Ad

بعد از پیشنهاد همایون شجریان

شورای شهر، دفتر موسیقی و خانه موسیقی برای برگزاری کنسرت خیابانی و رایگان همایون شجریان اعلام آمادگی کردند

گزارش کامل را در تریبون هنر بخوانید

تریبون هنر: بعد از پیشنهاد همایون شجریان در مورد برگزاری کنسرت خیابانی  رایگان برای شاد کردن مردم، شورای شهر، دفتر موسیقی و خانه موسیقی برای برگزاری کنسرت خیابانی و رایگان همایون شجریان اعلام آمادگی کردند

حجت نظری، مخبر کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران با اعلام آمادگی مدیریت شهری برای برگزاری کنسرت خیابانی و رایگان همایون شجریان گفت: همایون شجریان اعلام کرده است که در فضای باز و برای همه مردم کنسرتی برگزار کند و این اتفاق مبارک و میمونی است چراکه در این روزها برگزاری کنسرت آن هم از سوی یک خواننده محبوب باعث کاهش دغدغه‌های این روزهای مردم می‌شود و بسیار از این خواننده تشکر می‌کنم.

وی با بیان اینکه هر آنچه که در توان داشته باشیم برای برگزاری این کنسرت در یکی از مناطق شهر تهران انجام خواهیم داد، گفت: معتقدیم فعالیت‌های اینچنینی از سوی هنرمندان می‌تواند به افزایش نشاط اجتماعی کمک کند و به همین دلیل شخصاً تلاش خواهم کرد تا شجریان مجوزهای لازم را دریافت کند تا افراد بیشتری از این فضا در پی برگزاری کنسرت بهره ببرند.

وی با بیان اینکه شهرداری تهران تجربه‌های خوبی در برگزاری کنسرت‌های روباز در منطقه میدان مشق دارد، گفت: شخصا معتقدم اگر این کنسرت در یک منطقه جنوبی همچون بوستان آزادگان یا ولایت برگزار شود قطعا اتفاق بهتری خواهد بود چراکه لازم است در همه امور در تهران توسعه متوازن داشته باشیم و یکی از کارهایی که می‌توانیم در راستای توسعه متوازن انجام دهیم این است که مردم مناطق جنوبی هم امکان حضور در کنسرت را داشته باشند.

عضو شورای شهر تهران تاکید کرد: مدیریت شهری تهران از هیچ کوششی برای اجرای این کنسرت کوتاهی نخواهد کرد.

دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز برای صدور مجوز کنسرت‌های رایگان در حمایت از جامعه و مردم اعلام آمادگی کرد.

به گزارش تریبون هنر دفتر موسیقی وزارت ارشاد اعلام کرد: «به دنبال اعلام آمادگی برخی هنرمندان موسیقی برای برگزاری کنسرت‌های موسیقی رایگان به منظور امیدافزایی و نشاط‌بخشی به قشرهای مختلف جامعه، دفتر موسیقی نیز همگام با این حرکت مثبت، برای صدور مجوز این نوع کنسرت‌ها اعلام آمادگی کرد.

دفتر موسیقی ضمن تشکر از هنرمندانی که در همه فراز و فرودهای تاریخی، کنار مردم ایستاده‌اند، برای صدور سریع مجوزهایی برای این کنسرت‌ها آمادگی خود را اعلام می‌کند و امیدوار است در این راه از همکاری و همیاری سایر ارگان‌ها و نهادهای موثر به ویژه شهرداری‌های کشور و نیروی انتظامی برخوردار باشد.»

این اطلاعیه دفتر موسیقی، پیشنهاد روز گذشته (۸ مرداد ماه) همایون شجریان را به ذهن متبادر می‌کند؛ شجریان اعلام آمادگی کرده در صورتی که مشکل مجوز وجود نداشته باشد «بدون هیچ انتفاعی» اقدام به برگزاری کنسرت خیابانی «گسترده» خواهد کرد.

امروز حمیدرضا نوربخش ـ مدیر عامل خانه موسیقی نیز اعلام کرد: خانه موسیقی آمادگی دارد برای همایون شجریان و سایر هنرمندان دیگر با مسوولان وزارت ارشاد و شهرداری تعامل و این موضوع را پیگیری کند تا آنها کنسرت خیابانی برگزار کنند.

مدیر عامل خانه موسیقی اعلام کرد: خانه موسیقی آمادگی دارد برای همایون شجریان و سایر هنرمندان دیگر با مسوولان وزارت ارشاد و شهرداری تعامل و این موضوع را پیگیری کند تا آنها کنسرت خیابانی برگزار کنند.

حمیدرضا نوربخش بیان کرد: ما به عنوان خانه موسیقی یک صنف هستیم و همایون شجریان عضو صنف ماست و همچنین مشاور من به عنوان مدیرعامل خانه موسیقی است.

او با بیان اینکه سابقه برگزاری کنسرت خیابانی برای هنرمندان را به این شکل نداشته‌ایم، گفت: به هر حال در استادیوم‌های ورزشی اجراهایی داشته‌ایم. شاید منظور آقای شجریان این باشد که کنسرتی در فضایی مثل پارک برگزار کند. اگر این هنرمند آمادگی برگزاری چنین کنسرتی داشته باشد، ما نیز می‌توانیم در این زمینه کمک کنیم اما ارائه مجوز کنسرت موسیقی به ما مربوط نمی‌شود و باید مرکز موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی این مجوز را بدهد.

همایون شجریان روز دوشنبه ٨ مردادماه در صفحه شخصی خود نوشت: «عزیزان، در این ایام که چون سیاوش در گذر از آتش هستیم، نمی‌دانم چه کنیم تا حالمان کمی به شود، چنانچه مشکل مجوز نباشد، سراپا در خدمتم تا بدون هیچ انتفاعی کنسرت خیابانی گسترده برای شما عزیزان اجرا کنم، شاید دلمان در کنار یکدیگر آرام گیرد.»

این هنرمند در سال ١٣٩٢ نیز اعلام کرد: «حاضرم سال آینده برای هر کس که دلش بخواهد، اجرای خیابانی داشته باشم و البته این اجرا را فقط برای دل مردم و بدون هیچ مناسبتی در نظر گرفته‌ام که امیدوارم این شرایط از سوی خانه موسیقی فراهم شود.»

 

منبع: تریبون هنر

تاریخ انتشار :۹ مرداد ۱۳۹۷

برچسب‌ها:
مطالب مرتبط



شما هم یک دیدگاه ارسال کنید
 

نام




یادداشت آرشیو

  • از مایکل جکسون تا پسر بروسلی: کشف چیزهای عجیب در جسد سلبریتی‌ها

    تریبون هنر: از مایکل جکسون و رابین ویلیامز و پسر بروسلی تا هیث لجر و دختر الویس پریسلی، سلبریتی های محتلفی بوده اند که سرنوشت تراژیکی داشته‌اند؛ اما بررسی‌های پس از مرگشان از نکات غافلگیر کننده‌ای در خصوص مرگ آن‌ها پرده برداشته است.   مرگ همیشه اتفاقی غم انگیز است، بخصوص وقتی برای شخصی شناخته شده رخ می‌دهد. به گزارش تریبون هنر، گرچه بسیاری از سلبریتی‌ها سرنوشت تراژیکی داشته‌اند، اما بررسی‌های […]

  • فیلم آسمان غرب

    تریبون هنر: «آسمان غرب» پس از سال‌ها در سینمای ایران در قالب یک اکشن جنگی، هوایی، روایتی قهرمان‌محور از حماسه‌آفرینی شهید علی‌اکبر شیرودی، خلبان کبرای هوانیروز ارتش و گروه هم‌رزمانش را در روزهای نخست و غافلگیرانه شروع جنگ در غرب کشور برای حفظ وطن به تصویر می‌کشد. میلاد کی‌مرام، امیرحسین […]

  • فیلم پرویزخان

    تریبون هنر: بعد از مدت ها بار دیگر نوبت به یک فیلم سینمایی ورزشی رسیده ؛ فیلم «پرویز خان» ساخته علی ثقفی که برشی است از زندگی زنده یاد پرویز دهداری، مرد اخلاق فوتبال ایران. خوشبختانه این فیلم در چهل و دومین جشنواره فجر توانست جوایز یادی کسب کند. حافظه […]

  • ناصرالدین‌شاه؛ دستاویز جدید ساسی‌مانکن برای وایرال شدن

    تریبون هنر: هدیه عید امسال «ساسی‌مانکن» به طرفدارانش قطعه‌ای است به سیاق آهنگ‌های پنج سال گذشته‌اش، مملو از تکیه‌کلام‌های بی‌پروای جنسی که این روزها با توسل به گریم‌های مشابه دو شخصیت تاریخی و ساخت کلیپی بی‌ربط به آنچه می‌خواند، در حال دست به دست شدن در فضای مجازی است.   […]

  • نگاهی به فیلم «دروغ‌های زیبا» ساختۀ مرتضی آتش‌زمزم

    تریبون هنر: فیلم «دروغ‌های زیبا» در بازتاب همزیستی فرهنگی میان دو خانوادۀ مسلمان و بودایی، جاذبۀ خاص خودش را دارد و در روایت آن موفق بوده است. این همزیستی و دوستی و نزدیکی تا جایی است که شاید مدت‌ها متوجه نشویم، این دو خانواده از دو کیش و آیین متفاوت‌اند. […]

Ad
Ad
Ad
Ad