Ad

کنفرانس مطبوعاتی گروه جیپسی‌ها

سرپرست گروه جیپسی ها: می خواستیم با یک خواننده ایرانی قطعه مشترک تولید کنیم

ونجلیس خواست که صدای اذان موذن‌زاده را برای‌ جیپسی ها فرستاده شود

تریبون هنر: کنفرانس مطبوعاتی گروه جیپسی‌ها در هتل تاج‌محل در ۲۲ اردیبهشت ۹۷  برگزار شد.

کنسرت گروه جیپسی ها توسط شرکت اکسیر نوین به مدیریت محمدرضا خانزاده، در سالن وزارت کشور در تاریخ ۲۰ و ۲۱ اردیبهشت برگزار شد و کنفرانس مطبوعاتی این گروه بین المللی روز ۲۲ اردیبهشت در هتل تاج محل برگزار شد

در این کنفرانس گروه جیپسی ها، محمدرضا خانزاده مدیریت شرکت اکسیر نوین و شاهرخ بحرالعلومی حضور داشتند

دردنیا معروفیم به این که با قلب‌مان می‌خوانیم
اولین سئوال این کنفرانس از طرف خبرنگار تریبوون هنر مطرح شد. مریم خوشرنگ پرسید: از نظر گروه جیپسی‌ها استقبال مردم با توجه به این که حاضرین با زبان این گروه آشنایی ندارند چطور بوده؟
در پاسخ به این سوال آنتونی‌کو گفت: افتخار بسیار بزرگی‌ست برای خانواده‌ی ما جیپسی‌ها که در ایران حضور داریم. ما خواننده‌هایی هستیم که دردنیا معروفیم به این که با قلب‌مان می‌خوانیم و این استقبال و همدلی و بهتر بگویم مخاطبی که با قلبش با ما روبرو می‌شود، ما را هم بیشتر همراه می‌کند در خواندن با قلب‌‌مان و دغدغه‌ی ما را برای این که بیشتر در میان ایرانیان باشیم بیشتر می‌کند. روح نهفته در موسیقی باعث می‌شود، من به این موضوع که آیا مخاطب من معنی اشعارم را متوجه می‌شود یا خیر، فکر نکنم. بلکه وقتی پای روح و قلب در میان است، هر کسی به زعم خودش می‌تواند با این موسیقی همراه شود و ارتباطی را که دلش می‌خواهد برقرار کند. وقتی در اشعار، مصادیقی مثل عشق، آزادی، مبارزه یا فراتر از آن آرمان‌هایی مثل آرمان‌های ضد استکباری نهفته است، ما فقط تلاش می‌کنیم از راه کلام آن‌ها را منتقل کنیم. اما احساس ما و روح نهفته در این آثار باعث می‌شود مخاطب ارتباط بهتری با ما برقرار کند و این در حالی‌ست که وقتی در مورد عشق حرف می‌زنیم اطمینان داریم حتا برای چند دقیقه مخاطبی که در کنسرت ما حضور دارد به این مضامین و این مصادیق فکر کند. شاید موفق شویم برای دقایقی او را از همه‌ی جهان بیرونی سالن فارغ و به مصادیقی مثل عشق و آرمان‌های‌مان نزدیک کنیم.

خاستگاه این موسیقی از سرزمین اجدادی ما است.
در ادامه اعضای گروه جیپسی ها در مورد احساس‌‌شان نسبت به مخاطبان ایرانی این‌ طور توضیح دادند: ملت ایران برای ما حکم فامیل ما را دارند و ما احساس‌مان را با مخاطب ایرانی تقسیم می‌کنیم زیرا معتقدیم پارتی از خانواده‌ی بزرگ ما هستند. ما هر جایی نمی‌خوانیم زیرا جایی باید بخوانیم که به آن تعلق داشته باشیم.
سپس شاهرخ بحرالعلومی در توضیح این که جیپسی‌ها ایرانی‌ها را بخشی از فامیل خود می‌دانند گفت: ریشه‌ی تاریخی آن‌ها از سرزمین ماست. در صده‌ی پنجم، ساز ابوالحسن‌خان نافع موسیقی‌دان معروف به زریاب (به معنی سیاه‌روی) توسط خودش به آندلس که اسپانیای فعلی‌ست می‌رود. از بین‌النحرین که به آن جا می‌رسد یک تار به آن اضافه و تبدیل به گیتار فلامینکو می‌شود. برای همین هم این موسیقی برای ما ایرانی‌ها گوشنواز است و با آن همزادپنداری می‌کنیم. خاستگاه این موسیقی از سرزمین اجدادی ما است.

بچه‌هایی که می‌بینیم خارق‌العاده هستند
و بعد تونی‌ونجلسی در مورد احساس خود نسبت به ایران و مخاطب ایرانی گفت: از این‌ که ایران هستم خوشحالم و با آنها مثل یک خانواده هستم. در ایران مثل یک خانواده گرم می‌آیند و استقبال می‌کنند حتا بچه‌هایی که می‌بینیم خارق‌العاده هستند و از آشنایی با تماشاچیان بسیار خوشحال شدم.
بحرالعلومی در ادامه گفت: نکته‌ی جالب برای این ایشان حضور و حس مشترک بین بچه‌ها و والدین‌شان بود که این موضوع را در هیچ جای دنیا مشاهده نکردند که اشعار و بعضی از پارت‌های آهنگ‌های ما را بچه‌ها به همراه والدین‌شان تکرار می‌کنند.

موسیقی‌دان‌های برجسته و خواننده‌های مطرح خودشان را با شرایط تطبیق می‌دهند
نظر گروه جیپسی‌ها نسبت به سالن‌هایی که در آن کنسرت اجرا کردند، سوالی بود که یکی دیگر از خبرنگاران پرسید که بحرالعلومی در پاسخ گفت: جیپسی‌ها همه‌ی جای دنیا اجرا داشتند و به طور معمول به دور از تجملات مرسوم بوده و با این که بسیار بسیار حرفه‌ای هستند، ولی سال‌های دور در سالن‌های غیر حرفه‌ای نیز برنامه اجرا کردند. در استادیوم‌های بزرگ، حتا غیراستاندارد برنامه اجرا کردند و سالن‌های ما هم در سال‌های اخیر استانداردهای خوبی داشته به خصوص سالن وزارت کشور یا سالن‌های شهرستان‌ها، در تبریز سالنی بود که یک هفته قبل از اجرای بچه‌ها توسط آقای رییس جمهور در محله‌ی خاوران تبریز با نام استاد شهریار افتتاح شد و شاید اولین اجرا، کنسرت ما بود. در واقع تولد سالن با حضور ۱۶۰۰ نفر اجرای ما بود. ما حتا در شهرستان‌های کوچک‌تر هم سالن‌های استاندارد داریم.
در رابطه با همین سوال آنتونی‌کو گفت: موسیقی‌دان‌های برجسته و خواننده‌های مطرح خودشان را با شرایط تطبیق می‌دهند. ما در تمام سالن‌ها برنامه اجرا کردیم. در شرایط مختلف برنامه اجرا کردیم. سالن‌های ایران هم از استانداردهای خیلی خوب برخوردار است و از این که در این سالن‌ها اجرا کردیم لذت بردیم.

اکسیرنوین برنامه‌های متعددی برای حضور گروه های بزرگ در ایران دارد
برای حضور گروه‌های دیگر در ایران برای اجرای کنسرت برنامه‌ای دارید یا خیر سوالی بود که خبرنگار دیگری پرسید و بحرالعلومی این طور پاسخ داد: اکسیرنوین برنامه‌های متعددی را دارد و در واقع درخواست‌های بیشماری هم گروه‌های صاحب نام در دنیا از این موسسه دارند. خود به خود وقتی شما با بزرگان عرصه‌ی موسیقی جهان کار می‌کنید و برنامه برگزار می‌کنید خانواده‌ی موسیقی در دنیا به دلیل ارتباطی که با هم دارند و خاطرات سفرشان به ایران را بیان می‌کنند، سفر به ایران را به یکدیگر توصیه می‌کنند و پیشنهاد می‌کنند با گروه‌های برگزارکننده‌ای که توانمندی کافی را دارند به ایران بروید. که به طور حتم این پیشنهادها اعلام خواهد شد و تا جایی که من می‌دانم آقای خانزاده چند برنامه‌ی دیگر را در سال ۹۷ طراحی و برنامه‌ ریزی کردند.

سراغ پاسارگاد شیراز را می‌گیرند
بحرالعلومی در پاسخ به خبرنگار دیگر در ارتباط با ادامه‌ی تور کنسرت‌های گروه جیپسی‌ها گفت: ما تورمان ادامه داشت اما چون با ماه مبارک رمضان مواجه می‌شویم. گروه یک استراحتی می‌کنند و بعد از این ماه مبارک، برنامه‌ریزی ادامه کنسرت‌های‌شان را خدمت‌تان عرض خواهیم کرد. خیلی از شهرها علاقه‌مند هستند که این گروه در آن شهرها حاضر باشند و خیلی از شهرها هستند که خود این گروه علاقه‌مند به حضور هستند. از وقتی که آمدند سراغ پاسارگاد شیراز را می‌گیرند. سراغ تخت جمشید را می‌گیرند و یا سراغ برخی از بناهای ایران رامی‌گیرند که من باید در مورد آن‌ها مطالعه کنم و در موردش با آن‌ها صحبت کنم. می‌گفتند خرابه‌های نیشابور هم ما را می‌برید. تاریخ ایران پر از برگ‌های زرین و صفحات رنگین است و آن‌هایی که به فرهنگ ایران علاقه‌مند هستند به هر بهانه‌ای که به ایران می‌آیند دوست دارند بناها و بقایای به جا مانده از تاریخ را ببینند.

به این موضوع فکر می‌کنم که روزی جیپسی‌ها با بعضی از هنرمندان ایرانی برنامه اجرا کنند
سوال بعدی که خبرنگار تریبون هنر مطرح کرد این بود که آیا گروه جیپسی‌ها موسیقی ایران را پی‌گیری می‌کنند و اگر این طور است نظر و دیدگاه‌شان نسبت به موسیقی ایران چیست که آنتونی‌کو این طور توضیح داد: ما موسیقی ایران را بسیار می‌شناسیم و دنبال می‌کنیم و حتا برنامه‌ی این را داشتیم که با آقای خانزاده یک کار مشترک با یکی از آرتیست‌های بسیار بسیار معروف ایرانی که کارش را دوست داریم، به دو زبان تولید کنیم. در واقع طوری برنامه‌ریزی می‌کنیم و آهنگسازی را انجام می‌دهیم که هم به زبان فارسی توسط خواننده‌ی ایرانی و هم بخش مربوط به ما و زبان خودمان انجام شود.
در ادامه خبرنگار تریبون هنر گفت: به دنبال پی‌گیری موسیقی ایران آیا موسیقی ایران را می‌توان با موسیقی جهان و استانداردهای بین‌المللی مقایسه کرد؟ موسیقی خوب مرز نمی‌شناسد، ایتالیایی، ایرانی، اسپانی، همه‌ی این‌ها می‌توانند بدون مرز با مخاطب خود ارتباط برقرار کنند و از نگاه ایشان این ارتباط از راه قلب‌هاست.
در این ارتباط تونی ونجلسی گفت: در بین خواننده‌ها صدای امیرعباس گلاب را دوست داشتند. بابک مافی را دوست داشتند. تا جایی که من کارها را شنیدم آهنگ‌های ایرانی را خیلی دوست دارم و شاید مقداری زیاده‌روی باشد اما به این موضوع فکر می‌کنم که روزی جیپسی‌ها با بعضی از هنرمندان ایرانی برنامه اجرا کنند. همان طور که اینجا برنامه‌ی خوبی داشتند، در تمام دنیا این کار را انجام بدهیم چون فکر می‌کنم خواننده‌های ایرانی از جمله امیرعباس گلاب این پتانسیل را دارند که وارد موسیقی جهانی شوند و مخاطب و تماشاچی بیشتری پیدا کنند.

یک خواننده باید مقابل دوربین و مخاطب اجرای خوبی داشته باشد
سپس بحرالعلومی بعد از صحبت‌های ایشان گفت: البته آقای آنتونی‌کو از علی دیباج و بابک مافی خیلی خوش‌شان آمد و نکته‌ای که به من اشاره کردند این که یک خواننده علاوه بر آن که خوب می‌خواند باید مقابل دوربین و مخاطب خودش هم اجرای خوبی داشته باشد. عمدتا خواننده‌های ایرانی را مقابل دوربین و روی صحنه موفق ارزیابی کردند. او در ادامه گفت: می‌خواهم اشاره کنم به کلیپ‌هایی که قبل از شروع کنسرت پخش می‌شد و حاوی معرفی جوانان صاحب استعداد و خواننده‌های ایرانی بود که بسیار مورد توجه این دوستان قرار گرفته بود و تاکید داشتند که به طور حتم با این جوانان یک کار گروهی انجام دهند. از همین رو ما سعی کردیم این پخش را در تمام شهرها انجام بدهیم. ما برنامه‌مان این بود که این پخش‌ها فقط شب اول انجام شود اما آنقدر این‌ها علاقه داشتند از ما خواستند قبل از بالا رفتن‌شان روی صحنه جوانان با استعداد خواننده‌ی ایرانی پخش شوند.

 

عده‌ای با نگاه‌های غرض‌ورزانه سعی داشتند این گروه را غیرواقعی معرفی کنند
بحرالعلومی سوال بعدی را که از او درخواست شده بود بپرسند این طور مطرح کرد: عده‌ای با نگاه‌های غرض‌ورزانه سعی داشتند که گروه حاضر را جیپسی‌های غیر واقعی و یا جیپسی‌کینگ دیگر یا گروهایی با پسوند جیپسی دیگر معرفی کنند. از آقای آنتونی‌کو می‌خواهم در مورد پیدایش گروه جیپسی‌ها و در واقع شکل‌گیری این گروه توضیح بدهند. و این که از کجا ناشی شد که این گروه‌ها از هم جدا شدند و این خانواده به دو دسته تقسیم شدند. فکر می‌کنم با توضیح ایشان این سوال یک بار برای همیشه جواب خودش را می‌گیرد.
آنتونی‌کو در پاسخ به این سوال گفت: موسیقی کولی‌ها با عموی من آقای مرحوم «خوزه‌ریس» شکل گرفت و بعد از ایشان خانواده‌ی ما که فرزندان بزرگ ایشان، پسرعموهای من و من بودیم تحت عنوان جیپسی‌ریس فعالیت می‌کردیم(منظورشان دهه‌ی ۶۰ و اوایل دهه‌ی ۷۰ میلادی‌ست) بعد از آن جیپسی‌ریس و لوس‌ریس‌فمیلی در واقع نام گروه می‌شود و بعد از آن و فراتر ما در همه‌ی کشورها با همین نام یعنی جیپسی‌فمیلی‌ریس شناخته شدیم.
تصور مردم این است که وقتی می‌گوییم جیپسی‌ها، فکر می‌کنند این موسیقی را باید جیپسی‌کینگ بخواند و موسیقی جیپسی‌کینگ را فقط به یک گروه محدود می‌دانند در حالی که این موسیقی را هر کسی می‌تواند بخواند. جیپسی‌کینگ یک برند است. برای ما مهم نیست چه کسی می‌خواند و چه مارکی دارد. برای ما موسیقی‌ مهم است. همه‌ی ما میراث‌دار عموی‌مان خوزه‌ریس هستیم که پایه‌گذار این میراث برای ما بوده و پس از او همه‌ی فرزندان ایشان و همه‌ی فرزندان این خانواده که برادرزاده‌ها، عموزاده‌ها و پسرهای ایشان هستند این راه را ادامه می‌دهند. اما درایران وقتی می‌گویید جیپسی‌ها، همه فکر می‌کنند فقط جیپسی‌کینگ هست در حالی که این نام تنها یک برند است. جیپسی‌گلد یک برند دیگر است. همه‌ی ما برای خودمان فعالیت می‌کنیم. من تولیدات خودم را با جیپسی‌گلد منتشر می‌کنم آنها هم هر کدام از برادرها و پسرعموها تولیدات خودشان را با شرکت با پسوند جیپسی‌ منتشر می‌کنند. مهم این است که ما جیپسی‌ها، میراث‌دار مرحوم خوزه‌ریس هستیم.

از بچه‌ها خواستند صدای اذان موذن‌زاده را برای‌شان بفرستند
در ادامه خبرنگار دیگری گفت وقتی در تبریز بودید و در بازار تبریز صدای اذان آقای موذن‌زاده پخش شد و همه دست از همه چیز کشیدند و این گروه نسبت به این صوت کنجکاو شدند. در توضیح به این سوال بحرالعلومی گفت: در بازار تبریز بودیم که صدای اذان با صوت مرحوم موذن‌زاده پخش شد. گفته‌ی آقای فرزادمهر درست است. آقای ونجلیس از این صدا لذت برده بودند که از بچه‌ها خواستند، صدای اذن را برای‌شان بفرستند. و همچنین آقای تی‌مور که خودشان خواننده هستند.

 

موسیقی ایران موسیقی خوبی‌ست و در این سال‌ها خیلی پیشرفت کرده
بعد از معرفی اعضای گروه، خبرنگار تریبون هنر این طور سوال کرد، آقای خانزاده در این که برگزاری کنسرت‌های خواننده‌های خارجی در ایران از پتانسیل بالایی برخوردار است هیچ شکی وجود ندارد. اما هدف اصلی شما از مهیا کردن این بستر و برگزاری این کنسرت‌ها چیست و ایشان اظهار داشت: حرف شما درست است. به هر حال ما خواننده‌های خیلی خوبی داریم که کنسرت‌های‌شان با استقبال خیلی خوبی مواجه می‌شوند و چندین سانس کنسرت می‌گذارند. اما به طور قطع به برنامه‌های خارجی در ایران از چندین نقاط می‌شود به آن نگاه کرد. قبل از هر چیز تنوع است که به هرحال این تنوع در موسیقی خیلی لازم است. بحث دیگر، بحث رقابت است که من فکر می‌کنم به هر حال حضور گروه‌های خارجی در ایران می‌تواند تاثیر بگذارد. به طور قطع موسیقی ایران موسیقی خوبی‌ست و در این سال‌ها خیلی پیشرفت کرده و شکی در آن نیست و موزیسین‌های بسیار بسیار خوبی دارد ولی حضور گروه‌های خارجی که فکر می‌کنم در یک سال چهار یا پنج مورد باشد که فکر می‌کنم به این قضیه (رقابت) کمک می‌کند، بیشتر هدف من بوده. چون شما هم می‌دانید هزینه‌ی برگزاری یک کنسرت در ایران با کنسرت خارجی با وضعیت دلار و یورو خیلی عجیب و غریب است. ولی من فکر می‌کنم بتوانیم در سال دو یا سه کنسرت خارجی داشته باشیم. برای بازار موسیقی ما خوب است و استقبال‌ها هم همین را نشان می‌دهد.

 

دیدگاه‌‌مان این است که اول گروه‌هایی را بیاوریم که به واقع خوب باشند
سوال بعدی خبرنگار تریبون هنر این طور مطرح شد که با توجه به در نظر گرفتن قوانین و موازین کشور، خودتان چه فاکتورها و المان‌هایی را برای برگزاری کنسرت‌های گروه‌ها و خواننده‌های خارجی در ایران در نظر می‌گیرید و چند درصد سلیقه‌ی خودتان اعمال می‌شود که مدیر شرکت فرهنگی و هنری اکسیرنوین به این شکل پاسخ داد: فاکتورهایی که ما در نظر می‌گیریم به طور قطع، فاکتورهایی‌ست که مراجع ذی‌صلاح برای صدور مجوز آنها به وجود می‌آید. این مراجع تنها برای مراحل صدور مجوز نیست، از نظر محتوا هم به آن توجه می‌کنند. ما دیدگاه‌‌مان این است که اول گروه‌هایی را بیاوریم که به واقع خوب باشند. اگر قرار یک خواننده‌ای وارد ایران شود حداقل جز خوب‌های آن کشور باشد. و به طور قطع اتفاق‌هایی هم که در این مدت افتاده که از کشور ژاپن داشتیم، از کشور آلمان که گروه مختلفی آمدند داشتیم. دیدگاه همین بوده و ما هم همین دیدگاه را داریم ولی یک سری ممیزی‌ها هم وجود دارد. به هرحال باید با قوانین ما هم سازگار باشد. و به طورقطع سلیقه‌ی خودمان هم هست ولی سلیقه‌ی ما در کنار قوانین باید دیده شود و ما سعی می‌کنیم این دو را کنار هم بگذاریم بعد انتخاب کنیم.

ایرینا در سال‌های پیش کنار این مجموعه بود
در ادامه محمدرضا خانزاده از ایرینا همسر تونی‌ونجلسی یاد کردند و گفتند: که ایشان در سال‌های پیش کنار این مجموعه بودند و به علت بیماری حدود دو ماه پیش فوت کردند. من همین‌جا به آقای تونی‌ونجلسی تسلیت می‌گویم. به دنبال صحبت‌های پایانی خانزاده، تونی‌ونجلسی مراتب تشکر خودشان را از ایشان و بحرالعلومی اعلام کردند و گفتند. از تمام کسانی که در پشت صحنه‌ی این کار بزرگ کمک کردند، از وزارت‌خانه‌ها و تمام کسانی که همکاری کردند تشکر می‌کنم که بدون همکاری‌شان چنین کار بزرگی امکان‌پذیر نبود. چهل سال پیش ایران بودم خیلی از این جا خوشم آمد ولی به هیچ عنوان فکر نمی‌کردم یک روز دوباره چنین کاری پیدا می‌کنم و به خاطر کمکی که از طرف آقای خانزاده و بحرالعلومی و دوستان‌شان به ما شد رویای چهل ساله‌ای که در ذهنم بود انجام شد و از این بابت خیلی خوشحال هستم.
در ادامه بحرالعلومی که در این پروژه به عنوان تهیه‌کننده، شرکت اکسیرنوین را همراهی کرده بود گفت: من هم به سهم خودم جای خالی خانوم ایرینا را گرامی می‌دارم. بسیار بسیار آدم موشکاف، دقیق و ریز بین که بیش از ۳۵ سال کار منیجر این گروه بود. مطالب بسیار ساده را جدی قلمداد می‌کرد برای بهتر بودن و درخشش بیشتر تمام تلاش خودش را می‌کرد. روح‌شان شاد و در آرامش ابدی برای‌ روح‌شان آرزوی شادی دارم.

خانم‌ها همیشه‌ می‌خواهند کنار خانواده‌شان باشند
به عنوان آخرین سوال یکی از خبرنگاران از آنتونی‌کو پرسید چرا نوازنده‌ی خانم در گروه ندارید و ایشان پاسخ داد: چون ما همیشه به شهرهای جدید و جاهای متعدد در سفر هستیم یعنی روحیه‌ی جیپسی‌ها را داریم. خانم‌ها همیشه‌ می‌خواهند کنار خانواده‌شان باشند و سفرهای پی‌درپی شاید برای‌شان دشوار باشد، ترجیح دادیم این‌گونه سفرکنیم و کار انجام دهیم.
در پایان کنفرانس مطبوعاتی جیپسی‌ها که به تهیه‌کنندگی شرکت اکسیرنوین و همراهی شاهرخ بحرالعلومی، در هتل تاج‌محل صورت گرفت، جیپسی‌ها قطعه‌ای به صورت زنده برای حاضرین اجرا کردند.

 

در پایان عکس های کیارش کبیری و هلیا رمضانی از کنفرانس مطبوعاتی جیپسی ها را در تریبون هنر ببینید

 

منبع: تریبون هنر

 

تاریخ انتشار :۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۷

برچسب‌ها:, , , ,
مطالب مرتبط



شما هم یک دیدگاه ارسال کنید
 

نام




یادداشت آرشیو

  • با رکوردداران کنسرت موسیقی در سال ۱۴۰۲ آشنا شوید

    تریبون هنر: هنوز یک‌ماه از سال جدید نگذشته که قیمت بلیت‌های موسیقی ۱۰۰هزار تومان گران‌تر شده و بلیت کنسرت‌ها نزدیک به ۹۰۰هزار تومان به‌خصوص در کنسرت‌های پاپ دیده می‌شود. در دیگر شهرها هم قیمت بلیت‌ها تا سقف ۶۰۰هزار تومان به فروش می‌رسد که سقف قیمت در سال گذشته به ۵۰۰هزار […]

  • رضا داودنژاد، «مصائب شیرین»، کات!

    تریبون هنر: مخابره خبر درگذشت رضا داودنژاد در شامگاه ۱۳ فروردین ماه در حالی که چند سال قبل در چنین روزی خبر درگذشت جمشید مشایخی را مخابره کردیم، آنقدر سخت بود که برای انتشارش تامل کردیم، به چند نفر زنگ زدیم، فکر می‌کردیم دروغ ۱۳ فروردین ماه است اما گویا […]

  • ماجرای یک پرونده‌ رازآلود در «بی‌بدن»/ قصه دختری که جنازه ندارد

    تریبون هنر: فیلم «بی‌بدن» اولین تجربه سینمایی مرتضی علیزاده به نویسندگی کاظم دانشی است که به موضوع جنجالی قتل یک دختر و ماجراهای پس از آن در روایتی مشابه فیلم «علفزار» می‌پردازد. در قالب سلسله گزارش‌هایی با عنوان «پیشنهاد نوروزی خبرگزاری مهر» به مخاطبان سینما» به معرفی فیلم‌های اکران نوروزی […]

  • کدام فیلم ها در سینمای ۱۴۰۲ توقعات را برآورده نکرده؟

    تریبون هنر: ایرنا نوشت: سال ۱۴۰۲ سالی غیرقابل پیش‌بینی برای گیشه سینماها بود. سالی که اخبار فروش ۱۰۰۰میلیاردی تمام سینما را گرفته بود و در این بین فیلم‌هایی آمدند و رفتند که هیچ‌کس متوجه آن‌ها نشد. از دومین فیلم کارگردان فسیل گرفته تا کمدی ویلای ساحلی که توقع‌ها را نسبت […]

  • از مایکل جکسون تا پسر بروسلی: کشف چیزهای عجیب در جسد سلبریتی‌ها

    تریبون هنر: از مایکل جکسون و رابین ویلیامز و پسر بروسلی تا هیث لجر و دختر الویس پریسلی، سلبریتی های محتلفی بوده اند که سرنوشت تراژیکی داشته‌اند؛ اما بررسی‌های پس از مرگشان از نکات غافلگیر کننده‌ای در خصوص مرگ آن‌ها پرده برداشته است.   مرگ همیشه اتفاقی غم انگیز است، بخصوص […]

Ad
Ad
Ad
Ad
Ad