پیش بینی برندگان نخل طلا

چه فیلم هایی برندگان نخل طلای کن خواهند بود؟

پیش بینی ها را در گزارش بخوانید

تریبون هنر: «لازاروی خوشحال»، یک درام سیاه و سفید از لهستان و فیلمی از سینمای کره جنوبی از مهمترین شانس‌های کسب نخل طلای کن ۲۰۱۸ هستند.

در هفته اول برگزاری جشنواره کن درام سیاه و سفید «جنگ سرد» به کارگردانی «پاول پالیکوفسکی» کارگردان برنده اسکار لهستانی بیشترین توجهات را معطوف خود کرد، فیلمی در پس زمینه دهه ۱۹۵۰ میلادی لهستان که در کارگردان به میهن‌پرستی و نژادپرستی در زادگاهش در قالب یک داستان عاشقانه و تراژیک می‌پردازد.

«جنگ سرد» روایتگر یک داستان عاشقانه گرم و رازآلود در دوران پس از جنگ جهانی در کشور لهستان میان موسیقی‌دان و یک خواننده جوان است که به عضویت یک گروه موسیقی تحت حمایت کمونیست‌ها درآمده است. «پالیکوفسکی» در سال ۲۰۱۳ با درام سیاه و سفید «آیدا» موفق به کسب جایزه اسکار بهترین فیلم خارجی جوایز سینمایی اسکار شد.

اما در هفته دوم برگزاری جشنواره کن تعداد فیلم‌های قابل‌توجه و تحسین شده توسط منتقدین افزایش یافت که اولین آن فیلم عجیب «داگمن» ساخته «متئو گارونه» کارگردان ایتالیایی بود، فیلمی بر اساس یک داستان واقعی درباره یک نظافتچی سگ که به تدریج وارد رابطه‌ای خطرناک با یکی از تبهکاران شهر می‌شود.

دیگر فیلمی که شانس بالایی برای درخشش در کن امسال دارد؛ «سوختن» ساخته «لی چانگ-دونگ» یکی از کارگردانان محبوب و مورد احترام جشنواره کن است که امسال با اقتباسی سینمایی از داستان کوتاه نوشته «هاروکی موراکامی» به کن بازگشته است. این فیلم درباره اتفاقاتی است که میان سه فرد جوان روی می‌دهد که هر کدام روش خاص زندگی خود را دارند.

با این وجود «پیتر بردشاو» منتقد سینمایی گاردین فیلم «لازاروی خوشحال» ساخته «الیس رورواچر» کارگردان ایتالیایی را دارای بالاترین شانس برای تصاب نخل طلای کن می‌داند. فیلمی مرموز و واقع گرا و تمثیلی از چگونگی سوء استفاده و خیانت به جمعیت روستایی ایتالیا.

«کالبد آسمانی» (۲۰۱۱) و «شگفتی‌ها» (۲۰۱۴) دو فیلم دیگر «رورواچر» بودند که پیش از این در جشنواره کن رونمایی شده‌اند.

پیش بینی گاردین از برندگان جشنواره کن ۲۰۱۸:

نخل طلای بهترین فیلم: لازاروی خوشحال (الیس رورواچر)

جایزه بزرگ هیات داوران: جنگ سرد (پاول پالیکوفسکی)

جایزه هیات داوران: سوختن (لی چانگ-دونگ)

بهترین کارگردانی: متئو گارونه (داگمن)

بهترین فیلمنامه: نوری بیلگه جیلان، ابرو جیلان و آکین آکسو (درخت گلابی وحشی)

بهترین بازیگر مرد: یو آ-ین (سوختن)

بهترین بازیگر زن: ژوانا کولیگ (جنگ سرد)

مطالب مرتبط




شما هم یک دیدگاه ارسال کنید
 

نام




یادداشت آرشیو

  • آن سوی ابرها
    فیلم تازه مجید مجیدی
    نگاهی به آن سوی ابرها
    محصول مشترک ایران و هنر

    تریبون هنر: فیلم تازه مجید مجیدی داستان خواهر و برادری است که مدتی از هم دور بوده‌اند اما ماجرایی تازه، دوباره سرنوشت آنها را به هم گره می‌زند. این فیلم در ستایش عشق و زندگی و تنوع روابط انسانی است. نکته‌ها: – مجید مجیدی دو سال بعد از پروژه‌ی عظیم […]

  • بدون تاریخ بدون امضا
    به بهانه اکران "بدون تاریخ،بدون امضاء"
    قصّه ای که دیدن و شنیدنش واجب است
    یادداشت سیدمحمد کاظمی

    تریبون هنر _ سیدمحمد کاظمی: در میان انبوهی از فیلم های بی قصّه یا بد قصّه که به عقیده ی بسیاری از کارشناسان، لطمه ی اصلی را به سینما وارد می کنند، فیلم وحیدجلیلوند را باید بارها تحسین کرد و به هر انسانی توصیه کرد که برای تماشای این اثر […]

  • عبدالجواد موسوی
    یادداشت سید عبدالجواد موسوی
    درهیچ کجای دنیا منتقدان فیلم را بی‌شرف و بی‌غیرت خطاب نمی کنند
    دست از سر هنر و سیاست و دین مردم‌ بردارید

    تریبون هنر _ سید عبدالجواد موسوی: فایده‌ای ندارد. هر چه قدر هم درباره دوقطبی‌سازی و مضراتش بگوییم فایده‌ای ندارد. عده‌ای نان و هویت‌شان را در این دوقطبی‌سازی‌های مضحک و چندش‌آور می‌بینند و اصلا هم برای‌شان مهم نیست از دل این دوقطبی‌سازی‌ها ممکن است چه فجایع هولناکی سر بر آورند. اختلاف […]

  • ابراهیم حاتمی کیا تریبون هنر
    یادداشت محمد قوچانی درباره ابراهیم حاتمی کیا
    بیش از عقل معاش، عقل معاد دارد
    سیاست را می‌فهمد اما سیاست را دوست ندارد

    تریبون هنر _ محمد قوچانی: ابراهیم حاتمی‌کیا مثل هر ایرانی دیگری این روزها با این پرسش روبه‌رو است که اصلاح‌طلب است یا اصولگرا؟ میانه‌رو است یا تندرو؟ با اپوزیسیون یا از حاکمیت؟ مدافع دولت است یا منتقد آن؟ این پرسش‌ها البته در میان عامه مردم خریداری ندارد. به جز نهایتا […]

  • ابراهیم حاتمی کیا
    یادداشت عبدالرضا منجزی درباره ابراهیم حاتمی کیا
    او منزلت طرفداران انقلاب را هم پایین آورده
    مرور حاتمی کیا؛ از همراهی آوینی تا ناسزا به کیارستمی و فرهادی

    تریبون هنر _ عبدالرضامنجزی: بعضی از ادم ها هر چه در سایه باشند ،مقبول ترند.محبوب ترند. گاهی دورماندگی ادم را دست نیافتنی و، پرراز و رمز می کند.مثل هوارد هیوز.مثل وارن بیتی.حتی مثل شمیم بهار منتقد خودمان که در دورافتادگی اش ،صاحب منزلت و اعتباری شده، حتی بت گروهی هم […]