛ از همراهی آوینی تا ناسزا به کیارستمی و فرهادی

    تریبون هنر _ عبدالرضامنجزی: بعضی از ادم ها هر چه در سایه باشند ،مقبول ترند.محبوب ترند. گاهی دورماندگی ادم را دست نیافتنی و، پرراز و رمز می کند.مثل هوارد هیوز.مثل وارن بیتی.حتی مثل شمیم بهار منتقد خودمان که در دورافتادگی اش ،صاحب منزلت و اعتباری شده، حتی بت گروهی هم […]