Ad


مرور کارهای دبیر سی و چهارمین جشنواره موسیقی فجر

شاهین فرهت تا امروز برای جشنواره موسیقی فجر چه کرده؟

شرط او نگرفتن دستمزد بوده است

تریبون هنر: دبیر سی‌وچهارمین جشنواره موسیقی فجر می‌گوید از بخش‌های مالی این رویداد خبر ندارد و شرطش برای حضور در این رویداد «قبول نکردن دستمزد» بوده است. او همچنین در این روزها که نگرانی‌هایی برای تامین ارز بخش بین‌الملل جشنواره وجود دارد، خبر می‌دهد که چند گروه خارجی به این رویداد دعوت شدند.

شاهین فرهت که مدتی است حکم دبیری سی‌وچهارمین جشنواره موسیقی فجر به نام او زده شده، می‌گوید: تم امسال جشنواره، اجرای آهنگسازان ایرانی است؛ چیزی که همیشه از ما دور بوده است.

او در این زمینه به اجرای آثار «خوب» آهنگسازان جوان اشاره و اظهار می‌کند: البته این بدان معنا نیست که آثار هنرمندان پیشکسوت اجرا نمی‌شود؛ این شرط من برای کار کردن بود.

در حالی که چندی پیش مدیرکل دفتر موسیقی وزارت ارشاد تامین ارز را چالش مهم جشنواره امسال دانسته بود، فرهت خبر می‌دهد که هنرمندان خارجی به جشنواره دعوت شدند و می‌گوید: می‌دانم ارکستر کوچک و ارکستر زهی [از هنرمندان خارجی] به جشنواره دعوت شدند.

او درباره بخش‌های مالی این رویداد می‌گوید: من اصلا به قسمت مالی وارد نیستم و اطلاعی ندارم. من گفتم به این شرط [به جشنواره] می‌آیم که هیچ دستمزدی هم قبول نکنم.

فرهت همچنین درباره فعالیت‌های شخصی خود بیان می‌کند: در حال حاضر سمفونی ۱۸ و ۱۹ من هنوز اجرا نشده که سعی می‌کنم برایش اسپانسر پیدا کنم.

۲۵ تیر ماه امسال شاهین فرهت به عنوان دبیر سی و چهارمین جشنواره موسیقی فجر منصوب شد.

او دارای مدرک کارشناسی موسیقی از دانشگاه تهران، کارشناسی ارشد مستر آهنگسازی از نیویورک و دکترای آهنگسازی از استراسبورگ فرانسه است و سال‌ها استاد تمام موسیقی دانشگاه تهران بوده است. داوری جشنواره‌های موسیقی از جمله چند دوره جشنواره موسیقی فجر از جمله تجربه ها و سوابق شاهین فرهت است

مطالب مرتبط



شما هم یک دیدگاه ارسال کنید
 

نام


*

code



یادداشت آرشیو

  • لس انجلس تهران
    به بهانه ی هجومِ کم سابقه به "لس آنجلس،تهران"
    به جای قلع و قمع، به خودمان رحم کنیم
    یادداشت سیدمحمد کاظمی

    تریبون هنر: تینا پاکروان کارگردان توانایی ست که اگر نبود فیلم های قابل قبولی چون “خانوم” و “نیمه شب اتفاق افتاد” را نمی ساخت.پس اگر فقط کمی انصاف داشته باشیم ، استعدادی همچون پاکروان را پرپر نمی‌کنیم.حدود دو سال پیش این کارگردان خوش فکر که اتفاقا کنار دست بسیاری از […]

  • فردین ملک مطیعی بهروز وثوقی
    انتقاد تند نیما حسنی نسب از ستاره های این روزها
    از سلبریتی های دیروز تا صله بگیرهای امروز
    در معاشرت و مشارکتِ تهوع‌آورشان با اربابان پول کثیف و معاونت در پولشویی

    تریبون هنر _ نیما حسنی نسب: به این عکس خوب دقت کنید؛ در هیاهوی هیچِ صله‌بریتی‌های امروزی، در هجومِ زشت و رعشه‌آور اخبار الکی و فهرست‌های جعلی و شعارهای سطحی که از بعضی بازیگرهای معروف این روزگار می‌شنویم، در معاشرت و مشارکتِ تهوع‌آورشان با اربابان پول کثیف و معاونت در پولشویی […]

  • تنگه ابوقریب
    دریچه‌ای به مفهوم مقاومت
    یادداشت کمال تبریزی درباره «تنگه ابوقریب»
    فقط باید دید

    تریبون هنر _ کمال تبریزی: «تنگه ابوقریب» از آن دسته فیلم‌هایی است که غیر قابل توصیف هستند ! مثل موسیقی‌ای که غیر قابل تقلید باشد ! فقط می‌توان گفت که مانند دریچه شهرفرنگ به دنیایی متفاوت هدایت می‌شوید که این بار به شدت ملموس و واقعی است ! دریچه‌ای به […]

  • کیوان کثیریان
    نگاهی به ترکیب سینماها در هفته‌های اخیر
    قصه بی‌سروته، بازی‌های خیلی بد، بازیگرانی بسیار بدتر
    یادداشت کیوان کثیریان

    کیوان کثیریان:  نگاهی به ترکیب اکران سینماها در هفته‌های اخیر می‌تواند گویای حال و روز این روزهای سینمای ما باشد. نگاه معیوب مدیریت سینما که تشویق “سرمایه سالاری” نام گرفته نتیجه‌اش می‌شود همین. از ۱۳ فیلم روی پرده ۸ تایش از جنس فیلم‌هایی است که “کمدی” خوانده می‌شوند و در […]

  • ابراهیم گلستان و مسعود کیمیایی
    گلستان از انگلستان
    یادداشت «ابراهیم گلستان» برای سالروز تولد «مسعود کیمیایی»
    در تریبون هنر بخوانید

    تریبون هنر: «چیزی که مسعود در فیلم «قیصر» گفته بود مرا متوجه نوع دریافت و فکر او کرد، که تفاوت داشت با «ننه من غریبم» بازی‌های قصه‌هایی در تیره‌روزی دخترهای رعیت یا تیره‌کاری‌های پسرهای ارباب، و قس علی‌ذالک‌هایی که از اول سال های ۱۳۰۰ راه افتاده بود» این جملات بخش […]

Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad