Ad


در گفتگو با تریبون هنر

انوشیروان تقوی: با تبلیغات گسترده کارهای ضعیف هم شنیده می شوند

هنوز می شود کارهای جدید و متفاوت ساخت

تریبون هنر: انوشیروان تقوی آهنگساز، تنظیم کننده و نوازنده حرفه ای و شناخته شده در عرصه ی موسیقی که فعالیت حرفه ای خود را حدودا ۱۸ سال پیش شروع کرده، این روزها سرگرم همکاری با علی زندوکیل، مسعود صادقلو و ماکان بند است. همکاری با حبیب، رضا صادقی، بابک جهانبخش، فرزاد فرزین، سعید شهروز، علی اصحابی، مهدی مقدم، مهدی مدرس و … از جمله همکاری های تقوی بوده است. او در عرصه خوانندگی هم فعالیت دارد

 

هنوز می شود کارهای جدید و متفاوت ساخت

انوشیروان تقوی که سال های زیادی ست در موسیقی به صورت حرفه ای فعالیت می کند در مورد علاقه  موسیقایی خودش گفت: بیشتر دوست دارم در زمینه ی آهنگسازی و تنظیم کار کنم چون از کودکی ام به این کار علاقه داشتم و عاشق موسیقی بودم. می شود گفت با موسیقی زندگی کردم. آهنگسازی و تنظیم را دوست دارم چون فکر می کنم هنوز می شود کارهای جدید و متفاوت ساخت.

 

با تبلیغات گسترده کارهای ضعیف هم شنیده می شود

او در خصوص کیفیت و همچنین شنیده شدن یک قطعه ی موسیقی گفت: حقیقت این است که در روند تولید یک قطعه  برای این که مورد توجه مخاطب قرار بگیرد، تمام بخش ها از اهمیت بالایی برخوردارند. ترانه، ملودی، تنظیم و میکس و مسترینگ هر کدام در جای خودش می تواند بیشترین تاثیر را روی کیفیت یک قطعه  و البته شنیده شدن آن داشته باشد اما این روزها بیشترین چیزی که باید مورد توجه قرار بگیرد پخش و تبلیغات گسترده ای ست که گاهی باعث می شود کارهای بسیار ضعیف نیز شنیده شوند و مورد استقبال قرار بگیرند. با همین تبلیغات به خصوص در فضای مجازی مثل اینستاگرام همه نوع موسیقی و هر خواننده ای به خورد مردم داده می شود.

 

نوازنده جایگاه مناسبی ندارد

تقوی در مورد جایگاه نوازنده در موسیقی کشور عنوان کرد: متاسفانه نوازنده های ما جایگاه مناسبی در موسیقی کشور ندارند به خصوص از جهت دستمزد نسبت به آن ها بی مهری می شود. در صورتی که بخش عمده ای از بار   موسیقایی عرصه ی موسیقی به دوش نوازنده ها قرار گرفته است.

 

خواننده باید نسبت به موسیقی تفکر مثبت داشته باشد

انوشیروان تقوی در رابطه با فاکتورهایی که برای همکاری با خوانندگان در نظر می گیرد به تریبون هنر گفت: در مرحله ی اول باید با خواننده احساس راحتی داشته باشم چون معتقدم در این صورت همکاری بهتری شکل می گیرد. ضمن این که تفکرات مثبتی نسبت به موسیقی داشته باشد تا به قول معروف بهانه های غیرمنطقی نداشته باشد. همچنین از حداقل های استاندارد برای خوانندگی نیز برخوردار باشد.

 

وقتی تنوع در موسیقی کم باشد همه ی کارها شبیه هم می شوند

انوشیروان تقوی در پایان در مورد فضای موسیقی در حال حاضر، گفت:  امیدوارم فضای موسیقی کشور به سمت پیشرفت برود و از موسیقی ضعیف دور شود. تعدد خوانندگان می تواند خوب باشد اما به همان اندازه می تواند به موسیقی آسیب بزند. ضمن این که شرایط سخت اقتصادی باعث شده تا اکثر خواننده های نام آشنا و حرفه ای  مثل قدیم کار نکنند و ترجیح شان این است که تنها با یکی دو نفر خاص همکاری کنند . همین فضای حاکم باعث می شود تا از تنوع کار کم شود. وقتی تنوع در موسیقی کم باشد همه ی کارها شبیه هم می شود.

 

منبع: تریبون هنر

 

 

 

تاریخ انتشار :۱۵ تیر ۱۳۹۷

مطالب مرتبط



شما هم یک دیدگاه ارسال کنید
 

نام


*

code



یادداشت آرشیو

  • مسعود فراستی
    خانم ها، آقایان! نظرشماچیست؟
    آیا فراستی عاشق شده است؟
    به قلم سیدمحمد کاظمی

    تریبون هنر: پدیده ی عجیبی ست این عشق.ماجرای غریبی ست این عشق.فقط عشق می تواند سیاه ترین صحنه های زندگی و مقوّا ترین آدم های اجتماع را تبدیل به بهترین پلان ها و “درآمده ترین” شخصیّت ها کند‌. خانم ها، آقایان ! ما مسعود فراستی را خوب می شناختیم.او نوازنده […]

  • مردی بدون سایه

    تریبون هنر: علیرضا رئیسیان جزو فیلمساز های محترم سینمای ما به حساب می آید.او اعتبار و جایگاه ویژه ای را برای خودش در سینما پیدا کرده.در فیلم هایش تلاش می کند که هم الگوهای صحیح سینما را در نظر بگیرد و هم توجه مخاطب را جلب کند.به همین خاطر است […]

  • طلا

    تریبون هنر: “طلا” اصلاً فیلم بدی نیست.لازم دانستم یادداشت خودم را با این جمله شروع کنم تا همین اول کار ، جمله ی آخر را گفته باشم.ولی باز هم پای انتظارات برآورده نشده ی ما از یک کارگردان خوش سابقه به میان می آید. کارگردانی که “نفس عمیق” و “دربند” […]

  • زهرمار
    زهرمار؛ چیزی نزدیک به هیچ
    به قلم سیدمحمد کاظمی

    تریبون هنر: مگر می شود از جواد رضویان توقّع فیلمی غیر از ژانر کمدی را داشت؟ بدون استثنا تمام کسانی که آماده می شدند تا”زهرمار” را تماشا کنند ، منتظر اثری کمدی و البته خارج از قالب جشنواره بودند.انتظار دوم به صورت کامل برآورده شد.یعنی “زهر مار” به هیچ عنوان […]

  • مسخره باز
    مرور فیلم های جشنواره فجر
    مسخره باز؛ غیر قابل مقایسه به اتّهام سورئالیسم
    به قلم سیدمحمد کاظمی

    تریبون هنر _ سیدمحمد کاظمی: کار خیلی سختی ست که “مسخره باز” را در کنار دیگر آثار سینمایی ایران قرار داده و بخواهیم به مقایسه بپردازیم.”مسخره باز” کاملاً متفاوت از آثار دیگری ست که در سینمای داخلی مان می بینیم؛ هرچند شبیه به آن را بارها در هالیوود شاهد بوده […]

Ad
Ad
Ad
Ad