تغییر در روندکاری دفتر موسیقی

به دستور علی ترابی صدور مجوزها تسریع شد

محدودیت ها کم تر می شوند

تریبون هنر: دفتر موسیقی معاونت امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به منظور آغاز تغییراتی در ساز و کار فعالیت تخصصی خود، اطلاعیه ای را با امضای علی ترابی مدیرکل دفتر موسیقی صادر کرد.

دفتر موسیقی معاونت امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به منظور احترام بیش از پیش به تخصص و تعهد و هنرمندان شریف موسیقی ایران، تسهیل فضای کسب و کار، کاستن از تشریفات و موانع اداری، اعتماد به درک عمیق هنرمندان از مصالح کشور و نیز سرعت بخشیدن به خدمات خود بر آن شده است تا با بازنگری در روش ها و مقررات جاری، تغییراتی در ساز و کار و روش های اداری پدید آورد و با کاستن از زمان انتظار هنرمندان و مراحل اداری و فنی، در صدور مجوزهای موسیقی تسریع کند.

 

بر این مبنا اعلام می دارد که در نخستین مرحله از این بازنگری از اول خرداد ماه امسال، موارد زیر جایگزین روند اداری فعلی این دفتر می شود.

 

الف: محدودیت افراد حقیقی در ارایه تقاضای صدور مجوز تک آهنگ برداشته شده و از این پس افراد حقیقی می توانند بدون محدودیت کلیه آثار خود را برای بررسی و صدور مجوز به دفتر موسیقی ارایه کنند.

ب: در سه حوزه موسیقی بی کلام اصیل و دستگاهی ایران، موسیقی بی کلام نواحی و موسیقی بی کلام کلاسیک، آثار کلیه آهنگسازانی که حداقل ۲ بار موفق به کسب مجوز دفتر موسیقی برای آلبوم و یا اجرای صحنه ای شده باشند، از بررسی شورای موسیقی بی نیاز خواهد بود.

کیفیت گروه های موسیقی اجراکننده آثار بی کلام سه حوزه یادشده نیز به شرط آنکه مشخصات گروه در دفتر موسیقی ثبت شده، حداقل ۲ بار مجوز اجرای صحنه ای گرفته و ترکیب آن نیز ثابت مانده باشد، نیاز به بررسی در شورای موسیقی نخواهد داشت. در صدور مجوز برای آثار آهنگسازان یاد شده و گروه های واجد شرایط، صرفا مستندات اداری اخذ و روند بررسی های دیگر در زمانی کوتاه اعمال خواهد شد.

ج: نحوه صدور پروانه فعالیت استودیوهای صدابرداری نیز به شرح زیر تغییر می یابد: افزایش اعتبار پروانه فعالیت موقت از شش ماه به یک سال. صدور پروانه دایم فعالیت پس از فعالیت قانونی طی مهلت پروانه موقت (به جای پروانه های چهارساله فعلی).

مطالب مرتبط




شما هم یک دیدگاه ارسال کنید
 

نام




یادداشت آرشیو

  • آن سوی ابرها
    فیلم تازه مجید مجیدی
    نگاهی به آن سوی ابرها
    محصول مشترک ایران و هنر

    تریبون هنر: فیلم تازه مجید مجیدی داستان خواهر و برادری است که مدتی از هم دور بوده‌اند اما ماجرایی تازه، دوباره سرنوشت آنها را به هم گره می‌زند. این فیلم در ستایش عشق و زندگی و تنوع روابط انسانی است. نکته‌ها: – مجید مجیدی دو سال بعد از پروژه‌ی عظیم […]

  • بدون تاریخ بدون امضا
    به بهانه اکران "بدون تاریخ،بدون امضاء"
    قصّه ای که دیدن و شنیدنش واجب است
    یادداشت سیدمحمد کاظمی

    تریبون هنر _ سیدمحمد کاظمی: در میان انبوهی از فیلم های بی قصّه یا بد قصّه که به عقیده ی بسیاری از کارشناسان، لطمه ی اصلی را به سینما وارد می کنند، فیلم وحیدجلیلوند را باید بارها تحسین کرد و به هر انسانی توصیه کرد که برای تماشای این اثر […]

  • عبدالجواد موسوی
    یادداشت سید عبدالجواد موسوی
    درهیچ کجای دنیا منتقدان فیلم را بی‌شرف و بی‌غیرت خطاب نمی کنند
    دست از سر هنر و سیاست و دین مردم‌ بردارید

    تریبون هنر _ سید عبدالجواد موسوی: فایده‌ای ندارد. هر چه قدر هم درباره دوقطبی‌سازی و مضراتش بگوییم فایده‌ای ندارد. عده‌ای نان و هویت‌شان را در این دوقطبی‌سازی‌های مضحک و چندش‌آور می‌بینند و اصلا هم برای‌شان مهم نیست از دل این دوقطبی‌سازی‌ها ممکن است چه فجایع هولناکی سر بر آورند. اختلاف […]

  • ابراهیم حاتمی کیا تریبون هنر
    یادداشت محمد قوچانی درباره ابراهیم حاتمی کیا
    بیش از عقل معاش، عقل معاد دارد
    سیاست را می‌فهمد اما سیاست را دوست ندارد

    تریبون هنر _ محمد قوچانی: ابراهیم حاتمی‌کیا مثل هر ایرانی دیگری این روزها با این پرسش روبه‌رو است که اصلاح‌طلب است یا اصولگرا؟ میانه‌رو است یا تندرو؟ با اپوزیسیون یا از حاکمیت؟ مدافع دولت است یا منتقد آن؟ این پرسش‌ها البته در میان عامه مردم خریداری ندارد. به جز نهایتا […]

  • ابراهیم حاتمی کیا
    یادداشت عبدالرضا منجزی درباره ابراهیم حاتمی کیا
    او منزلت طرفداران انقلاب را هم پایین آورده
    مرور حاتمی کیا؛ از همراهی آوینی تا ناسزا به کیارستمی و فرهادی

    تریبون هنر _ عبدالرضامنجزی: بعضی از ادم ها هر چه در سایه باشند ،مقبول ترند.محبوب ترند. گاهی دورماندگی ادم را دست نیافتنی و، پرراز و رمز می کند.مثل هوارد هیوز.مثل وارن بیتی.حتی مثل شمیم بهار منتقد خودمان که در دورافتادگی اش ،صاحب منزلت و اعتباری شده، حتی بت گروهی هم […]