مسیرم را تغییر دادم

مهدی یغمایی: چیزی از موسیقی پاپ باقی نمانده

تصمیم گرفتم به سمت موسیقی اصیل بروم

تریبون هنر: بدون شک مهدی یغمایی یکی از خوانندگان توانمند و تکنیکال موسیقی کشور است. «عشق کدومه»، «ای داد»، «از من چرا رنجیده‌ای» و «دلبر داشتی» قطعاتی‌ست که در چند ماه گذشته از مهدی یغمایی به انتشار رسیده و مورد استقبال نیز قرار گرفته است. آن‌ چه در قطعات نام برده به چشم می‌خورد تغییر فضای موسیقایی مهدی یغمایی‌ست. به همین بهانه گفتگویی با این خواننده برجسته داشته ایم

تصمیم گرفتم به سمت موسیقی اصیل بروم
مهدی یغمایی در مورد تغییر در فضا و ساختار موسیقی هایش به «تریبون هنر» گفت: بعد از انتشار آلبوم «چمدون تو» که در خرداد سال ۹۵ انجام شد، تصمیم گرفتم به سمت موسیقی اصیل بروم. فضای موسیقی را با تنظیم مدرن به سمت موسیقی اصیل تغییر دادم.
او در ادامه توضیح داد: البته من از ابتدا با موسیقی اصیل، خوانندگی را شروع کردم. اما بعد از آشنایی و همکاری با گروه «ژوان» تغییر سبک دادم و در فضای موسیقی غربی کار کردم. درنهایت با انتشار چند قطعه با نام «عشق کدومه»، «ای داد»، «از من چرا رنجیده‌ای» و….. فضای موسیقی‌ام را به سمت موسیقی اصیل بردم.

به درستی تصمیمی که گرفتم اطمینان پیدا کردم
مهدی یغمایی در مورد واکنش مخاطبان خود به تغییر فضای موسیقی‌اش اظهار داشت: واقعیت این است، اوایل خیلی مورد استقبال قرار نگرفت اما با انتشار قطعه‌ی «از من چرا رنجیده‌ای» و استقبال مردم و با پیام‌هایی که از دوستان به خصوص مخاطبان موسیقی، دریافت کردم، به درستی مسیری که در پیش گرفتم، اطمینان پیدا کردم. خوشحالم به این سمت برگشتم.

چیزی از موسیقی پاپ نمانده
یغمایی در ادامه توضیح داد: بعد از همکاری با گروه «ژوان» کارهای ایرانی و پاپ را خواندم و از آن جا که احساس کردم چیزی از موسیقی پاپ نمانده، تشخیص دادم وارد همان فضای موسیقی مورد علاقه‌ام یعنی موسیقی اصیل شوم.
خواننده‌ی توانمند کشور در پاسخ به این سوال که چرا قطعه‌ی «نگار» که قرار بود عید از برنامه احسان علیخانی پخش بشود از تلویزیون پخش نشد، گفت: قطعه‌ی «نگار» را برای عید آماده کرده بودم که قرار بود در برنامه‌ی احسان علیخانی به همراه ویدیو پخش شود. به دلایل نامعلومی که نمی‌دانم چیست، به این قطعه مجوز ندادند و گفتند موفق به دریافت مجوز برای پخش از تلویزیون نشد. البته به جای آن کارهایی پخش شد که به ظاهر و از نظر خیلی‌ها دریافت مجوز برای آن‌ها کار راحتی نبود. ناگفته نماند احسان عزیز از دوستان خوب من است و اطمینان دارم هر کاری که بتواند برای من انجام می‌دهد. به هر صورت کار پخش نشد و چون ترانه‌ی آن مناسبتی و خاص برای عید نبود، اقدام کردم تا مجوز آن را برای انتشار بگیرم. تیزر قطعه‌ی «نگار» آماده‌ است و منتظرم تا مجوزش صادر شود.

«نوسان» شنیدنی از آب در می‌‌آید
او ادامه داد: ترانه‌ی «نگار» را عارف سروده و دانیال شاکری نیز کار ساخت ملودی و تنظیم را به عهده داشته است. همچنین قطعه‌ی دیگری را با نام «نوسان» و با ترانه‌ی مریم یوسفی و تنظیم پورزاد علایی آماده‌ی انتشار دارم که ملودی آن را خودم ساختم. به احتمال بسیار «نوسان» قبل از ماه رمضان و به احتمال کم‌تر در اوایل همان ماه منتشر می‌شود. فکر می‌کنم این قطعه شنیدنی از آب درمی‌آید. به دنبال تصمیمی که برای تغییر فضای موسیقی‌ام گرفتم، سه قطعه غزل از هوشنگ ابتهاج، محمدعلی بهمنی و مجتبی رمضانی را به مرحله‌ی تنظیم رساندم. که به امید خدا خیلی زود به مخاطبان موسیقی ارایه می‌کنم.
یغمایی همچنین گفت: صحبت‌های اولیه برای برگزاری کنسرت انجام شده و اگر پای میز مذاکره به نتایج نهایی برسیم به طور حتم چند کنسرت در تهران خواهم داشت.

 

گفتگو: مریم خوشرنگ

منبع: تریبون هنر

مطالب مرتبط




شما هم یک دیدگاه ارسال کنید
 

نام




یادداشت آرشیو

  • بدون تاریخ بدون امضا
    به بهانه اکران "بدون تاریخ،بدون امضاء"
    قصّه ای که دیدن و شنیدنش واجب است
    یادداشت سیدمحمد کاظمی

    تریبون هنر _ سیدمحمد کاظمی: در میان انبوهی از فیلم های بی قصّه یا بد قصّه که به عقیده ی بسیاری از کارشناسان، لطمه ی اصلی را به سینما وارد می کنند، فیلم وحیدجلیلوند را باید بارها تحسین کرد و به هر انسانی توصیه کرد که برای تماشای این اثر […]

  • عبدالجواد موسوی
    یادداشت سید عبدالجواد موسوی
    درهیچ کجای دنیا منتقدان فیلم را بی‌شرف و بی‌غیرت خطاب نمی کنند
    دست از سر هنر و سیاست و دین مردم‌ بردارید

    تریبون هنر _ سید عبدالجواد موسوی: فایده‌ای ندارد. هر چه قدر هم درباره دوقطبی‌سازی و مضراتش بگوییم فایده‌ای ندارد. عده‌ای نان و هویت‌شان را در این دوقطبی‌سازی‌های مضحک و چندش‌آور می‌بینند و اصلا هم برای‌شان مهم نیست از دل این دوقطبی‌سازی‌ها ممکن است چه فجایع هولناکی سر بر آورند. اختلاف […]

  • ابراهیم حاتمی کیا تریبون هنر
    یادداشت محمد قوچانی درباره ابراهیم حاتمی کیا
    بیش از عقل معاش، عقل معاد دارد
    سیاست را می‌فهمد اما سیاست را دوست ندارد

    تریبون هنر _ محمد قوچانی: ابراهیم حاتمی‌کیا مثل هر ایرانی دیگری این روزها با این پرسش روبه‌رو است که اصلاح‌طلب است یا اصولگرا؟ میانه‌رو است یا تندرو؟ با اپوزیسیون یا از حاکمیت؟ مدافع دولت است یا منتقد آن؟ این پرسش‌ها البته در میان عامه مردم خریداری ندارد. به جز نهایتا […]

  • ابراهیم حاتمی کیا
    یادداشت عبدالرضا منجزی درباره ابراهیم حاتمی کیا
    او منزلت طرفداران انقلاب را هم پایین آورده
    مرور حاتمی کیا؛ از همراهی آوینی تا ناسزا به کیارستمی و فرهادی

    تریبون هنر _ عبدالرضامنجزی: بعضی از ادم ها هر چه در سایه باشند ،مقبول ترند.محبوب ترند. گاهی دورماندگی ادم را دست نیافتنی و، پرراز و رمز می کند.مثل هوارد هیوز.مثل وارن بیتی.حتی مثل شمیم بهار منتقد خودمان که در دورافتادگی اش ،صاحب منزلت و اعتباری شده، حتی بت گروهی هم […]

  • مهناز افشار و سارا بهرامی
    درباره نامزدی هم زمان مهناز افشار و سارا بهرامی
    در اسکار ۱۲ بار ۲ بازیگر از یک فیلم برای بهترین نقش اصلی انتخاب شده اند
    در اسکار 1991 جینا دیویس و‌ سوزان ساراندون، هر دو «تلما و لوییز» نامزد شدند

    تریبون هنر _ حسن علیشیری: از دیشب که اسامی نامردهای سیمرغ جشنواره‌ی فجر اعلام شده، حضور دو بازیگر از یک فیلم در بخش بهترین بازیگر نقش اول زن (خانم‌ها مهناز افشار و سارا بهرامی برای فیلم دارکوب) بحث‌برانگیز شده. جدا از این‌که در این فیلم آیا واقعن هر دو بازیگر […]