Ad


فرمان‌آرا و معادی نامزد جوایز سینمایی آسیاپاسیفیک شدند

فهرست کامل نامزدها اعلام شد

تریبون هنر: فرمان‌آرا و معادی نامزد جوایز سینمایی آسیاپاسیفیک شدند
فهرست کامل نامزدهای دوازدهمین دوره جوایز سینمایی آسیاپاسیفیک اعلام شد و سینمای ایران در چهار بخش شامل بهترین فیلمنامه، بازیگر مرد، فیلم بلند جوانان و موسیقی متن نامزد کسب جایزه است.

در میان نامزدهای امسال جوایز سینمایی آسیاپاسیفیک سینمای ایران در شاخه بهترین فیلم بلند، نماینده‌ای ندارد و در این بخش آثاری از کشورهای فیلیپین، کره جنوبی، قزاقستان، تایلند و ژاپن برای کسب جایزه رقابت می‌کند اما در بخش بهترین فیلم بلند جوانان این رویداد سینمایی فیلم «آوا» به کارگردانی صدف فروغی محصول مشترک ایران، قطر و کانادا نامزد کسب جایزه است.

پیمان معادی برای نگارش فیلمنامه «بمب: یک داستان عاشقانه: در شاخه بهترین فیلمنامه جوایز آسیا پاسیفیک نامزد کسب جایزه است و «النی کاریندرو» آهنگساز مطرح یونانی نیز طبق اعلام پیشین برای ساخت موسیقی «بمب: یک داستان عاشقانه» نامزد جایزه بهترین موسیقی متن جوایز آسیاپاسیفیک ۲۰۱۸ است.

اما در شاخه بهترین بازیگر مرد این جوایز سینمایی نام بهمن فرمان‌آرا برای نقش‌آفرینی در فیلم «حکایت دریا» به کارگردانی خودش دیده می‌شود.

فهرست کامل نامزدهای دوازدهمین دوره جوایز سینمایی آسیاپاسیفیک از این قرار است:

 

بهترین فیلم بلند

«بالانگیگا: بیایان زوزه‌کش» به کارگردانی «خاون دلاکروز»- فیلیپین

«سوختن» به کارگردانی «لی چانگ-دونگ»- کره جنوبی

«بی‌تفاوتی آرام جهان» به کارگردانی «عادلخان یرژانوف»- قزاقستان، فرانسه

«مانتا ری» به کارگردانی «پوتیفونگ آرونفنگ»-تایلند، چین، فرانسه

«دزدان فروشگاه» به کارگردانی «هیروکازو کورئیدا»، ژاپن

 

بهترین فیلم بلند جوانان

«آوا» به کارگردانی صدف فروغی- ایران، قطر، کانادا

«ترجمه عصبی» به کارگردانی «شایرین سنو»- فیلیپین

«گذر زندگی» به کارگردانی «آکیو فوجیماتو»-ژاپن، میانمار

«کبوتر» به کارگردانی «بانو سیواچی»-ترکیه

«ستاره راک روستا» به کارگردانی «ریما اس»-هند

 

بهترین انیمیشن بلند

«هافمنایادا» به کارگردانی «استانسیلاو سوکولوف»-روسیه

«ماکیا:زمانی که گل موعود شکوفه می‌دهد» به کارگردانی «ماری اوکادا»-ژاپن

«میرای» به کارگردانی «مامورو هوسادا»-ژاپن

«در جاده خوشبختی» به کارگردانی «سونگ سین-ین»-تایوان

«رزو» به کارگردانی ««لئو گابریادزه»-روسیه

 

بهترین مستند بلند

«آمال» به کارگردانی «محمد سیام»-مصر، لبنان و قطر

«گورومول» به کارگردانی «پل دامین ویلیامز»-استرالیا

«از پدران و پسران» به کارگردانی «تلال دِرکی»-سویه، لبنان، قطر

«از عشق و قانون» به کارگردانی «هیکارو تودا»-ژاپن، انگلیس، فرانسه

«بالا پائین و یک طرفی» به کارگردانی «آنوشکا میناکشی»-هند

 

بهترین کارگردانی

«نادین لبکی» برای فیلم «کفرناحوم»-لبنان

«بروس برسفورد» برای فیلم «زنان سیاه‌پوش»-استرالیا

«امیر بایگازین» برای فیلم «رودخانه»-قزاقستان، نروژ، لهستان

«هیروکازو کورئیدا» برای فیلم «دزدان فروشگاه»-ژاپن

«ایوان آیر» برای فیلم «سونی»-هند

 

بهترین فیلمنامه

پیمان معادی برای فیلم «بمب: یک داستان عاشقانه»-ایران

«و چونگ-می» و «چانگ دونگ» برای فیلم «سوختن»-کره جنوبی

«عادلخان یرژانوف» برای فیلم «بی‌تفاوتی آرام جهان»-قزاقستان، فرانسه

«هیروکازو کورئیدا» برای فیلم «دزدان فروشگاه»-ژاپن

«دان کلینمن» و «سامه ذوبی» برای فیلم «تلاویو در آتش»-رژیم صهیونیستی، بلژیک، فرانسه

 

بهترین فیلمبرداری

«سومایاندا ساهی» برای فیلم «بالکمپا»-هند

«هیدهو اوراتا» برای فیلم «سرزمین تصور شده»- سنگاپور، فرانسه، هلند

«ناواروفات رونگفیبونسوفیت» برای فیلم «مانتا ری»- تایلند، چین، فرانسه

«چایپروک چالرپورنپانیت» برای فیلم «مالی: گل وداع»-تایلند

«ژانگ میائون» برای فیلم «غبار ساکت»-چین، فرانسه

 

بهترین بازیگر زن

«ژائو تائو» برای فیلم «خاکستر خالص‌ترین سفید است»-چین

«سامال یسلیاموا» برای فیلم «آکیا»-روسیه، قزاقستان

«رونی مارا» برای فیلم «مریم مجدلیه»-استرالیا، انگلیس

«داملا سونمز» برای فیلم «سیبِل»-ترکیه، فرانسه

«لارا کورولوا» برای فیلم «اسوتا»-قزاقستان

 

بهترین بازیگر مرد

«زین الرفیع» برای فیلم «کفرناحوم»-لبنان

«کریم میرخادیف» برای فیلم «شکیبایی»-ازبکستان

«نوازالدین صدیقی» برای مانتو»-هند

«آکیلبک آبدیکایکوف» برای فیلم «تصادف شبانه»، قرقیزستان

بهمن فرمان آرا برای فیلم «حکایت دریا»- ایران

 

بهترین موسیقی متن

«النی کاریندرو» برای فیلم «بمب یک داستان عاشقانه»- ایران

«هری کرگسون ویلیامز» برای فیلم «نفس»-استرالیا

«هیلدور گونادوتیر» و «یوهان یوهانسون» برای فیلم «مریم مجدلیه»-استرالیا، بریتانیا

«رایان کایابیاب» برای فیلم «پورتره»-فیلیپین

«عمر فادل» برای فیلم «یوم‌الدین»-مصر

مراسم دوازدهمین دوره جوایز سینمایی آسیاپاسیفیک روز ٢٩ نوامبر (٨ آذر) در بریسبان استرالیا برگزار خواهد شد.

 

مطالب مرتبط



شما هم یک دیدگاه ارسال کنید
 

نام


*

code



یادداشت آرشیو

  • لس انجلس تهران
    به بهانه ی هجومِ کم سابقه به "لس آنجلس،تهران"
    به جای قلع و قمع، به خودمان رحم کنیم
    یادداشت سیدمحمد کاظمی

    تریبون هنر: تینا پاکروان کارگردان توانایی ست که اگر نبود فیلم های قابل قبولی چون “خانوم” و “نیمه شب اتفاق افتاد” را نمی ساخت.پس اگر فقط کمی انصاف داشته باشیم ، استعدادی همچون پاکروان را پرپر نمی‌کنیم.حدود دو سال پیش این کارگردان خوش فکر که اتفاقا کنار دست بسیاری از […]

  • فردین ملک مطیعی بهروز وثوقی
    انتقاد تند نیما حسنی نسب از ستاره های این روزها
    از سلبریتی های دیروز تا صله بگیرهای امروز
    در معاشرت و مشارکتِ تهوع‌آورشان با اربابان پول کثیف و معاونت در پولشویی

    تریبون هنر _ نیما حسنی نسب: به این عکس خوب دقت کنید؛ در هیاهوی هیچِ صله‌بریتی‌های امروزی، در هجومِ زشت و رعشه‌آور اخبار الکی و فهرست‌های جعلی و شعارهای سطحی که از بعضی بازیگرهای معروف این روزگار می‌شنویم، در معاشرت و مشارکتِ تهوع‌آورشان با اربابان پول کثیف و معاونت در پولشویی […]

  • تنگه ابوقریب
    دریچه‌ای به مفهوم مقاومت
    یادداشت کمال تبریزی درباره «تنگه ابوقریب»
    فقط باید دید

    تریبون هنر _ کمال تبریزی: «تنگه ابوقریب» از آن دسته فیلم‌هایی است که غیر قابل توصیف هستند ! مثل موسیقی‌ای که غیر قابل تقلید باشد ! فقط می‌توان گفت که مانند دریچه شهرفرنگ به دنیایی متفاوت هدایت می‌شوید که این بار به شدت ملموس و واقعی است ! دریچه‌ای به […]

  • کیوان کثیریان
    نگاهی به ترکیب سینماها در هفته‌های اخیر
    قصه بی‌سروته، بازی‌های خیلی بد، بازیگرانی بسیار بدتر
    یادداشت کیوان کثیریان

    کیوان کثیریان:  نگاهی به ترکیب اکران سینماها در هفته‌های اخیر می‌تواند گویای حال و روز این روزهای سینمای ما باشد. نگاه معیوب مدیریت سینما که تشویق “سرمایه سالاری” نام گرفته نتیجه‌اش می‌شود همین. از ۱۳ فیلم روی پرده ۸ تایش از جنس فیلم‌هایی است که “کمدی” خوانده می‌شوند و در […]

  • ابراهیم گلستان و مسعود کیمیایی
    گلستان از انگلستان
    یادداشت «ابراهیم گلستان» برای سالروز تولد «مسعود کیمیایی»
    در تریبون هنر بخوانید

    تریبون هنر: «چیزی که مسعود در فیلم «قیصر» گفته بود مرا متوجه نوع دریافت و فکر او کرد، که تفاوت داشت با «ننه من غریبم» بازی‌های قصه‌هایی در تیره‌روزی دخترهای رعیت یا تیره‌کاری‌های پسرهای ارباب، و قس علی‌ذالک‌هایی که از اول سال های ۱۳۰۰ راه افتاده بود» این جملات بخش […]

Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad