Ad


آزیتا حاجیان: پیشنهادها را نمی‌پذیرم

فیلمنامه‌ها حرف جدید و محتوایی برای جامعه ندارند

تریبون هنر: آثار نمایشی باید در خدمت مردم باشند و به رشد فرهنگی مردم کمک کنند، کم کار شدم و پیشنهادات را نمی‌پذیرم چون فیلمنامه‌ها حرف جدید و محتوایی برای جامعه ندارند.

«دزد عروسک‌ها» اولین کار تلویزیونی او بود و با «روبان قرمز» درخشید. «کیمیا« و «تا ثریا» عمق فهم او از بازیگری را به رخ مخاطب کشاند و بسیاری این روزها انتقاد دارند که چرا این سریال بازپخش نمی‌شود. حتی خود آزیتا حاجیان بازیگر نقش محوری “تا ثریا” هم گلایه می‌کند که چرا این سریال تلویزیونی با کیفیت یک بار دیگر از شبکه‌هایی مثل آی‌فیلم به روی آنتن نمی‌رود. البته قدری هم کم‌کار شده و کمتر این روزها از او هنرمندی تلویزیونی، نمایشی و حتی سینمایی می‌بینیم. حاجیان مشغول کاری است که به دلیل اجازه نداشتن ترجیح داد به شرح جزئیات آن نپردازد.

مشروح این گفتگوی کوتاه را در ادامه بخوانید:

آزیتا حاجیان بازیگر پیشکسوت سینما و تلویزیون با اشاره به پیشنهاداتی که اصلاً سناریو ندارند، تصریح کرد: کم‌کار هستم، چون پیشنهاداتی که می‌شود سناریوهای ضعیفی دارند. ترجیح می‌دهم منتظر بمانم تا فیلم‌های سینمایی و تلویزیونی ارزشمند و ماندگاری بازی کنم. مخاطب ما برای هنر این مملکت هزینه می‌کند و جامعه هنری ما هم می‌بایست برای مختصات مادی و معنوی مردم ارزش قائل شوند. در واقع فیلم و هنر ما باید به معرفت و اخلاق و علم مردم، ‌نکته‌ای اضافه کند.

وی در پاسخ به این سوال که چگونه تلویزیون می‌تواند گوی سبقت را از ماهواره و فضای مجازی بگیرد، خاطرنشان کرد: من اعتقاد دارم پول مردم باید به کار رشد فرهنگی مردم بیاید. از این جهت سناریوها باید کاربردی‌تر و در جهت ارزش‌های معنوی و مادی مردم نوشته شود. تلویزیون با محتوا و جریان‌سازی کاربردها و مفاهیم می‌تواند مخاطبین را متوجه خود کند و موضوعات باطل و حرف‌های ناصحیح شبکه‌های خارجی ماهواره و جلوی پیش‌برندگی فضای مجازی را بگیرد.

حاجیان در خاتمه افزود: برخی از سناریوها واقعاً روند کلیشه‌ و تکرار را در دستور کار خودشان قرار داده‌اند و معتقدم تهیه‌کنندگان و فیلمسازان بسیار باید مراقب این مفاهیم باشند که هم به ارزش‌ها و موازین مذهبی و دینی و هم ارتقاء فرهنگی جامعه‌مان توأمان توجه شود. تلویزیون ما باید در صف رسانه‌های نوین امروزی، جلوتر حرکت کند و به فکر تقویت پیکره اصلی برنامه‌ها و فیلم‌های خود یعنی متون و فیلمنامه‌هایش باشد تا بتواند به توسعه فهم و درک مخاطبینش پاسخ درستی بدهد. من در فیلمی بازی خواهم کرد که سناریوی متفاوت و در عین حال برای مردم و جامعه حرف‌های جدید و گفتنی‌های پرمحتوا و غنی داشته باشد.

تاریخ انتشار :۱ تیر ۱۳۹۷

مطالب مرتبط



شما هم یک دیدگاه ارسال کنید
 

نام


*

code



یادداشت آرشیو

  • مسعود فراستی
    خانم ها، آقایان! نظرشماچیست؟
    آیا فراستی عاشق شده است؟
    به قلم سیدمحمد کاظمی

    تریبون هنر: پدیده ی عجیبی ست این عشق.ماجرای غریبی ست این عشق.فقط عشق می تواند سیاه ترین صحنه های زندگی و مقوّا ترین آدم های اجتماع را تبدیل به بهترین پلان ها و “درآمده ترین” شخصیّت ها کند‌. خانم ها، آقایان ! ما مسعود فراستی را خوب می شناختیم.او نوازنده […]

  • مردی بدون سایه

    تریبون هنر: علیرضا رئیسیان جزو فیلمساز های محترم سینمای ما به حساب می آید.او اعتبار و جایگاه ویژه ای را برای خودش در سینما پیدا کرده.در فیلم هایش تلاش می کند که هم الگوهای صحیح سینما را در نظر بگیرد و هم توجه مخاطب را جلب کند.به همین خاطر است […]

  • طلا

    تریبون هنر: “طلا” اصلاً فیلم بدی نیست.لازم دانستم یادداشت خودم را با این جمله شروع کنم تا همین اول کار ، جمله ی آخر را گفته باشم.ولی باز هم پای انتظارات برآورده نشده ی ما از یک کارگردان خوش سابقه به میان می آید. کارگردانی که “نفس عمیق” و “دربند” […]

  • زهرمار
    زهرمار؛ چیزی نزدیک به هیچ
    به قلم سیدمحمد کاظمی

    تریبون هنر: مگر می شود از جواد رضویان توقّع فیلمی غیر از ژانر کمدی را داشت؟ بدون استثنا تمام کسانی که آماده می شدند تا”زهرمار” را تماشا کنند ، منتظر اثری کمدی و البته خارج از قالب جشنواره بودند.انتظار دوم به صورت کامل برآورده شد.یعنی “زهر مار” به هیچ عنوان […]

  • مسخره باز
    مرور فیلم های جشنواره فجر
    مسخره باز؛ غیر قابل مقایسه به اتّهام سورئالیسم
    به قلم سیدمحمد کاظمی

    تریبون هنر _ سیدمحمد کاظمی: کار خیلی سختی ست که “مسخره باز” را در کنار دیگر آثار سینمایی ایران قرار داده و بخواهیم به مقایسه بپردازیم.”مسخره باز” کاملاً متفاوت از آثار دیگری ست که در سینمای داخلی مان می بینیم؛ هرچند شبیه به آن را بارها در هالیوود شاهد بوده […]

Ad
Ad
Ad
Ad