فیلمی از میلاد اعلمی

افسونگر» با بازی «سوسن تسلیمی» جایزه «یوتوبوری» سوئد را گرفت

سوسن تسلیمی بعد از سال ها در یک فیلم سینمایی حضور پیدا کرد

تریبون هنر: «افسونگر» با بازی «سوسن تسلیمی» جایزه جشنواره بین‌المللی فیلم «یوتوبوری» سوئد را گرفت

فیلم سینمایی «افسونگر» به کارگردانی «میلاد اعلمی» و با بازی «سوسن تسلیمی» ستاره سرشناس سینمای ایران جایزه چهل و یکمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم «یوتوبوری» سوئد را از آن خود کرد.

فیلم سینمایی «افسونگر» به کارگردانی «میلاد اعلمی» فیلمساز ایرانی مقیم سوئد و با بازی «سوسن تسلیمی» بازیگر سرشناس سینمای ایران، با حضور «میلاد اعلمی»، «اردلان اسماعیلی» و تعدادی از عوامل آن؛ در ۵ سانس مختلف از جمله؛ در سینماهای «دراکان»، «بیوپلاست»، دانشگاه «چالمرز»، «استوره تئاتر» و «فستیوال ارنان» در بخش «رقابتی نوردیک» ویژه فیلم‌های منطقه اسکاندیناوی در چهل و یکمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم «یوتوبوری» (گوتبورگ) Goteborg در شهر یوتوبوری در کشور سوئد روز پرده رفت و از طرف اعضای هیئت داوران این جشنواره، جایزه «سون نیکویست» Sven Nykvist بهترین فیلمبرداری به «سوفیا اولسون» Sophia Olsson برای مدیریت فیلمبرداری این اثر سینمایی محصول کشورهای دانمارک و سوئد اهدا شد.

فیلم سینمایی «افسونگر» به تهیه‌کنندگی «استینا لاسِن» Stinna Lassen برای به دست آوردن جایزه «سون نیکویست»، با ۸ فیلم دیگر از کشورهای منطقه اسکاندیناوی از جمله؛ سوئد، دانمارک، فنلاند، ایسلند و نروژ در رقابت بود.

«سوسن تسلیمی» بازیگر نام‌آشنای سینمای ایران بعد از سالها دوری از پرده نقره‌ای در فیلم سینمایی «افسونگر» نخستین ساخته «میلاد اعلمی» کارگردان ایرانی مقیم سوئد به ایفای نقش پرداخته است؛ در این اثر سینمایی که فیلمنامه آن توسط «آنا انگبورگ توپسوی» Anna Ingeborg Topsøe و «میلاد اعلمی» به رشته تحریر درآمده است؛ «اردلان اسماعیلی»، «شاهو رزگارنژاد»، «لارس برگمان» و «سوسن تسلیمی» در آن به ایفای نقش پرداخته‌اند.

جشنواره بین‌المللی فیلم «یوتوبوری» سوئد که بزرگترین جشنواره و رویداد سینمایی در منطقه اسکاندیناوی محسوب می‌شود؛ چهل و یکمین دوره آن با مدیریت هنری «یوناس هولمبرگ» Jonas Holmberg و با نمایش ۳۹۹ از کارگردانان ۷۸ کشور جهان در چندین بخش مختلف رقابتی و غیرقابتی در ۱۰ سینما و ۴۰ سالن سینمایی در شهر یوتوبوری در کشور سوئد برگزار شد.

عکس‌های گزارش: منصور جهانی

منبع: تریبون هنر

 

مطالب مرتبط




شما هم یک دیدگاه ارسال کنید
 

نام




یادداشت آرشیو

  • آن سوی ابرها
    فیلم تازه مجید مجیدی
    نگاهی به آن سوی ابرها
    محصول مشترک ایران و هنر

    تریبون هنر: فیلم تازه مجید مجیدی داستان خواهر و برادری است که مدتی از هم دور بوده‌اند اما ماجرایی تازه، دوباره سرنوشت آنها را به هم گره می‌زند. این فیلم در ستایش عشق و زندگی و تنوع روابط انسانی است. نکته‌ها: – مجید مجیدی دو سال بعد از پروژه‌ی عظیم […]

  • بدون تاریخ بدون امضا
    به بهانه اکران "بدون تاریخ،بدون امضاء"
    قصّه ای که دیدن و شنیدنش واجب است
    یادداشت سیدمحمد کاظمی

    تریبون هنر _ سیدمحمد کاظمی: در میان انبوهی از فیلم های بی قصّه یا بد قصّه که به عقیده ی بسیاری از کارشناسان، لطمه ی اصلی را به سینما وارد می کنند، فیلم وحیدجلیلوند را باید بارها تحسین کرد و به هر انسانی توصیه کرد که برای تماشای این اثر […]

  • عبدالجواد موسوی
    یادداشت سید عبدالجواد موسوی
    درهیچ کجای دنیا منتقدان فیلم را بی‌شرف و بی‌غیرت خطاب نمی کنند
    دست از سر هنر و سیاست و دین مردم‌ بردارید

    تریبون هنر _ سید عبدالجواد موسوی: فایده‌ای ندارد. هر چه قدر هم درباره دوقطبی‌سازی و مضراتش بگوییم فایده‌ای ندارد. عده‌ای نان و هویت‌شان را در این دوقطبی‌سازی‌های مضحک و چندش‌آور می‌بینند و اصلا هم برای‌شان مهم نیست از دل این دوقطبی‌سازی‌ها ممکن است چه فجایع هولناکی سر بر آورند. اختلاف […]

  • ابراهیم حاتمی کیا تریبون هنر
    یادداشت محمد قوچانی درباره ابراهیم حاتمی کیا
    بیش از عقل معاش، عقل معاد دارد
    سیاست را می‌فهمد اما سیاست را دوست ندارد

    تریبون هنر _ محمد قوچانی: ابراهیم حاتمی‌کیا مثل هر ایرانی دیگری این روزها با این پرسش روبه‌رو است که اصلاح‌طلب است یا اصولگرا؟ میانه‌رو است یا تندرو؟ با اپوزیسیون یا از حاکمیت؟ مدافع دولت است یا منتقد آن؟ این پرسش‌ها البته در میان عامه مردم خریداری ندارد. به جز نهایتا […]

  • ابراهیم حاتمی کیا
    یادداشت عبدالرضا منجزی درباره ابراهیم حاتمی کیا
    او منزلت طرفداران انقلاب را هم پایین آورده
    مرور حاتمی کیا؛ از همراهی آوینی تا ناسزا به کیارستمی و فرهادی

    تریبون هنر _ عبدالرضامنجزی: بعضی از ادم ها هر چه در سایه باشند ،مقبول ترند.محبوب ترند. گاهی دورماندگی ادم را دست نیافتنی و، پرراز و رمز می کند.مثل هوارد هیوز.مثل وارن بیتی.حتی مثل شمیم بهار منتقد خودمان که در دورافتادگی اش ،صاحب منزلت و اعتباری شده، حتی بت گروهی هم […]