Ad


با حضور گوهرخیراندیش، مرجان شیرمحمدی و شبنم قلی‌خانی

تولد شمس لنگرودی در نمایش «دارم اینجا تجزیه می‌شم» برگزار شد

به همراه حسین محجوب، رضا رفیع و پویا امینی

تریبون هنر: دومین شب از اجرای نمایش «دارم اینجا تجزیه می‌شم» در حالی برگزار شد که شمس لنگرودی به عنوان میهمان ویژه در این اجرا حضور داشت و شمع تولدش را فوت کرد.

این نمایش در قالبی ابزورد و با مضمونی اجتماعی از مناسبات خانوادگی بین یک زن و شوهر که از جنگی داخلی درون خانه به جنگی بیرون از خانه می‌روند و با تفاوت‌هایشان زندگی می‌کنند ارائه می‌شود. نویسندگی این نمایش را بهاءالدین مرشدی انجام داده که بازیگر نقش مرد آن هم هست. شکوفه داوودی دیگر بازیگر این نمایش در جدالی فرساینده از نقش زنی محصورشده در چهاردیواری خانه می‌گوید که با همسرش در فهم عبور از جنسیت و برابری‌های اجتماعی و فردی به سر می‌برد. کارگردانی این متن را احسان گرایلی انجام داده که پیش‌تر با شمس لنگرودی و بهاءالدین مرشدی تئاتر «از این عکس سال‌ها می‌گذرد» را روی صحنه برده بود.

در پایان این نمایش که گوهرخیراندیش، مرجان شیرمحمدی، حسین محجوب، شبنم قلی‌خانی، رضا رفیع، پویا امینی و علی مسعودی‌نیا به عنوان مهمانان ویژه به تماشای آن نشسته بودند جشن تولد شمس لنگرودی هم برگزار شد. گرایلی با تشکر از حضور شمس لنگرودی در این نمایش، از او دعوت کرد تا رودرروی تماشاچیان حاضر در سالن که به ۱۵۰ نفر می‌رسیدند کیک تولد خود را ببرد.

این شاعر و بازیگر در کنار گوهر خیراندیش و حسین محجوب پیش از بریدن کیک تولد خود، درباره نمایشی که دیده بود گفت. او با اشاره به اجرای موفق این کار در فرم و محتوا اظهار کرد: «این نمایش در فرم و محتوایی درست، روایتگر جنگی بود که از خانه به بیرون می‌رود و اتفاقا جنگ اصلی همین‌جاست؛ در همین چهاردیواری‌ها.»

شمس لنگرودی افزود: «من نزدیک به ۲۰ سال است که عوامل این نمایش را می‌شناسم و با آن‌ها نزدیک هستم و می‌دانم که چقدر زحمت می‌کشند و برای کاری که انجام می‌دهند تا چه حدی وسواس و دقت دارند. به آن‌ها تبریک می‌گویم که نتیجه کارشان دلچسب و درست است.»

او با تاکید بر حمایت از تئاتر مستقل گفت: «ما باید در کنار این بچه‌ها که با چنین زحمتی و بی هیچ حمایتی کارشان را انجام می‌دهند باشیم.»

اما وقتی گوهر خیراندیش از شمس خواست هنگام بریدن کیک تولد خود آرزویی داشته باشد، او قبل از بریدن کیک رو به تماشاچی‌ها گفت: «امیدوارم واقعا شیرین‌کام شویم، چون واقعا همه ما از تلخی‌ها خسته شده‌ایم.»

تئاتر «دارم اینجا تجزیه می شم» به کارگردانی احسان گرایلی و بازی شکوفه داوودی و بهاءالدین مرشدی هر شب از ساعت ۷:۳۰ دقیقه در تماشاخانه چهارم واقع در خیابان طالقانی، نبش خیابان فریمان روی صحنه می‌رود.

 

مطالب مرتبط



شما هم یک دیدگاه ارسال کنید
 

نام


*

code



یادداشت آرشیو

  • فیلم کلمبوس
    یادداشت بابک صحرایی درباره فیلم کلمبوس
    یک کمدی سیاه با اندیشه ای قابل احترام

    تریبون هنر _ بابک صحرایی: دیشب فیلم «کلمبوس» به کارگردانی هاتف علیمردانی را در پردیس کورش دیدم. یک کمدی ابزورد زیبا که در قیل و قال کمدی های سطحی این روزها، دارای شاخص های صحیح یک کمدی سیاه با اندیشه ای قابل احترام است اسم هاتف علیمردانی را اولین بار […]

  • لس انجلس تهران
    به بهانه ی هجومِ کم سابقه به "لس آنجلس،تهران"
    به جای قلع و قمع، به خودمان رحم کنیم
    یادداشت سیدمحمد کاظمی

    تریبون هنر: تینا پاکروان کارگردان توانایی ست که اگر نبود فیلم های قابل قبولی چون “خانوم” و “نیمه شب اتفاق افتاد” را نمی ساخت.پس اگر فقط کمی انصاف داشته باشیم ، استعدادی همچون پاکروان را پرپر نمی‌کنیم.حدود دو سال پیش این کارگردان خوش فکر که اتفاقا کنار دست بسیاری از […]

  • فردین ملک مطیعی بهروز وثوقی
    انتقاد تند نیما حسنی نسب از ستاره های این روزها
    از سلبریتی های دیروز تا صله بگیرهای امروز
    در معاشرت و مشارکتِ تهوع‌آورشان با اربابان پول کثیف و معاونت در پولشویی

    تریبون هنر _ نیما حسنی نسب: به این عکس خوب دقت کنید؛ در هیاهوی هیچِ صله‌بریتی‌های امروزی، در هجومِ زشت و رعشه‌آور اخبار الکی و فهرست‌های جعلی و شعارهای سطحی که از بعضی بازیگرهای معروف این روزگار می‌شنویم، در معاشرت و مشارکتِ تهوع‌آورشان با اربابان پول کثیف و معاونت در پولشویی […]

  • تنگه ابوقریب
    دریچه‌ای به مفهوم مقاومت
    یادداشت کمال تبریزی درباره «تنگه ابوقریب»
    فقط باید دید

    تریبون هنر _ کمال تبریزی: «تنگه ابوقریب» از آن دسته فیلم‌هایی است که غیر قابل توصیف هستند ! مثل موسیقی‌ای که غیر قابل تقلید باشد ! فقط می‌توان گفت که مانند دریچه شهرفرنگ به دنیایی متفاوت هدایت می‌شوید که این بار به شدت ملموس و واقعی است ! دریچه‌ای به […]

  • کیوان کثیریان
    نگاهی به ترکیب سینماها در هفته‌های اخیر
    قصه بی‌سروته، بازی‌های خیلی بد، بازیگرانی بسیار بدتر
    یادداشت کیوان کثیریان

    کیوان کثیریان:  نگاهی به ترکیب اکران سینماها در هفته‌های اخیر می‌تواند گویای حال و روز این روزهای سینمای ما باشد. نگاه معیوب مدیریت سینما که تشویق “سرمایه سالاری” نام گرفته نتیجه‌اش می‌شود همین. از ۱۳ فیلم روی پرده ۸ تایش از جنس فیلم‌هایی است که “کمدی” خوانده می‌شوند و در […]

Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad