Ad


بعد از سلطان، سلطان کنسرت را پیدا کنید

محمد معتمدی در اعتراض به وضعیت کنسرت ها، چالش سلطان کنسرت را راه اندازی کرد

سلطان فروش بليط كنسرت هاى موسيقى ايران كيست؟

تریبون هنر: محمد معتمدی از اهالی رسانه و مدیران فرهنگی خواست که مثل قضیه سلطان سکه، سلطان کنسرت را نیز پیدا کنند و چالش سلطان کنسرت را راه اندازی کرد

محمد معتمدی با انتشار نامه ای اظهار داشت:

در حوزه اقتصاد یک فردى بود که معروف شد به سلطان سکه.
او دقیقاً چه کار مى کرد و جرمش چه بود؟
در بازار سکه نوعى انحصار بوجود آورده بود به نحوى که جدا از سیاست گذارى هاى دولت مى توانست با ارتباط با برخى افراد در بدنه اجرایى ، قیمت سکه را به تنهایى تعیین کند.
ترن اور مالى او هم ظاهراً حدود هزار میلیارد عنوان شده است.
در حوزه امور فرهنگى و هنرى چه؟
به هر حال بنده و سایر هنرمندان مستقل که بازرگان و فعال اقتصادى نیستیم. ما هنرمند موسیقى هستیم و حوزه کارى و شغلى ما کنسرت است. آیا هنرمندان موسیقى مستقل هم سلطان حوزه کارى خود را دارند؟!
سوال این است که سلطان فروش بلیط کنسرت هاى موسیقى ایران کیست؟! و آیا اصلاً دانستن این موضوع براى مسئولان مهم است یا نه؟
البته منظور از سلطان، هنرمندان عرصه موسیقى یا خوانندگان موسیقى نیستند بلکه کسانى هستند که بازار و ساز و کار فروش بلیط کنسرت ها را در اختیار گرفته اند.
اگر کسى به تنهایى و با ارتباط با برخى از افراد در بدنه اجرایى کشور ، خارج از سیاست گذارى هاى فرهنگى کشور، براى بازار موسیقى و کنسرت ایران سیاست گذارى کند و بازار موسیقى و فروش کنسرت ها را انحصارى کند و ترن اور مالى او نیز در سال چند صد میلیارد باشد و به هیچ نهاد نظارتى و مالیاتى هم پاسخگو نباشد تکلیفش چیست و آیا اصلاً براى کسى مهم است؟
آنچه که مشخص است این است که این انحصار به هر روى شکل گرفته. ولى شکل گیرى این انحصار با هماهنگى و تایید متولیان فرهنگى کشور بوده و یا نوعى فساد خارج از سیستم ادارى است؟!!! به گمان بنده اینها سوالاتى بسیار مهم ولى بى پاسخ هستند.
بنابراین اینجانب خبرنگاران محترم و همچنین مسئولین و متولیان محترم فرهنگى و قضایى کشور و اعضاى محترم کمیسون فرهنگى مجلس را به چالش #سلطان_کنسرت دعوت مى کنم.

مطالب مرتبط



شما هم یک دیدگاه ارسال کنید
 

نام


*

code



یادداشت آرشیو

  • فیلم کلمبوس
    یادداشت بابک صحرایی درباره فیلم کلمبوس
    یک کمدی سیاه با اندیشه ای قابل احترام

    تریبون هنر _ بابک صحرایی: دیشب فیلم «کلمبوس» به کارگردانی هاتف علیمردانی را در پردیس کورش دیدم. یک کمدی ابزورد زیبا که در قیل و قال کمدی های سطحی این روزها، دارای شاخص های صحیح یک کمدی سیاه با اندیشه ای قابل احترام است اسم هاتف علیمردانی را اولین بار […]

  • لس انجلس تهران
    به بهانه ی هجومِ کم سابقه به "لس آنجلس،تهران"
    به جای قلع و قمع، به خودمان رحم کنیم
    یادداشت سیدمحمد کاظمی

    تریبون هنر: تینا پاکروان کارگردان توانایی ست که اگر نبود فیلم های قابل قبولی چون “خانوم” و “نیمه شب اتفاق افتاد” را نمی ساخت.پس اگر فقط کمی انصاف داشته باشیم ، استعدادی همچون پاکروان را پرپر نمی‌کنیم.حدود دو سال پیش این کارگردان خوش فکر که اتفاقا کنار دست بسیاری از […]

  • فردین ملک مطیعی بهروز وثوقی
    انتقاد تند نیما حسنی نسب از ستاره های این روزها
    از سلبریتی های دیروز تا صله بگیرهای امروز
    در معاشرت و مشارکتِ تهوع‌آورشان با اربابان پول کثیف و معاونت در پولشویی

    تریبون هنر _ نیما حسنی نسب: به این عکس خوب دقت کنید؛ در هیاهوی هیچِ صله‌بریتی‌های امروزی، در هجومِ زشت و رعشه‌آور اخبار الکی و فهرست‌های جعلی و شعارهای سطحی که از بعضی بازیگرهای معروف این روزگار می‌شنویم، در معاشرت و مشارکتِ تهوع‌آورشان با اربابان پول کثیف و معاونت در پولشویی […]

  • تنگه ابوقریب
    دریچه‌ای به مفهوم مقاومت
    یادداشت کمال تبریزی درباره «تنگه ابوقریب»
    فقط باید دید

    تریبون هنر _ کمال تبریزی: «تنگه ابوقریب» از آن دسته فیلم‌هایی است که غیر قابل توصیف هستند ! مثل موسیقی‌ای که غیر قابل تقلید باشد ! فقط می‌توان گفت که مانند دریچه شهرفرنگ به دنیایی متفاوت هدایت می‌شوید که این بار به شدت ملموس و واقعی است ! دریچه‌ای به […]

  • کیوان کثیریان
    نگاهی به ترکیب سینماها در هفته‌های اخیر
    قصه بی‌سروته، بازی‌های خیلی بد، بازیگرانی بسیار بدتر
    یادداشت کیوان کثیریان

    کیوان کثیریان:  نگاهی به ترکیب اکران سینماها در هفته‌های اخیر می‌تواند گویای حال و روز این روزهای سینمای ما باشد. نگاه معیوب مدیریت سینما که تشویق “سرمایه سالاری” نام گرفته نتیجه‌اش می‌شود همین. از ۱۳ فیلم روی پرده ۸ تایش از جنس فیلم‌هایی است که “کمدی” خوانده می‌شوند و در […]

Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad