یادداشت سیدمحمد کاظمی

بمب؛یک عاشقانه؛ یک دنیا حرف با طعمِ خاطره

شباهتی به "برف روی کاج ها" نداشت

تریبون هنر _ سیدمحمد کاظمی: در روزهایی که می توان سفیدیِ برف را روی کاج های پایتخت تماشا کرد ، فیلمی از پیمان معادی دیدیم که شباهتی به “برف روی کاج ها” نداشت ولی برایِ خودش فیلمی بود!فیلم “بمب؛یک عاشقانه” شاید نتواند یک بمب باشد ولی قطعاً هم عاشقانه است و هم تامّل برانگیز.معادی یک دنیا حرف را در یک اثر صد و پانزده دقیقه ایِ متفاوت به تصویر کشیده.
بمب فیلمی ست که احساسات نوستالژیکِ دهه پنجاهی ها را حسابی قلقلک می دهد.نزدیک ترین کاری که با این حال و هوا دیده بودیم سریال “وضعیّت سفید” از حمید نعمت الله بود.معادی دهه شصت را برای دهه ی پنجاهی ها به تصویر درآودره ولی انصافاً به گونه ای عمل نکرده که مخاطب کلّیِ اثر محدود شود.
بی تردید گروه بازیگری عالی هستند و باید نکاتِ مثبتِ تک تک آنها را در نظر گرفت.از خودِ معادی و لیلا حاتمی گرفته تا حبیبِ رضایی و سیامک انصاری و حتّی بازیگران نوجوانِ فیلم.از همه ی این ها گذشته نباید از سورپرایز گروه بازیگری که محمود کلاری باشد غافل شد.کلاریِ فیلمبردار در مقام بازیگر هم حسابی دوست داشتنی ست.
امیدواریم “بمب؛یک عاشقانه”خیلی زود و بدونِ دردسر به اکران رسیده و در گیشه هم فیلم موفقی باشد.در پایان از پیمان معادی تقاضا داریم که بیشتر از این ها فیلم بسازد و البتّه خودش هم در فیلم هایش حتماً بازی کند.

 

مطالب مرتبط




شما هم یک دیدگاه ارسال کنید
 

نام




یادداشت آرشیو

  • بدون تاریخ بدون امضا
    به بهانه اکران "بدون تاریخ،بدون امضاء"
    قصّه ای که دیدن و شنیدنش واجب است
    یادداشت سیدمحمد کاظمی

    تریبون هنر _ سیدمحمد کاظمی: در میان انبوهی از فیلم های بی قصّه یا بد قصّه که به عقیده ی بسیاری از کارشناسان، لطمه ی اصلی را به سینما وارد می کنند، فیلم وحیدجلیلوند را باید بارها تحسین کرد و به هر انسانی توصیه کرد که برای تماشای این اثر […]

  • عبدالجواد موسوی
    یادداشت سید عبدالجواد موسوی
    درهیچ کجای دنیا منتقدان فیلم را بی‌شرف و بی‌غیرت خطاب نمی کنند
    دست از سر هنر و سیاست و دین مردم‌ بردارید

    تریبون هنر _ سید عبدالجواد موسوی: فایده‌ای ندارد. هر چه قدر هم درباره دوقطبی‌سازی و مضراتش بگوییم فایده‌ای ندارد. عده‌ای نان و هویت‌شان را در این دوقطبی‌سازی‌های مضحک و چندش‌آور می‌بینند و اصلا هم برای‌شان مهم نیست از دل این دوقطبی‌سازی‌ها ممکن است چه فجایع هولناکی سر بر آورند. اختلاف […]

  • ابراهیم حاتمی کیا تریبون هنر
    یادداشت محمد قوچانی درباره ابراهیم حاتمی کیا
    بیش از عقل معاش، عقل معاد دارد
    سیاست را می‌فهمد اما سیاست را دوست ندارد

    تریبون هنر _ محمد قوچانی: ابراهیم حاتمی‌کیا مثل هر ایرانی دیگری این روزها با این پرسش روبه‌رو است که اصلاح‌طلب است یا اصولگرا؟ میانه‌رو است یا تندرو؟ با اپوزیسیون یا از حاکمیت؟ مدافع دولت است یا منتقد آن؟ این پرسش‌ها البته در میان عامه مردم خریداری ندارد. به جز نهایتا […]

  • ابراهیم حاتمی کیا
    یادداشت عبدالرضا منجزی درباره ابراهیم حاتمی کیا
    او منزلت طرفداران انقلاب را هم پایین آورده
    مرور حاتمی کیا؛ از همراهی آوینی تا ناسزا به کیارستمی و فرهادی

    تریبون هنر _ عبدالرضامنجزی: بعضی از ادم ها هر چه در سایه باشند ،مقبول ترند.محبوب ترند. گاهی دورماندگی ادم را دست نیافتنی و، پرراز و رمز می کند.مثل هوارد هیوز.مثل وارن بیتی.حتی مثل شمیم بهار منتقد خودمان که در دورافتادگی اش ،صاحب منزلت و اعتباری شده، حتی بت گروهی هم […]

  • مهناز افشار و سارا بهرامی
    درباره نامزدی هم زمان مهناز افشار و سارا بهرامی
    در اسکار ۱۲ بار ۲ بازیگر از یک فیلم برای بهترین نقش اصلی انتخاب شده اند
    در اسکار 1991 جینا دیویس و‌ سوزان ساراندون، هر دو «تلما و لوییز» نامزد شدند

    تریبون هنر _ حسن علیشیری: از دیشب که اسامی نامردهای سیمرغ جشنواره‌ی فجر اعلام شده، حضور دو بازیگر از یک فیلم در بخش بهترین بازیگر نقش اول زن (خانم‌ها مهناز افشار و سارا بهرامی برای فیلم دارکوب) بحث‌برانگیز شده. جدا از این‌که در این فیلم آیا واقعن هر دو بازیگر […]