Ad


در گفتگو با تریبون هنر

امیر مهراد: هدفم نزدیک کردن سلیقه‌ی مردم به استانداردها‌ی جهانی‌ست

باید احساس مردم را نسبت به موسیقی درک کرد

تریبون هنر: امیر مهراد از جوان ترین موزیسین های حال حاضر است. او یکی از آهنگساز و تنظیم‌کننده‌های موفق این روزهاست که از شانزده‌ سالگی به صورت حرفه‌ای وارد عرصه‌ی موسیقی شده است. ‌مهراد این روزها مشغول ساخت و تولید قطعات جدیدی‌ست که به زودی منتشر خواهد شد.

 

مهم‌ترین بخش کاری‌ام، ورود به دنیای حرفه‌ای توسط بابک صحرایی بوده

به دلیل علاقه‌ی شدیدی که به موسیقی داشتم از سن خیلی کم شروع به یادگیری کردم و ساز تخصصی‌ام پیانوست. اما باید به یک نکته‌ی مهم اشاره کنم و آن هم این است که مهم‌ترین بخش کاری‌ام، ورود به دنیای حرفه‌ای توسط بابک صحرایی عزیز بوده و این برای من افتخار بزرگی‌ست و از بابت این موضوع خیلی خوشحال هستم.

 

حس خواندن و متفاوت بودن خواننده برایم اهمیت دارد
امیر مهراد در خصوص همکاری با خواننده‌ها به تریبون هنر گفت: هرچند فاکتورهای امروز با دهه‌های گذشته فرق کرده اما برای من بیشتر از هر چیز حس خواندن و متفاوت بودن جنس صدای خواننده اهمیت دارد. هر چند یک سری فاکتورها همیشه در مارکت مهم بوده مثل ظاهر و تکنیک فرد خواننده، اما دو نکته همیشه برای من مهم‌تر از هر چیز دیگری بوده: یونیک و متفاوت بودن و احساس او در اجرای کار. یعنی اعتقاد خواننده به ترانه و ملودی که اجرا می‌کند.

 

 

جایگاه ترانه پررنگ تر است
آهنگساز جوان و حرفه‌ای موسیقی کشور در رابطه با جایگاه ترانه و کلام در موسیقی پاپ گفت: فکر می‌کنم برای تولید یک قطعه‌ی موسیقایی تمام عوامل مکمل یکدیگر هستند اما با یک فاصله‌ای می‌توانم بگویم جایگاه ترانه کمی‌ پررنگ‌تر است به دلیل این که همه‌ی عوامل تلاش می‌کنند تا ترانه‌ی یک قطعه‌ی با کلام به بهترین شکل به گوش مخاطب برسد. به همین دلیل این موضوع برای من هم قابل اهمیت است که خواننده بتواند با احساس تمام و به بهترین شکل ممکن ترانه‌ را بیان کند و به گوش مخاطب برساند.

 

هدفم نزدیک کردن سلیقه‌ی مردم به استانداردها‌ی جهانی‌ست
امیر مهراد در خصوص برنامه‌های آینده‌ی خود به تریبون هنر گفت: تمام هدف و برنامه‌ریزی من از روز اول تا به امروز و تا اخر عمر این است که بتوانم گوش و سلیقه‌ی مخاطب و علاقه‌مندان به موسیقی را به استانداردهای جهانی نزدیک کنم. که البته این موضوع یک پروسه‌ی طولانی مدت ا‌ست. من فکر می‌کنم باید با راهکاری درست به مخاطب نزدیک شد و بعد آنها را با استانداردهای درست آشنا کرد. شاید باور نکنید من گاهی خجالت می‌کشم برخی از موسیقی‌های داخلی که تولید می‌شود را برای دوستان اروپایی که دارم پخش کنم.

 

باید احساس مردم را نسبت به موسیقی درک کرد
مهراد در پایان توضیح داد: به اعتقاد من اول باید احساس مردم را نسبت به موسیقی درک کرد تا بتوانیم آنها را برای شنیدن موسیقی خوب در مسیری درست و استاندارد قرار دهیم. بزرگ‌ترین دغدغه‌ی موسیقایی من ارتقا سطح شنیداری مخاطبان موسیقی‌ است.

تاریخ انتشار :۲۲ مرداد ۱۳۹۷

مطالب مرتبط

    Negar

    ۲۲ مرداد ۱۳۹۷
     

    Top ever





شما هم یک دیدگاه ارسال کنید
 

نام


*

code



یادداشت آرشیو

  • مسعود فراستی
    خانم ها، آقایان! نظرشماچیست؟
    آیا فراستی عاشق شده است؟
    به قلم سیدمحمد کاظمی

    تریبون هنر: پدیده ی عجیبی ست این عشق.ماجرای غریبی ست این عشق.فقط عشق می تواند سیاه ترین صحنه های زندگی و مقوّا ترین آدم های اجتماع را تبدیل به بهترین پلان ها و “درآمده ترین” شخصیّت ها کند‌. خانم ها، آقایان ! ما مسعود فراستی را خوب می شناختیم.او نوازنده […]

  • مردی بدون سایه

    تریبون هنر: علیرضا رئیسیان جزو فیلمساز های محترم سینمای ما به حساب می آید.او اعتبار و جایگاه ویژه ای را برای خودش در سینما پیدا کرده.در فیلم هایش تلاش می کند که هم الگوهای صحیح سینما را در نظر بگیرد و هم توجه مخاطب را جلب کند.به همین خاطر است […]

  • طلا

    تریبون هنر: “طلا” اصلاً فیلم بدی نیست.لازم دانستم یادداشت خودم را با این جمله شروع کنم تا همین اول کار ، جمله ی آخر را گفته باشم.ولی باز هم پای انتظارات برآورده نشده ی ما از یک کارگردان خوش سابقه به میان می آید. کارگردانی که “نفس عمیق” و “دربند” […]

  • زهرمار
    زهرمار؛ چیزی نزدیک به هیچ
    به قلم سیدمحمد کاظمی

    تریبون هنر: مگر می شود از جواد رضویان توقّع فیلمی غیر از ژانر کمدی را داشت؟ بدون استثنا تمام کسانی که آماده می شدند تا”زهرمار” را تماشا کنند ، منتظر اثری کمدی و البته خارج از قالب جشنواره بودند.انتظار دوم به صورت کامل برآورده شد.یعنی “زهر مار” به هیچ عنوان […]

  • مسخره باز
    مرور فیلم های جشنواره فجر
    مسخره باز؛ غیر قابل مقایسه به اتّهام سورئالیسم
    به قلم سیدمحمد کاظمی

    تریبون هنر _ سیدمحمد کاظمی: کار خیلی سختی ست که “مسخره باز” را در کنار دیگر آثار سینمایی ایران قرار داده و بخواهیم به مقایسه بپردازیم.”مسخره باز” کاملاً متفاوت از آثار دیگری ست که در سینمای داخلی مان می بینیم؛ هرچند شبیه به آن را بارها در هالیوود شاهد بوده […]

Ad
Ad
Ad
Ad