Ad

به خوانندگی امیرناصر رنجبر و هم خوانی صبا کامکار

آلبوم «مشتاق گل» با آهنگ‌سازی «هوشنگ کامکار» منتشر شد

هوشنگ کامکار شعری هم در این آلبوم سروده است

تریبون هنر: آلبوم «مشتاق گل» به آهنگسازی هوشنگ کامکار، خوانندگی امیرناصر رنجبر و هم خوانی صبا کامکار توسط موسسه «راوی آذرکیمیا» منتشر شد. این آلبوم با شعر عمادالدین نسیمی، «خطابه شرقی» با شعر هوشنگ کامکار، «آواز صلح» با اشعار باباطاهر و سعدی و «گل باغ آشنایی» با شهر م. آزاد اسامی قطعاتی هستند که در این آلبوم گنجانده شده‌اند.

هوشنگ کامکار در توضیحات تکمیلی آلبوم «مشتاق گل» آورده است: «آلبوم مشتاق گل به سبک موسیقی ملی ایران برای ارکستر زهی وسازهای ایرانی تصنیف شده است. قسمت‌های آوازی اکثراً به صورت دوئت و کنترپوانتیک آوازی به‌صورتی که نقش صدای مرد و زن یکسان است. اشعار قطعه مشتاق گل و خطابه شرقی بیش از پنجاه سال بود که در خاطره من از جوانی مانده بود تا اینکه توانستم آن‌ها را به موسیقی درآورم، جالب است که در طول زمان نام شاعر خطابه شرقی که چند سطر از آن در خاطرم مانده بود را فراموش کرده و متاسفانه پس از تحقیقات فراوان در اکثر منابع معتبر موفق هم به یافتن نام شاعر نشدم. در نتیجه چون علاقه زیادی از جوانی به این شعر و خاطراتی از آن داشتم، چند سطر دیگر از «وقتی که تو می‌گریی» آنگاه جهان ز خشم بی حد بیدادگری فریاد حق می‌زند را بدان اضافه کردم و به ناچار به اسم خودم در آمد. قطعه خطابه شرقی بیشتر حالت اعتراضی و شجاعانه شیرزنی را بر ضد ظلم و بی‌عدالتی زمان دارد که صرفاً برای سازهای بادی برنجی به‌همراه کلارینت و کوبه‌ای برگرفته از سازهای آئین سوگواری مردمی در خیابان با تنظیمی جدید نوشته شده است. در قطعه «آواز صلح» سعی کردم به شرایط پیچیده و ناعادلانه جنگ در سراسر جهان بپردازم و چهره سخیف آن را با اشعار مناسب باباطاهر و سعدی به تصویر بکشم. در قطعه «گل باغ آشنایی» خواستم که زیبایی جهان و طبیعت را که در حال دگرگونی و نابودی است با اشعار لطیف و گویای م. آزاد به‌عنوان مرهمی بر دل‌ها ارائه کنم، این قطعه به همراه «آواز صلح» برای ارکستر سمفونیک تنظیم شده‌اند.»

در این آلبوم ارسلان کامکار نوازنده ویولن و ویولن آلتو، علی جعفری پویان نوازنده ویولن، نگار نوراد نوازنده ویولنسل، سیاوش کامکار نوازنده سنتور، نیریز کامکار نوازنده تار، امیرناصر رنجبر نوازنده کمانچه و آرش رضایی نوازنده دف گروه اجرایی را تشکیل می‌دهند، ضمن اینکه بهروز زندی توسل و سیاوش کامکار به عنوان صدابرداران در این اثر حضور دارند.

 

تاریخ انتشار :۱۳ آبان ۱۳۹۹

برچسب‌ها:
مطالب مرتبط



شما هم یک دیدگاه ارسال کنید
 

نام


*

code



یادداشت آرشیو

  • دوئت ؛ امان از قصّه ی بی خاصیّت!
    یادداشت سید محمد کاظمی

    تریبون هنر _ سیدمحمد کاظمی: همیشه این “ویترین” ها هستند که سطح توقعات را بالا و پایین می برند.فیلم “دوئت” علیرغم اینکه اولین تجربه سازنده اش به حساب می آید ، از زاویه “ویترین” و تیم بازیگران ، ماجرای سطح توقعات را تا حد زیادی با نوسان مواجه می کند؛ […]

  • تریبون هنر: چهل روز از درگذشت محمدرضا شجریان گذشت. محمود دولت آبادی در یادداشتی که در روزنامه «هنرمند» به چاپ رسیده درباره شجریان نوشت: این که مى‌نویسم شجریانِ هنرمند از آن است که نمى توان چنین عنوانى را به هر آن که با هنر سر و کار دارد داد. دریغا […]

  • تریبون هنر _ سیدمحمد کاظمی: «بنفشه آفریقایی» به کارگردانی مونا زندی حقیقی ، از اوایل پاییز نود و نه به صورت رسمی منتشر شد.فیلمی که دنیای منحصر به فردی دارد.نه خیلی ساده و نه چندان پیچیده. قصّه در عین حال که جسور به نظر می رسد ، سعی می کند […]

  • تریبون هنر: نیما حسنی نسب، مدرس و منتقد سینما به بی توجهی نسبت به پیامدهای تولیدات سینما و تلویزیون در وضعیت بحرانی کرونا، واکنش تندی نشان داد دو روز پیش کریم اکبری مبارکه بر اثر ابتلا به کرونا هنگام فیلمبرداری یک سریال، درگذشت نیما حسنی نسب در واکنش به این […]

  • تریبون هنر: ابراهیم حاتمی کیا در پی درگذشت اکبر عالمی نوشت:”سینمای ایران بزرگ استاد سینمایش را از دست داد.” این کارگردان سینمای ایران درباره اکبر عالمی نوشت: “یا حق اُستاد اکبر عالمی بزرگمرد همیشه اُستاد. سال ۵۹ جوانی بودم ۱۹ ساله ، عاشق فیلمبرداری. برای اولین بار در کلاس های […]

Ad
Ad
Ad
Ad
Ad