Ad

در نشست فیلم امپراطور جهنم

علی نصیریان: برای من اهمیت ندارد که یک فیلم سیاسی باشد یا نه

گزارش کامل و عکس های نشست «امپراطور جهنم» را در تریبون هنر ببینید

تریبون هنر: نشست خبری فیلم «امپراطور جهنم» با حضور علی نصیریان و دیگر عوامل این فیلم و اجرای محمود گبرلو عصر  ۱۷ بهمن در پردیس گالری ملت برگزار شد.
در این نشست علی نصیریان بازیگر فیلم درباره حضورش در «امپراطور جهنم» گفت: انتخاب من برای بازی در این فیلم بر اساس شخصیت و قصه بود. برای من اهمیت ندارد که یک فیلم سیاسی باشد یا نه، بلکه کلیت اصل و کاراکتر است که برایم اهمیت دارد.
پرویز شیخ طادی در ادامه این نشست گفت: بعد از این فیلم ما یک کار دیگر هم خواهیم داشت. درواقع در ادامه «شکارچی شنبه» درمورد انحراف در جهان اسلام کار کردیم که محصولش این فیلم شد و قرار است یک سه گانه داشته باشیم.
صبا کمالی بازیگر فیلم نیز در بخشی از سخنان خود گفت: من امروز موفق نشدم فیلم را ببینم و اطلاعات‌ام در حد فیلمنامه است. تنها خط مشترک این فیلم و «شکارچی شنبه» مسئله دین است. من دیدم که سه سال این فیلمنامه توسط آقای شیخ طادی نوشته می‌شد و در بهترین زمان شکل گرفت. از سویی زمانی که سریال «میوه ممنوعه» را دیدم آرزو کردم که در مقابل آقای نصیریان بازی کنم و خوشحالم که در این کار به آرزویم رسیدم.
کوروش زارعی در ادامه بازیگر فیلم گفت: حدود چهل دقیقه از کار حذف شده است و چندین سکانس درخشان من هم حذف شده است. من برای نقشم خیلی زحمت کشیده بودم اما متاسفانه بخش‌های مختلفی از فیلم حذف شده که به کار ما صدمه زده است. کارگردان و تهیه کننده مجبور به حذف تکه‌هایی از فیلم شدند که بیشتر به نظر می‌رسد مسائل دیپلماتیک باعث آن شده است. ما نباید هنرمند را خنثی کنیم و من امیدوارم مسائل سیاسی از سینما فاصله بگیرد. خیلی از اتفاقاتی که در منطقه می‌افتد، به کشور ما هم ارتباط دارد. ما چهل سال آزادی‌خواهانه در این منطقه زندگی کردیم و امیدوارم که حداقل اجازه دهند تا در مملکت خودمان کارمان را انجام دهیم.
خزایی تهیه کننده فیلم در ادامه گفت: شش سال قبل فیلمنامه‌ای را آقای شیخ طادی به من ارائه کردند که قرار بود، به عنوان سریال با تلویزیون کار کنیم. بعد از چهار سال هیچ نهاد و سازمانی پاسخگو ما نبود. به ما می‌گفتند مسائلی که شما مطرح می‌کنید خیلی حساس است و به صلاح نیست با توجه به مسائل دیپلماتیک مطرح شود. من می گفتم گاهی یک هنرمند چیزی را می‌بیند که سیاستمداران نمی‌بینند. آقای شیخ‌طادی به من می‌گفتند چرا باید آنقدر جان بکنیم تا یک کار استراتژیک بسازیم. اما در نهایت چند نفر شخصا از ما حمایت کردند. فیلمی که امروز در سالن سینما می‌بینید، فیلم واقعی «امپراطور جهنم» نیست. این فیلمی‌ست که ما می‌توانستیم نمایش‌اش دهیم و به نظرم کسانی که سال گذشته این فیلم را قربانی کردند، باید پاسخگو باشند. دوستان آسوده باشید که این فیلم به هیچکس بر نمی‌خورد. مسائلی در مورد اتحادیه اروپا، آینده عربستان، نسل کشی و … حذف شده است. آقای افروغ راحت باشید که این فیلم بارها سانسور شد و الان خنثی است. حالا هر روز مصاحبه کنید که چرا فیلم را به جشنواره راه دادند!…
شیخ طادی گفت: ممکن است گاهی فکر کنید چرا سکانس‌ها خوب به هم نمی‌چسبند. این به دلیل سانسورهایی‌ست که اتفاق افتاده است. درنهایت این جواب هم شاید برای‌تان قانع کننده نباشد و شما فیلمی که دیدید را قضاوت می‌کنید.
شیخ‌طادی گفت: به من می‌گویند چرا فیلم سفارشی می‌سازید درحالی که هیچ جایی وجود ندارد که سینمای استراتژیک را مهندسی کند و سفارش دهد. در واقع من هستم که سفارش می‌دهم و شش سال دنبال آن می‌دوم. من راجع به هر کلاه و عمامه‌ای فیلم می‌سازم. به هزاران مدیر باید توضیح دهم درباره کارم و درنهایت سعی می‌کنم هر طور که شده است کارم را ارائه دهم. از میان این صدها کارگردان حداقل اجازه دهید دو کارگردان از کشوررشان دفاع کنند. این فیلم و قسمت بعدی آن به شکل یک پیش‌بینی بود. کار فیلمساز نشان دادن اتفاقات روز نیست بلکه کارش این است که از آینده بگوید. متأسفانه تاخیری که در نمایش این فیلم اتفاق افتاد باعث شد تا آن پیش‌بینی‌ها نشان داده نشد و در نهایت هم حذفش کردند.
علی نصیریان گفت: من از کار پژوهشی آقای شیخ‌طادی لذت می‌برم. او درمورد مسائل روز کار نمی‌کند بلکه کارش نیاز به پژوهش دارد.
او در ادامه تهدید شدنش به مرگ را به خاطر بازی در فیلم «شکارچی شنبه» تکذیب کرد.
محمد خزاعی هم گفت: در این مسیر که ما می‌رویم باید سختی‌ها و جراحت‌هایی را تحمل کنیم. آقای شیخ‌طادی می‌خواهد در قسمت آخر این سه‌گانه در مورد افراطی‌گری داخل ایران بگوید. این فیلم ما کاملا یک اثر نمادین است.

 

عکس های ساقی بلیغ از این مراسم را به صورت اختصاصی در تریبون هنر ببینید

 

تاریخ انتشار :۱۸ بهمن ۱۳۹۶

برچسب‌ها:, , ,
مطالب مرتبط



شما هم یک دیدگاه ارسال کنید
 

نام




یادداشت آرشیو

  • از مایکل جکسون تا پسر بروسلی: کشف چیزهای عجیب در جسد سلبریتی‌ها

    تریبون هنر: از مایکل جکسون و رابین ویلیامز و پسر بروسلی تا هیث لجر و دختر الویس پریسلی، سلبریتی های محتلفی بوده اند که سرنوشت تراژیکی داشته‌اند؛ اما بررسی‌های پس از مرگشان از نکات غافلگیر کننده‌ای در خصوص مرگ آن‌ها پرده برداشته است.   مرگ همیشه اتفاقی غم انگیز است، بخصوص وقتی برای شخصی شناخته شده رخ می‌دهد. به گزارش تریبون هنر، گرچه بسیاری از سلبریتی‌ها سرنوشت تراژیکی داشته‌اند، اما بررسی‌های […]

  • فیلم آسمان غرب

    تریبون هنر: «آسمان غرب» پس از سال‌ها در سینمای ایران در قالب یک اکشن جنگی، هوایی، روایتی قهرمان‌محور از حماسه‌آفرینی شهید علی‌اکبر شیرودی، خلبان کبرای هوانیروز ارتش و گروه هم‌رزمانش را در روزهای نخست و غافلگیرانه شروع جنگ در غرب کشور برای حفظ وطن به تصویر می‌کشد. میلاد کی‌مرام، امیرحسین […]

  • فیلم پرویزخان

    تریبون هنر: بعد از مدت ها بار دیگر نوبت به یک فیلم سینمایی ورزشی رسیده ؛ فیلم «پرویز خان» ساخته علی ثقفی که برشی است از زندگی زنده یاد پرویز دهداری، مرد اخلاق فوتبال ایران. خوشبختانه این فیلم در چهل و دومین جشنواره فجر توانست جوایز یادی کسب کند. حافظه […]

  • ناصرالدین‌شاه؛ دستاویز جدید ساسی‌مانکن برای وایرال شدن

    تریبون هنر: هدیه عید امسال «ساسی‌مانکن» به طرفدارانش قطعه‌ای است به سیاق آهنگ‌های پنج سال گذشته‌اش، مملو از تکیه‌کلام‌های بی‌پروای جنسی که این روزها با توسل به گریم‌های مشابه دو شخصیت تاریخی و ساخت کلیپی بی‌ربط به آنچه می‌خواند، در حال دست به دست شدن در فضای مجازی است.   […]

  • نگاهی به فیلم «دروغ‌های زیبا» ساختۀ مرتضی آتش‌زمزم

    تریبون هنر: فیلم «دروغ‌های زیبا» در بازتاب همزیستی فرهنگی میان دو خانوادۀ مسلمان و بودایی، جاذبۀ خاص خودش را دارد و در روایت آن موفق بوده است. این همزیستی و دوستی و نزدیکی تا جایی است که شاید مدت‌ها متوجه نشویم، این دو خانواده از دو کیش و آیین متفاوت‌اند. […]

Ad
Ad
Ad
Ad