اختصاصی تریبون هنر

پیام هوشمند: بعضی ها با الگوبرداری از یک خواننده دیگر زودتر از ورژن اصلی معروف می شوند

به هرکاری که شنیده می‌شود باید احترام گذاشت

تریبون هنر: پیام هوشمند که حدود پنج سال به عنوان ترانه‌سرا در عرصه‌ی موسیقی کار کرد و «حکمت» یکی از ترانه‌های اوست که با صدای ناصر عبدالهی اجرا و شنیده شد. بعدها شروع به آهنگسازی کرد که با قطعه‌ی «چی شده» با صدای بابک جهانبخش، اولین آلبوم او با همین نام، وارد بازار حرفه‌ای موسیقی شد.
وی که مدتی‌ست در سکوت خبری به سرمی‌برد در مورد فعالیت‌های اخیر خود به «تریبون هنر» گفت: در سال جدید بیشترین تمرکزم روی خواننده‌های مستعد، جوان و جدیدی‌ست که به زودی آن‌ها را به مارکت موسیقی معرفی می‌کنم. البته دو نفر از این خواننده‌ها به صورت دو صدایی کار می‌کنند.  روی تک‌تک‌شان حساب کردم. جوان‌های با استعداد و خوش آتیه‌ای هستند.

همیشه از همکاری با بابک جهانبخش راضی بودم
پیام هوشمند در مورد همکاری خود با بابک جهانبخش گفت: بابک یکی از قدیم‌ترین دوستان من بوده و هست و هر زمان هم که نیاز بوده به دلیل علاقه‌ به صدای او، با تمام آنچه در توان داشتم برای او کار ساختم. در حال حاضرنیز به دلیل تغییرات کاری که برای بابک پیش آمده همکاری نداریم. در هر صورت خیلی خوشحال خواهم شد که بین ما همکاری دوباره‌ای صورت بگیرد و همیشه از همکاری با بابک راضی بودم. امیدوارم بابک عزیز هم همین حس را داشته باشد. ضمن اینکه برای همکاری مجدد هیچ چیزی قطعی‌ نیست، اما امیدوارم همیشه موفق و پایدار باشد.

با عماد طالب زاده هشت سال می‌شود دوست هستم
هوشمند در ادامه درباره‌ی همکاری خود با عماد طالب‌زاده توضیح داد: با عماد هم حدود هشت سال می‌شود که دوست هستم. آخرین همکاری من با او به سال ۹۵ برمی‌گردد و مدتی هم همراه با گروه او کار کردم که به علت شرایط فشرده‌ی کاری نتوانستم به همکاری با او ادامه بدهم. برای عماد هم آرزوی موفقت می‌کنم.

سلیقه‌ی مخاطب قابل پیش‌بینی نیست
وی همچنین در رابطه با ذایقه‌ی مخاطبان و پیش‌بینی سلیقه‌ی آنها اظهار داشت: به اعتقاد من سلیقه‌ی مخاطب در هیچ شرایطی قابل پیش‌بینی نیست. همکاران من هم بنا به تجربه‌شان حدس می‌زنند و گاهی فلان قطعه را به سلیقه‌ی مخاطبان نزدیک می‌دانند. در حال حاضر افرادی در حوزه‌ی خوانندگی فعالیت می‌کنند که مسیرشان را با الگوبرداری از خواننده‌ای دیگر انتخاب می‌کنند و خیلی زودتر از ورژن اصلی معروف و شنیده می‌شوند. از نظر من قضاوت در این‌باره باید به مخاطبان موسیقی سپرده شود.

موسیقی پاپ متعلق به مردم و قضاوت آن هم با مردم است
وی این‌طور ادامه داد: من معتقدم باید به هرکاری که شنیده می‌شود باید احترام گذاشت. شاید در موسیقی کلاسیک افراد صاحب نظر بتوانند نظر بدهند و قضاوت کنند، اما این اتفاق در موسیقی پاپ شدنی نیست. گاهی پیش آمده مردم از یک فضا و سبک موسیقی خسته شدند اما سریع به سمت موسیقی با فضایی متفاوت رفتند. به طور مثال درست در زمانی که مخاطبان موسیقی از موسیقی «هاوس» استقبال می‌‌کنند، یک خواننده قطعه‌ای خلوت را با ساز‌ گیتار منتشر می‌کند و به شدت مورد استقبال قرار می‌گیرد. درنهایت باز هم عرض می‌کنم موسیقی پاپ متعلق به مردم و قضاوت آن هم با مردم است.

اعتقادی به پیش‌بینی ندارم
پیام هوشمند در پایان گفت: اعتقادی به پیش‌بینی موسیقی پاپ و سلیقه‌ی مخاطبان ندارم. ضمن این‌که به نظر من کاری که گرفته خدا هم برای او خواسته است. به هر حال خواننده تلاش می‌کند با کمی چاشنی شانس، اتفاق خوبی برای او می‌افتد.

مطالب مرتبط




شما هم یک دیدگاه ارسال کنید
 

نام




یادداشت آرشیو

  • بدون تاریخ بدون امضا
    به بهانه اکران "بدون تاریخ،بدون امضاء"
    قصّه ای که دیدن و شنیدنش واجب است
    یادداشت سیدمحمد کاظمی

    تریبون هنر _ سیدمحمد کاظمی: در میان انبوهی از فیلم های بی قصّه یا بد قصّه که به عقیده ی بسیاری از کارشناسان، لطمه ی اصلی را به سینما وارد می کنند، فیلم وحیدجلیلوند را باید بارها تحسین کرد و به هر انسانی توصیه کرد که برای تماشای این اثر […]

  • عبدالجواد موسوی
    یادداشت سید عبدالجواد موسوی
    درهیچ کجای دنیا منتقدان فیلم را بی‌شرف و بی‌غیرت خطاب نمی کنند
    دست از سر هنر و سیاست و دین مردم‌ بردارید

    تریبون هنر _ سید عبدالجواد موسوی: فایده‌ای ندارد. هر چه قدر هم درباره دوقطبی‌سازی و مضراتش بگوییم فایده‌ای ندارد. عده‌ای نان و هویت‌شان را در این دوقطبی‌سازی‌های مضحک و چندش‌آور می‌بینند و اصلا هم برای‌شان مهم نیست از دل این دوقطبی‌سازی‌ها ممکن است چه فجایع هولناکی سر بر آورند. اختلاف […]

  • ابراهیم حاتمی کیا تریبون هنر
    یادداشت محمد قوچانی درباره ابراهیم حاتمی کیا
    بیش از عقل معاش، عقل معاد دارد
    سیاست را می‌فهمد اما سیاست را دوست ندارد

    تریبون هنر _ محمد قوچانی: ابراهیم حاتمی‌کیا مثل هر ایرانی دیگری این روزها با این پرسش روبه‌رو است که اصلاح‌طلب است یا اصولگرا؟ میانه‌رو است یا تندرو؟ با اپوزیسیون یا از حاکمیت؟ مدافع دولت است یا منتقد آن؟ این پرسش‌ها البته در میان عامه مردم خریداری ندارد. به جز نهایتا […]

  • ابراهیم حاتمی کیا
    یادداشت عبدالرضا منجزی درباره ابراهیم حاتمی کیا
    او منزلت طرفداران انقلاب را هم پایین آورده
    مرور حاتمی کیا؛ از همراهی آوینی تا ناسزا به کیارستمی و فرهادی

    تریبون هنر _ عبدالرضامنجزی: بعضی از ادم ها هر چه در سایه باشند ،مقبول ترند.محبوب ترند. گاهی دورماندگی ادم را دست نیافتنی و، پرراز و رمز می کند.مثل هوارد هیوز.مثل وارن بیتی.حتی مثل شمیم بهار منتقد خودمان که در دورافتادگی اش ،صاحب منزلت و اعتباری شده، حتی بت گروهی هم […]

  • مهناز افشار و سارا بهرامی
    درباره نامزدی هم زمان مهناز افشار و سارا بهرامی
    در اسکار ۱۲ بار ۲ بازیگر از یک فیلم برای بهترین نقش اصلی انتخاب شده اند
    در اسکار 1991 جینا دیویس و‌ سوزان ساراندون، هر دو «تلما و لوییز» نامزد شدند

    تریبون هنر _ حسن علیشیری: از دیشب که اسامی نامردهای سیمرغ جشنواره‌ی فجر اعلام شده، حضور دو بازیگر از یک فیلم در بخش بهترین بازیگر نقش اول زن (خانم‌ها مهناز افشار و سارا بهرامی برای فیلم دارکوب) بحث‌برانگیز شده. جدا از این‌که در این فیلم آیا واقعن هر دو بازیگر […]