Ad


پوریا حیدری در کارگاه ترانه بابک صحرایی عنوان کرد

پوریا حیدری: علاقه ای به کار کردن در حال حاضر ندارم

الان می توانم خیلی خوب و بیشتر از همیشه کار کنم و بیشتر از همیشه پول دربیاورم ولی آخرین روزهای کاری ام به حساب می آید

پوریا حیدری روز ۲۱ مرداد به عنوان مهمان ویژه در کارگاه ترانه بابک صحرایی حضور یافت و در بخشی از سخنانش به نکته های جالبی اشاره کرد. این آهنگساز و تنظیم کننده برجسته در تحلیل نسبت به وضعیت امروز موسیقی گفتد:
دو سال پیش در برنامه ساعت ۲۵ مصاحبه ای داشتم آنجا گفتم نسلی در حال ورود به موسیقی است که جریان موسیقی را تغییر خواهد داد. این حرف برای خیلی ها عجیب غریب بود و باور نمی کردند که چنین اتفاقی بیفتد. امروز اما این اتفاق افتاده. می بینیم خیلی از دوستانی که خواننده های خیلی خوبی هستند و خود ما هم طرفدارشان هستیم الان دیگر مثل سابق نه آلبوم شان می فروشد، نه کنسرت های شان پر می شود و نه اینکه خیلی از اتفاق های گذشته برایشان تکرار می شود. این هم به دلیل ورود نسل جدیدی از خواننده هاست. خواننده هایی که دیگر آن خواننده های همیشگی نیستند. کسانی اند که از دید من تلفیقی دو سبک هستند. چه از نظر ترانه، چه از نظر ملودی و چه از نظر تنظیم. خدا را شکر که آن ملودی های ترکی همیشگی دیگر زیاد نمی فروشد آن هم به جهت اینکه نسل مخاطب ها تغییر کرده یعنی آن بچه هایی که آن زمانی که خیلی از خواننده ها یمی خواندند ۴، ۵ سال شان بود الان به سن ۱۷ ، ۱۸ سالگی، ۲۰ سالگی رسیده اند و سلیقه شان کاملا متفاوت است

پوریا حیدری در ادامه صحبت هایش اظهار داشت: اتفاقی که می افتد این است که ما باید یک ذره حواس مان جمع باشد. من به عنوان یک آهنگساز علاقه زیادی ندارم که الان کار کنم. خیلی کمتر از سابق دارم کار می کنم به خاطر اینکه دارم اجازه می دهم که نسل به طور کامل تغییر کند. الان می توانم خیلی خوب و بیشتر از همیشه کار کنم و بیشتر از همیشه پول دربیاورم ولی آخرین روزهای کاری ام به حساب می آید. چرا که از دید من الان هر آهنگساز _ تنظیم کننده ای که اسمش بیشتر شنیده شود ناخودآگاه در آینده ای نه چندان دور اسمش خیلی کمتر شنیده خواهد شد. چرا که نسل جدید خیلی زودتر از آن چه که ما فکر می کنیم دارد از طرف مردم مورد پذیرش قرار می گیرد. خدا را شکر وزارت ارشاد مثل همیشه لطف کرده و اجازه می دهد خواننده ها برای کنسرت شان بیلبورد بزنند اما خواننده ها و گروه هایی داریم که اسم شان را کسی نمی شناسد اما خیلی راحت تر از دیگر خواننده ها کنسرت های شان پر می شود. این نشانگر این مساله است که باید یک مقداری باهوش تر عمل کنیم. مثل الان که بالای نود درصد از خواننده ها دارند تغییر می کنند ما هم باید دیدمان را نسبت به ترانه و موسیقی تغییر بدهیم. باید بیشتر فکر بکنم تا اینکه پرکارتر باشم. این مساله خیلی مهم تر از بسیاری مسایل است. ما الان در وسط و میانه داریم. اگر حواس مان جمع باشد می توانیم وارد نسل بعدی بشویم اگرنه خود من به شخصه مثل خیلی از دیگر دوستان آهنگساز که یک زمانی خیلی پرکار بودند و الان هیچ لسمی ازشان شنیده نمی شود خواهم شد.

مطالب مرتبط



شما هم یک دیدگاه ارسال کنید
 

نام


*

code



یادداشت آرشیو

  • فیلم کلمبوس
    یادداشت بابک صحرایی درباره فیلم کلمبوس
    یک کمدی سیاه با اندیشه ای قابل احترام

    تریبون هنر _ بابک صحرایی: دیشب فیلم «کلمبوس» به کارگردانی هاتف علیمردانی را در پردیس کورش دیدم. یک کمدی ابزورد زیبا که در قیل و قال کمدی های سطحی این روزها، دارای شاخص های صحیح یک کمدی سیاه با اندیشه ای قابل احترام است اسم هاتف علیمردانی را اولین بار […]

  • لس انجلس تهران
    به بهانه ی هجومِ کم سابقه به "لس آنجلس،تهران"
    به جای قلع و قمع، به خودمان رحم کنیم
    یادداشت سیدمحمد کاظمی

    تریبون هنر: تینا پاکروان کارگردان توانایی ست که اگر نبود فیلم های قابل قبولی چون “خانوم” و “نیمه شب اتفاق افتاد” را نمی ساخت.پس اگر فقط کمی انصاف داشته باشیم ، استعدادی همچون پاکروان را پرپر نمی‌کنیم.حدود دو سال پیش این کارگردان خوش فکر که اتفاقا کنار دست بسیاری از […]

  • فردین ملک مطیعی بهروز وثوقی
    انتقاد تند نیما حسنی نسب از ستاره های این روزها
    از سلبریتی های دیروز تا صله بگیرهای امروز
    در معاشرت و مشارکتِ تهوع‌آورشان با اربابان پول کثیف و معاونت در پولشویی

    تریبون هنر _ نیما حسنی نسب: به این عکس خوب دقت کنید؛ در هیاهوی هیچِ صله‌بریتی‌های امروزی، در هجومِ زشت و رعشه‌آور اخبار الکی و فهرست‌های جعلی و شعارهای سطحی که از بعضی بازیگرهای معروف این روزگار می‌شنویم، در معاشرت و مشارکتِ تهوع‌آورشان با اربابان پول کثیف و معاونت در پولشویی […]

  • تنگه ابوقریب
    دریچه‌ای به مفهوم مقاومت
    یادداشت کمال تبریزی درباره «تنگه ابوقریب»
    فقط باید دید

    تریبون هنر _ کمال تبریزی: «تنگه ابوقریب» از آن دسته فیلم‌هایی است که غیر قابل توصیف هستند ! مثل موسیقی‌ای که غیر قابل تقلید باشد ! فقط می‌توان گفت که مانند دریچه شهرفرنگ به دنیایی متفاوت هدایت می‌شوید که این بار به شدت ملموس و واقعی است ! دریچه‌ای به […]

  • کیوان کثیریان
    نگاهی به ترکیب سینماها در هفته‌های اخیر
    قصه بی‌سروته، بازی‌های خیلی بد، بازیگرانی بسیار بدتر
    یادداشت کیوان کثیریان

    کیوان کثیریان:  نگاهی به ترکیب اکران سینماها در هفته‌های اخیر می‌تواند گویای حال و روز این روزهای سینمای ما باشد. نگاه معیوب مدیریت سینما که تشویق “سرمایه سالاری” نام گرفته نتیجه‌اش می‌شود همین. از ۱۳ فیلم روی پرده ۸ تایش از جنس فیلم‌هایی است که “کمدی” خوانده می‌شوند و در […]

Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad