Ad

مجددا به دلیل سفر یک پزشک، مداوای یک کارگردان انجام نشد

توضیحات رئیس بیمارستان بهمن توسط رویا تیموریان تکذیب شد

رویا تیموریان: ساعت 11 شب بخش آی‌سی‌یو به ما گفت که دکتر قدسی عازم سفر است و نمی‌تواند این جراحی را انجام بدهد

با انتشار خبر بستری شدن نیما طباطبایی خواهرزاده رویا تیموریان و کارگردان فیلم «من ناصری حجازی هستم» در بیمارستان بهمن، شایعه‌هایی مبنی بر امتناع پزشکان این بیمارستان برای جراحی کارگردان جوان سینما در برخی از رسانه‌ها منتشر شد. دکتر محسن محور رییس بیمارستان بهمن و رویا تیموریان دو روایت کاملا متفاوت در مورد عملکرد پرسنل این بیمارستان دارند.

نیما طباطبایی کارگردان فیلم «من ناصر حجازی هستم» سه روز پیش به دلیل سر دردهایی که احساس می‌کرد به بیمارستان بهمن واقع در شهرک غرب مراجعه کرد و با تشخیص تومور مغزی، در این بیمارستان بستری شد. اما با گذشت یک روز از بستری شدن این مستندساز، خبری در رسانه‌ها منتشر شد که از امتناع پزشکان برای جراحی این کارگردان حکایت می‌کرد. با انتشار این خبر گمانه زنی‌هایی در مورد اقدام اخیر پزشکان در شبکه‌های اجتماعی دست به دست می‌شد و به نظر می‌رسید که برخی از جراحان و پزشکان به دلیل اتفاقات و اظهار نظرهایی که توسط هنرمندان درباره پرونده پزشکی عباس کیارستمی مطرح شده بود، دیگر علاقه‌ای به درمان هنرمندان کشور ندارند .

اما با انتشار این خبر و حساسیتی که در پی داشت، امروز رییس بیمارستان بهمن توضیحاتی را نسبت به این موضوع ارائه کرد. دکتر محسن محور با تکذیب خبر امتناع پزشکان بیمارستان بهمن برای جراحی کارگردان مستند «من ناصر حجازی هستم»، به ایسنا گفت: « به دلیل عدم حضور جراح حاذق بیمارستان، آقای طباطبایی با آمبولانس ویژه به بیمارستان ایرانمهر منتقل شد و تمام مستندات درباره اقدامات تشخیصی و انتقالی این کارگردان کشومان موجود است.»

دکتر محور همچنین در مورد وضعیت عمومی این مستندساز در زمان مراجعه به این بیمارستان گفت:« آقای طباطبایی سه روز قبل با عارضه سردرد به بیمارستان ما مراجعه کردند که توسط دکتر جلالیان در بخش، بستری شده و دستور انجام MRI برایشان داده می‌شود. در MRI آقای طباطبایی تومور بزرگی در مغزشان تشخیص داده می شود و سابقه بیمار نیز گرفته می‌شود. بر این اساس در سابقه بیمار وجود تومور کلیه مشخص شده و اعلام می‌شود که این تومور، اکنون به تومور متاستاتیک تبدیل شده است. بر این اساس آقای طباطبایی به سرویس جراحی منتقل می‌شوند.»

اما از سوی دیگر رویا تیموریان که از خویشاوندان نزدیک نیما طباطبایی به حساب می‌آید، روایت دیگری را مطرح کرده است. او در مورد خدماتی که این بیمارستان برای کارگردان «من ناصر حجازی هستم» ارائه داد، به ایسنا می‌گوید: «بیمار ما در شرایطی اورژانسی به این بیمارستان مراجعه کرد و بستری شد. از دکتر جلالیان، متخصص مغز و اعصاب که ایشان را ویزیت کرد و دستورات لازم را برای بستری شدنش دادند، سپاسگزارم. به دلیل شرایط خاصی که بیمار ما داشت، باید برای جراحی‌اش با پزشک قبلی مشورت می‌کردیم و ایشان تاکید داشتند که دکتر قدسی، این جراحی را انجام دهد که براساس آن، ما با خود بیمارستان رایزنی و گفت‌وگو کردیم و نامه‌ی تقاضای بنده از دکتر قدسی در بخش آی‌سی‌یو موجود است، اما ناگهان اعلام کردند که به هر دلیلی برای ایشان امکان ندارد عمل را انجام دهند.»

البته دکتر محسن محور، رییس بیمارستان بهمن، درباره غیبت و حاضر نشدن دکتر قدسی، جراح متخصص مغز و اعصاب برای جراحی نیما طباطبایی دلایلی را مطرح کرده است. او می‌گوید قدسی به دلیل سفری که در پیش داشت، نمی‌توانست برای انجام عمل به بیمارستان بیاید و به همین دلیل آنها جراح دیگری را به همراهان بیمار پیشنهاد دادند که با واکنش منفی خانواده طباطبایی روبرو شد: «دکتر مرادی بالای سر بیمار حاضر می‌شود و بعد از دیدن نتیجه MRI می‌گویند که تومور آقای طباطبایی وسیع است. همراهان بیمار می‌گویند جراحی باید توسط دکتر سید محمد قدسی انجام گیرد. درحالیکه طبق تماسی که با دکتر قدسی گرفته شد، اعلام کردند که دکتر عازم سفر هستند و بر این اساس ما پیشنهاد یک جراح دیگر را دادیم که همراهان بیمار قبول نکرده و بر انجام جراحی از سوی دکتر قدسی اصرار کردند. از آن‌جایی که دکتر قدسی عازم سفر بوده‌اند، معاون‌شان آقای دکتر میرفلاح را می‌فرستند که بعد از معاینه بیمار از سوی دکتر میرفلاح اعلام می شود که بیمار نیاز به یک جراح حاذق دارد. از طرفی تنها کسی هم که در بیمارستان ما می تواند تومورهای سنگین مغز را عمل کند، دکتر قدسی است که عازم سفر بودند.»

رویا تیموریان که به همراه مسعود رایگان در زمان بستری شدن طباطبایی به عنوان همراه در کنار او حضور داشت، در مورد غیبت دکتر محمد قدسی می‌گوید: «بعد از این رایزنی‌ها، دکتر میرفلاح از تیم دکتر قدسی بیمار ما را دید و قرار شد صبح دکتر قدسی او را عمل کند و من هم با خیال راحت در بیمارستان ماندم و همه‌ی کارکنان هم خیلی مهربانانه با ما برخورد کردند، اما ساعت ۱۱ شب بخش آی‌سی‌یو به ما گفت که دکتر قدسی نمی‌تواند این جراحی را انجام بدهد و هیچ یک از دیگر جراحان مغز و اعصاب ما که لازم نیست نام‌شان را اعلام کنیم هم نمی‌توانند این عمل را انجام بدهند.» تیموریان در ادامه گفته نسبتا عجیبی را درباره رفتار پرسنل بیمارستان بهمن مطرح می‌کند و می‌گوید: «رسما به ما اعلام کردند که مریض‌تان را ببرید و بهانه آوردند که دستگاه اسکن ما خراب است! اما مگر می‌شود بیمارستانی به این بزرگی و لوکسی، دستگاه اسکن نداشته باشد؟! مریض ما دچار تومور مغزی است که تومورش خونریزی کرده بود و من به بیمارستان بهمن گفتم ساعت یک نیمه‌شب این مریض را کجا ببرم؟! به هر حال ۳ صبح به چند بیمارستان دیگر مراجعه کردیم، اما موفق نشدیم و در نهایت با بابک برزویه عزیز، هنرمند عکاس که پدرش یکی از بهترین‌های جراحی است، گفت‌وگو کردیم و شبانه اسکن‌های نیما را برای دکتر برزویه فرستادیم و ایشان محبت کردند و بیمار ما را در بیمارستان ایران‌مهر پذیرش کردند.»

البته این بازیگر در مورد هزینه‌ها و خدماتی که این بیمارستان در زمان نقاهت نیما طباطبایی ارائه داد نیز گفت: «صبح به بیمارستان بهمن رفتیم که برای یک و نیم روز بستری شدن، مبلغ بسیار بالایی دریافت کردند. با احترام می‌گویم وظیفه بیمارستان است که برای انتقال بیمار آمبولانس بگیرد و این مهربانی نیست. بیمارستان بهمن هم طبق این وظیفه نیما را به بیمارستان ایران‌مهر منتقل کرد.»

حال به نظر می‌رسد بعد از اتفاقات و اظهارنظرهایی که برخی از هنرمندان در مورد روند درمانی عباس کیارستمی مطرح کردند، رابطه بین هنرمندان و جامعه پزشکی وارد مرحله جدیدی شده باشد و این امر می‌تواند باعث بروز اتفاقات بسیار ناگواری در حوزه سلامت شود و اعتماد اقشار مختلف جامعه نسبت به جامعه پزشکی از بین برود.

از سوی دیگر هم بسیاری از پزشکان معتقدند که در چند هفته گذشته گفته‌ها و اظهار نظرهای برخی از هنرمندان نسبت به جامعه پزشکی، نا روا بوده است و همه پزشکان و جراحان تمام سعی و تلاششان را برای حفظ سلامت افراد جامعه انجام می‌دهند و احتمال دارد در برخی از موارد، اشتباهات سهوی پزشکی نیز رخ دهد.

تاریخ انتشار :۵ مرداد ۱۳۹۵

برچسب‌ها:, , ,
مطالب مرتبط



شما هم یک دیدگاه ارسال کنید
 

نام




یادداشت آرشیو

  • از مایکل جکسون تا پسر بروسلی: کشف چیزهای عجیب در جسد سلبریتی‌ها

    تریبون هنر: از مایکل جکسون و رابین ویلیامز و پسر بروسلی تا هیث لجر و دختر الویس پریسلی، سلبریتی های محتلفی بوده اند که سرنوشت تراژیکی داشته‌اند؛ اما بررسی‌های پس از مرگشان از نکات غافلگیر کننده‌ای در خصوص مرگ آن‌ها پرده برداشته است.   مرگ همیشه اتفاقی غم انگیز است، بخصوص وقتی برای شخصی شناخته شده رخ می‌دهد. به گزارش تریبون هنر، گرچه بسیاری از سلبریتی‌ها سرنوشت تراژیکی داشته‌اند، اما بررسی‌های […]

  • فیلم آسمان غرب

    تریبون هنر: «آسمان غرب» پس از سال‌ها در سینمای ایران در قالب یک اکشن جنگی، هوایی، روایتی قهرمان‌محور از حماسه‌آفرینی شهید علی‌اکبر شیرودی، خلبان کبرای هوانیروز ارتش و گروه هم‌رزمانش را در روزهای نخست و غافلگیرانه شروع جنگ در غرب کشور برای حفظ وطن به تصویر می‌کشد. میلاد کی‌مرام، امیرحسین […]

  • فیلم پرویزخان

    تریبون هنر: بعد از مدت ها بار دیگر نوبت به یک فیلم سینمایی ورزشی رسیده ؛ فیلم «پرویز خان» ساخته علی ثقفی که برشی است از زندگی زنده یاد پرویز دهداری، مرد اخلاق فوتبال ایران. خوشبختانه این فیلم در چهل و دومین جشنواره فجر توانست جوایز یادی کسب کند. حافظه […]

  • ناصرالدین‌شاه؛ دستاویز جدید ساسی‌مانکن برای وایرال شدن

    تریبون هنر: هدیه عید امسال «ساسی‌مانکن» به طرفدارانش قطعه‌ای است به سیاق آهنگ‌های پنج سال گذشته‌اش، مملو از تکیه‌کلام‌های بی‌پروای جنسی که این روزها با توسل به گریم‌های مشابه دو شخصیت تاریخی و ساخت کلیپی بی‌ربط به آنچه می‌خواند، در حال دست به دست شدن در فضای مجازی است.   […]

  • نگاهی به فیلم «دروغ‌های زیبا» ساختۀ مرتضی آتش‌زمزم

    تریبون هنر: فیلم «دروغ‌های زیبا» در بازتاب همزیستی فرهنگی میان دو خانوادۀ مسلمان و بودایی، جاذبۀ خاص خودش را دارد و در روایت آن موفق بوده است. این همزیستی و دوستی و نزدیکی تا جایی است که شاید مدت‌ها متوجه نشویم، این دو خانواده از دو کیش و آیین متفاوت‌اند. […]

Ad
Ad
Ad
Ad