نشست خبری پائول ریه س درباره کنسرت جیپسی کینگز در تهران

جیپسی کینگز یک برند است نه گروه/ پائول ریه‌س خود را وارث اصلی سلطان کولی‌ها معرفی کرد

پائول ریه‌س به همراه گروهش 30 و 31 مرداد در تالار وحدت روی صحنه اجرا کردند.

تریبون هنر:  پائول ریه‌س می‌گوید بعد از پدرش سرپرستی گروه لاست ریه‌س به او رسیده و در ادامه گروه جیپسی کینگز شکل گرفته است؛ گروهی که پس از مدتی تبدیل به یک سبک موسیقیایی و برند شده است.

نشست خبری اعضای گروه جیپسی کینگز عصر روز دوشنبه ۲۴ مردادماه با حضور محمدرضا خانزاده (مرید شرکت امسیر نوین) شاهرخ بحرالعلومی، پائول ریه‌س (Paul Reyes) خواننده گروه جیپسی کینگز و تونی اونجلستی (tony evangelisti) تهیه کننده ای که سابقه تهیه ۳۵ سال آثار این گروه را دارد در رستوران تیفانی برگزار شد.

در ابتدای این نشست خبری، پائول ریه‌س با اشاره به تاریخچه شکل گیری گروه گفت: «پدرم با نام خوزه ریه‌س این گروه را با نام لاست ریه‌س که برگرفته از نام فامیلی بود انتخاب کرد، آن زمان هنوز جیپسی کینگزی وجود نداشت. تهیه کنندگی آثار بر عهده یک فرد مراکشی با نام چیکو بود و پس از اینکه پدرم دچار سرطان حنجره شد و از دنیا رفت، سرپرستی گروه به من که پسر بزرگ خانواده بودم رسید.»

او با تاکید بر این که در آن زمان برادرش، نیکول ریه‌س بسیار کوچک بود خاطرنشان کرد: «من بودم که موسیقی را به او آموزش داده و به اصطلاح برای اولین بار گیتار را به دستش دادم. دو خاندان بالی آردو و ریه‌س ها باهم میکس شدند تا این که گروهی با نام جیپسی کینگز در ۱۹۸۵ شکل گرفت. در حقیقت این اسم مخفف شده سلطان کولی ها که همان پدر ما باشد به زبان اسپانیایی بود. جیپسی کینگز فقط و فقط یک برند بوده و هست.»

پائول ریه س در ادامه تاکید کرد: «تمام کارهای ما از سال ۱۹۸۵ تا به امروز با برند جیپسی کینگز روی سی دی، صفحه و یا کاست ضبط شده و باز هم تاکید می کنم که این فقط یک مارک بوده است. از ترانه بامبله‌ئو اسم اعضای گروه روی کارها قرار گرفت و ترانه سرا به همراه خواننده هم روی محصول معرفی می شدند.»

او جیپسی کینگز را نه اسم گروه بلکه سبکی موسیقیایی دانست و گفت: «جیپسی کینگز به معنای پادشاه کولی است. جیپسی ریه‌س با جیپسی فامیلی تفاوتی ندارد و پادشاه پادشاهان کسی است که بنا را گذاشته که آن من بوده‌ام. اگر در ایران و در پوسترها، جیپسی ریه‌س زده می شد ایرانی ها پیش زمینه فکری درباره پیشینه آن نداشتند اما جیپسی کینگز را همه می شناختند و البته توضیح این مسائل دشوار است.»

این خواننده ادامه داد: «پدر من همیشه به جوانترها فرصت استعدادیابی می داد و من نیز در گروه سعی کردم همین روش را پی بگیرم. متاسفانه در ایران تاریخچه گروه از بعد از آهنگ آما میو به ثبت رسیده و هیچکس از گذشته مطلع نیست در حالی که تمامی حقوق همین آهنگ متعلق به من است. این قطعه در حقیقت ساخته کانوت ریه‌س است و آن زمان نیکولا به‌خاطر عشقی که به دختری با نام نادیا داشت این آهنگ را خواند. ما در گروه خواننده ثابت نداریم و همه با همکاری با یکدیگر قطعات را می خوانیم. بعد از مرگ پدر تمامی حقوق مادی و معنوی این گروه به من رسید. وقتی قرار باشد کاری بسازیم با همفکری یکدیگر ساخته و پرداخته می‌شود.

او درباره دلیل جدا شدنش از نیکول گفت: «من مانند پدرم اعتقاد به حضور جوان ترها و کشف استعدادهای آنان داشتم و به همین خاطر دنبال جوان های خانواده رفتم چون معتقد بودم باید نسل سوم در کنار نسل دوم برنامه اجرا کنند. اکنون پسرم یکی از نوازندگان گروه است.»

پائول ریه س در پایان تاکید کرد که در گروه جیپسی کینگز به غیر از آهنگ آمامیو همه با هم می خوانند و می نوازند و هیچ کس یک نفره برنامه اجرا نمی کند. ایرین مدیر روابط عمومی این گروه هم که از ابتدا با این گروه همراه بوده گفت: «سه اجرا در روز برای ما دشوار بود اما به دلیل این که اولین گروه خارجی محسوب می شدیم که در ایران امکان خوانندگی می یابد قبول کردیم و در این چند اجرا انرژی خوبی از مردم گرفتیم. بخاطر احترام به مردم ایران هم قطعه ای با نام «سلام و علیک» را اجرا کردیم.»

پائول ریه‌س به همراه گروهش ۳۰ و ۳۱ مرداد در تالار وحدت روی صحنه اجرا کردند.

 

کنسرت جیپسی کینگز در تهران

مطالب مرتبط




شما هم یک دیدگاه ارسال کنید
 

نام




یادداشت آرشیو

  • فردین ملک مطیعی بهروز وثوقی
    انتقاد تند نیما حسنی نسب از ستاره های این روزها
    از سلبریتی های دیروز تا صله بگیرهای امروز
    در معاشرت و مشارکتِ تهوع‌آورشان با اربابان پول کثیف و معاونت در پولشویی

    تریبون هنر _ نیما حسنی نسب: به این عکس خوب دقت کنید؛ در هیاهوی هیچِ صله‌بریتی‌های امروزی، در هجومِ زشت و رعشه‌آور اخبار الکی و فهرست‌های جعلی و شعارهای سطحی که از بعضی بازیگرهای معروف این روزگار می‌شنویم، در معاشرت و مشارکتِ تهوع‌آورشان با اربابان پول کثیف و معاونت در پولشویی […]

  • تنگه ابوقریب
    دریچه‌ای به مفهوم مقاومت
    یادداشت کمال تبریزی درباره «تنگه ابوقریب»
    فقط باید دید

    تریبون هنر _ کمال تبریزی: «تنگه ابوقریب» از آن دسته فیلم‌هایی است که غیر قابل توصیف هستند ! مثل موسیقی‌ای که غیر قابل تقلید باشد ! فقط می‌توان گفت که مانند دریچه شهرفرنگ به دنیایی متفاوت هدایت می‌شوید که این بار به شدت ملموس و واقعی است ! دریچه‌ای به […]

  • کیوان کثیریان
    نگاهی به ترکیب سینماها در هفته‌های اخیر
    قصه بی‌سروته، بازی‌های خیلی بد، بازیگرانی بسیار بدتر
    یادداشت کیوان کثیریان

    کیوان کثیریان:  نگاهی به ترکیب اکران سینماها در هفته‌های اخیر می‌تواند گویای حال و روز این روزهای سینمای ما باشد. نگاه معیوب مدیریت سینما که تشویق “سرمایه سالاری” نام گرفته نتیجه‌اش می‌شود همین. از ۱۳ فیلم روی پرده ۸ تایش از جنس فیلم‌هایی است که “کمدی” خوانده می‌شوند و در […]

  • ابراهیم گلستان و مسعود کیمیایی
    گلستان از انگلستان
    یادداشت «ابراهیم گلستان» برای سالروز تولد «مسعود کیمیایی»
    در تریبون هنر بخوانید

    تریبون هنر: «چیزی که مسعود در فیلم «قیصر» گفته بود مرا متوجه نوع دریافت و فکر او کرد، که تفاوت داشت با «ننه من غریبم» بازی‌های قصه‌هایی در تیره‌روزی دخترهای رعیت یا تیره‌کاری‌های پسرهای ارباب، و قس علی‌ذالک‌هایی که از اول سال های ۱۳۰۰ راه افتاده بود» این جملات بخش […]

  • عصبانی نیستم
    عصبانی نیستم؛ بُمبی که خنثی شد
    یادداشتی از سیدمحمد کاظمی

    تریبون هنر: این همه کش و قوس؟این همه شاخ و شانه کشیدن؟این همه دلخوری و قُلدری؟ارزشش را داشت؟ این همه ترس؟ این همه لج بازی؟این همه امضای بی اعتبار؟ارزشش را داشت؟ فیلم “عصبانی نیستم” از رضا درمیشیان بعد از چهار سال سر و صدا ، بالاخره بهار امسال به اکران […]

رضا صادقی مدیون

مغزهای کوچک زنگ زده

آخرین بار کی سحر را دیدی

چراغ های ناتمام

شعله ور