Ad


انتشار یک آلبوم کلاسیک

مراسم رونمایی آلبوم «پارتیتاهای سباستین باخ» از افشین ذاکر با حضور نادر مشایخی برگزار شد

گزارش تصویری را در تریبون هنر ببینید

تریبون هنر: با حضور نادر مشایخی، مراسم رونمایی آلبوم “پارتیتاهای سباستین باخ” از افشین ذاکر  برگزار شد.

در این آلبوم آثاری از باخ توسط افشین ذاکر با ویلن ضبط شده است

افشین ذاکر که تولید کننده و نوازنده ویلن آلبوم “پارتیتاهای سباستین باخ” است در آغاز این نشست در توضیح نحوه تولید این آلبوم گفت: ضبط این آلبوم یک سال پیش آغاز شد. ما زمان زیادی برای ضبط نداشتیم و کل این مجموعه در مدت زمان کوتاهی ضبط شد. در زمان ضبط پیش آمد که یک قطعه را سه روز متوالی ضبط کردیم

رامین مظاهری تنظیم‌کننده این آلبوم گفت: در سالیان اخیر کم پیدا می‌شود که کسی به شکل انفرادی آلبومی در این سبک تولید کرده و به تکنیک‌های نوازندگی در سولو بپردازد، در واقع عرف کار موسیقی کلاسیک به شکلی است که ادیت بعد ضبط وجود ندارد و در نتیجه این کار با وسواس زیادی انجام گرفت.

وی افزود: همچنین برای اینکه بتوانیم صدا یک دست ایجاد کنیم کمتر از افکت‌ها بهره بردیم و تکانی نیز به میکروفن داده نشد، در واقع کاری یک دست را ضبط کردیم که کمتر نوازنده‌ای انجام می‌دهد.

نادر مشایخی مهمان ویژه این مراسم بود. او در ابتدای سخنانش درباره تقسیم بندی آهنگسازها گفت: آهنگسازان خوب به سه دسته تقسیم می‌شوند: خوب، استاد و ابر استاد. که باخ جزو ابر استادها محسوب می‌شود

نادر مشایخی در ادامه گفت:تعداد ابراستادها نیز به انگشتان دست می‌رسد.ابر استاد بدان معناست که هیچ اشتباهی در کار او دیده نخواهد شد و این زمانی صورت می‌گیرد که نوازنده مانند باخ تلاش و پشتکار زیادی را در کار خود لحاظ کند. او در آن زمان مسافت زیادی را از محل زندگی خود به سمت جایی که موسیقی را فرا می‌گرفت، حدود ٢۵ کیلومتر طی می‌کرد و از آن به بعد نام مسافرت پیاده باخ شهرت پیدا کرد، به نظرم افشین ذاکر نیز در کارش مسافرت پیاده داشته است.

نادر مشایخی در تکمیل سخنانش اظهار داشت: در واقع هرکسی که موسیقی کار می‌کند باید این مسافرت را برود، امروزه استفاده از موسیقی سهل شده و هرکسی در گوشی و هدفون‌‌ خود موسیقی را داراست و ما نیز به عنوان یک موزیسین باید بتوانیم با موسیقی حرف بزنیم.

در ادامه عکس های ساقی بلیغ از رونمایی آلبوم “پارتیتاهای سباستین باخ” را به صورت اختصاصی در تریبون هنر ببینید

 

 

تاریخ انتشار :۶ اسفند ۱۳۹۶

مطالب مرتبط



شما هم یک دیدگاه ارسال کنید
 

نام


*

code



یادداشت آرشیو

  • عبدارضا منجزی
    به بهانه ی تولد بازیگر ما....
    بهروز وثوقی، یه مرد بود ، یه مرد ..
    یادداشتی از عبدالرضا منجزی

    تریبون هنر _ عبدالرضا منجزی: دو تا بمب اتم باید ترکونده شود ، زمین و زمان رو شخم بزند ، این و آن را بهم بدوزد، یه انرژی هایی رها بشود، یک چیزهایی در چیزی دیگر قاطی بشود تا یه همچو موجود عجیبی مثل تو ، از توش دربیاید، تا […]

  • مسعود فراستی
    خانم ها، آقایان! نظرشماچیست؟
    آیا فراستی عاشق شده است؟
    به قلم سیدمحمد کاظمی

    تریبون هنر: پدیده ی عجیبی ست این عشق.ماجرای غریبی ست این عشق.فقط عشق می تواند سیاه ترین صحنه های زندگی و مقوّا ترین آدم های اجتماع را تبدیل به بهترین پلان ها و “درآمده ترین” شخصیّت ها کند‌. خانم ها، آقایان ! ما مسعود فراستی را خوب می شناختیم.او نوازنده […]

  • مردی بدون سایه

    تریبون هنر: علیرضا رئیسیان جزو فیلمساز های محترم سینمای ما به حساب می آید.او اعتبار و جایگاه ویژه ای را برای خودش در سینما پیدا کرده.در فیلم هایش تلاش می کند که هم الگوهای صحیح سینما را در نظر بگیرد و هم توجه مخاطب را جلب کند.به همین خاطر است […]

  • طلا

    تریبون هنر: “طلا” اصلاً فیلم بدی نیست.لازم دانستم یادداشت خودم را با این جمله شروع کنم تا همین اول کار ، جمله ی آخر را گفته باشم.ولی باز هم پای انتظارات برآورده نشده ی ما از یک کارگردان خوش سابقه به میان می آید. کارگردانی که “نفس عمیق” و “دربند” […]

  • زهرمار
    زهرمار؛ چیزی نزدیک به هیچ
    به قلم سیدمحمد کاظمی

    تریبون هنر: مگر می شود از جواد رضویان توقّع فیلمی غیر از ژانر کمدی را داشت؟ بدون استثنا تمام کسانی که آماده می شدند تا”زهرمار” را تماشا کنند ، منتظر اثری کمدی و البته خارج از قالب جشنواره بودند.انتظار دوم به صورت کامل برآورده شد.یعنی “زهر مار” به هیچ عنوان […]

Ad
Ad