Ad

در بیانیه‌ کانون فیلم‌نامه‌نویسان اعلام شد

۱۲۰ میلیون تومان، کفِ دستمزد فیلمنامه‌نویسان

تریبون هنر: کانون فیلم‌نامه‌نویسان سینمای ایران، حداقل قیمتِ فیلم‌نامه‌ سینمایی را ۱۲۰ میلیون تومان اعلام کرد. بر این اساس، نوشتن هر قسمت از سریال‌های تلویزیونی هم ۲۰ میلیون تومان قیمت دارد.

به گزارش خبرگزاری تریبون هنر، کانون فیلم‌نامه‌نویسان سینمای ایران برای دومین سال متوالی در بیانیه‌ای حداقل دستمزد فیلم‌نامه‌نویسان عضو این صنف سینمایی را برای فیلم سینمایی، سریال تلویزیونی، تله‌فیلم و سریال رسانه‌ خانگی اعلام کرد. در این بیانیه، حداقل دستمزد فیلم‌نامه‌نویسان در سال ۹۹ برای نگارش یک فیلم سینمایی ۱۲۰ میلیون تومان تعیین و سفارش شده تا نویسندگان حرفه‌ای دو تا سه برابر این عدد را از سفارش‌دهنده مطالبه کنند.

متن کامل بیانیه‌ کانون فیلم‌نامه‌نویسان سینمای ایران را در ادامه می‌خوانید:

«سال گذشته با اعلام کف دستمزد نگارش فیلم‌نامه، با مخالفت بعضی صنوف و استقبال بسیار همکاران فیلم‌نامه‌نویس مواجه شدیم. بعد از گذشت یک‌سال و با دیدن تأثیر مثبت این کار بر دستمزد فیلم‌نامه‌نویسان ایران، ایمان بیشتری داریم که نزدیک‌ترشدن دستمزدهای نگارش فیلم‌نامه به سطحی قابل‌قبول، به نفع کلیت سینمای ایران و همه‌ی صنوف سینمایی است. اجرایی‌شدن‌ این نرخ‌ها منوط به هم‌پیمانی صنفی نویسندگان فیلم‌نامه است که به ارقامی کمتر رضایت ندهند تا منافع دیگر همکاران‌شان پایمال نشود.

امسال ضمن اعلام تعرفه‌ها، به همکاران پیشنهاد می‌کنیم با توجه به رکود پیش آمده و بحران کرونا، در صورت ضرورت، حداکثر ده درصد تخفیف از این ارقام را مدنظر داشته باشند. باور داریم هنوز دستمزد نگارش فیلم‌نامه فاصله‌ بسیاری تا واقعی‌شدن دارد. به همه‌ همکاران پیشنهاد می‌کنیم علاوه بر دستمزد نگارش فیلم‌نامه، درصدی از مالکیت فیلم و فروش را سهیم شوند تا مالکیت معنوی خود بر اثر نهایی را از دست ندهند.

شورای مرکزی کانون فیلم‌نامه‌نویسان، با در نظر گرفتن شرایط اقتصادی و افزایش نرخ تورم، نرخ پیشنهادی برای انواع نگارش فیلم‌نامه‌های داستانی در سال ۱۳۹۹ را به شرح زیر اعلام می‌کند:

الف- نگارش فیلم‌نامه‌ سینمایی:

مبلغ ۱۲۰ میلیون تومان (به عنوان مبلغ کف قرارداد) پیشنهاد می‌شود. برای نگارش فیلم‌نامه در ژانرهای جذاب نزد تهیه‌کنندگان، حداقل پیشنهاد ما دو برابر مبلغ کف قرارداد است و در مواردی که نیاز به تحقیق یا زمان طولانی‌تر نگارش است، تا سه برابر این عدد هم قابل دریافت است.

ب- نگارش فیلم‌نامه‌ سریال‌های تلویزیونی:

مبلغ ۲۰ میلیون تومان برای هر قسمت به‌عنوان رقم پایه اعلام می‌شود. برای نگارش تله‌فیلم پیشنهاد ما مبلغ پایه‌ ۶۰ میلیون تومان است.

ج- نگارش فیلم‌نامه‌ سریال‌های رسانه‌ خانگی:

مبلغ ۴۰ میلیون تومان برای هر قسمت به‌عنوان حداقل رقم قرارداد پیشنهاد می‌شود.

بدیهی است در نهایت نویسنده با تهیه‌کننده و یا سفارش‌دهنده باید به توافقی برسند که قابل اجرا باشد. شورای مرکزی کانون فیلم‌نامه‌نویسان‌ از همه‌ اعضای صنف تقاضا می‌کند که در جهت حفظ حقوق خود و همکاران‌شان، قراردادی با ارقام کمتر از این دستمزدها، نبندند

تاریخ انتشار :۱ تیر ۱۳۹۹

برچسب‌ها:
مطالب مرتبط



شما هم یک دیدگاه ارسال کنید
 

نام


*

code



یادداشت آرشیو

  • یادداشت بابک صحرایی درباره انیو موریکونه
    از بد اقبالی ماست که جوانی مان، مقارن با کهنسالی اسطوره هاست

    تریبون هنر: بابک صحرایی درباره انیو موریکونه نوشت: امروز انیو موریکونه در ۹۱ سالگی درگذشت. خوب عمر کرد اما هنوز مرگ برایش زود بود. انسان هایی همانند او حتی در کهنسالی هم که بمیرند دل آدم می گیرد نام انیو موریکونه یکی از نمادهای موسیقی فیلم است. او با جادوی موسیقی اش، تعدادی از فیلم های درخشان تاریخ سینما را در قلب و روح مردم ماندگارتر کرد. یک فیلم را […]

  • بابک صحرایی پرویز پرستویی سیروس الوند
    یادداشت بابک صحرایی برای تولد پرویز پرستویی
    ناصر ملک مطیعی می گفت فکر نمی کردم یه روزی حاج کاظم زیر بغل فرمون رو بگیره

    تریبون هنر: بابک صحرایی برای تولد پرویز پرستویی نوشت: تولد پرویز پرستویی بهونه خوبی برای مرور هنرمندیه که توی جریان هنر و فرهنگ جامعه در حدود سی سال گذشته تاثیرهای مهمی داشته پرویز پرستویی در دهه هفتاد با فیلم هایی مثل آژانس شیشه ای، لیلی با من است، آدم برفی، […]

  • یادداشت جواد طوسی برای فرمان آرا و حکایت دریا
    زمانه آقا، زمانه!

    تریبون هنر _ جواد طوسی: پس از یک وقفه طولانی در فعالیت فیلمسازی بهمن فرمان‌آرا، حدیث نفس او در شروع کارش در یک دوران گذارِحساس در «بوی کافور عطر یاس» (۱۳۷۹ )، جملاتی از این دست بود: «هراس من از مرگ نیست، هراس من از بیهوده زیستنه/ وقتی فیلمساز فیلم […]

  • حکایت دریا

    تریبون هنر: سعید عقیقی در نوشتاری تحت عنوان «دست ِ تاریک ، دستِ تاریک» نقطه نظرش را درباره جدیدترین ساخته‌ی بهمن فرمان آرا «حکایت دریا» که اکران آنلاین شده است، نوشت. یادداشت سعید عقیقی را در تریبون هنر بخوانید: « اصالت نومیدی شاید کلید درک واپسین ساخته فرمان آرا باشد؛ […]

  • تریبون هنر: حمید جبلی خیلی اهل گفتگو نیست و بویژه دستش چندان به نوشتن یادداشت‌های یادبود برای همکارانش نمی‌رود ولی این بار وقتی برای نگارش مطلبی یا خاطره‌ای از محمد علی کشاورز با او طرح موضوع کردیم، دست به قلم شد و در پاسخ به درخواست ما یادداشتی برای این […]

Ad
Ad
Ad