Ad

در واکنش به شائبه حذف نام نویسنده پایتخت توسط صدا و سیما

خشایار الوند: او اصلا نویسنده نیست که صدا و سیما بخواهد اسمش را حذف کند

فیلمنامه‌ی پایتخت 5 را من نوشتم

تریبون هنر: از دو شب گذشته در تیتراژ سریال پر مخاطب پایتخت۵ تغییراتی رخ داده است که حواشی مطبوعاتی بسیاری در پی داشت. در چهار قسمت ابتدایی این سریال نام امیرحسین قاسمی در کنار محسن تنابنده به عنوان فیلمنامه نویسان این سریال دیده میشد اما از قسمت پنجم، نام خشایار الوند به تنهایی به عنوان فیلمنامه‌نویس این سریال در تیتراژ ذکر شده است. تعدادی از رسانه ها این احتمال را مطرح کردند که انتقادهای امیرحسین قاسمی از مدیریت سیما دلیل حذف نامش از تیتراژ این سریال بوده است.

خشایار الوند در گفت و گویی ” در این زمینه گفت: من خیلی دقیق متوجه این حواشی نمی‌شوم. این خیلی احمقانه است که کسی از مدیریت سیما انتقاد کند و دقیقا همان شب نامش را از تیراژ حذف کنند و نام فیلمنامه‌نویس معروف دیگری را جایگزین‌اش کنند. باز اگر نام شخص گمنامی را جایگزین نام نفر قبلی می‌کردند یک چیز، اما وقتی نام شخص مطرحی جایگزین میشود معلوم است ماجرا چیز دیگری است.

الوند در ادامه گفت: ماجرا از این قرار است که وقتی محسن تنابنده میخواست نوشتن فیلمنامه‌ی پایتخت۵ رو شروع کند با من تماس گرفت اما من سر کار دیوار به دیوار بودم. یک ماه صبر کردند که کار من تمام شود و برسم، اما کار من طول کشید و نتوانستم از ابتدا باشم. محسن تنابنده به همراه دوست دیگری نوشتن فیلمنامه‌ی کار را شروع کردند و ۳ قسمت ابتدایی را نوشتند و کار را در شمال کلید زدند. کار من که سر دیوار به دیوار تمام شد راهی شمال شدم و از اواخر فیلمبرداری قسمت سوم به گروه ملحق شدم و فیلمنامه‌ی اثر را دست گرفتم. از قسمت چهارم به بعد آقای قاسمی از گروه خداحافظی کردند و به تهران برگشتند و فیلمنامه‌ی کار را من نوشتم. به همین دلیل ساده از دیشب نام من در تیتراژ دیده میشود چون فیلمنامه کار من است.

الوند در مورد ادعاهای امیرحسین قاسمی گفت: من اصلا این آقا را‌ نمی‌شناسم. فیلمنامه‌نویس که نیست، زیرا اسمش را انتهای هیچ فیلم و سریالی تا به حال ندیده‌ایم. اینکه حالا ایشان جوری حرف میزنند که انگار من آمده‌ام‌ جایش را گرفته‌ام و نان‌اش را بریده‌ام از عجایب خنده‌دار روزگار است. او اصلا در حدّ و حدود این حرف‌ها نیست.

من فیلمنامه‌نویس پایتخت یک، سه و چهار بوده‌ام و از همان ابتدا با این گروه بودم. پایتخت۵ را هم طبیعتا خودم می‌نویسم. این آقا که گویا رفقای محسن تنابنده است و چون چند قسمت اول من نتوانستم کنار گروه باشم، محسن او را آورده کنار دستش که دست‌تنها نباشد. همین. کارش هم در حد تایپیست بوده! هرچه محسن میگفت این آقا تایپ میکرده. ایشان تا حالا یک فیلمنامه نوشته که این دومی‌اش باشد؟ من نمی‌دانم چرا ما حدّ و حدود خودمان را نمی‌دانیم و برای دیده شدن دست به هرکاری میزنیم.

الوند در انتها مورد سبک فیلمنامه‌نویسی پایتخت گفت: سبک کارمان هم مثل قدیم بود. یعنی من و محسن تنابنده می‌نشینیم ابتدا در مورد هر قسمت حرف میزنیم، طراحی‌اش را انجام میدهیم، بعد من می‌نشینم فیلمنامه و دیالوگ‌ها را می‌نویسم، محسن فیلمنامه را میخواند و نظراتش را میگوید و در انتها دستی به سر و روی فیلمنامه می‌کشم و ضبط آن قسمت شروع میشود. در پایتخت۵ هم همین بوده.

الهام غفوری تهیه‌کننده سریال پایتخت در گفت و گو با “کات” حرف‌های الوند را تایید کرد و عنوان داشت که فیلمنامه‌ی این سریال از قسمت پنجم تماما توسط او به نگارش درآمده است.

تاریخ انتشار :۷ فروردین ۱۳۹۷

برچسب‌ها:, ,
مطالب مرتبط



شما هم یک دیدگاه ارسال کنید
 

نام




یادداشت آرشیو

  • با رکوردداران کنسرت موسیقی در سال ۱۴۰۲ آشنا شوید

    تریبون هنر: هنوز یک‌ماه از سال جدید نگذشته که قیمت بلیت‌های موسیقی ۱۰۰هزار تومان گران‌تر شده و بلیت کنسرت‌ها نزدیک به ۹۰۰هزار تومان به‌خصوص در کنسرت‌های پاپ دیده می‌شود. در دیگر شهرها هم قیمت بلیت‌ها تا سقف ۶۰۰هزار تومان به فروش می‌رسد که سقف قیمت در سال گذشته به ۵۰۰هزار […]

  • رضا داودنژاد، «مصائب شیرین»، کات!

    تریبون هنر: مخابره خبر درگذشت رضا داودنژاد در شامگاه ۱۳ فروردین ماه در حالی که چند سال قبل در چنین روزی خبر درگذشت جمشید مشایخی را مخابره کردیم، آنقدر سخت بود که برای انتشارش تامل کردیم، به چند نفر زنگ زدیم، فکر می‌کردیم دروغ ۱۳ فروردین ماه است اما گویا […]

  • ماجرای یک پرونده‌ رازآلود در «بی‌بدن»/ قصه دختری که جنازه ندارد

    تریبون هنر: فیلم «بی‌بدن» اولین تجربه سینمایی مرتضی علیزاده به نویسندگی کاظم دانشی است که به موضوع جنجالی قتل یک دختر و ماجراهای پس از آن در روایتی مشابه فیلم «علفزار» می‌پردازد. در قالب سلسله گزارش‌هایی با عنوان «پیشنهاد نوروزی خبرگزاری مهر» به مخاطبان سینما» به معرفی فیلم‌های اکران نوروزی […]

  • کدام فیلم ها در سینمای ۱۴۰۲ توقعات را برآورده نکرده؟

    تریبون هنر: ایرنا نوشت: سال ۱۴۰۲ سالی غیرقابل پیش‌بینی برای گیشه سینماها بود. سالی که اخبار فروش ۱۰۰۰میلیاردی تمام سینما را گرفته بود و در این بین فیلم‌هایی آمدند و رفتند که هیچ‌کس متوجه آن‌ها نشد. از دومین فیلم کارگردان فسیل گرفته تا کمدی ویلای ساحلی که توقع‌ها را نسبت […]

  • از مایکل جکسون تا پسر بروسلی: کشف چیزهای عجیب در جسد سلبریتی‌ها

    تریبون هنر: از مایکل جکسون و رابین ویلیامز و پسر بروسلی تا هیث لجر و دختر الویس پریسلی، سلبریتی های محتلفی بوده اند که سرنوشت تراژیکی داشته‌اند؛ اما بررسی‌های پس از مرگشان از نکات غافلگیر کننده‌ای در خصوص مرگ آن‌ها پرده برداشته است.   مرگ همیشه اتفاقی غم انگیز است، بخصوص […]

Ad
Ad
Ad
Ad
Ad