Ad

به دلیل شیوعِ ویروس کرونا

برگزاری هفتمین جشنواره موسیقی «نوای خرم» به سال ۱۴۰۰ موکول شد

تریبون هنر: مدیر جشنواره و جایزه موسیقی همایون خرّم (نوای خرم) با ارائه توضیحاتی از برگزاری هفتمین دوره این رویداد موسیقایی در سال ۱۴۰۰ به دلیل اقدامات پیشگیرانه برای شیوع بیماری کووید ۱۹ خبر داد.

«بردیا صدرنوری» آهنگساز، نوازنده و مدیر برگزاری جشنواره و جایزه موسیقی نوای خرم با بیان اینکه هفتمین دوره این جشنواره در سال ۱۳۹۹ برگزار نمی‌شود، توضیح داد: «با توجه به شرایط ناشی از بیماری کووید ۱۹ و عدم امکان برنامه­ریزی برای اجراهای صحنه­ای و گروهی بخش رقابتی، هفتمین جشنواره و جایزه همایون خرّم در سال ۱۴۰۰ برگزار می‌شود.»

مدیرمسئول موسسه فرهنگی و هنری رادنواندیش افزود: «برنامه‌ریزی برای برگزاری هفتمین دوره جشنواره و جایزه همایون خرّم (نوای خرّم ۷) طبق روال سنوات پیش، پس از اتمام جشنواره ششم آغاز شد. اما شرایط روز جامعه ناشی از بیماری کووید ۱۹ و نیز آثار منفی آن بر کیفیت برگزاری جشنواره شرایطی را فراهم ساخت که این دوره از جشنواره را به سال آینده موکول کنیم.»

این نوازنده پیانو و آهنگساز موسیقی ایرانی بیان کرد: «بخش اصلی و مهم جشنواره نوای خرّم، بخش رقابتی و اجراهای صحنه­ای کودکان و نوجوانان برای اجرای حضوری در مقابل داوران جشنواره و مخاطبین است که هر ساله با حضور پرشور هنرآموزان، خانواده‌ها، مدرسان موسیقی، مسئولان آموزشگاه‌های موسیقی و نیز علاقه‌مندان طی ۴ تا ۸ روز در تهران برگزار می‌شود؛ اما با وضعیت کنونی و پیش‌بینی‌ها در مورد وضعیت چند ماه آتی بیماری کووید ۱۹، برنامه‌ریزی اجراهای حضوری و صحنه‌ای غیرممکن به نظر می‌رسد. کمااینکه در مجوزِ صادره از سوی دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، برگزاری برنامه‌های مربوط به جشنواره در زمان مقرر، مشروط به تصمیم و مجوزهای ستاد ملی مبارزه با کرونا شده است. از طرفی با توجه به زیرساخت‌های فنی موجود و کیفیت اینترنت و به تبع آن کیفیت صدا و تصویر، امکان اجرای زنده (لایو) و داوری هم‌زمان به صورت جدی و با کیفیت مناسب، امکان‌پذیر نیست.

وی افزود: «بخش مهم دیگری از جشنواره نوای خرّم، بخش اجراهای گروهی و اجراهای آموزشگاها است که از دستاوردهای پرارزش جشنواره به شمار می‌رود و به واسطه آن هر ساله گروهای موسیقی بسیاری در رده سنی کودک و نوجوان به صورت آزاد، آموزشگاهی یا در مدارس تشکیل می‌شود. بنابراین با توجه به شرایط موجود، امکان تجمیع و تمرین گروها در فضاهای سربسته و آموزشگاهی بسیار دشوار و پرریسک است که ستاد جشنواره به هیچ وجه تمایل ندارد که به انگیزه شرکت در جشنواره، اسباب این دورهمی را فراهم کند؛ کما اینکه برگزاری جشنواره بدون این بخش هم مغایر اهداف جشنواره در تشویق هنرآموزان به تشکیل گروه و انجام فعالیت­های موسیقایی گروهی است.»

صدرنوری گفت: «با توجه به تمامی موارد اشاره شده، ستاد جشنواره به این جمع بندی رسید که برای حفظ سلامتی هنرآموزان، خانواده‌ها و مدرسین موسیقی، هفتمین دوره جشنواره و جایزه همایون خرّم (نوای خرمّ ۷) را به سال ۱۴۰۰ موکول کند؛ به امید آنکه با الطاف الهی تا آن زمان شرایط برگزاری یک جشنواره با کیفیت در حد و اندازه موسیقی اصیل و ملی ایران و نام استاد همایون خرّم فراهم شود.»

مدیر جشنواره و جایزه موسیقی همایون خرم (نوای خرم) در بخش پایانی صحبت های خود تاکید کرد: «ستاد جشنواره برای حفظ ارتباط با هنرآموزان، اعضای گروه­های موسیقی و آموزشگاه­های شرکت کننده در دوره‌های پیشین جشنواره به عنوان اعضای فعلی خانواده نوای خرّم و نیز برای جذب اعضای جدید در این خانواده بزرگ، برنامه­هایی را تدارک دیده است که به مرور از طریق درگاه‌های www.radnoandish.com و www.khorramfestival.com و صفحه نوای خرّم در اینستاگرام (navaye_khorram) و سایر رسانه‌ها اطلاع رسانی خواهد کرد.
جشنواره و جایزه همایون خرّم (نوای خرّم)، از جمله رویدادهای موسیقایی بخش خصوصی است که هر ساله با هدف ارتقای سطح هنری و موسیقایی و و استفاده از نمونه ها و الگوهای موجود در هنر ایرانی برای هنرمندان گروه سنی زیر ۱۸ سال توسط موسسه فرهنگی هنری «راد نو اندیش» با مدیریت بردیا صدر نوری برگزار می شود.

در این جشنواره غیر دولتی نوازندگان تمامی سازها، خوانندگان و همچنین گروه‌های موسیقی کودک و نوجوان داوطلب (کمتر از ۱۸ سال) با اجرای یکی از تصانیف و یا قطعات بی‌کلام استادان موسیقی ایران که به شکل رسمی عرضه شده، به صورت تک‌خوانی، تک‌نوازی، هم‌خوانی، هم‌نوازی و گروه‌نوازی شرکت می کنند.

تاریخ انتشار :۴ مرداد ۱۳۹۹

برچسب‌ها:,
مطالب مرتبط



شما هم یک دیدگاه ارسال کنید
 

نام


*

code



یادداشت آرشیو

  • یادداشت بابک صحرایی درباره انیو موریکونه
    از بد اقبالی ماست که جوانی مان، مقارن با کهنسالی اسطوره هاست

    تریبون هنر: بابک صحرایی درباره انیو موریکونه نوشت: امروز انیو موریکونه در ۹۱ سالگی درگذشت. خوب عمر کرد اما هنوز مرگ برایش زود بود. انسان هایی همانند او حتی در کهنسالی هم که بمیرند دل آدم می گیرد نام انیو موریکونه یکی از نمادهای موسیقی فیلم است. او با جادوی […]

  • بابک صحرایی پرویز پرستویی سیروس الوند
    یادداشت بابک صحرایی برای تولد پرویز پرستویی
    ناصر ملک مطیعی می گفت فکر نمی کردم یه روزی حاج کاظم زیر بغل فرمون رو بگیره

    تریبون هنر: بابک صحرایی برای تولد پرویز پرستویی نوشت: تولد پرویز پرستویی بهونه خوبی برای مرور هنرمندیه که توی جریان هنر و فرهنگ جامعه در حدود سی سال گذشته تاثیرهای مهمی داشته پرویز پرستویی در دهه هفتاد با فیلم هایی مثل آژانس شیشه ای، لیلی با من است، آدم برفی، […]

  • یادداشت جواد طوسی برای فرمان آرا و حکایت دریا
    زمانه آقا، زمانه!

    تریبون هنر _ جواد طوسی: پس از یک وقفه طولانی در فعالیت فیلمسازی بهمن فرمان‌آرا، حدیث نفس او در شروع کارش در یک دوران گذارِحساس در «بوی کافور عطر یاس» (۱۳۷۹ )، جملاتی از این دست بود: «هراس من از مرگ نیست، هراس من از بیهوده زیستنه/ وقتی فیلمساز فیلم […]

  • حکایت دریا

    تریبون هنر: سعید عقیقی در نوشتاری تحت عنوان «دست ِ تاریک ، دستِ تاریک» نقطه نظرش را درباره جدیدترین ساخته‌ی بهمن فرمان آرا «حکایت دریا» که اکران آنلاین شده است، نوشت. یادداشت سعید عقیقی را در تریبون هنر بخوانید: « اصالت نومیدی شاید کلید درک واپسین ساخته فرمان آرا باشد؛ […]

  • تریبون هنر: حمید جبلی خیلی اهل گفتگو نیست و بویژه دستش چندان به نوشتن یادداشت‌های یادبود برای همکارانش نمی‌رود ولی این بار وقتی برای نگارش مطلبی یا خاطره‌ای از محمد علی کشاورز با او طرح موضوع کردیم، دست به قلم شد و در پاسخ به درخواست ما یادداشتی برای این […]

Ad
Ad
Ad