Ad


یادداشت بابک صحرایی درباره فیلم کلمبوس

یک کمدی سیاه با اندیشه ای قابل احترام

تریبون هنر _ بابک صحرایی: دیشب فیلم «کلمبوس» به کارگردانی هاتف علیمردانی را در پردیس کورش دیدم. یک کمدی ابزورد زیبا که در قیل و قال کمدی های سطحی این روزها، دارای شاخص های صحیح یک کمدی سیاه با اندیشه ای قابل احترام است
اسم هاتف علیمردانی را اولین بار سال ۱۳۸۰ از بابک بیات شنیدم. اینکه ترانه ای از او را برای مهران مدیری ساخته بود و در آلبوم «از روی سادگی» منتشر شد. هاتف علیمردانی ترانه سرا و علاقه مند به موسیقی، با ورود به سینما استعدادهای درخشانش را به خوبی به رخ کشید و از زمانی که «به خاطر پونه» را دیدم احساس کردم روحیه شاعرانه اش در فریم به فریم فیلمش جاری است. بعدتر در «کوچه بی نام» و «هفت ماهگی» و به خصوص «آبا جان» بیشتر این شاخص را حس کردم
#کلمبوس بر خلاف اسم و تیزر و پوسترهایش، همچنان سایر آثار فیلمسازش فیلمی اجتماعی است که با استفاده از حربه طنز، حرفش را به خوبی به مخاطبش می گوید و شیرینی و تلخی توامان فیلم، به خوبی باعث انتقال اندیشه جاری در قصه می شود
کلمبوس دارای بازیگرهایى دوست داشتنی است که مثل همیشه درخشان هستند. فرهاد اصلانی، هانیه توسلی، شبنم مقدمی، مجید صالحی و سعید پورصمیمی که همگی توانا و اثرگذار ظاهر شده اند. اینکه یک بازیگر در پرسوناژی آشنا به بعضی دیگر از فیلم هایش ظاهر شود اما تازگی و تفاوت خوبی را ارائه دهد خیلی وقت ها کار سختی است که در کلمبوس به زیبایی هرچه تمام تر انجام شده
در این میان فرهاد اصلانى در نوشتن فیلمنامه نیز نقش داشته که اتفاق درخور توجهى است
در کل کلمبوس در مقایسه با فیلم های کمدی این روزها، فیلمی شریف و دیدنی است و امیدوارم مخاطب سینما قدرش را بداند

بابک صحرایی
سیزدهم آذر ۹۷

مطالب مرتبط



شما هم یک دیدگاه ارسال کنید
 

نام


*

code



یادداشت آرشیو

  • فیلم کلمبوس
    یادداشت بابک صحرایی درباره فیلم کلمبوس
    یک کمدی سیاه با اندیشه ای قابل احترام

    تریبون هنر _ بابک صحرایی: دیشب فیلم «کلمبوس» به کارگردانی هاتف علیمردانی را در پردیس کورش دیدم. یک کمدی ابزورد زیبا که در قیل و قال کمدی های سطحی این روزها، دارای شاخص های صحیح یک کمدی سیاه با اندیشه ای قابل احترام است اسم هاتف علیمردانی را اولین بار […]

  • لس انجلس تهران
    به بهانه ی هجومِ کم سابقه به "لس آنجلس،تهران"
    به جای قلع و قمع، به خودمان رحم کنیم
    یادداشت سیدمحمد کاظمی

    تریبون هنر: تینا پاکروان کارگردان توانایی ست که اگر نبود فیلم های قابل قبولی چون “خانوم” و “نیمه شب اتفاق افتاد” را نمی ساخت.پس اگر فقط کمی انصاف داشته باشیم ، استعدادی همچون پاکروان را پرپر نمی‌کنیم.حدود دو سال پیش این کارگردان خوش فکر که اتفاقا کنار دست بسیاری از […]

  • فردین ملک مطیعی بهروز وثوقی
    انتقاد تند نیما حسنی نسب از ستاره های این روزها
    از سلبریتی های دیروز تا صله بگیرهای امروز
    در معاشرت و مشارکتِ تهوع‌آورشان با اربابان پول کثیف و معاونت در پولشویی

    تریبون هنر _ نیما حسنی نسب: به این عکس خوب دقت کنید؛ در هیاهوی هیچِ صله‌بریتی‌های امروزی، در هجومِ زشت و رعشه‌آور اخبار الکی و فهرست‌های جعلی و شعارهای سطحی که از بعضی بازیگرهای معروف این روزگار می‌شنویم، در معاشرت و مشارکتِ تهوع‌آورشان با اربابان پول کثیف و معاونت در پولشویی […]

  • تنگه ابوقریب
    دریچه‌ای به مفهوم مقاومت
    یادداشت کمال تبریزی درباره «تنگه ابوقریب»
    فقط باید دید

    تریبون هنر _ کمال تبریزی: «تنگه ابوقریب» از آن دسته فیلم‌هایی است که غیر قابل توصیف هستند ! مثل موسیقی‌ای که غیر قابل تقلید باشد ! فقط می‌توان گفت که مانند دریچه شهرفرنگ به دنیایی متفاوت هدایت می‌شوید که این بار به شدت ملموس و واقعی است ! دریچه‌ای به […]

  • کیوان کثیریان
    نگاهی به ترکیب سینماها در هفته‌های اخیر
    قصه بی‌سروته، بازی‌های خیلی بد، بازیگرانی بسیار بدتر
    یادداشت کیوان کثیریان

    کیوان کثیریان:  نگاهی به ترکیب اکران سینماها در هفته‌های اخیر می‌تواند گویای حال و روز این روزهای سینمای ما باشد. نگاه معیوب مدیریت سینما که تشویق “سرمایه سالاری” نام گرفته نتیجه‌اش می‌شود همین. از ۱۳ فیلم روی پرده ۸ تایش از جنس فیلم‌هایی است که “کمدی” خوانده می‌شوند و در […]

Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad