Ad

انتقاد تند نیما حسنی نسب از ستاره های این روزها

از سلبریتی های دیروز تا صله بگیرهای امروز

در معاشرت و مشارکتِ تهوع‌آورشان با اربابان پول کثیف و معاونت در پولشویی

تریبون هنر _ نیما حسنی نسب: به این عکس خوب دقت کنید؛ در هیاهوی هیچِ صله‌بریتی‌های امروزی، در هجومِ زشت و رعشه‌آور اخبار الکی و فهرست‌های جعلی و شعارهای سطحی که از بعضی بازیگرهای معروف این روزگار می‌شنویم، در معاشرت و مشارکتِ تهوع‌آورشان با اربابان پول کثیف و معاونت در پولشویی و ویترین‌شدن برای رانت‌خواریِ مُشتی علف هرزِ بی‌بُته و با تماشای ظهور و حضورِ چهره‌های مقوایی و مهوع روی پرده و قاب شیشه‌ای و فضای مجازی بیشه‌ای، عجیب یاد صورت‌های دلپذیر و حضورهای دلچسب و تماشاییِ ستاره‌های واقعی و نورانی سال‌های دور می‌افتم؛ یاد آن‌ها که حتی کنار هم در یک قاب کوچکِ باقیمانده از روزگار سپری‌شده هم هنوز حضور و فردیت و جلوه‌‌گری‌شان آدم را سر شوق می‌آورد. این‌ها که بی‌ریا و صادقانه در این عکس لبخند می‌زنند، ستارگان واقعیِ آسمان سینمای ایران بودند. این‌ها به معنای درست و دقیق کلمه “محبوب” بودند و هیچ بنی‌بشری از زندگی مرفه و درآمدها و دستمزدهای آن‌ها عقده به دل نداشت و شاکی نبود. آن‌ها حلال‌خور بودند و مردم مشتاقانه و از رضای دل برای دیدن‌شان پول می‌دادند و در یک مکانیسم ساده و سالم از جیب مردم و طرفداران‌شان ارتزاق می‌کردند و روزگار را به خوشی و رفاه می‌گذراندند. کسی از انتشار ارقام دستمزدهای کلانِ آن‌ها خُرده نمی‌گرفت و پی تحقیق و تفحص نبود و از اختلاف طبقاتی حرفی نمی‌زد، چون پولی که درمی‌آوردند “حق”‌شان بود. سینما آن روزها نظام تولید درست و معقول و منطقی داشت و آلوده به ده جور ویروس و باکتری و آفت و انگل نبود. رانت‌خوارهای گنگسترمآب و سارقان صندوق‌ها و دزدان سر گردنه بر حیات و ممات سینما چنبره نزده بودند و پا روی خرخره‌‌‌ی فیلم‌سازی نگذاشته بودند. این صورت‌های شفاف و بشاش و تماشایی، سرمایه‌های واقعیِ سینمای ما بودند و هنوز سرمایه‌ی فیلم‌ساختن به بشکه‌های متعفنِ پولِ کثیف متصل نشده نبود. آن روزها سینما سینما بود و این‌ها “ستاره سینما” بودند. آسمان سینما این روزها ابری‌تر و آلوده‌تر از این است که نور ستاره‌های پوشالی به چشم و دل کسی بتابد. سینما دیگر نور و جلوه‌ی سابق را ندارد و از قدیم گفته‌اند آب‌انباری که آب ندارد، قورباغه لازم ندارد

 

فردین ملک مطیعی بهروز وثوقی

تاریخ انتشار :۲۱ مهر ۱۳۹۷

برچسب‌ها:, , , , ,
مطالب مرتبط



شما هم یک دیدگاه ارسال کنید
 

نام


*

code



یادداشت آرشیو

  • تریبون هنر _ حسین لامعی: یک: نوشتن از مهناز افشار، کار آسانی نیست. بازیگری که همه‌ی حواشی و اتفاقاتِ این یک ساله‌اش، باعث شده امروز کمتر از هرچیز، به «بازیگری» ِ او توجه شود. نکته اما این است که ما می‌توانیم مواضع سیاسی اجتماعی افشار را بپسندیم یا نپسندیم؛ می‌توانیم […]

  • گورخوابها

    تریبون هنر: بابک صحرایی درباره تئاتر «گورخوابها» نوشت: گورخوابها عیان کننده وجه دیگرى از توانایى هاى منحصر به فرد نسیم ادبى در بازیگرى است دگردیسى شخصیت زن قصه در طول نمایش و آشنایى با روان پریشى هایش، به زیبایى هرچه تمام توسط نسیم ادبى به عینیت رسیده از سوى دیگر، […]

  • فرزاد حسنی در هوس و هفت دقیقه

    تریبون هنر: بابک صحرایی بازی فرزاد حسنی در نمایش «هوس و هفت دقیقه» را تحسین برانگیز دانست و نوشت: شاه نقشی را روی صحنه تئاتر خلق کرده بابک صحرایی در صفحه شخصی اش در اینستاگرام درباره بازی فرزاد حسنی در «هوس و هفت دقیقه» نوشت: بازى فرزاد حسنی در این […]

  • نیلوفر لاری پور بابک صحرایی رازیما میرزایی

    تریبون هنر _ بابک صحرایی: تئاتر “به وقت پازولینى” را دو بار ببینید «به وقت پازولینى از چندین منظر، تئاتر زیبا و تحسین برانگیزى است نمایش “به وقت پازولینى” با نویسندگى و کارگردانى آرش سنجابى مفهوم عمیقى دارد که راز و رمزش با روایتى درست و تعلیقى جذاب، آرام آرام در […]

  • عبدارضا منجزی
    به بهانه ی تولد بازیگر ما....
    بهروز وثوقی، یه مرد بود ، یه مرد ..
    یادداشتی از عبدالرضا منجزی

    تریبون هنر _ عبدالرضا منجزی: دو تا بمب اتم باید ترکونده شود ، زمین و زمان رو شخم بزند ، این و آن را بهم بدوزد، یه انرژی هایی رها بشود، یک چیزهایی در چیزی دیگر قاطی بشود تا یه همچو موجود عجیبی مثل تو ، از توش دربیاید، تا […]

Ad