Ad

مراسم رونمایی آلبوم زمان برگزار شد

علیرضا قرایی منش: مردم ما در زمینه هنر کودکند و من نمی توانم به حرف یک کودک گوش دهم

سعید امیراصلانی: آثار قرایی منش به گونه ای ست که دنبال مخاطب خاص و فهیم می گردد

تریبون هنر: مراسم رونمایی و جشن امضا آلبوم جدید علیرضا قرایی منش به نام «زمان» در فرهنگسرای نیاوران برگزار شد

در این مراسم که عصر ۲۵ بهمن ۱۳۹۶ اجرا شد، سعید امیراصلانی، ترانه سرا، آهنگساز و تحلیل گر موسیقی به عنوان مجری و کارشناس اجرای برنامه را بر عهده داشت

 

وقتی خودم کارهایم را انجام می دهم رضایت بیشتری داشتم

علیرضا قرایی منش در ابتدای صحب هایش درباره نحوه آماده سازی آلبوم جدیدش گفت: عموما آهنگسازی، تنظیم و نوازندگی قطعاتم را خودم انجام می دهم. من زیاد از این کار خوشم نمی آید ولی مجبورم، من آدم حساسی هستم و از بد قولی و بی نظمی بدم می آید بنابراین مجبورم بار تمام کارهایم را خودم به دوش بکشم و همیشه وقتی خودم کارهایم را انجام دادم رضایت بیشتری داشتم به همین دلیل در این آلبوم نیز این کار را کردم و امیدوارم حاصلش اتفاقی قابل دفاع باشد.”

مخاطبان باید بگویند جای «ژوان» خالی است یا نه

علیرضا قرایی منش درباره گروه ژوان که از گروه های موفق دهه ۸۰ بود اما منحل شد گفت:  هر ملتی خصوصیاتی دارد، مردم ما اهل کار گروهی نیستند و منم ها و خودپسندی ها باعث می شود کار گروهی به ثمر ننشیند، متاسفانه همه ی ما مدعی و مدیر هستیم به همین دلیل انجام کار گروهی سخت است و بعد از مدتی حرف و سخن هایی پیش می آید. دقیقا در زمانی که کار ما به بار نشسته بود وقایع آنطور که باید پیش نرفت، این که جای ژوان خالی هست یا نه را مخاطبان و دنباله رو های آن باید بگویند و اگر ما عرضه کنار هم بودن را داشتیم جای ژوان نیز خالی نبود. من تقصیر را گردن کسی نمی اندازم، قطعا همدلی و همفکری وجود نداشت که گروه از بین رفت. من پدیدآورنده این گروه بودم و بر روی تصمیم و عمل خودم مصمم بودم پس بدانید این اتفاق از جانب من نبوده است و همانطور که می دانید من راه و استایل خودم را دنبال می کنم و اسم ژوان را میبرم چون دلم برایش می تپد. و اگر موزیک عشق اولتان نباشد و موزیسین نباشید نمیتوانید در این راه بمانید.

 

مردم ما در زمینه هنر کودکند و من نمی توانم به حرف یک کودک گوش دهم

علیرضا قرایی منش درباره پرداختنش به موسیقی جدی و فاخر و فاصله داشتنش با سلیقه بخشی از جامعه گفت: یک هنرمند و یک موزیسین نباید دنباله روی مخاطب و مردم باشد ما رفرنس و مرجع هستیم و وظیفه ی ما این است که مخاطب را با هنر و لطفی که خداوند شامل حال ما کرده است به سمت خود جذب کنیم. ما باید رسالت خود را انجام دهیم اگر جامعه به سمت تولید موسیقی ضعیف سوق پیدا می کند این روند را تغییر دهیم. مردم ما در زمینه هنر کودکند و من نمی توانم به حرف یک کودک گوش دهم و ببینم او از من چه می خواهد. بدون تعارف بگویم و بدون این که بگویم ما چندصد هزار سال تاریخ داریم و از این قبیل حرف ها که ما را بدبخت کرده است و از ما مردمی مغرور بی آنکه چیزی در چنته داشته باشیم ساخته است. بسیاری از ملت ها از ما جلوتر هستند به این دلیل که این حرف ها را نزده اند. احمقانه ترین جمله ای که در زندگی ام شنیده ام “هنر نزد ایرانیان است و بس” بوده. به همین دلیل اگر قرار بود من هم این گونه فکر کنم دغدغه ای نداشتم و مانند دوستانی که سانس های زیاد پر می کردم و پول پارو می کردم، نه اینکه من آدم خوبی باشم، من این کار را بلد نیستم و اگر قرار باشد به دروغ کاری را بکنم مخاطب می داند که دروغ می گویم. من در این وادی نبوده ام و نخواهم بود و از بزرگ کردن بیخود خودم و مردمم متنفرم، به خاطر این که باعث می شود به ضعف ها و نقص هایمان پی نبریم.

 

تک آهنگ بی هویت است و مثل آدم بی شناسنامه است

علیرضا قرایی منش درباره انتشار آلبوم جدید خود به اسم «زمان» گفت: در این مدت تک آهنگ هایی که منتشر کردم آنطور که باید و شاید دیده نشد، زیرا تک آهنگ بی هویت است و مثل آدم بی شناسنامه است و من حیف دیدم کارهایم مهجور بماند و در آلبومی آن ها را جمع کردم و دوست داشتم درست و حسابی به بازار عرضه شود و قصد من از انتشار آلبوم بیشتر دیده شدن ویدیو و کنسرت بود زیرا این کنسرت برای کسانی که موسیقی را دوست دارند یک سوپرایز است. در دوره ای که اکثر دوستانی که بر روی صحنه می روند همراه با انواع پلیرها و… سعی در خواندن دارند من از کوچکترین پلیری در این کنسرت استفاده نکرده ام واین برای من جای خوشحالی دارد که در اجرای زنده ای که همه در آن افت پیدا می کنند من با همکاری دوستان نابغه ام طوری آن را انجام دادم که همه آن را تایید کردند. و توجه بیشتر من بر روی ویدیو تصویری است و دلم می خواهد ببینند می شود بدون لپ تاپ مانند گذشته که این داستان ها نبود و اگر قرار است خطایی باشد مسئله ای نیست و جزء زیبایی های اجرای زنده است و واقعا این امر در موسیقی پاپ ما مرده است و کسی بدون لپ تاپ بر روی صحنه نمی رود چراکه از هزینه ها کاسته می شود، نوازنده ها و تعداد تمرین ها کمتر می شود. من در این کنسرت وظیفه ی رهبری را نیز بر عهده داشتم و به دلیل سختی های زیادی که کشیدم دوست داشتم دیده شود

 

آنپلاگد یعنی یک کنسرت خودمانی

علیرضا قرایی منش در توضیح کنسرت آنپلاگد خود که به همراه آلبوم «زمان» منتشر شده است اظهار داشت:  آنپلاگد یعنی بدون برق و چند سازی که صدایشن به صورت آکوستیک و بدون هیچ واسطه ای به گوش شنونده برسه بنابراین این در زمانی می تواند اتفاق بیفتد که جمعیت خیلی کمی وجود داشته باشد و در سالن نسبت بزرگ نمی شود چنین فعالیتی داشت. اصطلاح آنپلاگد یعنی یک کنسرت خودمانی، مثلا در سالن برج آزادی فاصله سن تا مخاطب یک متر است و آن حالت خودمانی در این کنسرت حفظ شده است و همه سازها زنده اجرا میکردند و آکوستیک بودند به جز چند دقیقه ای که گیتار الکتریک نواخته شد و این نمیتواند به کل مجموعه که فول آکوستیک بود صدمه ای بزند.

 

سعید امیراصلانی:  آثار علیرضا قرایی منش به گونه ای ست که به دنبال مخاطب خاص و فهیم خود می گردد

سعید امیراصلانی، که اجرای این برنامه را نیز به عهده داشت در تحلیل خود از علیرضا قرایی منش و ساختار موسیقایی اش گفت: در روزگاری که زندگی ها رو به سریع بودن و مینیمال بودن سوق پیدا می کند و همه چیز زودگذر است آثار علیرضا به گونه ای ست که به دنبال مخاطب خاص و فهیم خود می گردد و از این دنیای فست فودی فاصله دارد. آلبوم ارائه شده در مجلد شکیل همراه با دفتری از ترانه ها احترامی است که او هم به خودش و اثرش و هم به مخاطب خود می گذارد. علیرضا در ابتدای صحبت هایش گفت که شاید درست نباشد من هم آهنگسازی کنم هم خوانندگی ولی از نظر من و در همه جای دنیا این گونه است زیرا تنها خود خواننده است که ظرفیت های صوتی خود را بهتر از هرکسی می شناسد و می تواند بهترین آهنگ را بسازد. من دوست داشتم شعرهایش را نیز خودش بسراید و به عنوان کسی که آهنگساز و خواننده خوبی هست، توانایی این کار را نیز دارد. به نظر می آید بعضی از ترانه ها بر روی ملودی سروده شده و این سطح شعر شاعری مانند روزبه بمانی را پایین آورده است زیرا وقتی شاعر شعری را بر روی ملودی می سراید خواه ناخواه به دلیل مظروفی که وجود دارد، سطح شعر افت می کند و هیچ وقت هم به طور صد در صد نظر آهنگساز را جلب نخواهد کرد، به همین دلیل من پیشنهاد می دهم برای قطعه هایی که ملودی ساخته شده و قرار است ترانه را روی آن بسرایند خودت این کار را نیز انجام بدهی بهتر است.

 

حمیدرضا صمدی: علیرضا قرایی منش به شدت خوش سلیقه است

حمیدرضا صمدی، ترانه سرا که از مهمانان این نشست بود گفت: فکر می کنم چنین هنرمندی که مولف و صاحب سبک است و کسی که تفکر پشت آثارش است نیاز به حمایت ما دارد و خیلی از دوستانی که فکر می کردم امشب حضور داشته باشند،نیستند. حتما برنامه هایم مهم تری داشته اند! در فضایی که همه ما گلایه میکنیم از این که چرا آهنگ های سطح پایین با استقبال مردم رو به رو می شود حداقل ما خودمان از بچه هایی که صاحب سبک هستند حمایت کنیم، حداقل کسانی که سال ها با نام ژوان فعالیت و خاطره سازی کردند باید امشب حضور می داشتند.علیرضا به شدت خوش سلیقه است و این را می توان از نحوه آکورد گذاری هایش در آهنگسازی و تنظیم هایش فهمید. علیرضا به شدت به مولف هایش احترام می گذارد و این برای من بسیار ارزشمند است.

 

آرش نصیری: یک نفر طرفدار علیرضا قرایی منش برابر با صدهزار نفر طرفدار دیگر خوانندگان است

آرش نصیری، تحلیل گر موسیقی و مجری و کارشناس برنامه هزار صدا درباره علیرضا قرایی منش گفت: علیرضا به مخطبان خود احترام می گذارد و بر خلاف مارکت موسیقی این روزها او سبک سیاق خود را دنبال می کند و می داند موسیقی خوب چیست و چگونه خواندن یعنی چه و او تلاش می کند آن کاری را که به نظرش درست است را انجام دهد. این گونه هنرمندان شاید از نظر تعداد جمعیتی که به سراغشان می آیند مورد توجه قرار نگیرند اما عمق مخاطبانش زیاد و یک نفر طرفدار علیرضا برابر با صدهزار نفر طرفدار دیگر خوانندگان است زیرا آن یک نفر می داند باید به چه چیز در موسیقی توجه کرد.

 

علیرضا قادری اقدم: بخش تصویری آلبوم علیرضا قرایی منش با ۱۳ دوربین فیلمبرداری شده

علیرضا قادری اقدم که کارگردانی بخش تصویری آلبوم «زمان» را بر عهده داشته درباره همکاری با علیرضا قرایی منش گفت: آقای یاشار درفشه وقتی به سراغ من آمدند گفتند ما می خواهیم محصولی تولید کنیم که برازنده نگاه مخاطب باشد و این مسئله مرا بسیار خوشحال کرد.این اثر با ۱۳ دوربین فیلمبرداری شده و به واسطه ی هنر دوستان تصویربردار و حضور من در هنگام تمرین ها توانستیم دریابیم که نوازندگان چه اکتی به هنگام نوازندگی دارند زیرا ما می خواستیم کوچکترین اتفاقی از چشم مخاطب دور نماند.

 

مراسم رونمایی و جشن امضا آلبوم علیرضا قرایی منش از ساعت ۱۷ الی ۲۰ در فرهنگسرای نیاوران برگزار شد

در آلبوم زمان، علیرضا قرایی منش آهنگسازی و تنظیم و نوازندگی تمام قطعات را بر عهده داشته است. ترانه های این مجموعه سروده بابک صحرایی،حامد صوفی پور، حمیدرضا صمدی، روزبه بمانی، پوریا ربیعی و عرفان سلیمی هستند و یاشار درفشه تهیه کننده آلبوم را بر عهده داشته است

آلبوم “زمان” همراه با دی وی دی تصویری از ویدیو کلیپ ها و همچنین صحنه هایی از کنسرت آنپلاگد علیرضا قرایی منش در دی ماه سال ۹۵ در سالن برج آزادی به انتشار رسید

عرفان سلیمی، مهدیه عرب، علیرضا میرآقا، علی باغفر، علیرضا شمس اسکندری، مریم کی احمدی، سمیرا ملک، آرش جامع، بنیامین بیانی از جمله هنرمندان حاضر در مراسم رونمایی آلبوم جدید علیرضا قرایی منش بودند

 

در پایان می توانید عکس های آناهیتا پورعسگری از این مراسم را به صورت اختصاصی در تریبون هنر ببینید

 

 

 

 

 

تاریخ انتشار :۲۹ بهمن ۱۳۹۶

برچسب‌ها:,
مطالب مرتبط



شما هم یک دیدگاه ارسال کنید
 

نام




یادداشت آرشیو

  • با رکوردداران کنسرت موسیقی در سال ۱۴۰۲ آشنا شوید

    تریبون هنر: هنوز یک‌ماه از سال جدید نگذشته که قیمت بلیت‌های موسیقی ۱۰۰هزار تومان گران‌تر شده و بلیت کنسرت‌ها نزدیک به ۹۰۰هزار تومان به‌خصوص در کنسرت‌های پاپ دیده می‌شود. در دیگر شهرها هم قیمت بلیت‌ها تا سقف ۶۰۰هزار تومان به فروش می‌رسد که سقف قیمت در سال گذشته به ۵۰۰هزار […]

  • رضا داودنژاد، «مصائب شیرین»، کات!

    تریبون هنر: مخابره خبر درگذشت رضا داودنژاد در شامگاه ۱۳ فروردین ماه در حالی که چند سال قبل در چنین روزی خبر درگذشت جمشید مشایخی را مخابره کردیم، آنقدر سخت بود که برای انتشارش تامل کردیم، به چند نفر زنگ زدیم، فکر می‌کردیم دروغ ۱۳ فروردین ماه است اما گویا […]

  • ماجرای یک پرونده‌ رازآلود در «بی‌بدن»/ قصه دختری که جنازه ندارد

    تریبون هنر: فیلم «بی‌بدن» اولین تجربه سینمایی مرتضی علیزاده به نویسندگی کاظم دانشی است که به موضوع جنجالی قتل یک دختر و ماجراهای پس از آن در روایتی مشابه فیلم «علفزار» می‌پردازد. در قالب سلسله گزارش‌هایی با عنوان «پیشنهاد نوروزی خبرگزاری مهر» به مخاطبان سینما» به معرفی فیلم‌های اکران نوروزی […]

  • کدام فیلم ها در سینمای ۱۴۰۲ توقعات را برآورده نکرده؟

    تریبون هنر: ایرنا نوشت: سال ۱۴۰۲ سالی غیرقابل پیش‌بینی برای گیشه سینماها بود. سالی که اخبار فروش ۱۰۰۰میلیاردی تمام سینما را گرفته بود و در این بین فیلم‌هایی آمدند و رفتند که هیچ‌کس متوجه آن‌ها نشد. از دومین فیلم کارگردان فسیل گرفته تا کمدی ویلای ساحلی که توقع‌ها را نسبت […]

  • از مایکل جکسون تا پسر بروسلی: کشف چیزهای عجیب در جسد سلبریتی‌ها

    تریبون هنر: از مایکل جکسون و رابین ویلیامز و پسر بروسلی تا هیث لجر و دختر الویس پریسلی، سلبریتی های محتلفی بوده اند که سرنوشت تراژیکی داشته‌اند؛ اما بررسی‌های پس از مرگشان از نکات غافلگیر کننده‌ای در خصوص مرگ آن‌ها پرده برداشته است.   مرگ همیشه اتفاقی غم انگیز است، بخصوص […]

Ad
Ad
Ad
Ad
Ad