Ad


در گفتگو با تریبون هنر

میلاد اکبری: معیار خاصی برای موفق شدن یک قطعه‌ی موسیقی وجود ندارد

تنظیم آخرین تیر برای رسیدن به هدف است

تریبون هنر: میلاد اکبری از بهترین و موفق ترین آهنگساز – تنظیم‌کننده‌‌ های حال حاضر است. او از جمله موزیسین هایی است که همیشه آثارش مورد توجه علاقه مندان موسیقی قرار گرفته اند. میلاد اکبری در سال های اخیر همکاری های موفقی با حمید عسکری، عماد طالب‌زاده، فریدون آسرایی، نیما مسیحا، امیر کریمی، قاسم افشار، حسین زمان، مانی رهنما، والایار و بسیاری خواننده های دیگر داشته است شنیده‌ایم. تریبون هنر با او که این روزها مشغول همکاری های تازه ای با حمید عسگری، مسعود صادقلو ، پدرام پالیز و گرشا رضایی‌ست، گفت‌وگویی داشته است که می توانید در ادامه بخوانید

مشغله های کاری فرصت خواندن را از من گرفته است
میلاد اکبری که خودش صدای خوبی دارد در این رابطه به تریبون هنر گفت: در حال حاضر مشغله‌ی کاری بسیار و همکاری‌ام با خواننده‌ها، فرصت خواندن را از من گرفته و بیشتر تمرکزم روی تنظیم کارهای دیگران است. فکر می‌کنم اگر روی یک کار تمرکز داشته باشم به موفقیت بیشتری دست پیدا می‌کنم.

روی یک فضای خاص متمرکز نیستم
این آهنگساز و تنظیم‌کننده‌ی دور از حاشیه درباره‌ی فضای کار خود گفت: فضایی که کار می‌کنم بستگی به ترانه‌، ملودی و صدای خواننده دارد. در کل روی یک فضای خاص متمرکز نیستم. کارهای اسلو، ریتمیک و الکترونیک کار می‌کنم. همانطور که گفتم فضایی خواننده در نظر دارد نیز قابل اهمیت است. به طور مثال کارهای پدرام پالیز بیشتر اکتیو است. در کارهای گرشا نیز کارهای اسلو هم شنیده می‌شود.

 

معیار خاصی برای هیت و شنیده شدن یک قطعه‌ی موسیقی وجود ندارد

او در مورد شنیده شدن یک قطعه‌ی موسیقایی در بازار موسیقی گفت: شنیده شدن یک قطعه همان اتفاقی‌ست که خیلی از خواننده‌ها به دنبال آن هستند و البته قابل پیش‌بینی هم نیست. اما می‌توان گفت مخاطبان موسیقی از ترانه‌ی ساده و روان بیشتر استقبال می‌کنند. تجربه نشان داده مردم کارهای ساده را بیشتر دوست دارند. در کل معیار خاصی برای هیت و شنیده شدن یک قطعه‌ی موسیقی وجود ندارد.

 

تنهاترین راه برای به روز بودن، شنیدن کارهای خوب جهانی و حتی داخلی‌ست
میلاد اکبری در خصوص به روز بودن موزیسین این طور توضیح داد: به اعتقاد من بهترین و تنهاترین راه برای به روز بودن، شنیدن کارهای خوب جهانی و حتا داخلی‌ست. آنالیز کارهایی که مورد استقبال مخاطبان موسیقی قرار می‌گیرد، می‌تواند در نزدیک شدن موزیسین به موسیقی روز کمک بسیاری کند. دنبال کردن و شنیدن موسیقی روز دنیا و موسیقی کشور به خصوص کارهایی که مورد استقبال قرار می‌گیرند، می‌تواند خط مشی خوبی برای نزدیک شدن به سلیقه‌ی مردم باشد.

تنظیم آخرین تیر برای رسیدن به هدف است
وی همچنین در مورد تاثیرگذاری تنظیم روی شنیده شدن قطعات موسیقایی اظهار داشت: به اعتقاد من همانطور که در قبل اشاره کردم هر چقدر ترانه و ملودی خوب و قوی باشد کار می‌تواند بهتر شنیده شود. درست است که تنظیم یک قطعه‌ی موسیقایی از اهمیت بالایی برخوردار است اما ترانه‌، ملودی و صدای خواننده در جذب مخاطب تاثیر بسیاری دارد. در کل تنظیم اهمیت زیادی دارد اما بهتر است بگوییم آخرین تیر برای رسیدن به هدف است.

 

تاریخ انتشار :۲۳ خرداد ۱۳۹۷

مطالب مرتبط



شما هم یک دیدگاه ارسال کنید
 

نام


*

code



یادداشت آرشیو

  • عبدارضا منجزی
    به بهانه ی تولد بازیگر ما....
    بهروز وثوقی، یه مرد بود ، یه مرد ..
    یادداشتی از عبدالرضا منجزی

    تریبون هنر _ عبدالرضا منجزی: دو تا بمب اتم باید ترکونده شود ، زمین و زمان رو شخم بزند ، این و آن را بهم بدوزد، یه انرژی هایی رها بشود، یک چیزهایی در چیزی دیگر قاطی بشود تا یه همچو موجود عجیبی مثل تو ، از توش دربیاید، تا […]

  • مسعود فراستی
    خانم ها، آقایان! نظرشماچیست؟
    آیا فراستی عاشق شده است؟
    به قلم سیدمحمد کاظمی

    تریبون هنر: پدیده ی عجیبی ست این عشق.ماجرای غریبی ست این عشق.فقط عشق می تواند سیاه ترین صحنه های زندگی و مقوّا ترین آدم های اجتماع را تبدیل به بهترین پلان ها و “درآمده ترین” شخصیّت ها کند‌. خانم ها، آقایان ! ما مسعود فراستی را خوب می شناختیم.او نوازنده […]

  • مردی بدون سایه

    تریبون هنر: علیرضا رئیسیان جزو فیلمساز های محترم سینمای ما به حساب می آید.او اعتبار و جایگاه ویژه ای را برای خودش در سینما پیدا کرده.در فیلم هایش تلاش می کند که هم الگوهای صحیح سینما را در نظر بگیرد و هم توجه مخاطب را جلب کند.به همین خاطر است […]

  • طلا

    تریبون هنر: “طلا” اصلاً فیلم بدی نیست.لازم دانستم یادداشت خودم را با این جمله شروع کنم تا همین اول کار ، جمله ی آخر را گفته باشم.ولی باز هم پای انتظارات برآورده نشده ی ما از یک کارگردان خوش سابقه به میان می آید. کارگردانی که “نفس عمیق” و “دربند” […]

  • زهرمار
    زهرمار؛ چیزی نزدیک به هیچ
    به قلم سیدمحمد کاظمی

    تریبون هنر: مگر می شود از جواد رضویان توقّع فیلمی غیر از ژانر کمدی را داشت؟ بدون استثنا تمام کسانی که آماده می شدند تا”زهرمار” را تماشا کنند ، منتظر اثری کمدی و البته خارج از قالب جشنواره بودند.انتظار دوم به صورت کامل برآورده شد.یعنی “زهر مار” به هیچ عنوان […]

Ad
Ad