Ad


در گفتگو با تریبون هنر

میثم مروستی: فرصت تولید کار برای خودم را ندارم

هشت سال روی پروژه «موسیقی نمایش» زمان گذاشته ام

تریبون هنر: میثم مروستی، موزیسین نام آشنا موسیقی کشور و از نوازنده‌های حرفه‌ای است که در عرصه خوانندگی نیز فعالیت دارد و اولین آلبوم رسمی خود با نام «لحظه‌های بی‌هوا» را در سال ۹۱ منتشر کرد.گفتگوی تریبون هنر با میثم را در ادامه بخوانید

 

اپلیکیشن آموزشی برای تمام بخش‌های مختلف موسیقی
مروستی در پاسخ به این سوال تریبون هنر که چرا مدت‌هاست قطعه‌ای را منتشر نمی‌کند گفت: روی چند پروژه‌ی سنگین و زمان‌گیر کار می‌کنم که حجم زیادی از زمان را از من می‌گیرد و فرصت تولید کار برای خودم را ندارم. بیش از یک سال و نیم است که روی یک «اپلیکیشن» آموزش موسیقی کار می‌کنم. این اپلیکیشن آموزشی تمام بخش‌های مختلف موسیقی را در برمی‌گیرد. آموزش از مبانی تا تئوری با حضور حدود ۱۰۰ نفر از اساتید و پیشکسوتان عرصه‌ی موسیقی که می‌توان گفت تقریبا همه هستند

او در ادامه توضیح داد: یکی دیگر از کارهایی که به شدت وقتم را گرفته، پروژه‌ی «موسیقی نمایش» است که حدود ۶ ماه است که در حال تولید آن هستیم که به احتمال بسیار تا مرداد ماه نیز طول می‌کشد. ضمن این‌که پروسه‌ی ضبط آن با ارکستر لندن انجام می‌شود و همین موضوع زمان زیادی را در برمی‌گیرد.

 

 

موسیقی نمایش برگرفته از ادبیات و فرهنگ کشور خودمان است
میثم مروستی در رابطه با «موسیقی نمایش» به تریبون هنر گفت: این موسیقی نمایش برگرفته از یک کتاب تاریخی‌ست که نام آن را نمی‌گویم چون نمی‌خواهم داستان آن لو برود. اپیزود اول آن در یک بازه زمانی بین۱۰ تا ۱۵ سال است و قابلیت ادامه‌دار شدن را دارد. این نمایش برگرفته از ادبیات و فرهنگ کشور خودمانو کشورهای همسایه است که اپیزود اول آن مربوط به عطارنیشابوری‌ و حدود ۹۰ دقیقه است. این «موسیقی نمایش» حدود ۴ بازیگر، یک راوی و یک خواننده دارد که البته هنوز با این افراد به قطعیت نرسیدیم به همین دلیل نمی‌توانم آن‌ها را معرفی کنم. حدود ۸ سال به این موضوع فکر کردم که چطور می‌توانم این کتاب را به نمایش دربیاورم. زمان اجرای آن دقیق مشخص نیست. اما به احتمال بسیار ضبط آن در شهریور به اتمام می‌رسد.

 

 

موسیقی اقوام مختلف ایرانی از تمام قومیت‌های کشور
همچنین مروستی در رابطه با پروژه‌ی دیگری که به سفارش بنیاد رودکی و وزارت فرهنگ و ارشاد در حال تولید است اظهار داشت: در این آلبوم که به احتمال بسیار به همراه ارکسترسمفونیک اجرا خواهد شد موسیقی اقوام مختلف ایرانی از تمام قومیت‌های کشور در قالب ارکستر و در یک آلبوم منتشر خواهد شد. کار آهنگسازی و تنظیم قطعات به عهده‌ی من بوده است. به احتمال زیاد این اثر تا دو ماه آینده آماده خواهد شد. اطلاعات دقیق‌تری از زمان اجرا و انتشار آن ندارم.

تاریخ انتشار :۲۷ خرداد ۱۳۹۷

مطالب مرتبط



شما هم یک دیدگاه ارسال کنید
 

نام


*

code



یادداشت آرشیو

  • مسعود فراستی
    خانم ها، آقایان! نظرشماچیست؟
    آیا فراستی عاشق شده است؟
    به قلم سیدمحمد کاظمی

    تریبون هنر: پدیده ی عجیبی ست این عشق.ماجرای غریبی ست این عشق.فقط عشق می تواند سیاه ترین صحنه های زندگی و مقوّا ترین آدم های اجتماع را تبدیل به بهترین پلان ها و “درآمده ترین” شخصیّت ها کند‌. خانم ها، آقایان ! ما مسعود فراستی را خوب می شناختیم.او نوازنده […]

  • مردی بدون سایه

    تریبون هنر: علیرضا رئیسیان جزو فیلمساز های محترم سینمای ما به حساب می آید.او اعتبار و جایگاه ویژه ای را برای خودش در سینما پیدا کرده.در فیلم هایش تلاش می کند که هم الگوهای صحیح سینما را در نظر بگیرد و هم توجه مخاطب را جلب کند.به همین خاطر است […]

  • طلا

    تریبون هنر: “طلا” اصلاً فیلم بدی نیست.لازم دانستم یادداشت خودم را با این جمله شروع کنم تا همین اول کار ، جمله ی آخر را گفته باشم.ولی باز هم پای انتظارات برآورده نشده ی ما از یک کارگردان خوش سابقه به میان می آید. کارگردانی که “نفس عمیق” و “دربند” […]

  • زهرمار
    زهرمار؛ چیزی نزدیک به هیچ
    به قلم سیدمحمد کاظمی

    تریبون هنر: مگر می شود از جواد رضویان توقّع فیلمی غیر از ژانر کمدی را داشت؟ بدون استثنا تمام کسانی که آماده می شدند تا”زهرمار” را تماشا کنند ، منتظر اثری کمدی و البته خارج از قالب جشنواره بودند.انتظار دوم به صورت کامل برآورده شد.یعنی “زهر مار” به هیچ عنوان […]

  • مسخره باز
    مرور فیلم های جشنواره فجر
    مسخره باز؛ غیر قابل مقایسه به اتّهام سورئالیسم
    به قلم سیدمحمد کاظمی

    تریبون هنر _ سیدمحمد کاظمی: کار خیلی سختی ست که “مسخره باز” را در کنار دیگر آثار سینمایی ایران قرار داده و بخواهیم به مقایسه بپردازیم.”مسخره باز” کاملاً متفاوت از آثار دیگری ست که در سینمای داخلی مان می بینیم؛ هرچند شبیه به آن را بارها در هالیوود شاهد بوده […]

Ad
Ad
Ad
Ad