Ad


اعتراض تند کارگردان فیلم آذر

محمد حمزه ای: سانسور دوباره «آذر» در زمان عرضه در شبکه نمایش خانگی تعجب برانگیر است

به نظر می‌رسد در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هر گروهی برای خود قوانین جداگانه‌ای دارد

تریبون هنر: فیلم سینمایی آذر به کارگردانی محمد حمزه‌ای در حالی وارد شبکه نمایش خانگی شد که نسبت به نسخه اکران شده، تغییراتی داشته و حذفیاتی در آن صورت گرفته است.

محمد حمزه‌ای (کارگردان فیلم آذر) با اعلام ممیزی برخی سکانس‌های این فیلم نسبت به نسخه اکران شده گفت: فیلم سینمایی آذر در سال ۹۶ اکران و با استقبال نسبی مخاطبان همراه شد. بعد از پایان اکران هم برنامه‌ریزی برای عرضه نسخه نمایش خانگی آغاز شد.
وی ادامه داد: بعد از ماه‌ها تلاش، نسخه با کیفیت این فیلم در قالب لوح فشرده و وی او دی به بازار آمد اما متاسفانه بعد از عرضه عمومی فیلم متوجه شدم که سکانس‌هایی از فیلم بدون اطلاع من حذف شده هرچند شاید تهیه‌کننده فیلم در جریان این ممیزی‌ها بوده است اما واقعیت این است که حذف این سکانس‌ها با اعتراض تماشاگران همراه شده و خریداران فیلم در تماس‌هایی که با من یا برخی از عوامل فیلم داشتند، نسبت به این مسئله معترض بودند.

وی ادامه داد: به‌طور مثال سکانس بازی پژمان جمشیدی در نسخه شبکه نمایش خانگی دچار جرح و تعدیل زیادی شده است.

کارگردان فیلم آذر ادامه داد: این فیلم از زمان ساخت تا نمایش در سینماها کاملاً با مجوز وزارت ارشاد ساخته شد و اصلاحات و ممیزهای وزارت ارشاد اعمال شده است. به همین دلیل ممیزی دوباره این فیلم در زمان عرضه در شبکه نمایش خانگی تعجب برانگیر است.

وی ادامه داد: به نظر می‌رسد در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هر گروهی برای خود قوانین جداگانه‌ای دارد و اداره‌ها و شوراهای مختلف نظر یکدیگر را قبول ندارند.

حمزه‌ای با انتقاد از نبود قانون کپی رایت در کشور و بحث سرقت آثار هنری و سینمایی افزود: دردناک‌تر از ممیزی دوباره فیلم؛ دانلود غیرقانونی آن از طریق برخی سایت‌ها و همچنین نمایش آن از شبکه‌های ماهواره‌ای است به صورتی که فقط کمتر از چند ساعت بعد از ارائه فیلم در فروشگاه‌های مختلف، نسخه کامل و با کیفیت فیلم از ده‌ها شبکه ماهواره‌ای پخش شد.

کارگردان فیلم آذر ادامه داد: نمایش غیرقانونی که به نوعی سرقت محسوب می‌شود نه تنها حقوق سازندگان آن را ذایل می‌کند بلکه باعث می‌شود سرمایه‌گذاران باتوجه به شرایط اقتصادی حاکم در کشور؛ در سرمایه‌گذاری و حمایت از فیلم‌های اجتماعی بسیار محتاط‌تر شوند. به نظرم اگر این رویه ادامه داشته باشد بی‌شک سرمایه‌های خرد از سینما برچیده می‌شود و عرصه برای سرمایه‌های کلانی که معلوم نیست از کجا تأمین می‌شود و این روزها بیش‌تر از هر زمانی دیگری باعث ایجاد گرانی تولید و مشخصن بالا رفتن بی رویه دستمزد برخی از بازیگران شده، فراهم می‌شود.

وی ادامه داد: ای کاش وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به جای آنکه نگران ممیزی فیلم‌ها باشد به دنبال راهکارهای برای صیانت از فیلم‌ها و همچنین حفظ حقوق سرمایه‌گذاران آثار باشد و با نمایش غیرقانونی آثار دارای مجوز جدی‌تر از قبل برخورد کند.

مطالب مرتبط



شما هم یک دیدگاه ارسال کنید
 

نام


*

code



یادداشت آرشیو

  • لس انجلس تهران
    به بهانه ی هجومِ کم سابقه به "لس آنجلس،تهران"
    به جای قلع و قمع، به خودمان رحم کنیم
    یادداشت سیدمحمد کاظمی

    تریبون هنر: تینا پاکروان کارگردان توانایی ست که اگر نبود فیلم های قابل قبولی چون “خانوم” و “نیمه شب اتفاق افتاد” را نمی ساخت.پس اگر فقط کمی انصاف داشته باشیم ، استعدادی همچون پاکروان را پرپر نمی‌کنیم.حدود دو سال پیش این کارگردان خوش فکر که اتفاقا کنار دست بسیاری از […]

  • فردین ملک مطیعی بهروز وثوقی
    انتقاد تند نیما حسنی نسب از ستاره های این روزها
    از سلبریتی های دیروز تا صله بگیرهای امروز
    در معاشرت و مشارکتِ تهوع‌آورشان با اربابان پول کثیف و معاونت در پولشویی

    تریبون هنر _ نیما حسنی نسب: به این عکس خوب دقت کنید؛ در هیاهوی هیچِ صله‌بریتی‌های امروزی، در هجومِ زشت و رعشه‌آور اخبار الکی و فهرست‌های جعلی و شعارهای سطحی که از بعضی بازیگرهای معروف این روزگار می‌شنویم، در معاشرت و مشارکتِ تهوع‌آورشان با اربابان پول کثیف و معاونت در پولشویی […]

  • تنگه ابوقریب
    دریچه‌ای به مفهوم مقاومت
    یادداشت کمال تبریزی درباره «تنگه ابوقریب»
    فقط باید دید

    تریبون هنر _ کمال تبریزی: «تنگه ابوقریب» از آن دسته فیلم‌هایی است که غیر قابل توصیف هستند ! مثل موسیقی‌ای که غیر قابل تقلید باشد ! فقط می‌توان گفت که مانند دریچه شهرفرنگ به دنیایی متفاوت هدایت می‌شوید که این بار به شدت ملموس و واقعی است ! دریچه‌ای به […]

  • کیوان کثیریان
    نگاهی به ترکیب سینماها در هفته‌های اخیر
    قصه بی‌سروته، بازی‌های خیلی بد، بازیگرانی بسیار بدتر
    یادداشت کیوان کثیریان

    کیوان کثیریان:  نگاهی به ترکیب اکران سینماها در هفته‌های اخیر می‌تواند گویای حال و روز این روزهای سینمای ما باشد. نگاه معیوب مدیریت سینما که تشویق “سرمایه سالاری” نام گرفته نتیجه‌اش می‌شود همین. از ۱۳ فیلم روی پرده ۸ تایش از جنس فیلم‌هایی است که “کمدی” خوانده می‌شوند و در […]

  • ابراهیم گلستان و مسعود کیمیایی
    گلستان از انگلستان
    یادداشت «ابراهیم گلستان» برای سالروز تولد «مسعود کیمیایی»
    در تریبون هنر بخوانید

    تریبون هنر: «چیزی که مسعود در فیلم «قیصر» گفته بود مرا متوجه نوع دریافت و فکر او کرد، که تفاوت داشت با «ننه من غریبم» بازی‌های قصه‌هایی در تیره‌روزی دخترهای رعیت یا تیره‌کاری‌های پسرهای ارباب، و قس علی‌ذالک‌هایی که از اول سال های ۱۳۰۰ راه افتاده بود» این جملات بخش […]

Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad