Ad


میترا حجار: دوچرخه سواری در تهران دیوانگی محسوب می شود

تهران هم اکنون بیشتر به یک پارکینگ عظیم شبیه است

تریبون هنر: سیزدهم خرداد روز رسمی دوچرخه سواری در دنیاست. میترا حجار امروز با انتقاد از نبود امکان دوچرخه سواری در سطح شهر اظهار داشت:

تا کی باید به جای خیابان در حیاط خانه دوچرخه سواری کنیم؟ شهر تهران علی رغم صرف هزینه های چند میلیاردی برای اوتوبان های دوطبقه، پل ها و تونل های عظیم، هنوز مسیر مشخص و ایمن برای دوچرخه سواران ندارد. به نوعی که دوچرخه سواری در سطح شهر تهران از دید بزرگان ما دیوانگی محسوب می شود

اما اگر شما هم از جمله کسانی هستید که سوار بر اتومبیل شخصی خود شده و پس از رانندگی و طی مسافت کوتاهی برای دویدن به پارک یا باشگاهی ورزشی می رسید و انجام این کار  به نظرتان صد در صد طبیعی می آید لازم است از خود بپرسید که این حرکت نه چندان هوشمندانه تا کی می تواند ادامه پیدا کند؟ چرا که شهر تهران هم اکنون بیشتر به یک پارکینگ عظیم شبیه است

امروز سوم ژوئن برابر با سیزدهم خردا از سوی سازمان ملل به عنوان اولین روز رسمی دوچرخه سواری در دنیا نامگذاری شده است

دوچرخه به عنوان ساده ترین، ارزان ترین، سالم ترین و پایدارترین وسیله نقلیه در جهان شناخته می شود

دوچرخه تنها ما را از نقطه ای از نقطه دیگر نمی برد، بلکه شادابی، تحرک و سلامتی را نیز شامل می شود.

استفاده از دوچرخه یک فعالیت مدنی ست که هوشمندانه با بی تفاوتی و بی کنشی شهروندان مقابله می کند و آگاهی جوامع محلی را در زمینه حفاظت از محیط زیست به طرز چشمگیری بالا می برد.

از این رو به قول آقای مهندس درویش:

گسترش فرهنگ دوچرخه سواری می تواند آغاز خوبی باشد

تاریخ انتشار :۱۳ خرداد ۱۳۹۷

مطالب مرتبط



شما هم یک دیدگاه ارسال کنید
 

نام


*

code



یادداشت آرشیو

  • فیلم کلمبوس
    یادداشت بابک صحرایی درباره فیلم کلمبوس
    یک کمدی سیاه با اندیشه ای قابل احترام

    تریبون هنر _ بابک صحرایی: دیشب فیلم «کلمبوس» به کارگردانی هاتف علیمردانی را در پردیس کورش دیدم. یک کمدی ابزورد زیبا که در قیل و قال کمدی های سطحی این روزها، دارای شاخص های صحیح یک کمدی سیاه با اندیشه ای قابل احترام است اسم هاتف علیمردانی را اولین بار […]

  • لس انجلس تهران
    به بهانه ی هجومِ کم سابقه به "لس آنجلس،تهران"
    به جای قلع و قمع، به خودمان رحم کنیم
    یادداشت سیدمحمد کاظمی

    تریبون هنر: تینا پاکروان کارگردان توانایی ست که اگر نبود فیلم های قابل قبولی چون “خانوم” و “نیمه شب اتفاق افتاد” را نمی ساخت.پس اگر فقط کمی انصاف داشته باشیم ، استعدادی همچون پاکروان را پرپر نمی‌کنیم.حدود دو سال پیش این کارگردان خوش فکر که اتفاقا کنار دست بسیاری از […]

  • فردین ملک مطیعی بهروز وثوقی
    انتقاد تند نیما حسنی نسب از ستاره های این روزها
    از سلبریتی های دیروز تا صله بگیرهای امروز
    در معاشرت و مشارکتِ تهوع‌آورشان با اربابان پول کثیف و معاونت در پولشویی

    تریبون هنر _ نیما حسنی نسب: به این عکس خوب دقت کنید؛ در هیاهوی هیچِ صله‌بریتی‌های امروزی، در هجومِ زشت و رعشه‌آور اخبار الکی و فهرست‌های جعلی و شعارهای سطحی که از بعضی بازیگرهای معروف این روزگار می‌شنویم، در معاشرت و مشارکتِ تهوع‌آورشان با اربابان پول کثیف و معاونت در پولشویی […]

  • تنگه ابوقریب
    دریچه‌ای به مفهوم مقاومت
    یادداشت کمال تبریزی درباره «تنگه ابوقریب»
    فقط باید دید

    تریبون هنر _ کمال تبریزی: «تنگه ابوقریب» از آن دسته فیلم‌هایی است که غیر قابل توصیف هستند ! مثل موسیقی‌ای که غیر قابل تقلید باشد ! فقط می‌توان گفت که مانند دریچه شهرفرنگ به دنیایی متفاوت هدایت می‌شوید که این بار به شدت ملموس و واقعی است ! دریچه‌ای به […]

  • کیوان کثیریان
    نگاهی به ترکیب سینماها در هفته‌های اخیر
    قصه بی‌سروته، بازی‌های خیلی بد، بازیگرانی بسیار بدتر
    یادداشت کیوان کثیریان

    کیوان کثیریان:  نگاهی به ترکیب اکران سینماها در هفته‌های اخیر می‌تواند گویای حال و روز این روزهای سینمای ما باشد. نگاه معیوب مدیریت سینما که تشویق “سرمایه سالاری” نام گرفته نتیجه‌اش می‌شود همین. از ۱۳ فیلم روی پرده ۸ تایش از جنس فیلم‌هایی است که “کمدی” خوانده می‌شوند و در […]

Ad
Ad
Ad
Ad