Ad


چهار راه استانبول آماده نمایش است

مصطفی کیایی: خیلی از ارگان ها رغبتی نداشتند فیلمی درباره آتش سوزی «پلاسکو» ساخته شود

خیلی از آتش‌نشانانی که سر صحنه فیلمبرداری بودند، در صحنه واقعی نیز حضور داشتند

تریبون هنر: موفقیت های مصطفی کیایی از با «ضد گلوله» و «خط ویژه» آغاز شد، با «عصر یخبندان» ادامه پیدا کرد و با «بارکد» به اوج رسید. حالا او کارگردانی است که مخاطب منتظر فیلم هایش است و سینماها برای اکران فیلمی از او لحظه شماری می کنند. او نبض مخاطب را در اختیار گرفته و می داند چگونه مسایل روز جاری در زندگی مردم را تبدیل به فیلم هایی تماشایی کند

به گزارش تریبون هنر «چهار راه استانبول» تازه ترین فیلم مصطفی کیایی در سی و ششمین جشنواره فیلم فجر به نمایش در خواهد آمد. فیلمی که سوژه اش مربوط به آتش سوزی ساختمان پلاسکو در سال گذشته است

مصطفی کیایی که به تازگی سوگوار درگذشت مادرش نیز بوده است درباره «چهارراه استانبول» می‌گوید: هیچ ارگانی رغبت نداشت تا با این فیلم سینمایی همکاری کند و فقط سازمان آتش نشانی از «چهارراه استانبول» حمایت کرد. قبل از اینکه ساخت «چهارراه استانبول» را شروع کنم، فیلمنامه دیگری در دست داشتم و ۷۰ درصد آن را هم نوشته بودم که اتفاق پلاسکو رخ داد. آن زمان احساس کردم جوی ایجاد شده است که همه به این موضوع توجه دارند و شرایط طوری بود که آن جو را با توجه به اهمیت اتفاق خیلی تجربه نکرده بودیم بنابراین سعی کردم همین موضوع را کار و قصه‌ام را بر اساس این اتفاق روایت کنم که بخشی از آن به حادثه فرو ریزی ساختمان پلاسکو مربوط می‌شود.»

او در پاسخ به این پرسش که آیا با سختی یا ممانعت خاصی برای ساخت فیلم همراه نبود؟ گفت: «متأسفانه ساخت این فیلم خیلی سخت بود چون هم به عنوان بخش خصوصی تهیه‌کننده فیلم بودم و هم اینکه وضعیت طوری پیش رفت که انگار در خیلی از ارگان‌ها رغبت زیادی برای همکاری و همراهی در این موضوع وجود نداشت و تنها جایی که به کار ما اضافه شد و حمایت کرد خودِ سازمان آتش‌نشانی بود، یعنی چون می‌دانستند این فیلم درباره قضیه پلاسکو ساخته می‌شود به ما کمک کردند.با این حال باید نتیجه آن را در جشنواره ببینیم و در نهایت این مخاطب است که درباره فیلم قضاوت خواهد کرد، چون هیچ چیزی از ساختمان وجود نداشت و ما در فیلم درباره جایی صحبت می‌کنیم که اثری از آن باقی نمانده است به همین دلیل ساخت و طراحی دکور بسیار سخت بود و سعی کردیم به بهترین شکل کار را پیش ببریم.»

کیایی درباره اینکه آیا از فیلم‌ها و عکس‌های مستندی که در این باره وجود داشته و بخشی از آن در فیلم مستند «پنجشنبه سوری» که در جشنواره حقیقت رونمایی شد، استفاده شده است یا خیر؟ اضافه کرد: «از آنجا که نمی‌خواستیم از هیچ تصویر آرشیوی استفاده کنیم، آن تصاویر و فیلم‌ها فقط مرجعی برای بازسازی شدند و براساس آن‌ها سعی کردیم داستان فیلم را به واقعیت نزدیک‌تر کنیم. در این میان خیلی از آتش‌نشانانی که سر صحنه فیلمبرداری بودند، در صحنه واقعی نیز حضور داشتند و کار برایشان خیلی دردآور بود.»

 

چهارراه استانبول

 

تاریخ انتشار :۲۷ دی ۱۳۹۶

مطالب مرتبط



شما هم یک دیدگاه ارسال کنید
 

نام


*

code



یادداشت آرشیو

  • فیلم کلمبوس
    یادداشت بابک صحرایی درباره فیلم کلمبوس
    یک کمدی سیاه با اندیشه ای قابل احترام

    تریبون هنر _ بابک صحرایی: دیشب فیلم «کلمبوس» به کارگردانی هاتف علیمردانی را در پردیس کورش دیدم. یک کمدی ابزورد زیبا که در قیل و قال کمدی های سطحی این روزها، دارای شاخص های صحیح یک کمدی سیاه با اندیشه ای قابل احترام است اسم هاتف علیمردانی را اولین بار […]

  • لس انجلس تهران
    به بهانه ی هجومِ کم سابقه به "لس آنجلس،تهران"
    به جای قلع و قمع، به خودمان رحم کنیم
    یادداشت سیدمحمد کاظمی

    تریبون هنر: تینا پاکروان کارگردان توانایی ست که اگر نبود فیلم های قابل قبولی چون “خانوم” و “نیمه شب اتفاق افتاد” را نمی ساخت.پس اگر فقط کمی انصاف داشته باشیم ، استعدادی همچون پاکروان را پرپر نمی‌کنیم.حدود دو سال پیش این کارگردان خوش فکر که اتفاقا کنار دست بسیاری از […]

  • فردین ملک مطیعی بهروز وثوقی
    انتقاد تند نیما حسنی نسب از ستاره های این روزها
    از سلبریتی های دیروز تا صله بگیرهای امروز
    در معاشرت و مشارکتِ تهوع‌آورشان با اربابان پول کثیف و معاونت در پولشویی

    تریبون هنر _ نیما حسنی نسب: به این عکس خوب دقت کنید؛ در هیاهوی هیچِ صله‌بریتی‌های امروزی، در هجومِ زشت و رعشه‌آور اخبار الکی و فهرست‌های جعلی و شعارهای سطحی که از بعضی بازیگرهای معروف این روزگار می‌شنویم، در معاشرت و مشارکتِ تهوع‌آورشان با اربابان پول کثیف و معاونت در پولشویی […]

  • تنگه ابوقریب
    دریچه‌ای به مفهوم مقاومت
    یادداشت کمال تبریزی درباره «تنگه ابوقریب»
    فقط باید دید

    تریبون هنر _ کمال تبریزی: «تنگه ابوقریب» از آن دسته فیلم‌هایی است که غیر قابل توصیف هستند ! مثل موسیقی‌ای که غیر قابل تقلید باشد ! فقط می‌توان گفت که مانند دریچه شهرفرنگ به دنیایی متفاوت هدایت می‌شوید که این بار به شدت ملموس و واقعی است ! دریچه‌ای به […]

  • کیوان کثیریان
    نگاهی به ترکیب سینماها در هفته‌های اخیر
    قصه بی‌سروته، بازی‌های خیلی بد، بازیگرانی بسیار بدتر
    یادداشت کیوان کثیریان

    کیوان کثیریان:  نگاهی به ترکیب اکران سینماها در هفته‌های اخیر می‌تواند گویای حال و روز این روزهای سینمای ما باشد. نگاه معیوب مدیریت سینما که تشویق “سرمایه سالاری” نام گرفته نتیجه‌اش می‌شود همین. از ۱۳ فیلم روی پرده ۸ تایش از جنس فیلم‌هایی است که “کمدی” خوانده می‌شوند و در […]

Ad
Ad
Ad
Ad