Ad

آیا واکنش جامعه پزشکی به انتقادات هنرمندان حقیقت دارد؟

رویا تیموریان: نیما طباطبایی دچار عارضه مغزی شد اما هیچ جراحی بر بالینش حاضر نشد

خبر خودداری پزشکان از معالجه و انجام عمل جراحی یک کارگردان جوان چند ساعتی است که منتشر شده و هنوز اظهار رسمی درباره آن صورت نگرفته است

خبر خودداری پزشکان از معالجه و انجام عمل جراحی یک کارگردان جوان چند ساعتی است که منتشر شده و هنوز اظهار رسمی درباره آن صورت نگرفته است

خبر این بود که نیما طباطبایی مستندساز جوان کشورمان دچار عارضه مغزی شد ولی جراحی او با حواشی همراه بود.

این کارگردان جوان درپی عارضه مغزی به یکی از بیمارستان های غرب تهران منتقل شد که بنا به شنیده ها تا نیمه شب دیشب، به رغم وخامت حالش هیچ پزشکی حاضر به عمل او نشد.

به گفته نزدیکان طباطبایی، پرسنل این بیمارستان تخصصی اعلام کرده اند که دستگاه سی تی اسکن برای وزن بالا ندارند و حتی از در اختیار قرار دادن آمبولانس نیز خودداری کردند. همچنین به همراهان بیمار گفته شده که پزشک جراح نداریم.

طباطبایی که از ظهر دیروز به آن بیمارستان منتقل شده بود، حوالی نیمه شب گذشته به ناچار، به بیمارستان ایرانمهر منتقل شد و قرار است امشب توسط دکتر برزویه جراحی شود.

رویا تیموریان خویشاوند نزدیک نیما طباطبایی کارگردان مستند «من ناصر حجازی هستم» که دو روز پیش به دلیل عارضه مغزی در بیمارستان بهمن بستری شد درباره حال و روز این کارگردان جوان گفت: خواهرزاده‌ام دو روز پیش به دلیل سردردهای شدید به بیمارستان مراجعه کرد اما متاسفانه به جز داروهای مسکن هیچ درمان دیگری برایش در نظر نگرفتند.

وی افزود: ولی بعدا طبق تشخیص پزشکان مشخص شد او به عارضه تومور مغزی دچار شده و قرار بود امروز تحت عمل جراحی قرار بگیرد اما از شب گذشته هیچ جراحی بر بالینش حاضر نشد و ما با کمک دکتر برزویه پزشک بیمارستان ایرانمهر توانستیم او را به این بیمارستان منتقل کنیم. در حال حاضر با پیگیری مجدانه پرسنل، آزمایش های لازم گرفته شده و منتظر جواب هستیم تا در اسرع وقت بیمارمان را به اتاق عمل ببرند.

تیموریان با اشاره به اینکه مادر نیما طباطبایی ایران نیست، بیان کرد: در این دو روز شرایط بسیار سختی بر ما گذشت و من از دکتر برزویه و همه کسانی که در بیمارستان ایرانمهر هستند نهایت تشکر را دارم که با ما همکاری کردند. متاسفانه بیمارستان بهمن با ما نامهربانی کرد و کمک های بابک برزویه عکاس مطبوعاتی و پدرشان به دادمان رسید.

 

پس از درگذشت عباس کیارستمی و حواشی فراوانی که درپی بحث خطای پزشکی درگرفت و موجب تقابل و مجادله میان پزشکان و هنرمندان شد. داریوش مهرجویی در مراسم ترحیم کیارستمی حمله تندی به جراحان کیارستمی کرد و پس از آن چند پزشک پاسخ دادند و یکی از پزشکان بیمارتان جم نیز با پلاکاردهای عجیبی در واکنش به مهرجویی خبرساز شد.

وزیر بهداشت نیز گروهی را مامور رسیدگی به این پرونده کرد که نتایج بررسی های نهایی آنان هنوز اعلام نشده است.

این رسانه در ادامه ادعا می‌کند: شنیده های موثق سینماسینما، حاکی از آن است که بیانیه صنفی تندی هم از سوی جراحان آماده شده بود تا از این پس رسما هیچ هنرمندی مورد عمل جراحی قرار نگیرد که با پادرمیانی وزیر بهداشت و پس از یک جلسه طولانی این بیانیه منتشر نشد.

حال مشخص نیست برخورد اخیر با نیما طباطبایی پیرو حواشی مربوط به درگذشت کیارستمی است یا دلایل دیگری دارد.

نیما طباطبایی که فرزند مرحوم غلامرضا طباطبایی و خواهرزاده رویا تیموریان است اخیرا با مستند «من ناصر حجازی هستم» درگروه [دولتی] هنروتجربه حضور داشت.
از سوی دیگر خبرگزاری میزان گزارش داد: خبر به کما رفتن نیما طباطبایی کارگردان فیلم سینمایی “من ناصر حجازی هستم” که در برخی رسانه ها مطرح شده بود، تکذیب شد.

در پی وقوع عارضه مغزی برای نیما طباطبایی کارگردان فیلم “من ناصر حجازی هستم” ، در برخی از سایت های خبری عنوان شد که یکی از بیمارستان های غرب تهران از پذیرش و عمل وی اجتناب ورزیده و وی به ناچار جهت درمان به بیمارستان ایرانمهر منتقل شده است.

گفتنی است همچنین عصر امروز خبری در رسانه های مجازی مبنی بر به کما رفتن طباطبایی نیز پخش شد تا به این شائبه ها دامن زده شود، اما در گفت و گوی خبرنگار گروه فرهنگی خبرگزاری میزان با هورشید فیلم، این خبر از سوی مسئولین موسسه سینمایی هورشید فیلم تکذیب شد و گفته شد که حال این هنرمند خوب است.

تاریخ انتشار :۳ مرداد ۱۳۹۵

برچسب‌ها:, , ,
مطالب مرتبط



شما هم یک دیدگاه ارسال کنید
 

نام




یادداشت آرشیو

  • با رکوردداران کنسرت موسیقی در سال ۱۴۰۲ آشنا شوید

    تریبون هنر: هنوز یک‌ماه از سال جدید نگذشته که قیمت بلیت‌های موسیقی ۱۰۰هزار تومان گران‌تر شده و بلیت کنسرت‌ها نزدیک به ۹۰۰هزار تومان به‌خصوص در کنسرت‌های پاپ دیده می‌شود. در دیگر شهرها هم قیمت بلیت‌ها تا سقف ۶۰۰هزار تومان به فروش می‌رسد که سقف قیمت در سال گذشته به ۵۰۰هزار […]

  • رضا داودنژاد، «مصائب شیرین»، کات!

    تریبون هنر: مخابره خبر درگذشت رضا داودنژاد در شامگاه ۱۳ فروردین ماه در حالی که چند سال قبل در چنین روزی خبر درگذشت جمشید مشایخی را مخابره کردیم، آنقدر سخت بود که برای انتشارش تامل کردیم، به چند نفر زنگ زدیم، فکر می‌کردیم دروغ ۱۳ فروردین ماه است اما گویا […]

  • ماجرای یک پرونده‌ رازآلود در «بی‌بدن»/ قصه دختری که جنازه ندارد

    تریبون هنر: فیلم «بی‌بدن» اولین تجربه سینمایی مرتضی علیزاده به نویسندگی کاظم دانشی است که به موضوع جنجالی قتل یک دختر و ماجراهای پس از آن در روایتی مشابه فیلم «علفزار» می‌پردازد. در قالب سلسله گزارش‌هایی با عنوان «پیشنهاد نوروزی خبرگزاری مهر» به مخاطبان سینما» به معرفی فیلم‌های اکران نوروزی […]

  • کدام فیلم ها در سینمای ۱۴۰۲ توقعات را برآورده نکرده؟

    تریبون هنر: ایرنا نوشت: سال ۱۴۰۲ سالی غیرقابل پیش‌بینی برای گیشه سینماها بود. سالی که اخبار فروش ۱۰۰۰میلیاردی تمام سینما را گرفته بود و در این بین فیلم‌هایی آمدند و رفتند که هیچ‌کس متوجه آن‌ها نشد. از دومین فیلم کارگردان فسیل گرفته تا کمدی ویلای ساحلی که توقع‌ها را نسبت […]

  • از مایکل جکسون تا پسر بروسلی: کشف چیزهای عجیب در جسد سلبریتی‌ها

    تریبون هنر: از مایکل جکسون و رابین ویلیامز و پسر بروسلی تا هیث لجر و دختر الویس پریسلی، سلبریتی های محتلفی بوده اند که سرنوشت تراژیکی داشته‌اند؛ اما بررسی‌های پس از مرگشان از نکات غافلگیر کننده‌ای در خصوص مرگ آن‌ها پرده برداشته است.   مرگ همیشه اتفاقی غم انگیز است، بخصوص […]

Ad
Ad
Ad
Ad
Ad