Ad

دیگر رای نمی دهم

کیومرث پوراحمد: نخل های طلا واقعی نیستند و به خاطر مسایل دیگری به فیلمسازان ما داده می شوند

این جایزه‌ها ارزش خاصی ندارند

تریبون هنر: کیومرث پوراحمد به بهانه سالگرد دوم خرداد صحبت‌های جالبی را در مورد دریافت جوایز بین المللی سینماگران ایرانی، حضور بانوان در ورزشگاه‌ها و ساخت مستندهای تبلیغاتی برای سیاستمداران مطرح کرده است.

پوراحمد کارگردان سینما درباره کسب جایزه بهترین فیلمنامه جشنواره کن توسط جعفر پناهی گفت: «کسب جایزه‌های بین‌المللی هیچ کمکی به داخل و سینمای ایران نمی‌کند. هیچ وقت نگفتم و نخواهم گفت که جوایز بین‌المللی می‌تواند موقعیت سینمای ما را بهتر کند. عقیده دارم که فضای داخلی سینمای ایران به‌حدی مخرب و بد شده است که جایزه‌های بین‌المللی نیز نمی‌تواند به ما کمک کند. البته این جایزه‌ها ارزش خاصی ندارند زیرا واقعی نیستند و به خاطر مسائل دیگر آن را به فیلمسازان ما می‌دهند. این نخل‌های طلا به کارگردانانی که آن را دریافت می‌کنند، کمک می‌کند تا پول بیشتری به دست بیاورند و زندگی بهتری را برای خود به وجود بیاورند. این نوع جوایز مطلقا به سینمای ایران کمک نمی‌کند. وضع تولید، توزیع، نمایش و سانسور با جایزه‌های بین‌المللی بهتر نمی‌شود.»

پوراحمد در ادامه از نمایش بازی‌های جام جهانی در سینماها دفاع می‌کند و می‌گوید: «برای ایجاد شور و شعف در سالن‌های سینما بسیار خوب است که مردم بازی‌های جام جهانی را در سینماها ببینند. زیرا هم به فوتبال و هم به سینما کمک می‌شود. اینکه سالن‌ها پر می‌شود اتفاق خوبی است. یک‌سری سینماگران هم این میان مخالفت می‌کنند و اعتقاد دارند که انجام این کار درست نیست. حالا من از آنها سئوال می‌کنم سالن‌های شما با فیلم‌های درجه یکی که می‌سازید خالی برود بهتر است یا اینکه سالن‌های سینما شلوغ باشد و کمکی هم به اقتصاد سینما شود؟»

کارگردان «اتوبوس شب» همچنین درباره راه ندادن زنان به ورزشگاه‌ها نظر جالبی دارد: «یکی از بدترین قوانین کشور حضور نداشتن زنان در ورزشگاه‌ها و بحث حجاب است. نمی‌دانم این پافشاری از کجا آمده است و چرا با این مسائل هنوز نتوانسته‌ایم کنار بیاییم. اصلا اجبار به چه معنا است؟ مگر می‌شود کسی برای یکی دیگر تصمیم بگیرد؟ آن هم درباره مسائل شخصی افراد و خصوصی‌ترین چیزهایی که برای یک فرد وجود دارد.»

کیومرث پوراحمد در پایان و درباره ساخت فیلم‌های انتخاباتی برای سیاستمداران گفت: «تا قبل از دوره آقای روحانی، اگر پیشنهادی به من می‌شد قطعا انجام می‌دادم، البته نه هر پیشنهادی. اما اکنون هر کسی با هر رویکردی هم قصد ریاست جمهوری داشته باشد برایش فیلم نخواهم ساخت. البته در دوره آقای خاتمی مایل بودم که این کار را انجام دهم. دوم خرداد ۲۱ سال پیش بهترین دوران سیاسی ایران بود. اگر در آن دوران بودیم قطعا برای آقای خاتمی فیلم تبلیغاتی می‌ساختم. اما اکنون برای آقای موسوی هم فیلم نمی‌سازم. دیگر رای هم نخواهم داد و از هیچ فردی حمایت نخواهم کرد.»

تاریخ انتشار :۲ خرداد ۱۳۹۷

برچسب‌ها:,
مطالب مرتبط



شما هم یک دیدگاه ارسال کنید
 

نام


*

code



یادداشت آرشیو

  • یادداشت بابک صحرایی درباره انیو موریکونه
    از بد اقبالی ماست که جوانی مان، مقارن با کهنسالی اسطوره هاست

    تریبون هنر: بابک صحرایی درباره انیو موریکونه نوشت: امروز انیو موریکونه در ۹۱ سالگی درگذشت. خوب عمر کرد اما هنوز مرگ برایش زود بود. انسان هایی همانند او حتی در کهنسالی هم که بمیرند دل آدم می گیرد نام انیو موریکونه یکی از نمادهای موسیقی فیلم است. او با جادوی موسیقی اش، تعدادی از فیلم های درخشان تاریخ سینما را در قلب و روح مردم ماندگارتر کرد. یک فیلم را […]

  • بابک صحرایی پرویز پرستویی سیروس الوند
    یادداشت بابک صحرایی برای تولد پرویز پرستویی
    ناصر ملک مطیعی می گفت فکر نمی کردم یه روزی حاج کاظم زیر بغل فرمون رو بگیره

    تریبون هنر: بابک صحرایی برای تولد پرویز پرستویی نوشت: تولد پرویز پرستویی بهونه خوبی برای مرور هنرمندیه که توی جریان هنر و فرهنگ جامعه در حدود سی سال گذشته تاثیرهای مهمی داشته پرویز پرستویی در دهه هفتاد با فیلم هایی مثل آژانس شیشه ای، لیلی با من است، آدم برفی، […]

  • یادداشت جواد طوسی برای فرمان آرا و حکایت دریا
    زمانه آقا، زمانه!

    تریبون هنر _ جواد طوسی: پس از یک وقفه طولانی در فعالیت فیلمسازی بهمن فرمان‌آرا، حدیث نفس او در شروع کارش در یک دوران گذارِحساس در «بوی کافور عطر یاس» (۱۳۷۹ )، جملاتی از این دست بود: «هراس من از مرگ نیست، هراس من از بیهوده زیستنه/ وقتی فیلمساز فیلم […]

  • حکایت دریا

    تریبون هنر: سعید عقیقی در نوشتاری تحت عنوان «دست ِ تاریک ، دستِ تاریک» نقطه نظرش را درباره جدیدترین ساخته‌ی بهمن فرمان آرا «حکایت دریا» که اکران آنلاین شده است، نوشت. یادداشت سعید عقیقی را در تریبون هنر بخوانید: « اصالت نومیدی شاید کلید درک واپسین ساخته فرمان آرا باشد؛ […]

  • تریبون هنر: حمید جبلی خیلی اهل گفتگو نیست و بویژه دستش چندان به نوشتن یادداشت‌های یادبود برای همکارانش نمی‌رود ولی این بار وقتی برای نگارش مطلبی یا خاطره‌ای از محمد علی کشاورز با او طرح موضوع کردیم، دست به قلم شد و در پاسخ به درخواست ما یادداشتی برای این […]

Ad
Ad
Ad