در گفتگو با تریبون هنر عنوان شد

سیامک عباسی: ایده کنسرت «عاشقانه های پاپ»جذاب و خوب است

موسیقی پاپ بزرگ ترین بدنه موسیقی کشور است

تریبون هنر: سیامک عباسی که از خواننده های موفق و پرمخاطب موسیقی کشور به شمار می آید، از جمله خواننده های کنسرت ” عاشقانه های پاپ” است. کنسرتی به رهبری و تنظیم رضا تاجبخش که قرار است با حضور ۶ خواننده از جمله سیامک عباسی در ۲۴ و ۲۵ اردیبهشت برگزار شود
به همین بهانه با سیامک عباسی گفتگویی داشته ایم که می توانید در ادامه بخوانید
از او در مورد اجرای کنسرت مشترک بین چند خواننده سوال کردیم، این طور توضیح داد:
ضمن این که اتفاق مثبتی ست، من خودم از برگزاری این کنسرت خوشحال هستم. البته پیش از این صحبتی در مورد کنسرت مشترک بین من و امیرعباس گلاب شده بود. در ” عاشقانه های پاپ” چند خواننده در کنار هم اتفاق خوبی را رقم می زنند. برای خود من تجربه ی جذابی ست.

ایده ای که رضا تاجبخش مطرح کرد، جذاب و خوب است
وی در ادامه گفت: رضا تاجبخش یکی از موزیسین های محترم و قابل اعتبار در عرصه ی موسیقی کشور است و همین مهم باعث شد بدون تردید به دعوت او پاسخ مثبت بدهم. حضور و محوریت رضا در این اتفاق باعث شد تا دیگر دوستان هم از ایده ی او استقبال کنند. در کل ایده ای که رضا تاجبخش مطرح کرد، جذاب و خوب است. این اتفاق در تمام جهان افتاده، ضمن اینکه مورد استقبال مخاطبان موسیقی هم قرار گرفته است. البته در ایران کار سختی ست به جهت این که ما روحیه ی کارگروهی نداریم.

باید بپذیریم موسیقی کلاسیک و ارکسترال ظرفیت همکاری با موسیقی پاپ را دارد
سیامک عباسی در ادامه، در مورد پیوند ارکسترسمفونیک و پاپ در این کنسرت گفت: برای من اتفاق عجیبی نیست. خیلی از کارهای من ارکسترال هستند و با ارکستر بزرگ ضبط می شوند. اما تا به حال فرصت اجرای قطعات با ارکسترال بزرگ روی استیج را پیدا نکرده بودم. باید به این نکته اشاره کنم که در صنعت سینماهای هالیود، بیشتر موسیقی های فیلم، به صورت ارکسترال اجرا می شوند. در حالی که امکانات آنها در زمینه ی موسیقی الکترونیک خیلی بیشتر است، اما شاکله ی موسیقی فیلم های شان براساس موسیقی ارکسترال شکل گرفته است. باید بپذیریم موسیقی کلاسیک و ارکسترال ظرفیت همکاری با موسیقی پاپ را نیز دارد.

محتوایی که موسیقی ارایه می دهد، قابل اهمیت است
وی در ارامه گفت: به اعتقاد من اگر تعصبی برای همکاری بین فضاهای مختلف از جمله کلاسیک، پاپ و حتا سنتی وجود دارد، از ندانستن هاست و البته کمی هم از کم لطفی ست. به نظر من در واقع محتوایی که موسیقی ارایه می دهد، قابل اهمیت است. ظرفی که موسیقی در آن ریخته می شود خیلی مهم نیست. به طور مثال موسیقی ” جز (jazz) ” در بدو ورود به دنیای موسیقی به شدت مورد تمسخر قرار گرفت و غیرقابل قبول ارزیابی شد. اما بعدها شاهد بودیم “جز” به عنوان یک موسیقی محترم و معتبر پذیرفته شد و در حال حاضر یکی از سبک های آکادمیک است.

ظرفیت های موسیقی پاپ شناخته نشده است
خواننده آهنگ های محبوب خوشبختیت آرزومه و شهربارونی ادامه داد: به اعتقاد من ظرفیت های موسیقی پاپ شناخته نشده است. البته قبول دارم خیلی وقت ها محتوای بعضی از کارها چندان فاخر، قابل دفاع و خاص نیست، اما این اشکال از موسیقی پاپ نبوده، بلکه ایراد از کسانی ست که کارهای بی محتوا ارایه می دهند.

موسیقی پاپ بزرگ ترین بدنه ی موسیقی کشور است
سیامک عباسی در پایان در مورد پیوند موسیقی کلاسیک و پاپ گفت:
به نظرم فعالین و علاقه‌مندان به موسیقی کلاسیک باید گارد خود را نسبت به موسیقی پاپ باز کنند. موسیقی پاپ بزرگ ترین بدنه ی موسیقی کشور است. اکثر مردم ایران موسیقی را با موسیقی پاپ می شناسند. در کل فکر می کنم برگزاری کنسرت هایی شبیه به ” عاشقانه های پاپ” پتانسیل ایجاد بستر مناسب برای پیوند موسیقی پاپ، کلاسیک و حتا سنتی را دارد.

گفتگو: مریم خوشرنگ
منبع: تریبون هنر

مطالب مرتبط




شما هم یک دیدگاه ارسال کنید
 

نام




یادداشت آرشیو

  • بدون تاریخ بدون امضا
    به بهانه اکران "بدون تاریخ،بدون امضاء"
    قصّه ای که دیدن و شنیدنش واجب است
    یادداشت سیدمحمد کاظمی

    تریبون هنر _ سیدمحمد کاظمی: در میان انبوهی از فیلم های بی قصّه یا بد قصّه که به عقیده ی بسیاری از کارشناسان، لطمه ی اصلی را به سینما وارد می کنند، فیلم وحیدجلیلوند را باید بارها تحسین کرد و به هر انسانی توصیه کرد که برای تماشای این اثر […]

  • عبدالجواد موسوی
    یادداشت سید عبدالجواد موسوی
    درهیچ کجای دنیا منتقدان فیلم را بی‌شرف و بی‌غیرت خطاب نمی کنند
    دست از سر هنر و سیاست و دین مردم‌ بردارید

    تریبون هنر _ سید عبدالجواد موسوی: فایده‌ای ندارد. هر چه قدر هم درباره دوقطبی‌سازی و مضراتش بگوییم فایده‌ای ندارد. عده‌ای نان و هویت‌شان را در این دوقطبی‌سازی‌های مضحک و چندش‌آور می‌بینند و اصلا هم برای‌شان مهم نیست از دل این دوقطبی‌سازی‌ها ممکن است چه فجایع هولناکی سر بر آورند. اختلاف […]

  • ابراهیم حاتمی کیا تریبون هنر
    یادداشت محمد قوچانی درباره ابراهیم حاتمی کیا
    بیش از عقل معاش، عقل معاد دارد
    سیاست را می‌فهمد اما سیاست را دوست ندارد

    تریبون هنر _ محمد قوچانی: ابراهیم حاتمی‌کیا مثل هر ایرانی دیگری این روزها با این پرسش روبه‌رو است که اصلاح‌طلب است یا اصولگرا؟ میانه‌رو است یا تندرو؟ با اپوزیسیون یا از حاکمیت؟ مدافع دولت است یا منتقد آن؟ این پرسش‌ها البته در میان عامه مردم خریداری ندارد. به جز نهایتا […]

  • ابراهیم حاتمی کیا
    یادداشت عبدالرضا منجزی درباره ابراهیم حاتمی کیا
    او منزلت طرفداران انقلاب را هم پایین آورده
    مرور حاتمی کیا؛ از همراهی آوینی تا ناسزا به کیارستمی و فرهادی

    تریبون هنر _ عبدالرضامنجزی: بعضی از ادم ها هر چه در سایه باشند ،مقبول ترند.محبوب ترند. گاهی دورماندگی ادم را دست نیافتنی و، پرراز و رمز می کند.مثل هوارد هیوز.مثل وارن بیتی.حتی مثل شمیم بهار منتقد خودمان که در دورافتادگی اش ،صاحب منزلت و اعتباری شده، حتی بت گروهی هم […]

  • مهناز افشار و سارا بهرامی
    درباره نامزدی هم زمان مهناز افشار و سارا بهرامی
    در اسکار ۱۲ بار ۲ بازیگر از یک فیلم برای بهترین نقش اصلی انتخاب شده اند
    در اسکار 1991 جینا دیویس و‌ سوزان ساراندون، هر دو «تلما و لوییز» نامزد شدند

    تریبون هنر _ حسن علیشیری: از دیشب که اسامی نامردهای سیمرغ جشنواره‌ی فجر اعلام شده، حضور دو بازیگر از یک فیلم در بخش بهترین بازیگر نقش اول زن (خانم‌ها مهناز افشار و سارا بهرامی برای فیلم دارکوب) بحث‌برانگیز شده. جدا از این‌که در این فیلم آیا واقعن هر دو بازیگر […]