Ad


با موسیقی پژمان طاهری

شهرام ناظری آلبوم «آرش کمانگیر» را با همراهی ارکستر مجلسی اتریش منتشر می کند

با حضور قطب‌الدین صادقی به عنوان راوی داستان

تریبون هنر: آلبوم جدید شهرام ناظری به اسم «آرش کمانگیر» بر اساس منظومه‌ای مشهور به همین نام از سیاوش کسرایی توسط پژمان طاهری آهنگسازی شده که به زودی منتشر خواهد شد

بخشی از این آلبوم در «کنسرت هاوس» شهر وین توسط ارکستر مجلسی اتریش و به رهبری طاها عابدیان ضبط شده است. قطب‌الدین صادقی، کارگردان تئاتر نیز به عنوان راوی داستان، با گروه سازندگان این آلبوم همکاری داشته است. گویا دیگر قطعه‌های این مجموعه، «شب»، «قصه»، «امید»، «آهنگ دگر»، «بدرود» و «سوگ» نام دارند.

پژمان طاهری درباره این آلبوم اظهار کرد: اولین بار حدود ۱۴ سال پیش بود که آقای ناظری خواستند شعر منظومه آرش کمانگیر (شعری در قالب نیمایی) را با هم کار کنیم. آن موقع بخش‌هایی از این منظومه بلند را انتخاب کردم و آن را با چند ساز ایرانی ضبط کردیم اما به مرحله‌ای نرسید که منتشر شود و من فکر می‌کنم خیر ما در این بود.

او افزود: در این سال‌ها آقای ناظری خواستند کار را تکمیل کنیم، به سرانجام برسانیم و با ارکستر بزرگ ضبط کنیم. یک و نیم سال پیش به این جمع‌بندی رسیدیم که همه منظومه را با ارکستر کار کنیم. من وقتی تایید این موضوع را از او گرفتم، ماکت کار را در وین ساختم به استاد ناظری نشان دادم، او نکاتی را به من گفت. بعد به وین برگشتم و بخش ارکستر را بهار سال گذشته در همان جا ضبط کردم. سپس به ایران آمدیم و سازهای ایرانی کار را مانند عود و سنتور در ایران ضبط کردیم.

این آهنگساز در ادامه توضیح داد: بخشی از کار را استاد ناظری دکلمه کردند اما عمده بخش‌های دکلمه بر عهده دوست قدیمی من قطب‌الدین صادقی است. بخش آواز استاد ناظری و میکس و مستر کار توسط آقای ذبیح‌الله وحید در اصفهان ضبط و انجام شد.

طاهری درباره اینکه چرا پس از ضبط این اثر با سازهای ایرانی دوباره با ارکستر ضبط شده است، گفت: در ضبط اولیه شاید ۲۵ درصد کل شعر خوانده شد اما در نسخه جدید صد درصد شعر در ۴۴ دقیقه ارائه شده است. ارکستری که کار را ضبط کرده ارکستری ۳۰ نفره است و از معتبرترین نوازندگان اتریش در آن حاضر هستند. در تمام این سال‌ها آقای ناظری اصرار داشتند که این کار با ارکستر بزرگ اجرا شود و این تجربه ایشان به کمک من آهنگساز آمده البته بیس ملودی‌ها همان است.

 

مطالب مرتبط



شما هم یک دیدگاه ارسال کنید
 

نام


*

code



یادداشت آرشیو

  • لس انجلس تهران
    به بهانه ی هجومِ کم سابقه به "لس آنجلس،تهران"
    به جای قلع و قمع، به خودمان رحم کنیم
    یادداشت سیدمحمد کاظمی

    تریبون هنر: تینا پاکروان کارگردان توانایی ست که اگر نبود فیلم های قابل قبولی چون “خانوم” و “نیمه شب اتفاق افتاد” را نمی ساخت.پس اگر فقط کمی انصاف داشته باشیم ، استعدادی همچون پاکروان را پرپر نمی‌کنیم.حدود دو سال پیش این کارگردان خوش فکر که اتفاقا کنار دست بسیاری از […]

  • فردین ملک مطیعی بهروز وثوقی
    انتقاد تند نیما حسنی نسب از ستاره های این روزها
    از سلبریتی های دیروز تا صله بگیرهای امروز
    در معاشرت و مشارکتِ تهوع‌آورشان با اربابان پول کثیف و معاونت در پولشویی

    تریبون هنر _ نیما حسنی نسب: به این عکس خوب دقت کنید؛ در هیاهوی هیچِ صله‌بریتی‌های امروزی، در هجومِ زشت و رعشه‌آور اخبار الکی و فهرست‌های جعلی و شعارهای سطحی که از بعضی بازیگرهای معروف این روزگار می‌شنویم، در معاشرت و مشارکتِ تهوع‌آورشان با اربابان پول کثیف و معاونت در پولشویی […]

  • تنگه ابوقریب
    دریچه‌ای به مفهوم مقاومت
    یادداشت کمال تبریزی درباره «تنگه ابوقریب»
    فقط باید دید

    تریبون هنر _ کمال تبریزی: «تنگه ابوقریب» از آن دسته فیلم‌هایی است که غیر قابل توصیف هستند ! مثل موسیقی‌ای که غیر قابل تقلید باشد ! فقط می‌توان گفت که مانند دریچه شهرفرنگ به دنیایی متفاوت هدایت می‌شوید که این بار به شدت ملموس و واقعی است ! دریچه‌ای به […]

  • کیوان کثیریان
    نگاهی به ترکیب سینماها در هفته‌های اخیر
    قصه بی‌سروته، بازی‌های خیلی بد، بازیگرانی بسیار بدتر
    یادداشت کیوان کثیریان

    کیوان کثیریان:  نگاهی به ترکیب اکران سینماها در هفته‌های اخیر می‌تواند گویای حال و روز این روزهای سینمای ما باشد. نگاه معیوب مدیریت سینما که تشویق “سرمایه سالاری” نام گرفته نتیجه‌اش می‌شود همین. از ۱۳ فیلم روی پرده ۸ تایش از جنس فیلم‌هایی است که “کمدی” خوانده می‌شوند و در […]

  • ابراهیم گلستان و مسعود کیمیایی
    گلستان از انگلستان
    یادداشت «ابراهیم گلستان» برای سالروز تولد «مسعود کیمیایی»
    در تریبون هنر بخوانید

    تریبون هنر: «چیزی که مسعود در فیلم «قیصر» گفته بود مرا متوجه نوع دریافت و فکر او کرد، که تفاوت داشت با «ننه من غریبم» بازی‌های قصه‌هایی در تیره‌روزی دخترهای رعیت یا تیره‌کاری‌های پسرهای ارباب، و قس علی‌ذالک‌هایی که از اول سال های ۱۳۰۰ راه افتاده بود» این جملات بخش […]

Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad