Ad

پاسخ های کارگردان و عوامل بمب یک عاشقانه به نظرات بابک صحرایی

پیمان معادی: خشونت دهه ۶۰ یک واقعیت است / لیلا حاتمی: در رفاه کامل کار کردم

حبیب رضایی: مثل پیمان در مدرسه کتک می خوردم / احسان رسول اف:عین این اتفاق برای پیمان معادی و برادرش رخ داده

تریبون هنر:  نشست رسانه‌ای فیلم «بمب، یک عاشقانه» با حضور پیمان معادی (کارگردان و بازیگر)، محمود کلاری (مدیر فیلمبرداری و بازیگر)، لیلا حاتمی (بازیگر)، حبیب رضایی (بازیگر)، ایرج شهزادی(صدابردار و صداگذار)، ارشیا عبدالهی (بازیگر) واحسان رسول‌اف (تهیه‌کننده) و اجرای محمود گبرلو برگزار شد

بابک صحرایی سردبیر تریبون هنر در اواسط جلسه خطاب به پیمان معادی گفت: بمب یک عاشقانه فیلم خوب و جسورانه ای است. مدتی پیش حاشیه ای برای این فیلم ایجاد شد مبنی بر اینکه تصویر خشنی از ایران دهه شصت ارائه داده است. چون این نگرانی وجود دارد که همین مساله بهانه ای برای توقیف یا آسیب رسیدن به فیلم شود به همین خاطر نظر شخصی خود درباره این وجه از این فیلم را بیان کنید

بابک صحرایی همچنین با اشاره به قسمتی از فیلم گفت: آنجا که دو برادر در مدرسه برای تنبیه شدن خودکار را لای انگشت هم فشار می دهند ایرج با بازی شما به رابطه با برادرش اشاره می کند که گویی قرار است قیاسی بین کودکان آن روز و جوانانی که در جبهه در حال جنگ هستند صورت بگیرد. در این باره هم می خواهم توضیحاتی بدهید

در ادامه بابک صحرایی درباره انتخاب خوب بازیگر پسربچه فیلم سئوال کرد و از لیلا حاتمی و حبیب رضایی نیز خواست که نظر خود درباره تجربه همکاری با پیمان معادی را بگویند

 

پیمان معادی محمود کلاری و احسان رسول اف در نشست فیلم بمب

پیمان معادی در پاسخ به این سوال که نشان دادن تصویر خشن از ایران دهه شصت، باعث توقیف فیلم می‌شود یا خیر، گفت: آن دوران بسیار خشن بود. من از تمامی معلم‌های مدرسه‌ام کتک خوردم. بعید می‌دانم این فیلم توقیف شود، هرچند که فیلم قبلی‌ام یک سال و نیم، بی‌دلیل توقیف بود. اما در این فیلم واقعیتی وجود دارد و آن هم این است که در آن سال‌ها خشونت بسیار زیادی وجود داشت.

 

لیلا حاتمی در نشست فیلم بمب

لیلا حاتمی در پاسخ به تجربه همکاری با پیمان معادی گفت: در همکاری با آقای معادی رفاه پشت صحنه خیلی زیاد بود. اتاق استراحت وجود داشت. برای همه نورپردازی ها از بدل استفاده می شدو من در لحظه آخر در صحنه قرار می گرفتم من در این فیلم با آسایش کامل کار کردم

 

حبیب رضایی و لیلا حاتمی در نشست فیلم بمب

حبیب رضایی بازیگر فیلم هم در پاسخ به بابک صحرایی گفت: خوشبختانه در طول دو سال گذشته به طور عام و در یک سال گذشته به طور خاص و شاید حتی در طول هشت سال گذشته در جریان این طرح و فیلمنامه بودم و همیشه این لذت را داشتم که در مراحل مختلف بنشینم و مراحل تکنیل این طرح را از نزدیک ببینم. مراحل تکمیل این طرح از طرح دو سه صفحه ای بعد رسیدن به فیلمنامه ای که ارائه بشود به آسیا پاسیفیک و بعد دوباره به مراحل اجرایی و ورژن های مختلف همیشه این لذت را داشتم که در دو سال گذشته شاهدش بودم. مثل پیمان من هم در مدرسه بسیار کتک می‌خوردم و این تجربه را داشتم. اول می زدند و بعد سئوال می کردند. وقتی درمورد شخصیت‌ها حرف می‌زدیم پیمان پیشنهاد داد که این نقش را بازی کنم و قبول کردم. البته شرایطی که طبیعتا برای تاج سر سینمای ایران خانم حاتمی فراهم میشود برای ما زیاد فراهم نشد و اتاق استراحت و بدل نداشتیم (این جمله ها به شوخی گفته می شوند) در عین حال به ما خیلی خوش گذشت. امروز هفدهمین سال دوستی من و پیمان است و طی این سال‌ها بارها باهم درمورد سینما اتود زدیم و حرف زدیم. پیمان معادی هم در ادامه حرف‌های رضایی گفت: من بخش بزرگی از فیلمنامه «بمب، یک عاشقانه» را مدیون حبیب رضایی هستم.

 

محمود کلاری و احسان رسول اف در نشست فیلم بمب

احسان رسول اف تهیه کننده درباره اشاره بابک صحرایی به تنبیه دو برادر در مدرسه و مقایسه و نسل قبل از خود گفت: دقیقا همان دو برادری که ناظم مدرسه آقای حبیب رضایی ازشان می خواهد که خودکار لای انگشت هم بگذارند و فشار بدهند عین این اتفاق برای پیمان معادی و برادرش رخ داده و پیمان به برادر بزرگترش گفته که خودکارها را لای انگشت او فشار بدهد و او هم الکی صدای دردآمیز بودن فشار این خودکارها را در می آورده. درست شبیه آنچه در فیلم می بینیم.

پیمان معادی درباره انتخاب ارشیا عبداللهی، پسربچه فیلم گفت: انتخاب ارشیا خیلی سخت بود. بیشتر از ۲۰۰، ۳۰۰ تا بچه در این سن برای ما آوردند که بازیگر بودند و سابقه کار داشتند اما آن کسی که می خواتم را پیدا نکردم. بعد رفتم سر کلاس ها نشستم. هفت هشت ده تا مدرسه در مناطق مختلف را می رفتم می نشستم و بچه ها را می دیدم. بعد می رفتم جلوی مدرسه می ایستادم و بچه هایی که می آمدند را می دیم. ارشیا را که دیدم آنقدر به نظرم درست آمد و آنچه که در ذهن من بود مطابقت داشت که خیلی خوشحال شدم. اتفاقا هم در گروه مان مخالفت هایی داشتیم. یعنی کسان دیگری را ترجیح می دادند. چند تا چیز باعث شد که من به انتخابم مطمئن شوم. اینکه ارشیا خیلی باهوش است و بسیار بچه خوبی است. بسیار خانواده درجه یکی دارد و بسیار همکاری کردند. کار با کودک خیلی مهم است. اینه خانواده اش همکاری کنند و خود ارشیا هم بسیار همکاری می کرد.

 

نشست فیلم بمب

ارشیا عبدالهی بازیگر فیلم نیز در این نشست گفت: من سه بار تست دادم تا بالاخره قبول شدم. برای من تجربه خیلی بزرگی بود که با آقای پیمان معادی و حبیب رضایی و خانم لیلا حاتمی بازی کردم. فکر نکنم دیگر چنین تجربه‌ای برایم اتفاق بیفتد. پیمان معادی در ادامه به تولید مستقل فیلم خود اشاره کرد و گفت: چندین نهاد که فیلم‌های بزرگی را در این جشنواره سرمایه گذاری کرده‌اند؛ به من لطف داشتند از جمله سازمان اوج، شهرداری و فارابی اما همیشه دوست داشتم مستقل باشم. برای همین تا به حال یک کلمه در این فیلم به خواست هیچ نهادی و هیچ ارگانی اضافه نشده است.

 

تاریخ انتشار :۱۵ بهمن ۱۳۹۶

برچسب‌ها:, , , , , ,
مطالب مرتبط



شما هم یک دیدگاه ارسال کنید
 

نام


*

code



یادداشت آرشیو

  • یادداشت بابک صحرایی درباره انیو موریکونه
    از بد اقبالی ماست که جوانی مان، مقارن با کهنسالی اسطوره هاست

    تریبون هنر: بابک صحرایی درباره انیو موریکونه نوشت: امروز انیو موریکونه در ۹۱ سالگی درگذشت. خوب عمر کرد اما هنوز مرگ برایش زود بود. انسان هایی همانند او حتی در کهنسالی هم که بمیرند دل آدم می گیرد نام انیو موریکونه یکی از نمادهای موسیقی فیلم است. او با جادوی موسیقی اش، تعدادی از فیلم های درخشان تاریخ سینما را در قلب و روح مردم ماندگارتر کرد. یک فیلم را […]

  • بابک صحرایی پرویز پرستویی سیروس الوند
    یادداشت بابک صحرایی برای تولد پرویز پرستویی
    ناصر ملک مطیعی می گفت فکر نمی کردم یه روزی حاج کاظم زیر بغل فرمون رو بگیره

    تریبون هنر: بابک صحرایی برای تولد پرویز پرستویی نوشت: تولد پرویز پرستویی بهونه خوبی برای مرور هنرمندیه که توی جریان هنر و فرهنگ جامعه در حدود سی سال گذشته تاثیرهای مهمی داشته پرویز پرستویی در دهه هفتاد با فیلم هایی مثل آژانس شیشه ای، لیلی با من است، آدم برفی، […]

  • یادداشت جواد طوسی برای فرمان آرا و حکایت دریا
    زمانه آقا، زمانه!

    تریبون هنر _ جواد طوسی: پس از یک وقفه طولانی در فعالیت فیلمسازی بهمن فرمان‌آرا، حدیث نفس او در شروع کارش در یک دوران گذارِحساس در «بوی کافور عطر یاس» (۱۳۷۹ )، جملاتی از این دست بود: «هراس من از مرگ نیست، هراس من از بیهوده زیستنه/ وقتی فیلمساز فیلم […]

  • حکایت دریا

    تریبون هنر: سعید عقیقی در نوشتاری تحت عنوان «دست ِ تاریک ، دستِ تاریک» نقطه نظرش را درباره جدیدترین ساخته‌ی بهمن فرمان آرا «حکایت دریا» که اکران آنلاین شده است، نوشت. یادداشت سعید عقیقی را در تریبون هنر بخوانید: « اصالت نومیدی شاید کلید درک واپسین ساخته فرمان آرا باشد؛ […]

  • تریبون هنر: حمید جبلی خیلی اهل گفتگو نیست و بویژه دستش چندان به نوشتن یادداشت‌های یادبود برای همکارانش نمی‌رود ولی این بار وقتی برای نگارش مطلبی یا خاطره‌ای از محمد علی کشاورز با او طرح موضوع کردیم، دست به قلم شد و در پاسخ به درخواست ما یادداشتی برای این […]

Ad
Ad
Ad