Ad


روزهای نارنجی حاشیه ساز شد

توضیح درباره پذیرفته شدن فیلم رد شده جشنواره فجر پارسال در بخش نگاه نو

سال گذشته تنها دو سه سکانس از این فیلم برای هیات انتخاب ارسال شده بود

تریبون هنر: ترکیب فیلم‌های معرفی شده در بخش «نگاه نو» جشنواره فجر سی و هفتم به جز حضور دو فیلم که فیلم اول نیستند، ابهام دیگری هم دارد که به پذیرفته شدن «روزهای نارنجی» برمی‌گردد. این فیلم سال گذشته هم متقاضی شرکت در جشنواره بود که انتخاب نشد و طبق مقررات نمی‌تواند امسال در جشنواره حاضر باشد. اما یک عضو هیات انتخاب جشنواره درباره این ابهام توضیح داده است.
احمد امینی که سال گذشته و امسال عضو هیات انتخاب جشنواره فیلم فجر بوده، درباره فیلم «روزهای نارنجی» که سال گذشته با نام «واسطه» متقاضی جشنواره بود و امسال در فهرست بخش «نگاه نو» حضور دارد به خبرگزاری مهر گفته است: «سال گذشته تنها دو سه سکانس از این فیلم برای هیات انتخاب ارسال شده بود که ما آن را مورد بازبینی قرار ندادیم و گفتیم فیلم باید به صورت کامل به دبیرخانه ارسال شود.»
او در ادامه توضیح داده است: «نسخه نهایی سال گذشته به دست ما نرسید ولی امسال نسخه کاملی از فیلم درخواست شرکت داشت که آن را دیدیم و انتخاب ما این بود که فیلم در بخش «نگاه نو» این رویداد قرار گرفته است. امسال نیز چند فیلم دیگر به صورت ناقص به دبیرخانه ارسال شده بود که ما باز هم آنها را پس فرستادیم و گفتیم که مورد بازبینی قرار نمی دهیم.»

این ابهام سال گذشته درباره «امپراتور جهنم» وجود داشت. در حالی که این فیلم متقاضی جشنواره سی و پنجم بود و رد شده بود، سال گذشته (جشنواره سی و ششم) به بخش مسابقه راه یافت و توضیح مشابهی داده شد. اما عماد افروغ که عضو هیات انتخاب جشنواره سی و پنجم بود، اعلام کرد که «امپراتور جهنم» به دلایل محتوایی و فنی رد شده بود.

به نظر می‌رسد بازبینی شدن یا نشدن به روشی برای دور زدن مقررات جشنواره تبدیل شده است. این در حالی‌ست که «آشغال‌های دوست داشتنی» که چند سال پیاپی به جشنواره ارائه می‌شود، به گفته اعضای هیات انتخاب ادوار مختلف بازبینی نشده و با این حال با استناد به مقررات جشنواره که قبلا متقاضی جشنواره بوده، بازبینی نمی‌شود.

در «روزهای نارنجی» هدیه تهرانی و علی مصفا بازی می‌کنند و تهیه کننده آن علیرضا قاسمخان است که چند سال معاون مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی بود و مدتی هم مدیرعامل موزه سینما بود.

 

تاریخ انتشار :۱۰ دی ۱۳۹۷

مطالب مرتبط



شما هم یک دیدگاه ارسال کنید
 

نام


*

code



یادداشت آرشیو

  • عبدارضا منجزی
    به بهانه ی تولد بازیگر ما....
    بهروز وثوقی، یه مرد بود ، یه مرد ..
    یادداشتی از عبدالرضا منجزی

    تریبون هنر _ عبدالرضا منجزی: دو تا بمب اتم باید ترکونده شود ، زمین و زمان رو شخم بزند ، این و آن را بهم بدوزد، یه انرژی هایی رها بشود، یک چیزهایی در چیزی دیگر قاطی بشود تا یه همچو موجود عجیبی مثل تو ، از توش دربیاید، تا […]

  • مسعود فراستی
    خانم ها، آقایان! نظرشماچیست؟
    آیا فراستی عاشق شده است؟
    به قلم سیدمحمد کاظمی

    تریبون هنر: پدیده ی عجیبی ست این عشق.ماجرای غریبی ست این عشق.فقط عشق می تواند سیاه ترین صحنه های زندگی و مقوّا ترین آدم های اجتماع را تبدیل به بهترین پلان ها و “درآمده ترین” شخصیّت ها کند‌. خانم ها، آقایان ! ما مسعود فراستی را خوب می شناختیم.او نوازنده […]

  • مردی بدون سایه

    تریبون هنر: علیرضا رئیسیان جزو فیلمساز های محترم سینمای ما به حساب می آید.او اعتبار و جایگاه ویژه ای را برای خودش در سینما پیدا کرده.در فیلم هایش تلاش می کند که هم الگوهای صحیح سینما را در نظر بگیرد و هم توجه مخاطب را جلب کند.به همین خاطر است […]

  • طلا

    تریبون هنر: “طلا” اصلاً فیلم بدی نیست.لازم دانستم یادداشت خودم را با این جمله شروع کنم تا همین اول کار ، جمله ی آخر را گفته باشم.ولی باز هم پای انتظارات برآورده نشده ی ما از یک کارگردان خوش سابقه به میان می آید. کارگردانی که “نفس عمیق” و “دربند” […]

  • زهرمار
    زهرمار؛ چیزی نزدیک به هیچ
    به قلم سیدمحمد کاظمی

    تریبون هنر: مگر می شود از جواد رضویان توقّع فیلمی غیر از ژانر کمدی را داشت؟ بدون استثنا تمام کسانی که آماده می شدند تا”زهرمار” را تماشا کنند ، منتظر اثری کمدی و البته خارج از قالب جشنواره بودند.انتظار دوم به صورت کامل برآورده شد.یعنی “زهر مار” به هیچ عنوان […]

Ad
Ad
Ad
Ad